AnonymBruker Skrevet 12. februar #1561 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Er det noen som har opplevd nedstemthet som følge av Wegovy? Jeg kan jo ikke si sikkert at det er det som gjør det, men etter 3 måneder på maksdose opplever jeg nå å være utrolig tung i humøret, nedstemt, energiløs og trist. Jeg tar lettere til tårene, stresser over situasjoner som vanligvis ikke bryr meg og finner mindre glede i ting. Jeg har tatt av 15 kg så jeg burde jo sprudle og alt burde vel være lettere? Litt overrasket over dette. Vet som sagt ikke om det har med Wegovy å gjøre, men jeg har vanligvis et veldig lett humør og er full av energi. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: c44e0...765 Det er som å lese om meg, bare at jeg har gått ned mindre og ikke er så sprudlende til vanlig heller. Men etter over 4 mnd på Wegovy og nest nederste dose har psyken fått en skikkelig knekk. Ser ikke noe håp eller glede i noe. Anonymkode: 5e147...525 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #1562 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Er det noen som har opplevd nedstemthet som følge av Wegovy? Jeg kan jo ikke si sikkert at det er det som gjør det, men etter 3 måneder på maksdose opplever jeg nå å være utrolig tung i humøret, nedstemt, energiløs og trist. Jeg tar lettere til tårene, stresser over situasjoner som vanligvis ikke bryr meg og finner mindre glede i ting. Jeg har tatt av 15 kg så jeg burde jo sprudle og alt burde vel være lettere? Litt overrasket over dette. Vet som sagt ikke om det har med Wegovy å gjøre, men jeg har vanligvis et veldig lett humør og er full av energi. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: c44e0...765 Som nevnt tidligere i tråden. Det er ikke så unaturlig at man blir nedstemt, deppa og opplever store svingninger når livet blir så endret (ved "tvang" som medisinen gjør). Mange overvektige har så stor glede i å spise og planlegge mat/måltider, at når dette blir borte, blir det rett og slett ganske "tomt"... Anonymkode: 46233...2f1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #1563 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som nevnt tidligere i tråden. Det er ikke så unaturlig at man blir nedstemt, deppa og opplever store svingninger når livet blir så endret (ved "tvang" som medisinen gjør). Mange overvektige har så stor glede i å spise og planlegge mat/måltider, at når dette blir borte, blir det rett og slett ganske "tomt"... Anonymkode: 46233...2f1 Jeg synes ikke livet har blitt så endret på den måten heller. Matlysten er til stede og maten smaker godt. Så lurer på om det er noe i medisinen som påvirker. Anonymkode: 5e147...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #1564 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke livet har blitt så endret på den måten heller. Matlysten er til stede og maten smaker godt. Så lurer på om det er noe i medisinen som påvirker. Anonymkode: 5e147...525 Jeg kjenner 2 som måtte slutte pga plutselige selvmordstanker. Det gikk over når de sluttet. Selv kunne jeg ikke øke dosen noe særlig uten å føle meg fryktelig tom og nedstemt. Som om all gleden ble tatt fra meg. Depresjon er ikke helt ukjent bivirkning, dessverre Anonymkode: eb1fe...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #1565 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes ikke livet har blitt så endret på den måten heller. Matlysten er til stede og maten smaker godt. Så lurer på om det er noe i medisinen som påvirker. Anonymkode: 5e147...525 Jeg hadde problemer med å få i meg noe som helst, maten smakte ikke og jeg lystet ikke på noe. Vet om flere som har mistet all matlyst (og matglede) - noe medisinen også skal påvirke, så slettes ikke unormalt. Anonymkode: 46233...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #1566 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde problemer med å få i meg noe som helst, maten smakte ikke og jeg lystet ikke på noe. Vet om flere som har mistet all matlyst (og matglede) - noe medisinen også skal påvirke, så slettes ikke unormalt. Anonymkode: 46233...2f1 Da håper jeg det slår inn her og- selv om jeg er usikker på om jeg kan fortsette/trappe opp. Skjedde det fra første stund? Jeg er som sagt på «trinn to» bare. Anonymkode: 5e147...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #1567 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner 2 som måtte slutte pga plutselige selvmordstanker. Det gikk over når de sluttet. Selv kunne jeg ikke øke dosen noe særlig uten å føle meg fryktelig tom og nedstemt. Som om all gleden ble tatt fra meg. Depresjon er ikke helt ukjent bivirkning, dessverre Anonymkode: eb1fe...b65 Samme her. Skremmende opplevelse. Så nei takk fra meg Anonymkode: 98ba7...