Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Merket du bivirkninger da du økte? Synes fra midterste til nest høyeste er så stort «hopp».

Anonymkode: 5e147...525

Nei, har ikke hatt noen bivirkninger, hverken fra start eller ved økning🙏

Anonymkode: 45e26...c3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Høres ganske likt ut som jeg har det ja.  Tror muligens jeg også burde ta en pause noen uker, for nå tåler jeg ikke den dosen jeg har tålt i to mnd. heller. Veldig snodig. 

Begynte du rett på den dosen du vet du tåler etterpå, eller måtte du starte med helt laveste dose? 

Anonymkode: b2c18...3f6

Jeg tok halve dosen to uker, og så økte jeg tilbake til der jeg var. 

Anonymkode: eb23f...79e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 20.14):

Nei, har ikke hatt noen bivirkninger, hverken fra start eller ved økning🙏

Jada, det gikk 7 timer og så vondt i magen og do-besøk. Så gjentok det seg akutt i ettermiddag. Så nå tør jeg ikke planlegge noe i helgen….

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2025 den 20.52):

Helt naturlig at det går veldig fort i starten og litt saktere etterkvart. 5 kg på 2 måneder er en mye sunnere tempo på vektnedgang da, og helt normalt. Især siden du nå er lengre ut i slankereisen, og mye av det en går ned i starten er vannvekt.

Du bør være fornøyd og fokusere på å bygge gode vaner underveis.

Anonymkode: 4a167...851

Ja, jeg vet jo at det er den rasjonelle måten å tenke på 😅 Men det sto helt stille der i en god del uker, og da ramler motivasjonen fort altså 🤯  Tror forøvrig ikke de første 20 kg bare var vannvekt 🙈 

Men jeg økte til 1 mg etter sommerferien, og kom i gang med mer trening igjen etter jeg var ferdig med en sykdomsrunde. Og da løsna det litt igjen. Nå er det tilbake på ca. 1 kg i uka igjen. Henger vel sammen med treningsmengden, tipper det utgjør alt som er over den "magiske grensa" på en måte. Så uten trening ligger jeg bare sånn akkurat i kaloriunderskudd. Må ta en prat med legen om hvordan jeg skal sikte meg innpå endelig mål og gå over til vedlikeholdsdoser nå tror jeg. Det blir jo virkelig spennende! Har gode vaner og rutiner, men hadde i stor grad det før denne reisen også (har gått opp mye etter medisiner bl.a.). Men er spent på hva som skjer med sulten når jeg trapper ned medisinen. 

Anonymkode: 14661...2f5

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet på wegovy i juni etter 1,5 år. Totalt ned ca 15-16 kilo. Jeg var ikke ekstremt stor, ca 95 kilo fordelt på 176 cm på det verste. 

Jeg merket matlysten økte, men synes ikke det var sånn voldsomt. Men så begynte buksene å stramme veldig i starten av september. Jeg har ikke orket å ta stilling til vekt, men veide meg i dag… Opp 10 av 15 kilo 😓 Jeg er så lei meg og forbanna. Jeg har jo på ingen måte vært så flink med kosthold(kan ikke trene på grunn av skade) som jeg trodde. 

Vurderer nå starte på medisinen igjen på laveste dose, kombinert med å gå til kostholdsveileder. Noen som har erfaring med å gå opp og klart å snu det på egenhånd? Jeg kan starte opp med trening fra nyttår, håper det kan hjelpe…

Anonymkode: 4cc93...886

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok lurt å veie seg jevnlig etter slutt, jeg veier meg 3 ganger i uken nå og er på nedtrapping, litt intr å se variasjonen på én uke og fint å følge med. Jeg tro du fint kan starte opp igjen og å søke hjelp for kosthold er aldri feil❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

En stund siden jeg har skrevet nå. 

Jeg sluttet på wegovy i juli. Men ser ut som at jeg må starte opp igjen. Samme lysten er tilbake, men jeg har litt mer kontroll nå. Gikk fra å småspise sjokolade HVER dag før wegovy, til at jeg holder meg til helgene. Likevel har jeg gått opp fra 57 til 62kg på et år. 3 kg siden jeg sluttet. Har trent, så noe er nok muskler. Tips til alle som skal begynne, tren underveis! Herregud for en slapp kropp jeg hadde. Skikkelig hengerumpe 😂 har heldigvis blitt bedre med noen timer med squats!

Jeg var i dag på utredning for bukplastikk, og fått innvilget dette, så motivasjonen for å holde seg slank er stor nå. Andre som har tatt bukplastikk? Hvor lang tid fra dere fikk ja til operasjon? Jeg var visst i grenseland, så må holde vekta nå eller lavere om jeg skal få operasjonen. Fikk beskjed om 1-2 år!! Hjelpes.. 

