Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha angst gjennom natta og på morgenen hver dag for at jeg skal på jobb? Jeg gruer meg hver eneste dag! Det er greie folk på jobb, men allikevel har jeg sterk angst. Vansker med å puste, uro i kroppen, på gråten, skjelver, vil bare dø… 

har flere det sånn? Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 7bc12...612

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Hvor vanlig det er vet jeg ikke. Men jeg har hatt det slik i så og si alle mine voksne år. Har nok 30 ansettelsesforhold under belte. 

Men har omsider funnet en jobb jeg trives i nå. Så er såklart livredd for å miste denne, da går jeg nok tilbake til den angsten med jobb. 

Skrevet

Jeg har det på samme måte, og har hatt det sånn siden jeg begynte i jobben jeg har nå. Tror mye skyldes dårlig kommunikasjon og at sjefen er veldig sløv med å gi beskjed om endringer i oppgaver o.l (jeg fungerer best med rutiner og klare oppgaver). Har begynt å se meg om etter ny jobb.

Anonymkode: 7237e...1fd

Skrevet

Jeg tenker du må finne ut hvorfor du føler som du gjør, det er vanlige følelser å ha for så vidt om noe ikke er helt som du ønsker det, målet må være å finne ut om det er noe du kan endre på selv eller om du kanskje bør se etter en ny jobb.. 

Skrevet

Jeg har hatt det sånn selv om jeg hadde greie kollegaer og god nærmeste leder. Jeg endte opp med lang sykemelding på grunn av utbrenthet til slutt. Jeg fikk behandling av lege og psykolog, og begge mente at grunnen til alt sammen var at måten toppledelsen i bedriften mente vi skulle operere på, gikk på tvers av mine egne, indre etiske retningslinjer. Her var det snakk om liv og død hvis ting gikk galt, og det taklet jeg ikke når jeg så hvor galt ledelsen ville gjøre ting.

Jeg har siden fått ny jobb hvor jeg har nok myndighet til å gjøre ting på en god måte, og ikke på tvers av hva jeg mener er etisk riktig. Har ikke hatt slike symptomer siden. Det høres ut som du trenger å gjøre det samme.

Anonymkode: 9f609...2de

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt det sånn selv om jeg hadde greie kollegaer og god nærmeste leder. Jeg endte opp med lang sykemelding på grunn av utbrenthet til slutt. Jeg fikk behandling av lege og psykolog, og begge mente at grunnen til alt sammen var at måten toppledelsen i bedriften mente vi skulle operere på, gikk på tvers av mine egne, indre etiske retningslinjer. Her var det snakk om liv og død hvis ting gikk galt, og det taklet jeg ikke når jeg så hvor galt ledelsen ville gjøre ting.

Jeg har siden fått ny jobb hvor jeg har nok myndighet til å gjøre ting på en god måte, og ikke på tvers av hva jeg mener er etisk riktig. Har ikke hatt slike symptomer siden. Det høres ut som du trenger å gjøre det samme.

Det hører med til historien at jeg på papiret hadde høy nok stilling til at mitt navn ville stå på papiret hvis noe gikk galt (noe det også gjorde etter at jeg sluttet - store nyhetsoppslag men heldigvis ingen døde). Men ingen myndighet til å gjøre ting riktig.

• Hjerte 1
Skrevet

En følelse er ikke farlig, er jo bare en følelse. Du jobber med greie folk, så er det arbeidsoppgavene da? Kanskje du gir angsten din litt for mye plass. Om ikke bør du jo oppsøke hjelp for dette

Anonymkode: b703a...209

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det vanlig å ha angst gjennom natta og på morgenen hver dag for at jeg skal på jobb? Jeg gruer meg hver eneste dag! Det er greie folk på jobb, men allikevel har jeg sterk angst. Vansker med å puste, uro i kroppen, på gråten, skjelver, vil bare dø… 

Hva jobber du med da?

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si er vanlig. Har aldri hatt det slik. Gruet meg litt fordi jeg heller ville gjort noe annet (bedre jobb), men aldri noe sånt. Ville pratet med fastlegen om det, det finnes hjelp.

Anonymkode: 45880...7fc

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Bytte jobb

Anonymkode: ef711...bfd

Skrevet

Jeg hadde det også sånn. Ble veldig dårlig behandlet på jobb og gråt på vei til og fra jobb. Til slutt så stoppet alt bare opp og jeg klarte ikke å gå på jobb, så jeg dro til legen og fikk sykemelding. Enden på den visen er at jeg nå er ufør da opplevelsene på jobb samt mobbing i oppveksten har satt så dype spor. Ingen behandling har ført til noen bedring. 

Anonymkode: f3858...7b5

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...