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #1568 Del Skrevet 15. februar Fra første stikk! Men har skjønt det er stor variasjon på når en får effekt og noen får ikke tilstrekkelig effekt. Anonymkode: 45e26...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #1569 Del Skrevet 16. februar Hei. Første gang jeg skriver her. Supert at vi har en side der vi kan dele erfaringer og tips. Jeg lurer på om vi kan ha en generell oppdatering her på hvor lenge vi har gått på wegovy, hvordan vi har endret kosthold, og eventuelt hvor stort vekttap vi har hatt Jeg startet i august 2024. Har endret spisevaner sakte men sikkert. (Hadde ekstremt dårlig kosthold før jeg startet). Spiser fortsatt litt av alt. Men generelt mye sunnere og ganske logisk en del mindre enn da jeg startet. Økte dose 2 ganger og står fortsatt på tredje "trinn" med god effekt. Startvekt 92,7. Nåværende vekt 74,9. Veldig fornøyd med dette 😊 Bivirkninger har vært noe kvalme i starten og noen få ganger fortsatt, Men veldig treg i magen og ekstreme magesmerter noen netter. Anonymkode: 7c0d4...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 16. februar #1570 Del Skrevet 16. februar Jeg har gått en måned på wegovy. Satte sprøyte nr 5 for et par dager siden. Har gått ned 4 kilo på disse 4+ ukene. Jeg er fortsatt ganske plaget med bivirkninger, så jeg har valgt å stå fire uker til på laveste dose, istedet for å trappe opp som jeg kunne gjort. Jeg strever fortsatt med å finne en balanse i kostholdet. De første dagene etter ny dose har jeg god effekt og kan ligge godt under 1000 kcal hvis jeg ikke passer på. Men jeg blir svimmel og dårlig av å spise så lite. De siste dagene før ny sprøyte derimot, har jeg ikke veldig stor effekt, og kan spise nesten som før, bortsett fra at jeg blir kvalm. Det er komplisert å holde balansen mellom å spise mer enn jeg ønsker noen dager, og mindre enn jeg ønsker andre dager. Jeg har samme kosthold som jeg hadde før, og det er ganske sunt og har vært det i mange år. Jeg klarer ikke å gå ned i vekt uten wegovy, fordi jeg må ligge ganske lavt i kalorier før jeg går ned, og det klarer jeg ikke å opprettholde over tid. Selv om jeg spiser sunt, har jeg alltid lyst å spise mye. Det er akkurat som jeg ikke blir fornøyd, og det problemet hjelper wegovy med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. februar #1571 Del Skrevet 17. februar Jeg startet på wegovy i august-24. Har gått ned 7,2 kg siden da, men jeg har aldri økt dosen så er fortsatt på den laveste. Syns det var veldig greit da jeg både frykter bivirkninger og ikke ønsker/har rom for å bruke så mye penger. Så lenge vekten faktisk tikker nedover litt hver måned, så er jeg fornøyd da jeg ønsker å ta dette i jevnt og rolig tempo. Men jeg vurderer å trappe opp ett trinn ganske snart da, for å hjelpe meg av dette platået jeg er på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #1572 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 0.05): "Langvarig bruk av avføringsmidler kan gi skader. For eksempel kan enkelte avføringsmidler gi en svekkelse av den normale tarmfunksjonen. Når man slutter med denne typen avføringsmidlene etter langvarig bruk er tarmens funksjon svekket, og man opplever å bli forstoppet fordi tarmen ikke lengre klarer å jobbe som normalt. Dette kan feiltolkes som at det er behov for å fortsette på avføringsmidler, når det faktisk er legemiddelet som har ført til nedsatt funksjon i tarmen og forstoppelsen." https://lommelegen.dagbladet.no/mage-og-tarm/forstoppelse/artikkel/avforingsmiddel--nar-er-det-nodvendig/68997108 Å gå på Duphalac, eller andre avføringsmidler, medfører en risko for forstyrrelse av kroppens normale funksjoner. Anonymkode: 4983f...329 Duphalac er ikke vanedannende Anonymkode: c1fe2...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #1573 Del Skrevet 18. februar Ikke sulten lenger, det stemte også for meg. Jeg hadde kjempegod effekt av Wegovy. I denne artikkelen står det også om å spare penger på å spise mindre. Det gjaldt ikke så mye for min del, kanskje noen få kroner. Jeg unnet meg heller en biff eller annet godt. 48-årig kvinde er bare ikke sulten – en kæmpe "gamechanger", siger ekspert - TV 2 Anonymkode: 4d408...