Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

(Men vil man spare penger så er jo klikksystemet genialt om man går på lavere dose enn 2,4 og får resept på 2,4-pennen. Men mer skal jeg ikke avspore. Har vært innom den gruppen selv, og det holdt på å "klikke" for meg! De leser ikke vedlegg, de er generelt helt grønne hvordan sette i gang. Gjelder ikke alle da) 

Anonymkode: 27ec9...dfd

Helt enig, penger å spare. Men når som sagt omtrent samtlige innlegg på den Facebook siden dreide seg om det (og ingen så ut til å vite hvordan bruke søkefunksjonen), så ble det mye det samme…. Jeg tok vare på infoen jeg trengte og meldte meg ut. 

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 22.34):

-32 kg siden febr 2023. Dvs et år. Jeg er så fornøyd! Nytt liv etter wegovy.

Anonymkode: a0bd9...c56

Fikk du mye løshud?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for medisindosering og avsporinger samt svar til dette. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte et wegovy spørsmål, men regner jo med at alle som går på wegovy veier seg innimellom..

Vekta mi gjennom mange år måtte erstattes.. kjøpte meg ei smart vekt av merke Withings. 

Vekta er en ting, den var lik som på den gamle. Men litt spennende da den og måler kroppsfett og muskelmasse.. vet at dette ikke er 100% til å stole på! Men noen som har erfaring? Eller kan dette med kg og %? I følge denne vekten har jeg 41% kroppsfett og 55%muskelmasse. 

Da jeg leser på nett så virker jo ikke denne muskelmassen troverdig i det hele tatt, da den skal i følge google ligge på 31% hos kvinner og 35% hos menn. 

Anonymkode: 5e45b...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Er det flere som har gått ned veldig fort med Wegowy? Jeg begynte 1 oktober og hadde per 1 februar gått ned 27 kilo. Jeg har økt sakte da vekta har flydd ned, og er på tredje uka med 1,7 mg nå. Har noen erfaring med at man må stoppe før man når 2,4? Vektmålet er nådd, men kan jo ikke bråslutte heller. Har fått legetime først i mars og skal hente ut en sprøyte til med 1,7 istede for å øke frem til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilsukkertopp skrev (4 timer siden):

Hei😊 Er det flere som har gått ned veldig fort med Wegowy? Jeg begynte 1 oktober og hadde per 1 februar gått ned 27 kilo. Jeg har økt sakte da vekta har flydd ned, og er på tredje uka med 1,7 mg nå. Har noen erfaring med at man må stoppe før man når 2,4? Vektmålet er nådd, men kan jo ikke bråslutte heller. Har fått legetime først i mars og skal hente ut en sprøyte til med 1,7 istede for å øke frem til da. 

Jeg gikk ned veldig fort. Hadde nådd målet etter 3 mnd. Det var vel kanskje også grunnen til at jeg mistet ekstremt mye hår, så da sluttet jeg, og følte at jeg var et nytt menneske! Men det var bare fordi det sikkert var mer igjen i kroppen de første to ukene, for etter det ble jeg mitt gamle selv igjen med ekstremsult og godtesug. Så jeg tar det nå annenhver uke og føler det da holder seg stabilt.

Anonymkode: a4c7b...76f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det mange som har kaster opp ved oppstart med wegory?

Jeg kastet opp masse de første ukene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kastet opp masse de første ukene

Gikk det over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sliter jeg litt. Sluttet for 3 mnd siden, begynte igjen for 1 måned siden, fordi det ikke går bra uten.

Det jeg sliter med nå er at jeg blir ikke mett som før, men konsekvensene er de samme dersom jeg spiser for mye eller spiser noe sukker. Så nå har jeg ingenting som regulerer meg. Før stoppet kroppen av seg selv, med wegovy, men nå gjør den ikke det. Hvis ikke jeg et ekstremt forsiktig får jeg skikkelig heftige kvelder og netter med kramper, eggerap konstant og diare. Vil jo da ikke gå opp i dos€, fordi jeg går ned av dette og får jo skikkelig bivirkninger nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gikk det over?

Ja, var bare de første to-tre. Men så skjønte jeg at jeg ikke kunne spise alt jeg orket og så regulerte det seg. Men kan ikke spise godteri og fett mer enn litt, for da kommer det som straff noen timer senere i form av oppkast og magekramper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå sliter jeg litt. Sluttet for 3 mnd siden, begynte igjen for 1 måned siden, fordi det ikke går bra uten.