Anonymkode: 10e80...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg tilbake i tråden etter ett år uten wegovy. Jeg måtte bråslutte på grunn av sykdom og var veldig spent på hvordan det ville gå. Det gikk bra lenge, jeg gikk ned noen kilo, selv om det gikk veldig sakte. Men så fikk jeg et komplisert brudd i beinet og måtte slutte å trene en stund, og da snek kiloene seg på. Jeg har nå gått opp 8-9 kilo. Jeg var ikke helt i mål når jeg sluttet uansett, så jeg håper jeg kan gå ned 20 kg.

Anonymkode: eb1fe...b65

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg ang. dosering.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har merket mer magetrøbbel etter rundt 1 års bruk uten at dosen er økt mer enn til midten? Har hørt en bekjent oppleve det samme og byttet derfor til Mounjaro og ble bedre. Vurderer å gjøre det samme, bare så fryktelig dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Etter ca 9 mnd. Jeg slutta med den en måneds tid, og så trappa jeg opp igjen. Går greit igjen nå

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld for avsporing, men jeg ønsker å lære. Det jeg lurer på, er overskriften? Jeg har sett den så mange ganger og alltid lurt på det: Hva betyr "uten klikk"? Ser at Ts skriver i første innlegg: "Håper dette kan bli en tråd uten «klikk» tematikk"

Jeg skjønner rett og slett ikke hva dette betyr, kan noen forklare? 🤍

Anonymkode: 80bad...294

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Unnskyld for avsporing, men jeg ønsker å lære. Det jeg lurer på, er overskriften? Jeg har sett den så mange ganger og alltid lurt på det: Hva betyr "uten klikk"? Ser at Ts skriver i første innlegg: "Håper dette kan bli en tråd uten «klikk» tematikk"

Jeg skjønner rett og slett ikke hva dette betyr, kan noen forklare? 🤍

Det er populært å kjøpe sprøyter med større doser enn det man egentlig skal ha fordi det kan være penger å spare på det.

Når man vrir på sprøyten for å "lade" opptrekksmekaninsmen hører man det klikker litt som det klikker nå man trekker opp en spilledåse. Når man vrir til det stopper har man et visst antall klikk og da får man den dosen som sprøyten er merket med. Hvis man vil ha en mindre dose enn det sprøyten merket med, kan man telle klikk mens man vrir og stoppe når man har det antall klikk som gir den dosen man ønsker seg. Men dette er altså ikke denne tråden for. Finnes andre tråder og flere Facebook-grupper hvor dette er hyppige temaer.

Endret av aksase
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (1 time siden):

Det er populært å kjøpe sprøyter med større doser enn det man egentlig skal ha fordi det kan være penger å spare på det.

Når man vrir på sprøyten for å "lade" opptrekksmekaninsmen hører man det klikker litt som det klikker nå man trekker opp en spilledåse. Når man vrir til det stopper har man et visst antall klikk og da får man den dosen som sprøyten er merket med. Hvis man vil ha en mindre dose enn det sprøyten merket med, kan man telle klikk mens man vrir og stoppe når man har det antall klikk som gir den dosen man ønsker seg. Men dette er altså ikke denne tråden for. Finnes andre tråder og flere Facebook-grupper hvor dette er hyppige temaer.

Tusen takk for denne forklaringen! 🤍

Skrevet

Jeg har gått på Wegovy siden mai -25. Har gått ned ca 14 kg. Det har gått rimelig greit hele tiden og jeg har gått sakte, men jevnt og trutt nedover - noe jeg har vært veldig fornøyd med. Jeg spiser forholdsvis sunt og som regel maks 3 måltider om dagen. Hvis jeg spiser frokost spiser jeg som regel litt yoghurt med korn og evt noen rosiner/blåbær. Evt en bolle med havregrøt. Til lunsj er det stort sett 2 knekkebrød med diverse pålegg og evt et egg i tillegg.  Middager varierer naturlig nok mye, men spiser nok aldri store mengder da jeg ikke orker å spise så mye, plutselig er det stopp og jeg orker ikke en bit til. 

Jeg trener som regel 2 ggr i uka, da trener jeg bådde kondisjon og styrke. I tillegg blir det turer med hunden. Har en stillesittende jobb.

De siste 3 ukene har jeg stått helt stille på vekta, den går opp og ned mellom 89,7 og  90,3. Jeg blir snart gal og klarer ikke la vær å gå på vekta hver morgen. Like håpefull hver morgen og blir like skuffet hver eneste dag... Er klar over at det finnes såkalte platåer og at jeg mest sannsynlig har nådd et sånt, men det er så demotiverende altså! Kan jo også nevne at jeg sliter skikkelig med å komme på do så har vel spart opp endel, haha..Jeg spiser fiber, er flink til å drikke vann og  drikker urtete (salzburger) som skal være bra for fordøyelsen. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, må bare få ut frustrasjonen over å stå bom stille.. Har også begynt å skrive opp alt jeg spiser for å være sikker på at jeg ikke spiser mer enn jeg tror. 