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 18. februar #1574 Del Skrevet 18. februar Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Vi minner enda en gang om følgende regelpresisering * Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #1575 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 21.58): Hei. Første gang jeg skriver her. Supert at vi har en side der vi kan dele erfaringer og tips. Jeg lurer på om vi kan ha en generell oppdatering her på hvor lenge vi har gått på wegovy, hvordan vi har endret kosthold, og eventuelt hvor stort vekttap vi har hatt Jeg startet i august 2024. Har endret spisevaner sakte men sikkert. (Hadde ekstremt dårlig kosthold før jeg startet). Spiser fortsatt litt av alt. Men generelt mye sunnere og ganske logisk en del mindre enn da jeg startet. Økte dose 2 ganger og står fortsatt på tredje "trinn" med god effekt. Startvekt 92,7. Nåværende vekt 74,9. Veldig fornøyd med dette 😊 Bivirkninger har vært noe kvalme i starten og noen få ganger fortsatt, Men veldig treg i magen og ekstreme magesmerter noen netter. Anonymkode: 7c0d4...e0a Ganske likt som deg, startet i September 2024, er på tredje trinn ennå. Startet på 98 kg, nå er jeg på 80 kg. Bivirkninger er slapphet, nedstemthet, treg i magen og jeg har også fått ekstreme magesmerter noen netter (om jeg har spist for mye sukker og fett). Er veldig fornøyd med å ha mindre matlyst, har kommet igang med mer bevegelse, og ser veldig lyst på tiden fremover. 10 kg igjen til jeg er normalvektig, håper å nå det før sommeren. Anonymkode: 3a385...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #1576 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ganske likt som deg, startet i September 2024, er på tredje trinn ennå. Startet på 98 kg, nå er jeg på 80 kg. Bivirkninger er slapphet, nedstemthet, treg i magen og jeg har også fått ekstreme magesmerter noen netter (om jeg har spist for mye sukker og fett). Er veldig fornøyd med å ha mindre matlyst, har kommet igang med mer bevegelse, og ser veldig lyst på tiden fremover. 10 kg igjen til jeg er normalvektig, håper å nå det før sommeren. Anonymkode: 3a385...265 Oi dette var jo ganske likt som meg ja😊 La meg spørre deg ang di magesmertene. Er dem så uutholdelige at du nesten nå ty til tårer og smertestillende og varer ca 1 time ish? Og sitter i hele magen fra brenning i magesekk til smerter i hele magen? Har vært så bekymret for at det kan være noe annet,men ble litt mer beroliget nå da jeg hørte dette fra deg. Gratulerer med fin nedgang💪 Anonymkode: 7c0d4...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #1577 Del Skrevet 18. februar Jeg begynte i midten av desember og har gått ned ca 8 kg. Spiser færre måltider og mindre porsjoner. Utover det spiste jeg ganske sunt fra før (bare for ofte og for mye), så matvarene er omtrent de samme. Har økt én gang, og da merket jeg mer til kvalme enn på laveste dose, men helt overkommelig. Anonymkode: 3e917...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #1578 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 18.23): Oi dette var jo ganske likt som meg ja😊 La meg spørre deg ang di magesmertene. Er dem så uutholdelige at du nesten nå ty til tårer og smertestillende og varer ca 1 time ish? Og sitter i hele magen fra brenning i magesekk til smerter i hele magen? Har vært så bekymret for at det kan være noe annet,men ble litt mer beroliget nå da jeg hørte dette fra deg. Gratulerer med fin nedgang💪 Anonymkode: 7c0d4...e0a Smertene mine sitter i nedre del av magen, blir veldig intense og kommer i takvise kramper, er så vondt at jeg begynner å få panikk. Etter en halvtimes tid er jeg helt løs i magen, så nå vet jeg at det lønner seg å sette seg på do når jeg merker at det starter. Har bare hatt det 4 ganger da. Høres litt annerledes ut enn din erfaring.. Anonymkode: 3a385...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #1579 Del Skrevet 19. februar Jeg har gått ned 30 kilo siden januar 2023, har altså gått på dette i to år og to måneder. Første året gikk jeg ned over 20 kilo, neste halv år ti til og nå siste halvåret har vekten vært ganske stabil. Men jeg går ikke opp, jeg går på 1 mg nå og har aldri vært over det. Veier nå 65 kilo og det er digg. Anonymkode: 18fe6...589 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #1580 Del Skrevet 19. februar Hei 😊 Ikke skrevet her før men vil gjerne delta litt nå. Jeg har gått på W siden slutten av mars i fjor. Har gått ned 35 kg og er normalvektig nå med BMI på 24,5. Kostholdet mitt har alltid vært bra-ish men jeg har slitt med sukkeravhengighet og overspising i takt med dårlig følelser. Nå spiser jeg bare bittelitt snop og klarer å regulere det greit. Kostholdet ellers er som før med mye grønnsaker, sunt fett og proteiner. Jeg driver med periodisk faste også, og spiser aldri prosesserte produkter. Har aldri tatt større dose W enn 0,85 mg. Prøver å trappe ned men sliter med at sukkersuget blusser opp. Er forberedt på å fortsette lenge men håper å komme meg nedover i dose etterhvert. Anonymkode: 9b513...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå