Gå til innhold

Noen som har operert bort Mortons nevrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Noen her som har operert vekk Mortons nevrom? Opererte for snart 3 uker siden og fikk beskjed at jeg kunne gå etter 2 uker. Syns det er smertefullt å gå, og får ikke det helt til enda. Hvor lang tid tok det før dere klarte å gå? Syns det står lite info på nettet. 

Anonymkode: 80df9...067

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte å gå etter et par uker, men det var smertefullt ja. Brukte en spesiell sko jeg fikk på sykehuset. Denne brukte jeg i ukesvis (husker ikke helt. 6-8 kanskje?) 

Var ikke tilbake i 100% jobb før etter 8 mnd

Skrevet

Kan jeg spørre dere om hvor stor den var før operasjon? Jeg venter på operasjon nå, men fastlege mente jeg burde prøve osteopat først. Så gjør det i melllomtiden. 

Anonymkode: e5bbb...3f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre dere om hvor stor den var før operasjon? Jeg venter på operasjon nå, men fastlege mente jeg burde prøve osteopat først. Så gjør det i melllomtiden. 

Jeg tok MR for noen år siden, da ble de målt til 9mm og 7mm. Jeg får ikke operert de, kirurgen som fikk henvisningen ville ikke fordi jeg har en annen diagnose knyttet til bl.a. bena.

Jeg svarer deg fordi jeg har fått en del lindring av tåskillere. Jeg leste om noen som hadde god erfaring på et utenlandsk forum. Ullevål nevner det også i sin guide her: https://www.ullevalkiropraktor.no/mortons-nevrom-den-store-guiden/

Om du prøver, så ville jeg begynt forsiktig - dvs kort tid om gangen de første dagene. Det gjorde i alle fall vondt for meg

. Selv kjøpte jeg et par typer, men de jeg liker best er et par tilsvarende disse fra ebay s-l1600.thumb.jpg.8204c0b89c1ac7fff08b3fbb80932544.jpg

Anonymkode: b3b43...517

Skrevet
Tjukkis skrev (8 timer siden):

Jeg klarte å gå etter et par uker, men det var smertefullt ja. Brukte en spesiell sko jeg fikk på sykehuset. Denne brukte jeg i ukesvis (husker ikke helt. 6-8 kanskje?) 

Var ikke tilbake i 100% jobb før etter 8 mnd

Oi, såpass lenge! Har også brukt den skoen og det går mye bedre å gå med den.  Ble du bra igjen i foten? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, såpass lenge! Har også brukt den skoen og det går mye bedre å gå med den.  Ble du bra igjen i foten? 

Ja, jeg er helt bra 👍🏼

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen som sa til meg hvor stor den var. Ble bare mer og mer plaget og til slutt hadde jeg plager hele tiden og det hemmet meg veldig i hverdagen. Forsøkte å bruke såler i over 1 år uten hell. Vet at mange klarer å holde det i sjakk med såler, så hvis du ikke har forsøkt det ville jeg fått ortoped til å henvise til blachford 😃

• Liker 1
Skrevet

Tror det tok 5 mnd etter min operasjon, og jeg ble egentlig aldri helt bra. Nå er plagene like ille som før operasjon, så denne gangen blir det kortison.

Anonymkode: c3108...6fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tror det tok 5 mnd etter min operasjon, og jeg ble egentlig aldri helt bra. Nå er plagene like ille som før operasjon, så denne gangen blir det kortison.

Anonymkode: c3108...6fd

Åneii, så kjedelig 😪 Håper det funker med kortison! 

Hadde inntrykk av at dette var en operasjon man var fort på beina igjen, men ser jo det tar flere mnd hos flere å bli bra igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tok MR for noen år siden, da ble de målt til 9mm og 7mm. Jeg får ikke operert de, kirurgen som fikk henvisningen ville ikke fordi jeg har en annen diagnose knyttet til bl.a. bena.

Jeg svarer deg fordi jeg har fått en del lindring av tåskillere. Jeg leste om noen som hadde god erfaring på et utenlandsk forum. Ullevål nevner det også i sin guide her: https://www.ullevalkiropraktor.no/mortons-nevrom-den-store-guiden/

Om du prøver, så ville jeg begynt forsiktig - dvs kort tid om gangen de første dagene. Det gjorde i alle fall vondt for meg

. Selv kjøpte jeg et par typer, men de jeg liker best er et par tilsvarende disse fra ebay s-l1600.thumb.jpg.8204c0b89c1ac7fff08b3fbb80932544.jpg

Anonymkode: b3b43...517

Jeg fikk faktisk innvilget å lage tåskillere etter støping av foten min hos ortopetdisk verksted. Og den skiller bare mellom to tær, ikke alle fem, så er veldig liten og nett. Likevel passer den ikke i alle sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...