Gå til innhold

Finner ikke facebook gruppe - ip adr?

marilla83

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på en ting. 

Jeg var medlem av en Facebook gruppe. Så valgte moderator å blokkere meg. Kort fortalt: vi er / var venner på fritiden, men kom i en disput. Hun kastet meg derfor ut. Dette er en gruppe jeg er litt avhengig. 

Når jeg søker den opp finner jeg den ikke. Hvilket betyr at jeg er blokkert. Men! Mannen min prøvde å lage en Facebook profil fra min mobil / pc men han finner heller ikke gruppen. Uten at noen av mine epost eller tlf nr benyttes. Ikke noe linkes mot meg. Gruppen er offentlig. 

Hvordan kan jeg opprette en ny profil og finne gruppe? Har det noe med ip adressen å gjøre? Jeg trenger å komme inn igjen. Jeg håper virkelig noen kan gi meg noen gode råd og tips. Noen Facebook eksperter. 

( å bli venn med vedkommende er ikke et alternativ, og jeg trenger gruppen pga nødvendig informasjon om helse, uten å gå i detaljer) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke ha noe med ip adresse å gjøre nei. Det kan man jo enkelt sjekke ved å koble av wifi og bruke mobildata eller omvendt.

Er du helt sikker på at gruppen er offentlig da? Eier av gruppen kan jo ha endret det etter at du ble kastet ut. 

Anonymkode: 8a3a3...db7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke knyttet til IP adresse. På facebook blokkerer profiler, ikke IP adresser.

Du må bare innfinne deg med at du har ikke noen krav på å være med på ei gruppe på facebook. Moderatorene/eierene bestemmer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mannen din bruker dine enheter - er du fortsatt pålogget som deg på FB på disse enhetene? 

Hvis ja, prøv å logge av deg selv, start alle nettlesere på nytt og logg inn bare med hans konto.

Ingen garantier her, bare et skudd i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man som moderator eller administrator blokkerer et medlem i en gruppe kan man velge å også utestenge nye profiler fra samme person. Så det er garantert en form for koblinger til enheter man bruker.

Din eneste mulighet er trolig å kjøpe en brukt enhet, lage deg ny profil på den med ny e-post og det hele. Men som andre sier så er det ikke en rettighet å være med i facebook grupper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag deg en falsk Facebook konto, dette forutsetter en dummy email også 

Anonymkode: bbef5...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Juniper said:

Din eneste mulighet er trolig å kjøpe en brukt enhet, lage deg ny profil på den med ny e-post og det hele. Men som andre sier så er det ikke en rettighet å være med i facebook grupper. 

Eller å endre MAC-adressen, maskinens vertsnavn, og user agent i nettleseren, i tillegg til å koble seg på nettmodemet i bridgemodus uten å bruke ruterfunksjonen.

Langt enklere enn å sløse penger på brukt ustyr; det er fullt mulig å få en helt "ny" datamaskin i løpet av to minutter.

Anonymkode: 522c0...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller å endre MAC-adressen, maskinens vertsnavn, og user agent i nettleseren, i tillegg til å koble seg på nettmodemet i bridgemodus uten å bruke ruterfunksjonen.

Langt enklere enn å sløse penger på brukt ustyr; det er fullt mulig å få en helt "ny" datamaskin i løpet av to minutter.

Når ts spørr om å lage facebook profil som ikke er koblet sammen med sin egen, så tror jeg dette blir altfor teknisk...  Men sure.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2023 at 9:29 AM, marilla83 said:

Lurer veldig på en ting. 

Jeg var medlem av en Facebook gruppe. Så valgte moderator å blokkere meg. Kort fortalt: vi er / var venner på fritiden, men kom i en disput. Hun kastet meg derfor ut. Dette er en gruppe jeg er litt avhengig. 

Når jeg søker den opp finner jeg den ikke. Hvilket betyr at jeg er blokkert. Men! Mannen min prøvde å lage en Facebook profil fra min mobil / pc men han finner heller ikke gruppen. Uten at noen av mine epost eller tlf nr benyttes. Ikke noe linkes mot meg. Gruppen er offentlig. 

Hvordan kan jeg opprette en ny profil og finne gruppe? Har det noe med ip adressen å gjøre? Jeg trenger å komme inn igjen. Jeg håper virkelig noen kan gi meg noen gode råd og tips. Noen Facebook eksperter. 

( å bli venn med vedkommende er ikke et alternativ, og jeg trenger gruppen pga nødvendig informasjon om helse, uten å gå i detaljer) 

Prøv å logge deg på med nettleser i inkognito modus

Anonymkode: 7110b...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Når ts spørr om å lage facebook profil som ikke er koblet sammen med sin egen, så tror jeg dette blir altfor teknisk...  Men sure.

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva Facebook går etter, men for meg har dette fungert problemfritt i forbindelse med software med gratis prøveperiode knyttet til én datamaskin.

Å endre MAC-adresse: Svært enkelt; mange småprogrammer fikser dette

Å endre user agent i nettleseren: Svært enkelt - i Firefox skriver man about:config i adresselinjen, og søker etter useragent. I stringen general.useragent.override kan man sette ny user agent, og i tillegg kan man endre privacy.resistFingerprinting til True.

Nettmodem i bridgemodus: Noe alle bør kunne. Hos meg er det slik at man automatisk får ny IP hver gang man endrer MAC-adressen. Om man har en ekstern ruter der man selv kan sette MAC-adresse ved å kopiere denne fra PC-en, vil hele nettverket få en ny ekstern IP når man endrer MAC-adressen. Svært enkelt, og svært nyttig.

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å logge deg på med nettleser i inkognito modus

Man kan jo forsøke, men tipper at Facebook ikke er helt amatører, og har tenkt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/7/2023 at 12:13 AM, AnonymBruker said:

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva Facebook går etter, men for meg har dette fungert problemfritt i forbindelse med software med gratis prøveperiode knyttet til én datamaskin.

Å endre MAC-adresse: Svært enkelt; mange småprogrammer fikser dette

Å endre user agent i nettleseren: Svært enkelt - i Firefox skriver man about:config i adresselinjen, og søker etter useragent. I stringen general.useragent.override kan man sette ny user agent, og i tillegg kan man endre privacy.resistFingerprinting til True.

Nettmodem i bridgemodus: Noe alle bør kunne. Hos meg er det slik at man automatisk får ny IP hver gang man endrer MAC-adressen. Om man har en ekstern ruter der man selv kan sette MAC-adresse ved å kopiere denne fra PC-en, vil hele nettverket få en ny ekstern IP når man endrer MAC-adressen. Svært enkelt, og svært nyttig.

Man kan jo forsøke, men tipper at Facebook ikke er helt amatører, og har tenkt på dette.

Funker å det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...