Gå til innhold

Til de som vil protestere mot pelsdyrindustrien

Fremhevede innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet
http://www.dyrevernalliansen.org/ er det nærmeste jeg kommer på som kanskje passer “mellom” NOAH og dyrebeskyttelsen. Men jeg vet ikke helt hva de driver på med. Men du kan kikke der og se om de er aktuelle? :)

Takk for linken. Jeg vet ikke så mye om Dyrevernalliansen, men det skal sjekkes ut :) .

Er helt enig i at pelsdyr som oftest (alltid?) behandles dårlig. Men av nysgjerrighet spør jeg likevel: Kjemper dere for bedre vilkår for f.eks. burhøns også? Det er jo ikke noe prinsipielt verre å holde dyr i fangenskap for pelsen enn for kjøttet. Mener ikke å provosere noen, er bare nysgjerrig på hvordan dere tenker.

Jeg er iallefall like opptatt av burhøns som av pelsdyr, og unngår konsekvent å kjøpe f.eks egg i dagligvarebutikken. Da handler jeg heller på lokale gårder der jeg vet at dyrene har det bra. Og jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt over "Bambi-faktoren" hos endel mennesker. Kan få inntrykk av at det bare er søte og nusselige dyr som kan ha det vondt og som er verdt å kjempe for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg vil ikke protestere mot pelsdyrindustrien.

Skrevet (endret)
Nei, jeg vil ikke protestere mot pelsdyrindustrien.

Ikke jeg heller. Dessuten er jeg sterk motstander av NOAH. De slipper vel løs dyr i pelsoppdrettsanlegg, gjør de ikke? Hva skjer med dyrene da? Klarer de seg i det fri eller lider de en langsom og smertefull død fordi de ikke klarer å skaffe seg mat?

Jeg sammenligner faktisk NOAH sine fremgangsmåter med terrorisme og terrorisme vil jeg på ingen måte støtte!

Endret pga feil med tagger.

Endret av Brunhilde
Skrevet
Ikke jeg heller. Dessuten er jeg sterk motstander av NOAH. De slipper vel løs dyr i pelsoppdrettsanlegg, gjør de ikke? Hva skjer med dyrene da? Klarer de seg i det fri eller lider de en langsom og smertefull død fordi de ikke klarer å skaffe seg mat?

Jeg sammenligner faktisk NOAH sine fremgangsmåter med terrorisme og terrorisme vil jeg på ingen måte støtte!

Endret pga feil med tagger.

Det er DFF du tenker på.

Skrevet
Det er DFF du tenker på.

Da var det oppklart. Takk skal du ha!

Skrevet
Jepp. Jeg driter i dyrene jeg... ;) Spiser ikke kjøtt fordi det er vondt, jeg liker ikke konsistensen, brekker meg osv.

:overrasket:

Skremmende...

• 2 uker senere...
Gjest HumAnimal
Skrevet
Lykke til :)

Selv er jeg for pels osv., så blir litt feil å delta

Du er for pels - OK. Men poenget her er om du er for dyremishandling. Pelsindustri forutsetter dyremishandling. Pels vokser desverre ikke på trær.

:frustrert:

Skrevet
Det er DFF du tenker på.

Ja, NOAH og DFF er selvfølgelig to vidt forskjellige ting. Blir nesten som å sammenlikne satanister og kristne.

Her kan du les om NOAH: www.dyrsrettigheter.no

Her kan du lese om DFF: www.dyrenesfrigjoringsfront.com

Du kan selvfølgelig være uenig i hvordan organisasjonene jobber, men det er jo greit å vite hvem som er hvem og hvem som gjør hva!

Skrevet
Du er for pels - OK. Men poenget her er om du er for dyremishandling. Pelsindustri forutsetter dyremishandling. Pels vokser desverre ikke på trær.

:frustrert:

Sikkert leit det, men så lenge det gjøres noenlunde humant så går det vel greit.

(Jeg slettet meg og registrerte meg på nytt, så det er jeg som er "gjest")

Skrevet
:overrasket:

Skremmende...

Hva er skremmende? At jeg ikke spiser dyr fordi konsistensen er ekkel?

Skrevet

Dyr har vært en kilde til mat og pels i århundrer. Konsentrer dere heller om å "redde" mennesker som virkelig har det vondt.

Skrevet
Dyr har vært en kilde til mat og pels i århundrer. Konsentrer dere heller om å "redde" mennesker som virkelig har det vondt.

Du har nok mistet litt av fokuset. Å mishandle dyr for at vi skal gå å fjonge oss er langt fra et behov vi har som mennesker. Les denne artikkelen: http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1454

Skrevet
Du har nok mistet litt av fokuset. Å mishandle dyr for at vi skal gå å fjonge oss er langt fra et behov vi har som mennesker. Les denne artikkelen: http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1454

Denne artikkelen er langt i fra sannheten ang pelsyrfarmer p.d.d. Man vil, uansett husdyrhold, møte noen plasser hvor ting ikke er helt ¨på stell¨ der og da, det være seg en pelsdyrfarm, et fjøs eller en stall..

Skrevet
Denne artikkelen er langt i fra sannheten ang pelsyrfarmer p.d.d.  Man vil, uansett husdyrhold, møte noen plasser hvor ting ikke er helt ¨på stell¨ der og da, det være seg en pelsdyrfarm, et fjøs eller en stall..

Det står: "En fersk undersøkelse fra en rekke norske pelsfarmer, i fem fylker, avdekker klare brudd på dyrevernloven". Det fremkommer ikke i artikkelen at dette gjelder alle, men personlig synes jeg dette er en bestialsk næring som skor seg på lidelser av dyr for å skape verdier. Jeg synes det er bekymringsfullt når Mattilsynet i Sogn- og Fjordane går god for pelsfarmene i området etter at NOAH varslet anmeldelse av en farm - imidlertid snudde de i saken da de fikk se billeddokumentasjonen fra pelsfarmen. Det forteller meg at folk ikke har gode nok rutiner og holdninger for hva man akspeterer av leveforhold hos dyr.

Skrevet
Jeg var medlem i Noah tidligere, men meldte meg ut nettopp fordi jeg syns de drar det for langt. Nå er jeg medlem i Dyrebeskyttelsen, og skulle gjerne ønske at de (Dyrebeskyttelsen) gjorde litt mer av slike ting som dette fakkeltoget. Og at de var litt mer synlige.

Dyrebeskyttelsen og NOAH samarbeida på et vis om dette fakkeltoget, da dooa.no (Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus) linka til denne siden:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1462 (fra NOAHs hjemmesider) på sin egen side.

Når det gjelder det å være ekstrem syns jeg ikke NOAH drar det noe langt i det hele tatt. Aldri hørt de har arrangert noe "stygt" overhodet, og når de har tatt dyr fra noe som helst sted så har de sørga for at dyra har fått et varig hjem med omsorgen de trenger. Eks. da de tok med seg en rev som var igjen i en nedlagt farm. De la igjen en lapp og forklarte hvorfor de hadde tatt den med seg, og reven fikk et hjem hvor den hadde det godt.

Når det gjelder burhøns o.l. sidestiller jeg personlig dem med reven/minken etc. i bur som tas for pelsens skyld. De har det like trangt og jævlig alle sammen.

Jepp, det var bare..et innspill fra min side..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...