Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fortsatt stuck på 77 kilo, dette platået skal visst vare lenge (snart halvt år nå) 😩

Anonymkode: 405d7...73b

Om din vekt er 77.Kg. så må du nesten prise både Gud, legen som skriver ut Wegovy. Samt deg selv.  

Anonymkode: 1581e...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Om din vekt er 77.Kg. så må du nesten prise både Gud, legen som skriver ut Wegovy. Samt deg selv.  

Anonymkode: 1581e...f72

Enig med deg!

(Mitt mål er 80 😄)

Endret av Caissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Har gått ned nesten 30 kilo,men likevel dobbelt så tung som jeg bør være... 

Fastlegen vil ikke gi meg mer grunnet plutselig utvikling av psoriasis. Er på god tur opp i vekt igjen etter 3 uker uten....

Anonymkode: 1581e...f72

Så synd hvis du må slutte 😞
Er legen sikker på at psoriasen har sammenheng med Wegovy?

Her er eksempel på det motsatte:
"Two birds one stone: semaglutide is highly effective against severe psoriasis in a type 2 diabetic patient."
"Therapy with semaglutide* may be attempted in eligible patients with difficult to treat plaque psoriasis."
(*Semaglutid er virkestoffet i Wegovy)
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34463640/

"Forverring av psoriasis er ikke en kjent bivirkning til Wegovy og preparatomtalen nevner ingen kjente psykiske bivirkninger til legemidlet. Globalt er det meldt 9 tilfeller av forverring av psoriasis som mistenkt bivirkning til legemidler med samme virkestoff (semaglutid). "
https://svelic.se/utredning/?id=3-16692

Siden det må være utrolig mange som bruker semaglutid (jfr. diabetes-pasienter), så virker sannsynligheten veldig liten for å få denne bivirkningen.
Men noen får det jo, og du kan jo være en av dem?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (47 minutter siden):

Så synd hvis du må slutte 😞
Er legen sikker på at psoriasen har sammenheng med Wegovy?

Her er eksempel på det motsatte:
"Two birds one stone: semaglutide is highly effective against severe psoriasis in a type 2 diabetic patient."
"Therapy with semaglutide* may be attempted in eligible patients with difficult to treat plaque psoriasis."
(*Semaglutid er virkestoffet i Wegovy)
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34463640/

"Forverring av psoriasis er ikke en kjent bivirkning til Wegovy og preparatomtalen nevner ingen kjente psykiske bivirkninger til legemidlet. Globalt er det meldt 9 tilfeller av forverring av psoriasis som mistenkt bivirkning til legemidler med samme virkestoff (semaglutid). "
https://svelic.se/utredning/?id=3-16692

Siden det må være utrolig mange som bruker semaglutid (jfr. diabetes-pasienter), så virker sannsynligheten veldig liten for å få denne bivirkningen.
Men noen får det jo, og du kan jo være en av dem?

 

I følge nettet så..   Hår og negler faller av på meg, huden har blitt bedre.  Vi er alle forskjellige så jeg vant nok jackpot her.

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om din vekt er 77.Kg. så må du nesten prise både Gud, legen som skriver ut Wegovy. Samt deg selv.  

Anonymkode: 1581e...f72

Jeg er 1.60 i høyde og startvekten var på 98 kilo, så jeg har jo gått ned.

Men skal altså ned på normalvekt for min høyde så det er såklart surt å være stuck på 77 kilo i et halvt år.

Anonymkode: 405d7...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er 1.60 i høyde og startvekten var på 98 kilo, så jeg har jo gått ned.

Men skal altså ned på normalvekt for min høyde så det er såklart surt å være stuck på 77 kilo i et halvt år.

Anonymkode: 405d7...73b

Greit å ha litt kropp da! Ikke bare rynker og knokler. 

Anonymkode: 1581e...f72

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Greit å ha litt kropp da! Ikke bare rynker og knokler. 

Anonymkode: 1581e...f72

Hvis du skal trolle så har du ingenting i tråden å gjøre. 

Du kan selve regne ut hva som er normal vekt for 160 cm.