Mange som har hatt det som dette? Noen kloke ord om hvordan jeg skal "holde ut" og hva som evt hjalp dere med å fortsette nedgangen?  

• Liker 2
Skrevet
Gikkus skrev (7 minutter siden):

Jeg har gått på Wegovy siden mai -25. Har gått ned ca 14 kg. Det har gått rimelig greit hele tiden og jeg har gått sakte, men jevnt og trutt nedover - noe jeg har vært veldig fornøyd med. Jeg spiser forholdsvis sunt og som regel maks 3 måltider om dagen. Hvis jeg spiser frokost spiser jeg som regel litt yoghurt med korn og evt noen rosiner/blåbær. Evt en bolle med havregrøt. Til lunsj er det stort sett 2 knekkebrød med diverse pålegg og evt et egg i tillegg.  Middager varierer naturlig nok mye, men spiser nok aldri store mengder da jeg ikke orker å spise så mye, plutselig er det stopp og jeg orker ikke en bit til. 

Jeg trener som regel 2 ggr i uka, da trener jeg bådde kondisjon og styrke. I tillegg blir det turer med hunden. Har en stillesittende jobb.

De siste 3 ukene har jeg stått helt stille på vekta, den går opp og ned mellom 89,7 og  90,3. Jeg blir snart gal og klarer ikke la vær å gå på vekta hver morgen. Like håpefull hver morgen og blir like skuffet hver eneste dag... Er klar over at det finnes såkalte platåer og at jeg mest sannsynlig har nådd et sånt, men det er så demotiverende altså! Kan jo også nevne at jeg sliter skikkelig med å komme på do så har vel spart opp endel, haha..Jeg spiser fiber, er flink til å drikke vann og  drikker urtete (salzburger) som skal være bra for fordøyelsen. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, må bare få ut frustrasjonen over å stå bom stille.. Har også begynt å skrive opp alt jeg spiser for å være sikker på at jeg ikke spiser mer enn jeg tror. 

Mange som har hatt det som dette? Noen kloke ord om hvordan jeg skal "holde ut" og hva som evt hjalp dere med å fortsette nedgangen?  

For meg har det hjulpet å øke dosen et hakk. Jeg har også gått sakte (men jevnt og trutt!) nedover i vekt siden jeg startet på wegovy i august i fjor. Lav dose. Så har jeg økt hver gang jeg har følt det slik som du beskriver det nå. Plutselig sto vekta BOM stille (opp ned 100-400 gram hele tiden liksom), og jeg begynte også å kjenne på litt matstøy/sultfølelse igjen. Da økte jeg dosen et hakk, og det løsnet.

AnonymBruker
Skrevet

GLP-1 stress fra slike sprøyter kan føre til beinproblemer når kroppen begynner å forsyne seg av mineraler fra beina. Sikkert ikke alle som vet dette. 

Anonymkode: b89a6...386

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

GLP-1 stress fra slike sprøyter kan føre til beinproblemer når kroppen begynner å forsyne seg av mineraler fra beina. Sikkert ikke alle som vet dette. 

Hvor har du funnet denne forskningen?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kilde? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 17.18):

En stund siden jeg har skrevet nå. 

Jeg sluttet på wegovy i juli. Men ser ut som at jeg må starte opp igjen. Samme lysten er tilbake, men jeg har litt mer kontroll nå. Gikk fra å småspise sjokolade HVER dag før wegovy, til at jeg holder meg til helgene. Likevel har jeg gått opp fra 57 til 62kg på et år. 3 kg siden jeg sluttet. Har trent, så noe er nok muskler. Tips til alle som skal begynne, tren underveis! Herregud for en slapp kropp jeg hadde. Skikkelig hengerumpe 😂 har heldigvis blitt bedre med noen timer med squats!

Jeg var i dag på utredning for bukplastikk, og fått innvilget dette, så motivasjonen for å holde seg slank er stor nå. Andre som har tatt bukplastikk? Hvor lang tid fra dere fikk ja til operasjon? Jeg var visst i grenseland, så må holde vekta nå eller lavere om jeg skal få operasjonen. Fikk beskjed om 1-2 år!! Hjelpes.. 

Anonymkode: 10e80...4ca

Så spennende! Fikk du henvisning av fastlege? Tok det lang tid før du fikk time? Hvor mye har du gått ned totalt? :)

Anonymkode: 53f35...991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...