Gå til innhold

Hvordan finne ekstra krefter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg deltok i et løp i helga og løp da 5 km på 30 min. Ingen fantastisk tid, men jeg nådde målet mitt. Skal delta i et nytt løp om en mnd og har lyst til å komme under 30 min, men nå i helga føltes det helt umulig å løpe raskere. Jeg var helt kvalm og det føltes som om jeg skulle besvime på slutten. Samtidig kom jeg raskt til hektene etterpå, og var ikke så veldig sliten resten av dagen, så sånn sett tenker jeg at jeg kanskje hadde mer på lager. Kan man egentlig besvime og eller spy fordi man er så sliten? Og hvordan kan man finne noen ekstra krefter underveis når de kjennes ut som det er helt tomt?

Anonymkode: 3afd4...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening, trening, trening, og litt mer trening. 
Du må rett og slett forbedre din kondis og tempo i en sammenhengende økt. 
Du hadde nok tømt energilageret ditt for den distansen, selv om du restituerer i ettertid. 

Jeg kan fint løpe 10 min i høyt tempo fire ganger daglig, men jeg har ikke sjans i helvette til å holde samme tempo i 40 minutter i strekk... Fordi jeg ikke er godt nok trent til det. Jeg må ha pauser mellom øktene. Men jo bedre trent du er, jo raskere restituerer du mellom øktene, og øktene kan være lengre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den over sier, du må bare få et høyere løpevolum. Løp så ofte som du orker, så langt som du orker. 

Jeg gikk fra presse meg gjennom 3 km med blodsmak i munnen, krampe i beina og tung pust i starten til 8 mnd etter å løpe 2 mil uanstrengt med en fart på 5:30 (rundt 11 km/t). Fordi jeg løp mye og ofte. 

Anonymkode: 6ec95...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...