Gå til innhold

Hvorfor blir feks ikke denne leiligheten solgt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://finn.no/312395694

Er på boligjakt og ser flere boliger som det er visning på både 3 og 4 ganger, noe som ikke var vanlig i Bergen sentrum for en stund siden.

Denne leiligheten er en av flere 2 roms  som har ligget  ute lenge.

Anonymkode: cf0d8...a6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et klaustrofobisk bad. 😵

Anonymkode: ea148...e82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler bad, er kun en gjeste-do med dusj.

Hvor er vaskemaskinen? 

Irriterende planløsning, men ubrukelige vinkler.

Ikke plass til klesskap på soverom.

Gammelt bygg.

Hvordan er parkeringsmulighetene?

Anonymkode: c788c...a90

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke når man tar leiligheter fra så gamle bygg å så prøver å "presse" de til å bli nymoderne leiligheter med helt rette linjer å hvite vegger. Da får man sånn som det her, det er liksom hverken fugl eller fisk. Ikke er det en sjarmerende leilighet med rare kriker å kroker fra gammelt av, ikke er det en topp moderne leilighet hvor alt er bare rette linjer å god stemning. 

Jeg tror også markedet er litt mettet på hvite leiligheter med gråe sofaer. Ingen vil bo på en klinikk lengre, det skaper ikke følelser eller god stemning. 

Prisen er kanskje litt i overkant for en litt liten leilighet med lite bad og ett soverom. Hvem er tiltenkte kjøper? Studenter har sjeldent råd til så dyre kjøp, og barnefamilier er jo utelukket. Kanskje singel ung voksen? Men da må man ha noe mer en disse bildene å komme med, for single voksne som har cash til dette krever mer en ikeasofa og hvite vegger. De kjøper stemning og følelser. 

Sånn praktisk sett så er det ingen bod, og null lagringsmuligheter inne i leiligheten. Da synes jeg det er grovt å be om 2.5 millioner. 

Anonymkode: 81432...8b3

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"god plass til både sofakrok og spisebord i stuen"

Ja, om man har to plass-sofa.  Hvor er TVen?

Badet - Hvor skal vaskemaskinen stå? 

Anonymkode: dc11f...df7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er felles vaskekjeller eller noe sånt, siden det ikke er opplegg for det i leiligheten. 

Men, for meg, så er dette et oppussingsobjekt. Og derfor for dyr. Leiligheten er for så vidt helt ok, men jeg hadde nok sannsynligvis gått for noe annet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"god plass til både sofakrok og spisebord i stuen"

Ja, om man har to plass-sofa.  Hvor er TVen?

Badet - Hvor skal vaskemaskinen stå? 

Anonymkode: dc11f...df7

Reagerte på det samme. Pluss "God plass til å henge fra seg klær i gangen" - knaggrekke med 5 kroker er IKKE god plass, det er en nødløsning. For å ikke snakke om "Flott bad..."

De har ødelagt mye av inntrykket med møbleringen. Kast ut spisebordet og sett et mindre ett mellom vinduene i kjøkkenet der hvor det er en kommode. Flytt sofaen dit spisebordet er og suppler med en 3-seter i tillegg. Tv'en settes selvfølgelig inn der hvor sofaen er nå. Da kommer oppholds delen ut av den mørke kroken og rommet blir mer sosialt.

Anonymkode: c788c...a90

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet alene er nok til å få visningspåmeldte til å snu i døra.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke god plass, dette er en for dyr student leilighet, det er absolutt ikke plass til et par eller singel voksen med mindre man bare skal bo der pga jobb en kort periode eller noe. Dette er ikke et hjem, det er en oppholdsplass

Anonymkode: 97e88...bd8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ser den ble kjøpt for 2 millioner i 2013, så jeg skjønner jo at de ønsker såpass tilbake. 

Men markedet er vel ikke akkurat det beste akkurat nå, mange sitter nok på gjerdet for å se når rentehevingene stopper opp.

Anonymkode: dda74...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke attraktiv beliggenhet
Lite plass til ordentlig garderobeløsning
Veldig lite bad uten plass til vaskemaskin
1 etasje
Gammelt
Levetid bad utgått, ingen dokumentasjon
Gamle vinduer
Slitt parkett
Gamle kobberrør
Ingen balkong

Anonymkode: 88910...d75

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig møblering gjør at man sliter med å skjønner hvor TV-en skal. Digert spisebord gjør at det ikke ser ut som det er plass til sofa. Det er muligens plass til klesskap på soverommet, men man blir litt usikker? Badet er jo noe for seg selv. Hvor vasker man klær? 

I tillegg var det ekstremt sjarmløst. Helt dødt faktisk.

Endret av BobbySocks
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, BobbySocks said:

Merkelig møblering gjør at man sliter med å skjønner hvor TV-en skal. Digert spisebord gjør at det ikke ser ut som det er plass til sofa. Det er muligens plass til klesskap på soverommet, men man blir litt usikker? Badet er jo noe for seg selv. Hvor vasker man klær? 

I tillegg var det ekstremt sjarmløst. Helt dødt faktisk.

Det er nok vaskekjeller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en en manns bolig (studentbolig). Ikke så mange enslige som har råd til å kjøpe alene. Leiligheten var heller ikke særlig koselig. Hadde jeg vært singel ville jeg ikke valgt denne leiligheten.

Anonymkode: d220f...8fc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dyrt. Trangt bad. Usjarmerende. Her har de fjernet all sjarm den gamle bygningen kunne ha bydd på. Det står barnevenlig område med skole for barn i nærheten, men leiligheten har ett soverom. Nesten ingen oppbevarings plass. Er det ikke vaske muligheter for klær, så kunne alt vært fantastisk men jeg hadde da ikke kjøpt. 

Alt for mye for alt for lite penger. 

Anonymkode: b1bea...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor dyrt og gammelt. Etter å ha sett gjennom takstrapporten ville jeg kvalifisert dette som et renovasjonsobjekt. 

Anonymkode: 7b2c6...516

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I tillegg er det ikke verdens beste område, mye narkomane og innvandrere er i flertall på skoler og barnehager i området. 

Anonymkode: 88854...e7d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er din leilighet TS, hvis ikke kommer personen som selger til å lure på hvorfor antall visninger på finn skyter i været 🤣

Anonymkode: 1299e...de0

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er nok vaskekjeller.

Det burde absolutt vært opplyst om vaskekjeller i salgsoppgaven da. 
Jeg bor i en leilighet hvor badet er lite, (ikke fult så lite), og vi har vaskerom i kjeller. Dette blir da også nevnt i salgsoppgaver for leiligheter i borettslaget. 
I mitt borettslag har vi vaskerom med egne maskiner, så man må aldri vente på tur. Andre steder er det vaskekjeller med felles maskiner. 

Anonymkode: 7065f...30a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det burde absolutt vært opplyst om vaskekjeller i salgsoppgaven da. 
Jeg bor i en leilighet hvor badet er lite, (ikke fult så lite), og vi har vaskerom i kjeller. Dette blir da også nevnt i salgsoppgaver for leiligheter i borettslaget. 
I mitt borettslag har vi vaskerom med egne maskiner, så man må aldri vente på tur. Andre steder er det vaskekjeller med felles maskiner. 

Anonymkode: 7065f...30a

Det er faktisk nevnt under fasiliteter: Fellesvaskeri.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...