Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 17 ca på et halvt år. Merker nå at det er noe annerledes med hårstrikken og det er nok at håret er mye tynnere. Foreløpig verdt det, selv om treg mage og fortsatt søt-sug er plagsomt. 

Anonymkode: 5e147...525

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Etk skrev (På 7.4.2025 den 13.34):

Jeg har hatt lavt stoffskifte i over 30 år og begynte på Wegovy for et års tid siden. Gått ned 10 kilo… så det går treigt ja…. 

Det har tatt tid ja, kjedelig. Kanskje man likevel kunne klart seg uten når det tar såpass med tid.. 

Anonymkode: 02f7e...bb3

Skrevet

10 kg på 6 mnd er jo nesten 0,5 kg i uka og er jo ikke dårlig det🙏👏 Har gått ned 26 kg siden november-23 og det er heller ikke raskt, men det er helt greit med tanke på at de la seg på meg over en periode på 13 år😮

AnonymBruker
Skrevet

Noen som merket forskjell da de økte til nest-høyeste dose? Jeg føler vekttapet mitt har stagnert litt, og har også litt mer appetitt enn tidligere, men vil helst holde meg enda lenger på midterste dose da..

Anonymkode: 3a385...265

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som merket forskjell da de økte til nest-høyeste dose? Jeg føler vekttapet mitt har stagnert litt, og har også litt mer appetitt enn tidligere, men vil helst holde meg enda lenger på midterste dose da..

1,7 mg fungerer kjempebra på meg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det gikk plutselig opp for meg at vektnedgangen hadde stoppet opp, økte da til nest høyeste og går sakte men sikkert ned igjen😊

Anonymkode: 45e26...c3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som merker lite effekt på midterste dose også? (null komma fem) Synes den har lite effekt, blir sulten, craver søtt etc. Tror dere jeg kan vente god effekt på høyeste dose? Jeg hadde faktisk god effekt et par uker på første dosen, men så forsvant effekten egt. Jeg avslutter snart om den gir såpass lite virkning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen som merker lite effekt på midterste dose også? (null komma fem) Synes den har lite effekt, blir sulten, craver søtt etc. Tror dere jeg kan vente god effekt på høyeste dose? Jeg hadde faktisk god effekt et par uker på første dosen, men så forsvant effekten egt. Jeg avslutter snart om den gir såpass lite virkning. 

0,5 er ikke midterste dose, det er nest laveste. 

Anonymkode: bbc12...d4f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen som er normalvektige som bruker? Jeg er normalvektig/slank og veltrent. Men det er så slitsomt å holde vekten, da jeg ikke har metthetsfølelse. (Har aldri hatt) Jeg er alltid sulten. Så spiser jeg, og det hjelper der og da, men tenker på mat igjen nesten med en gang jeg har ryddet vekk. Hver dag er en kamp for å holde matinntaket normalt, for det jeg spiser som er normal mengde føles som altfor lite i forhold til det jeg ønsker å spise.

All treningen ønsker jeg å fortsette med, for det er noe som gir meg mestring og glede. Jeg skjønner at medisinen er for de som har vanskelig å gå ned i vekt, men det er også vanskelig å holde vekten, og om jeg kunne sluppet å streve sånn med dette, så ville det påvirket livskvaliteten min noe helt enormt.

AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (8 timer siden):

Noen som er normalvektige som bruker? Jeg er normalvektig/slank og veltrent. Men det er så slitsomt å holde vekten, da jeg ikke har metthetsfølelse. (Har aldri hatt) Jeg er alltid sulten. Så spiser jeg, og det hjelper der og da, men tenker på mat igjen nesten med en gang jeg har ryddet vekk. Hver dag er en kamp for å holde matinntaket normalt, for det jeg spiser som er normal mengde føles som altfor lite i forhold til det jeg ønsker å spise.

All treningen ønsker jeg å fortsette med, for det er noe som gir meg mestring og glede. Jeg skjønner at medisinen er for de som har vanskelig å gå ned i vekt, men det er også vanskelig å holde vekten, og om jeg kunne sluppet å streve sånn med dette, så ville det påvirket livskvaliteten min noe helt enormt.

Du må ha bmi 30 for å få resept

Anonymkode: 6ea4f...39b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (19 timer siden):

Noen som er normalvektige som bruker?

I så fall bryter legen lege-etikken.

Anonymkode: 5e147...525

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 17.55):

Det er vanlig å ikke merke så mye på 0,5mg Wegovy. I følge produsenten skal man følge en opptrappingsplan med fire uker på hvert nivå før man øker til neste nivå. Dersom man opplever god effekt på lavere nivå, trenger man ikke øke før effekten eventuelt avtar igjen.

Wegovy finnes i følgende nivåer; 0,25mg, 0,5mg, 1mg, 1,7mg og 2,4mg. 