Anonymkode: 405d7...73b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du skal trolle så har du ingenting i tråden å gjøre. 

Du kan selve regne ut hva som er normal vekt for 160 cm.

Anonymkode: 405d7...73b

Ikke trolling da.  Jeg mener bare at man ikke skal kun tenke vekt og bmi. Da blir man bare sprø. Om man er litt tyngre enn idealet skal man se på som positiv med tanke på alle som lider ved økte levekostnader, ikke her men generelt på kloden.

Om du var i Ukraina nå,så hadde du lovpriset  valpefettettet du sutrer på.

Vil tro du vil leve til du blir 90 år. 

-selv med noen kg med fett.

Anonymkode: 1581e...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ikke trolling da.  Jeg mener bare at man ikke skal kun tenke vekt og bmi. Da blir man bare sprø. Om man er litt tyngre enn idealet skal man se på som positiv med tanke på alle som lider ved økte levekostnader, ikke her men generelt på kloden.

Om du var i Ukraina nå,så hadde du lovpriset  valpefettettet du sutrer på.

Vil tro du vil leve til du blir 90 år. 

-selv med noen kg med fett.

Anonymkode: 1581e...f72

🤡

Anonymkode: 405d7...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 17.53):

Ååå så det er etter uke 20 miraklet skjer? At kiloene ryker av?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Vet ikke hvilket mirakel du forventer, men det er jo ikke medikamentet i seg selv som er "slankende". Om overspising er problemet, så er det beinhard jobbing med å endre vaner MENS du får ro i hodet til å faktisk gjøre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker siden jeg startet med W.
Synes jeg begynner å merke effekt nå (takk og pris), håper det ikke er et "blaff"!

Antagelig er jeg en av dem som må opp i høyere doser før jeg merker noen særlig effekt? Greit nok det.

Merker det på sultfølelsen, og også på "søtsuget". (Det siste er viktigst for meg.)

Har vært litt is og popcorn på kveldene de siste 2-3 ukene (det "normale" er sjokolade/smågodt i store mengder), men siden jeg spiser mindre generelt så har det ikke ført til vektøkning. I stedet går vekta ned. Og det er en kjempestor lettelse, når jeg tenker på hvordan det har vært før! (Godteri -> opp en halv kg (eller mer) på vekta neste morgen.)

At jeg kan "kose meg" (klarer nok aldri å si farvel for alltid til mine søte livsledsagere), og "leve" uten at det fører til enda tyngre kropp og mer ubehag, både fysisk og psykisk, er en befrielse og lyser opp livet og hverdagen for meg!
(Hvis det varer...)

Har valgt å vente med å gå opp til høyeste dose, for å se om effekten varer. Så kan jeg heller ha den til gode, dersom jeg føler at det trengs "hardere skyts".
Slik har jeg vurdert iallfall.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 14.35):

Jeg har gått ned ca 13 kilo siden 1 desember. Er på nest høyeste dose. Merker et veldig økt behov for mat(og litt søtt) ved mensen. Så føler virkelig den uka ødelegger mye. Jeg har ca ti kilo igjen til jeg er fornøyd med vekta, men det tar så LANG tid😵‍💫 Noen som går på høyeste dose her? Merket dere stor forskjell når dere lå på den mtp bivirkninger eller matlyst? Usikker på om jeg burde øke i sommer eller vente. Redd for bivirkninger og lite energi på ferie. 

Anonymkode: 4cc93...886

Jeg begynte på høyeste dose forrige uke, foreløpig merker jeg ingen forskjell. 

Anonymkode: d9f7d...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/20/2024 at 5:29 AM, AnonymBruker said:

Jeg begynte på høyeste dose forrige uke, foreløpig merker jeg ingen forskjell. 

Anonymkode: d9f7d...327

Mener du at du ikke merker noen virkning av Wegovy, eller at du har hatt samme virkning hele tiden, uavhengig av dose?
Eller ingen forskjell mellom høyeste og nest høyeste dose?

