Lillesøster Skrevet 20. januar 2006 #1 Skrevet 20. januar 2006 (endret) NOAH - for dyrs rettigheter arrangerer årets store anti-pelsarrangement, fakkeltog mot pelsindustrien, i Oslo fredag 10. februar. Bli med å vise at vi er mange som ikke aksepterer pelsindustriens grusomme dyremishandling. Du kan bidra til at fakkeltoget blir vellykket! Hjelp dem til å mobilisere flere motstandere av pelsindustrien til å delta i fakkeltoget. Endret 21. januar 2006 av Lillesøster
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #2 Skrevet 20. januar 2006 Lykke til Selv er jeg for pels osv., så blir litt feil å delta
Iceglow Skrevet 20. januar 2006 #3 Skrevet 20. januar 2006 Det hadde blitt litt krasj ja Fant forøvrig link om noen er interessert: http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1462 Synd det ikke er noe slikt i Bergen eller Stavanger, er ikke realistisk for meg å komme meg over fjellet nå
Lillesøster Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2006 Det hadde blitt litt krasj ja Fant forøvrig link om noen er interessert: http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1462 Synd det ikke er noe slikt i Bergen eller Stavanger, er ikke realistisk for meg å komme meg over fjellet nå ← Den 16. januar var det markering utenfor Rådhuset i Hå kommune. Der kunne du har vært hvis du hadde vist om markeringen. De leverte 7.500 signaturene som var samlet inn mot bygging av pelsdyranlegget og samtidig markerer de motstand mot mishandlig av pelsdyrene.
Iceglow Skrevet 20. januar 2006 #5 Skrevet 20. januar 2006 Den 16. januar var det markering utenfor Rådhuset i Hå kommune. Der kunne du har vært hvis du hadde vist om markeringen. De leverte 7.500 signaturene som var samlet inn mot bygging av pelsdyranlegget og samtidig markerer de motstand mot mishandlig av pelsdyrene. ← Hvorfor finner jeg alltid ut slikt for sent? Jeg er nødt til å bli flinkere med å holde meg oppdatert på slikt. Men jeg var i det minste på listen
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #6 Skrevet 20. januar 2006 Skulle ønske det var flere enn Noah som arrangerte slike ting... Jeg er i mot pels under "normale" omstendigheter, men ikke sentimental totalmotstander og føler ofte at dyrevernere kan bli litt over the edge for meg... Dårlig unnskyldning, jeg vet. Har uansett reagert på at pels som liksom var helt og totalt ute og uetisk for noen få år siden blir solgt billig og ukritisk i alle klesbutikkene nå. Et lite tegn på at mote går i bølger, også i sammenheng med menneskelig bepelsning i kroppshårtråden på kropp og helse? Kjøper ikke pels selv og har ganske gode kunnskaper om hvordan pelsdyrhold foregår. Frysepulver: Du er vegetarianer, men for pels? Da er du veggis av andre grunner enn etiske, ikke sant? Ikke at ikke det går an, altså:-)
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #7 Skrevet 20. januar 2006 Frysepulver: Du er vegetarianer, men for pels? Da er du veggis av andre grunner enn etiske, ikke sant? Ikke at ikke det går an, altså:-) ← Jepp. Jeg driter i dyrene jeg... Spiser ikke kjøtt fordi det er vondt, jeg liker ikke konsistensen, brekker meg osv.
Lillesøster Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2006 Hvorfor finner jeg alltid ut slikt for sent? Jeg er nødt til å bli flinkere med å holde meg oppdatert på slikt. Men jeg var i det minste på listen ← Meld deg på denne listen så blir du aldri mer for sent ute. http://noahmedia.net/mailman/listinfo/stan...n_noahmedia.net
Iceglow Skrevet 20. januar 2006 #9 Skrevet 20. januar 2006 Meld deg på denne listen så blir du aldri mer for sent ute. http://noahmedia.net/mailman/listinfo/stan...n_noahmedia.net ← Tusen hjertelig takk Mener jeg var medlem på en slik liste tidligere, men at den e-posten ikke lenger er i bruk. Får være flinkere til å følge opp denne gangen. (men “aldri mer for sent ute” er nok å håpe på for mye når det er snakk om meg ) Det er visst er et par fra vegetar.com som skal i fakkeltoget, får håpe dere får en grei kveld med bedre vær enn dette ruskeværet her
Gjest Spacegirl Skrevet 20. januar 2006 #10 Skrevet 20. januar 2006 Jeg er litt enig med Gjest, og skulle ønske at det var flere enn Noah som arrangerte slike ting. Jeg blir gjerne med i fakkeltog mot pels, men jeg klarer ikke helt å identifisere meg med Noah da jeg syns de blir litt for ekstreme. Jeg var medlem i Noah tidligere, men meldte meg ut nettopp fordi jeg syns de drar det for langt. Nå er jeg medlem i Dyrebeskyttelsen, og skulle gjerne ønske at de (Dyrebeskyttelsen) gjorde litt mer av slike ting som dette fakkeltoget. Og at de var litt mer synlige.
Iceglow Skrevet 21. januar 2006 #11 Skrevet 21. januar 2006 Jeg er litt enig med Gjest, og skulle ønske at det var flere enn Noah som arrangerte slike ting. Jeg blir gjerne med i fakkeltog mot pels, men jeg klarer ikke helt å identifisere meg med Noah da jeg syns de blir litt for ekstreme. Jeg var medlem i Noah tidligere, men meldte meg ut nettopp fordi jeg syns de drar det for langt. Nå er jeg medlem i Dyrebeskyttelsen, og skulle gjerne ønske at de (Dyrebeskyttelsen) gjorde litt mer av slike ting som dette fakkeltoget. Og at de var litt mer synlige. ← http://www.dyrevernalliansen.org/ er det nærmeste jeg kommer på som kanskje passer “mellom” NOAH og dyrebeskyttelsen. Men jeg vet ikke helt hva de driver på med. Men du kan kikke der og se om de er aktuelle?