Det er legen som sammen med deg vurderer om, eller når du skal øke dosen, så kontakt alltid legen ved spørsmål om dose.

• Liker 1
Skrevet (endret)
tøydokka skrev (20 timer siden):

Som flere skriver, det er et krav at du må ha BMI over 30 for å få denne medisinen. Siden du klarer å holde vekten uten medisin, hvilket er veldig bra jobba, er det det aller beste, for man bør ikke ta medisiner man kan klare seg uten. Wegovy er kun for personer som ikke klarer å kontrollere vekten uten hjelp.

Endret av aksase
  • Nyttig 1
Skrevet
aksase skrev (2 timer siden):

Som flere skriver, det er et krav at du må ha BMI over 30 for å få denne medisinen. Siden du klarer å holde vekten uten medisin, hvilket er veldig bra jobba, er det det aller beste, for man bør ikke ta medisiner man kan klare seg uten. Wegovy er kun for personer som ikke klarer å kontrollere vekten uten hjelp.

Jeg kjenner en lege som vil gjøre det for meg, så den saken er grei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (På 7.4.2025 den 9.41):

Vil dette kunne forebygges ved å f.eks ta kosttilskudd? 🤔

B-vitaminer! 

Jeg har fått Wegovy og råd fra ernæringsfysiolog. Proteiner, vitamin- og mineraltilskudd og omega 3 er noe man bør vurdere ved vektnedgang. Dvs., jeg ble anbefalt det. 

Glemte det bort, mistet litt hår (oppstart 8 uker siden), begynte med b-vitamin nå nylig. Så får en jo se om det har en virkning.

Anonymkode: 1ca16...4b7

AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (8 timer siden):

Jeg kjenner en lege som vil gjøre det for meg, så den saken er grei. 

Hva var poenget med innlegget ditt da?

Anonymkode: 46233...2f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hei. 

Har hatt pause siden februar en gang og har gått opp ett par kilo siden "my mouth is lonely" ...  Jeg reduserte og avsluttet pga jeg ikke har gått ned siden november i fjor, bortkastede penger og jeg vil ikke opp i dose. Var på 0,5 og prøvde ett par ganger på 1. Vil helst ikke opp over det. 

Lurer på hva andre som har hatt pause gjorde etter pausen, fortsatte du på W eller valgte du noe annet? Eller "må" jeg opp i mengde?

Skal til legen rett over påsken og kunne hatt lyst til å være litt forberedt til timen, ang hva jeg evt kan bytte til. Usikker på om jeg vil starte på igjen med W siden jeg nå klarer å "lure", både den og meg selv, men jeg får ikke dette til helt på egenhånd. Så tips mottas, men ikke i form av: spis mindre - jogg mer. 

Fortsatt God Påske!

AnonymBruker
Skrevet
Kompis2 skrev (2 timer siden):

Hei. 

Har hatt pause siden februar en gang og har gått opp ett par kilo siden "my mouth is lonely" ...  Jeg reduserte og avsluttet pga jeg ikke har gått ned siden november i fjor, bortkastede penger og jeg vil ikke opp i dose. Var på 0,5 og prøvde ett par ganger på 1. Vil helst ikke opp over det. 

Lurer på hva andre som har hatt pause gjorde etter pausen, fortsatte du på W eller valgte du noe annet? Eller "må" jeg opp i mengde?

Skal til legen rett over påsken og kunne hatt lyst til å være litt forberedt til timen, ang hva jeg evt kan bytte til. Usikker på om jeg vil starte på igjen med W siden jeg nå klarer å "lure", både den og meg selv, men jeg får ikke dette til helt på egenhånd. Så tips mottas, men ikke i form av: spis mindre - jogg mer. 

Fortsatt God Påske!

Etter 3/4 år på W, normal opptrapping til høyeste dose, og totalt 3 kg ned gav jeg det opp. Det ble for dyre kilo.
Siden mitt store problem er "crawings" på ettermiddag/kveld har jeg nå begynt å spise fra kl. 19. (Legger meg sent)
Kan spise hva jeg vil, men det begrenser seg siden det er begrenset med plass i magen. Og siden jeg starter med et stort middagsmåltid (= sprekkmett) så er ikke søttrangen som den har vært tidligere. (Spiser fortsatt sjokolade mm.)
Har gått ned 5 kg på knapt 2 mnd. Mye billigere og mer effektivt enn W. For meg i alle fall.

Anonymkode: 4983f...329

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørt at man kan få ozempic uten resept i Spania.  Får man det selv om man er slank og hva koster det?

Anonymkode: 92761...214

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hørt at man kan få ozempic uten resept i Spania.  Får man det selv om man er slank og hva koster det?

Anonymkode: 92761...214

Helt sikkert. Det er bare i annerledeslandet Norge at Ozempic er kun for diabetespasienter.

Anonymkode: 405d7...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...