(Spør bare for å være helt sikker på at jeg ikke misforstår)

Endret av Caissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 
Jeg har nylig startet og er på 0,25 enda. Merket dere andre at effekten ble mindre etterhvert? Føler effekten var sterkere i uke 1 og 2 enn nå på 4.uka. Gleder meg til å trappe opp på neste nivå. 

Anonymkode: 4894c...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei! 
Jeg har nylig startet og er på 0,25 enda. Merket dere andre at effekten ble mindre etterhvert? Føler effekten var sterkere i uke 1 og 2 enn nå på 4.uka. Gleder meg til å trappe opp på neste nivå. 

Anonymkode: 4894c...07d

Ja, det er slik medisinen fungerer.  Det starter med minste dose og øker gradvis til maks dose på 2,4.  Så lenge den dosen vi går på har effekt, så trenger vi ikke å øke.  Slik er det vel for de fleste av oss. Jeg brukte laveste dose i 8 uker, neste i 4 uker, og så 1mg i 10 uker, videre på neste i 4 uker og deretter full dose i 8 uker. Etter dette har jeg tatt en pause pga økonomi. I denne pausen har jeg fortsatt å gå ned.  De sier at vi må fortsette på medisinen for alltid, men jeg prøver hardt å motbevise dette.

Lykke til 🧡

-ann

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det er slik medisinen fungerer.  Det starter med minste dose og øker gradvis til maks dose på 2,4.  Så lenge den dosen vi går på har effekt, så trenger vi ikke å øke.  Slik er det vel for de fleste av oss. Jeg brukte laveste dose i 8 uker, neste i 4 uker, og så 1mg i 10 uker, videre på neste i 4 uker og deretter full dose i 8 uker. Etter dette har jeg tatt en pause pga økonomi. I denne pausen har jeg fortsatt å gå ned.  De sier at vi må fortsette på medisinen for alltid, men jeg prøver hardt å motbevise dette.

Lykke til 🧡

-ann

Anonymkode: 4d408...7c0

Tusen takk for svar! Jeg merker allerede fallende effekt på 0,25 i uke 3 og 4 i forhold til uke 1 og 2 så håper 0,5 «varer lenger». 
Det samme til deg💜


 

Anonymkode: 4894c...07d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tusen takk for svar! Jeg merker allerede fallende effekt på 0,25 i uke 3 og 4 i forhold til uke 1 og 2 så håper 0,5 «varer lenger». 
Det samme til deg💜


 

Anonymkode: 4894c...07d

Tusen takk.  Jeg noterte nedgangen IMG_5357.thumb.jpeg.9c69cd24f29b3911effd6751d580391d.jpegfor min egen del mens jeg gikk på Wegovy i 36 uker. Fikk lyst til å vise for å motivere andre som holder på, men husk at ingen har det likt og dette må jo følges nøye opp av både oss og legene våre.

Jeg hadde mye vann i kroppen da jeg startet. Beina var vonde og jeg hadde det ikke så bra.

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar disse sprøytene. Leser dere opp om eventuelle bivirkninger? På YouTube ligger masse informasjon om hvor dårlig disse sprøytene er. Spesielt Ozempic. At dere våger.

 

Anonymkode: 6ef01...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere som tar disse sprøytene. Leser dere opp om eventuelle bivirkninger? På YouTube ligger masse informasjon om hvor dårlig disse sprøytene er. Spesielt Ozempic. At dere våger.

 

Anonymkode: 6ef01...f1c

Ja, selvfølgelig leser vi oss opp før vi starter på nye medisiner.  Hva vil du her i denne tråden å gjøre? Lage kvalm?

Anonymkode: 4d408...7c0

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dere som tar disse sprøytene. Leser dere opp om eventuelle bivirkninger? På YouTube ligger masse informasjon om hvor dårlig disse sprøytene er. Spesielt Ozempic. At dere våger.

 

Anonymkode: 6ef01...f1c

Ja selvsagt søker vi opp informasjon på YouTube før vi begynner...

Det er jo der man finner seriøs informasjon om alt som er helserelatert... 🤡

Anonymkode: 8c974...d79

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...