Ciara Skrevet 21. januar 2006 #12 Skrevet 21. januar 2006 Er helt enig i at pelsdyr som oftest (alltid?) behandles dårlig. Men av nysgjerrighet spør jeg likevel: Kjemper dere for bedre vilkår for f.eks. burhøns også? Det er jo ikke noe prinsipielt verre å holde dyr i fangenskap for pelsen enn for kjøttet. Mener ikke å provosere noen, er bare nysgjerrig på hvordan dere tenker.
Iceglow Skrevet 21. januar 2006 #13 Skrevet 21. januar 2006 Er helt enig i at pelsdyr som oftest (alltid?) behandles dårlig. Men av nysgjerrighet spør jeg likevel: Kjemper dere for bedre vilkår for f.eks. burhøns også? Det er jo ikke noe prinsipielt verre å holde dyr i fangenskap for pelsen enn for kjøttet. Mener ikke å provosere noen, er bare nysgjerrig på hvordan dere tenker. ← Kan bare svare for min egen del, men jada Å bruke “Bambifaktoren” som verdimåler har jeg lite til overs for
Ciara Skrevet 21. januar 2006 #14 Skrevet 21. januar 2006 Å bruke “Bambifaktoren” som verdimåler har jeg lite til overs for ← 100% enig - det var vel egentlig det jeg lurte på om noen ble litt påvirket av, bevisst eller ubevisst.
Iceglow Skrevet 21. januar 2006 #15 Skrevet 21. januar 2006 100% enig - det var vel egentlig det jeg lurte på om noen ble litt påvirket av, bevisst eller ubevisst. ← Vet mange gjør det, og jeg er litt delt i synet på det egentlig. For min egen del, så blir det helt feil. Men på den andre siden, på mange måter er det bedre med litt engasjement enn ingenting? For mange fungerer og ofte pelsdyr og lignende som et startbrett, før det utvikler seg videre. Så det blir feil å “gå løs på” de som faktisk engasjerer seg i noe, pga at de ikke engasjerer seg like mye som en gjør selv. Egentlig et vanskelig spørsmål, som jeg har sett debattert i evigheter på utallige fora (Lillesøster: Beklager om tråden din blir helt avsporet her, jeg er beryktet for å skravle )
Gjest Carmensita Skrevet 21. januar 2006 #16 Skrevet 21. januar 2006 Kunne gjerne gått i tog men jeg bor alt for langt unna. Jeg er i mot pels. Og er spesielt i mot import av hunde- og katteskinn! I Norge har vi tross alt hund og katt som kjæledyr....
Ciara Skrevet 21. januar 2006 #17 Skrevet 21. januar 2006 Er enig med deg her også, engasjement er jo alltid godt for noe. Men jeg har faktisk fått kjeft av flere dyrevernere i bekjentskapskretsen fordi jeg ikke synes det er verre å bruke dyr for pels enn for kjøttet. Jeg er selvsagt i mot dårlig behandling av dyr uansett. Og noen av disse dyrevernerne har ingenting i mot hvordan burhøns blir behandlet, og da må jeg si det irriterer meg at de føler at de har rett til å moralisere overfor meg. Men jeg håper jo stadig at jeg bare har møtt på en gjeng dårlige dyrevernere da
Iceglow Skrevet 21. januar 2006 #18 Skrevet 21. januar 2006 Er enig med deg her også, engasjement er jo alltid godt for noe. Men jeg har faktisk fått kjeft av flere dyrevernere i bekjentskapskretsen fordi jeg ikke synes det er verre å bruke dyr for pels enn for kjøttet. Jeg er selvsagt i mot dårlig behandling av dyr uansett. Og noen av disse dyrevernerne har ingenting i mot hvordan burhøns blir behandlet, og da må jeg si det irriterer meg at de føler at de har rett til å moralisere overfor meg. Men jeg håper jo stadig at jeg bare har møtt på en gjeng dårlige dyrevernere da ← Dårlige dyrevernere vet jeg ikke helt om de er, for alt jeg vet kan de være flinke på sine områder. Men at de er dårlig reklame og at de kunne vært mer informerte om forholdene dyr har i annen produksjon er jeg helt enig i. Tror jeg har vært borti det mest av dyrevernere, alt fra “redd reven, stek grisen levende” til “redd dyrene, og stek mennesker levende”. Og ang sistnevnte, mennesker er da også dyr Poenget mitt er uansett at det er et svært stort spekter av mennesker innen dyrevern. Alt fra fine byfruer i pels som forer katter, til de som i mine øyne er mer menneskehatere enn dyrevernere. Mesteparten er heldigvis et sted i midten.
Ciara Skrevet 21. januar 2006 #19 Skrevet 21. januar 2006 Og ang sistnevnte, mennesker er da også dyr ← Dette pleier jeg også å hevde, men da får jeg bråk med helt andre grupper enn dyrevernere
Iceglow Skrevet 21. januar 2006 #20 Skrevet 21. januar 2006 Dette pleier jeg også å hevde, men da får jeg bråk med helt andre grupper enn dyrevernere ← Du og?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå