Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som opplever tørrere og sartere negler og tenner etter behandling?

Anonymkode: 3e68b...07a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (På 11.6.2025 den 5.45):

Interessant. Synes du det virker mot betennelses-smerte? Har selv gått på mounjaro i litt over 4 uker. Har god effekt for mitt formål, mindre sultfølelse og mattanker/cravings. Har ikke gått ned i vekt, og det er heller ikke meningen.😊

OM det hjelper, jeg har fått et nytt liv 🤍

Sliter litt med svimmelhet (aldri vært høyere enn 8 klikk),men det er verdt det! 😊 

Anonymkode: f5646...e5d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 8.35):

Må du fremdeles betale for hele selv, eller slipper du det iom at det ikke er skrevet ut for fedme?

Anonymkode: 3a385...265

Betaler selv ja 😊

Anonymkode: f5646...e5d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (På 9.6.2025 den 14.54):

Kjenner heller ikke nåla nei, den er jo pitteliten. Men om du ser dråpe på spissen etterpå så har du gjort det riktig 👍 Magen er super å sette i. Jeg tar godt tak i mageflesket, kliper til og setter sprøyten der.

Det tok meg flere måneder her inne før jeg forsto det med "uten klikk" selv :fnise: skjønner godt du spør! Det viser seg at det er en greie å dosere wegovy selv - at man kjøper penn med høy dose, men ikke tar hele dosen hver uke. Altså at pennen varer lenger. Men for å gjøre det så må man skru på pennen et visst antall ganger, og når man vrir så lager pennen en klikkelyd. Hvis man går inn på en Wegovy-gruppe e.l på Facebook så omhandler 95% av spørsmålene og snakket om denne selvdoseringen. Så jeg antar at det er det trådstarter her mente med tittelen - at dette skal være en tråd uten alt dette snakket.

Haha, det har ikke jeg skjønt før nå og jeg har lest tråden et par måneder 😅😅 Trodde det var relatert til noen type spiolers eller sånt som jeg ikke forstod 😄

Anonymkode: 96b2c...a08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 13.41):

Et lite sukk fra meg; har gått ned fra 36.5 til 26.1 i bmi de siste 10 månedene, og da jeg hentet en ny sprøyte med wegovy spurte apotekeren om det var første gang jeg skulle prøve wegovy 😭 Jeg gikk inn der og tenkte "de synes sikkert det er rart at en nesten normalvektig henter denne", men akk nei det ser tydeligvis ut som jeg har over 30 i bmi ennå... lol

Anonymkode: 3a385...265

De må alltod spørre om det for hvis du ikke har erfaring må de vise deg hvordan du gjør det, så det handler IKKE om vekta di ❤️ 

og normalvektige menneskee kan også få utskrevet wegovy ved visse "internett leger", og det vet jo de som jobber på apoteket. 

Anonymkode: 96b2c...a08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei :) skal ut og reise og må  ha med wegovy. Må den sjekkes inn eller kan en ha med sprøyte i håndbagasje? 

Anonymkode: 686f3...e9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei :) skal ut og reise og må  ha med wegovy. Må den sjekkes inn eller kan en ha med sprøyte i håndbagasje? 

Er bare å ha det i håndbagasjen. Kanskje legge i en zip bag siden det er flytende

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (7 minutter siden):

Er bare å ha det i håndbagasjen. Kanskje legge i en zip bag siden det er flytende

Skal også reise, og lurer på hvordan det fungerer i forhold til sikkerhetsjekken? Må jeg ta den ut og vise det, eller bare legge det sammen med annet flytende? Har noen prøvd å reise til Asia med medisinen i håndbagasjen? Må man ha noe dokumentasjon?

Anonymkode: 0fb98...dbf

AnonymBruker
Skrevet
Kompis2 skrev (På 22.5.2025 den 9.02):

Husk å drikk mye vann, Farris eller noe annet. Siden tarmfunksjonen går saktere blir maten lengre i tarmene og mister derfor mer vann, så man må drikke mer. Saftig frukt vil trolig også hjelpe, ananas, melon, druer osv. 

Jeg hadde ikke problem med treg mage bortsett fra noen få ganger.

Druer kan føre til mageproblemer i seg selv, så ville unngått det. 

Anonymkode: fbe0e...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal også reise, og lurer på hvordan det fungerer i forhold til sikkerhetsjekken? Må jeg ta den ut og vise det, eller bare legge det sammen med annet flytende? Har noen prøvd å reise til Asia med medisinen i håndbagasjen? Må man ha noe dokumentasjon?

Anonymkode: 0fb98...dbf

Den har aldri blitt nevnt i sikkerhetskontrollen her:)

AnonymBruker
Skrevet

Skal sette min første dose imorgen. Ønsk meg lykke til :) Håper å få normalisert vekt og forhold til mat. Ikke kjenne på  sug og sult hele tiden.  Nytter ikke å spise 1500 kcal dagen i uka og triple det i helga 😜 Håper eg får den virkningen eg ønsker meg og ikke noen bivirkninger.  Målet er å gå fra 87 til 70, er 165 com høy. 55 år. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Skal sette min første dose imorgen. Ønsk meg lykke til :) Håper å få normalisert vekt og forhold til mat. Ikke kjenne på  sug og sult hele tiden.  Nytter ikke å spise 1500 kcal dagen i uka og triple det i helga 😜 Håper eg får den virkningen eg ønsker meg og ikke noen bivirkninger.  Målet er å gå fra 87 til 70, er 165 com høy. 55 år. 

Lykke til😊

Anonymkode: 45e26...c3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Null problem å sette sprøyta:) Veldig enkelt og fort gjort. Nå er eg bare spent på hvordan kroppen reagerer:) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer videre dersom man må avbryte behandlingen?  Det ligger i bakhodet hos de fleste. Jeg tenkte også mye på det, men har klart det fordi jeg har endret kostholdet mitt.  Det kan også denne danske kvinnen klare, og hun vet også at det er mulig å begynne på medisin igjen senere.  Foreløpig klarer hun seg  Hun stoppede på Wegovy – sådan går det tre måneder senere - TV 2

Anonymkode: 4d408...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Jeg er på 1mg og har gått ned ned ca 20 kg på 9 mnd, men nå sliter jeg. Kan virkelig spise mye uten problem, og det gjør jeg nå hvor stresset har toppet seg veldig. Det virker som om effekten er borte. Jeg har virkelig ikke lyst til å øke pga pris og bivirkninger. Samtidig er det dyrt når det nå har stått stille lenge. Vil ned mer. Noen som har opplevde slike «spise-perioder» og så har det gått seg til igjen? 

Anonymkode: 5e147...525

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hjelp! Jeg er på 1mg og har gått ned ned ca 20 kg på 9 mnd, men nå sliter jeg. Kan virkelig spise mye uten problem, og det gjør jeg nå hvor stresset har toppet seg veldig. Det virker som om effekten er borte. Jeg har virkelig ikke lyst til å øke pga pris og bivirkninger. Samtidig er det dyrt når det nå har stått stille lenge. Vil ned mer. Noen som har opplevde slike «spise-perioder» og så har det gått seg til igjen? 

Jeg måtte opp ett hakk etter midterste dose pga effekten avtok og jeg holdt meg på vedlikehold. Anbefaler å gå opp, for det er mer kostbart å stå på en dose hvor du ikke har effekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg er der, eller har nettopp vært der. Dermed vet jeg ikke om "løsningen" min hjelper enda. 

Jeg valgte å ta 3 ukers pause fra wegovyen. Den hadde ikke funka den siste tiden uansett.  

Nå har jeg startet på nytt. Begynte på laveste dose. Selv om jeg kjenner at det er for lavt føler jeg likevel at det er som en "ny start". Kommer til å øke om noen dager når jeg skal sette den på nytt,  men bare ett hakk. 

Jeg tror dette kan være løsningen for meg. Nå skrur jeg hodet på rett plass igjen (for det har ikke vært på rett plass den siste halvannen måned).

Alt ligger mellom øra mine. Jeg tror egentlig ikke det er wegovyen som slutter å virke. Jeg tror det er meg. 

Nå håper og tror jeg at jeg kan få en ny kickstart. 

Anonymkode: 881eb...e44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg måtte opp ett hakk etter midterste dose pga effekten avtok og jeg holdt meg på vedlikehold. Anbefaler å gå opp, for det er mer kostbart å stå på en dose hvor du ikke har effekt.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, jeg er der, eller har nettopp vært der. Dermed vet jeg ikke om "løsningen" min hjelper enda. 

Jeg valgte å ta 3 ukers pause fra wegovyen. Den hadde ikke funka den siste tiden uansett.  

Nå har jeg startet på nytt. Begynte på laveste dose. Selv om jeg kjenner at det er for lavt føler jeg likevel at det er som en "ny start". Kommer til å øke om noen dager når jeg skal sette den på nytt,  men bare ett hakk. 

Jeg tror dette kan være løsningen for meg. Nå skrur jeg hodet på rett plass igjen (for det har ikke vært på rett plass den siste halvannen måned).

Alt ligger mellom øra mine. Jeg tror egentlig ikke det er wegovyen som slutter å virke. Jeg tror det er meg. 

Nå håper og tror jeg at jeg kan få en ny kickstart. 

Anonymkode: 881eb...e44

Takk for svar og to ulike «løsninger». Nesten godt å høre at det skjer for flere, så jeg ikke er alene om «å møte veggen.» Oppdater gjerne hvordan det går videre :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har opplevd dette jeg og. Avsluttet i februar ca og det gikk greit lenge, men så var vekta opp 4 kilo og det ble uro i hodet så jeg har startet opp igjen nylig. Laveste dose, uke 2 nå og det har hjulpet. Må nok opp i dose men ikke enda, var aldri over .50 sist bortsett fra noen få på 1. 

c3b sier det ganske bra, det er dyrere å gå på en medisin som ikke virker over lang tid, enn å gå opp kortvarig. Derfor jeg avsluttet - da hadde jeg ikke hatt særlig virkning på 4-5 mnd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...