Gå til innhold

Gifteringer som forlovelsesringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som de siste årene har forlovet seg og har valgt å ha et par med enkle tradisjonelle gullringer som forlovelsesringer + brukt de samme som gifteringer? Skulle veldig gjerne vite at det er flere yngre som gjør det nå om dagen. 

Anonymkode: 18825...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme lurer faktisk jeg på! Jeg har sett på flere gifteringer som jeg synes er finere enn forlovelsesringer, og spesielt fordi forlovelsesringer ofte blir for "kompliserte" for min smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gjorde det i 2017. Var 27 og 33 når vi giftet oss, så vet ikke om vi kan defineres som yngre men.

Anonymkode: 5addd...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer kjøpte oss ringer i sølv som egentlig var gifteringer, men som vi bruker som forlovelsesringer. Men vi skal ikke bruke de som gifteringer da, fordi mine besteforeldre har sagt at vi kan få gifteringene deres og smelte de om til nye ringer til meg og samboer. ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja vi gjorde det i 2017. Var 27 og 33 når vi giftet oss, så vet ikke om vi kan defineres som yngre men.

Anonymkode: 5addd...530

Det går under definisjonen jeg tenkte på yngre. Mente vel egentlig at man liksom var rundt 30 og nedover, ikke 50+ liksom. 

Anonymkode: 18825...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forlovelsesringen som giftering, men mannen har ikke ring. Det passer dårlig i hans jobb så vi så ikke helt vitsen med noe han måtte ta av og på konstant. 

Anonymkode: 6dd99...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var begge 25 år da vi giftet oss, er i trettiårene nå. 

Anonymkode: 6dd99...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss hadde forlovelsesring. Vi har begge enkle gifteringer. Er i midten av 30-årene. Forlovelsesring er ikke så vanlig i min krets. 

Anonymkode: e3bce...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det! Forlovet oss i år og er i tidlig 20-årene. Har enkle gullringer som vi tenker å bruke som gifteringer også. 

Anonymkode: d696a...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte enkle, glatte gullringer til forlovelse. Graverte inn også bryllupsdatoen i samme ring da vi hadde giftet oss. Mannen har en fysisk jobb der det er et poeng at ikke ting kan hekte seg fast i fingre/hender, så praktisk med en helt glatt ring samtidig som vi begge syntes det var finest. 

Også praktisk å ha en ring som ikke setter seg fast i genserermer osv. 

Anonymkode: fa7dd...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kjøpte SVÆR diamantring til meg da han fridde. Det var ikke min type ring, så vi bytta den inn i to enkle gullringer som også ble brukt som gifteringer. Var 27 og 29 da

Anonymkode: a8786...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2023 at 4:03 PM, AnonymBruker said:

Er det noen her som de siste årene har forlovet seg og har valgt å ha et par med enkle tradisjonelle gullringer som forlovelsesringer + brukt de samme som gifteringer? Skulle veldig gjerne vite at det er flere yngre som gjør det nå om dagen. 

Anonymkode: 18825...816

Det var planen... men så kom korona, nedlukning osv. i veien. Er gift nå, men uten ring i det hele tatt. 

Anonymkode: edadf...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 16.03):

Er det noen her som de siste årene har forlovet seg og har valgt å ha et par med enkle tradisjonelle gullringer som forlovelsesringer + brukt de samme som gifteringer? Skulle veldig gjerne vite at det er flere yngre som gjør det nå om dagen. 

Anonymkode: 18825...816

Vi brukte samme ringene som vi forlovet oss med! 

Anonymkode: 6c61b...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi droppet ringer. Bror og svigersøster har enkle gullringer. Vi var begge i midten av 20-årene når vi giftet oss.

Anonymkode: 7db76...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte enkle ringer i rosegull som vi brukte både som forlovelsesringer og gifteringer. Tidlig/midten av tredveårene ved forlovelse og giftemål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 16.10):

Det går under definisjonen jeg tenkte på yngre. Mente vel egentlig at man liksom var rundt 30 og nedover, ikke 50+ liksom. 

Anonymkode: 18825...816

Det er da ikke 50+ som bruker både forlovelsesring og giftering. Dette med to forskjellige ringer er vel noe fjas som yngre generasjoner har innført. 

Vi på 50+ var ikke vant til sløsing når vi var unge. For oss så var det vanlig å arve møbler og inventar når vi flyttet hjemmefra. Var ikke snakk om å kjøpe masse nytt med en gang som dagens unge, men vi sparte og kjøpte etter hvert. Så altså, kun forlovelsesring for 50+ generasjonen. 

Anonymkode: 84306...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da ikke 50+ som bruker både forlovelsesring og giftering. Dette med to forskjellige ringer er vel noe fjas som yngre generasjoner har innført. 

Vi på 50+ var ikke vant til sløsing når vi var unge. For oss så var det vanlig å arve møbler og inventar når vi flyttet hjemmefra. Var ikke snakk om å kjøpe masse nytt med en gang som dagens unge, men vi sparte og kjøpte etter hvert. Så altså, kun forlovelsesring for 50+ generasjonen. 

Anonymkode: 84306...10e

Jeg mente her typ de som er 50+ som gifter seg nå. For andre gang f.eks. og nettopp fordi det ikke var vanlig for 30-40 år siden å ha egen forlovelsesring var det nettopp derfor jeg ikke hadde behov for å høre fra dem og hva de gjorde for mange år siden. 

Og min erfaring er forøvrig at den generasjonen er like gode på å sløse og kjøpe og pusse opp i det uendelige som alle andre nå. De har nå utviklet seg med tiden de også. Men det var virkelig ikke det spørsmålet handlet om.

Anonymkode: 18825...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...