Det jeg sliter med nå er at jeg blir ikke mett som før, men konsekvensene er de samme dersom jeg spiser for mye eller spiser noe sukker. Så nå har jeg ingenting som regulerer meg. Før stoppet kroppen av seg selv, med wegovy, men nå gjør den ikke det. Hvis ikke jeg et ekstremt forsiktig får jeg skikkelig heftige kvelder og netter med kramper, eggerap konstant og diare. Vil jo da ikke gå opp i dos€, fordi jeg går ned av dette og får jo skikkelig bivirkninger nå. 

Begynte du på samme dose du sluttet med eller minste dosen på nytt? 

Anonymkode: 25d3e...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det mange som har kaster opp ved oppstart med wegory?

Ikke ved oppstart, men nå har jeg økt dosen. I går kveld spiste jeg tre rader melkesjokolade, og litt skittles. Begynte med eggers og uvel et par timer etter inntak, og endte med oppkast og kraftig kvalme resten av natta. Jeg hadde spist lite og riktig hele dagen, men kan se ut til at jeg må kutte sukker helt. 

Anonymkode: 4cc93...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammatilsukkertopp skrev (11 timer siden):

Jeg startet i starten av desember, og har nå gått ned snart 8 kilo. Så jeg raser jo ikke ned. Skal egentlig øke til nest høyeste dose neste uke, men tror jeg skal fortsette på nåværende dose en periode til. Vært en del kvalm og uvel. 27 kilo er jo helt utrolig, gratulerer 😊 Tror nok jeg ville trappet ned gradvis, men hør med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Begynte du på samme dose du sluttet med eller minste dosen på nytt? 

Anonymkode: 25d3e...01a

Begynte på samme. Var aldri over null komma fem, men delte den på fem og ikke fire, fordi grunnen til at jeg sluttet var så heftige bivirkninger så ville ha en rolig start😅 Så får bivirkninger som om jeg får i meg for mye medisin, men virkning som at jeg får i meg for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg startet i starten av desember, og har nå gått ned snart 8 kilo. Så jeg raser jo ikke ned. Skal egentlig øke til nest høyeste dose neste uke, men tror jeg skal fortsette på nåværende dose en periode til. Vært en del kvalm og uvel. 27 kilo er jo helt utrolig, gratulerer 😊 Tror nok jeg ville trappet ned gradvis, men hør med legen. 

8 kg på 2 mnd syns jeg er å rase ned i vekt ja. Hadde du ikke brukt wegory hadde du stått stand by i dag som i desember.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, var bare de første to-tre. Men så skjønte jeg at jeg ikke kunne spise alt jeg orket og så regulerte det seg. Men kan ikke spise godteri og fett mer enn litt, for da kommer det som straff noen timer senere i form av oppkast og magekramper.

Sånn er det dessverre ikke for meg ☹️  Blir ikke dårlig av verken for mye mat, feil mat eller alkohol. 
ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilsukkertopp skrev (20 timer siden):

Ja, jeg har også gått ned mye og fort. Startet 13. september på 100 kg. Nå er jeg midt i uke 22 og veier 71.  8 uker på laveste dose, 4 på neste, og nå 10 uker på 1.   Jeg tror at det blir ny økning neste gang jeg henter. Den dagen har jeg legetime med full sjekk.  Det føles betryggende når legen følger meg så godt opp.  Jeg gikk ned mest i starten, for det var nok mye vann, og senere både platåer, rykk og litt opp og så ned igjen. Jeg spiste ikke så mye før heller, men andre plager gjør meg inaktiv.  

Anonymkode: 4d408...7c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg gikk ned veldig fort. Hadde nådd målet etter 3 mnd. Det var vel kanskje også grunnen til at jeg mistet ekstremt mye hår, så da sluttet jeg, og følte at jeg var et nytt menneske! Men det var bare fordi det sikkert var mer igjen i kroppen de første to ukene, for etter det ble jeg mitt gamle selv igjen med ekstremsult og godtesug. Så jeg tar det nå annenhver uke og føler det da holder seg stabilt.

Takk for svar med din erfaring🥰 føler meg litt usikker siden vekten går så fort ned, og oppfølgingen fra legen er sjelden. Jeg gikk blant annet ned 6 kilo i januar, og nå mister jeg helt syyykt mye hår. Har tykt hår, så ingen krise i seg selv, men så plagsomt med hår overalt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

8 kilo er jo helt fantastisk😍 legen min sa ved den ene kontrollen jeg har hatt at opp mot et kilo i uken er helt supert, men helst ikke så mye mer. Høres ut som du går nedover på en sunn og fin måte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...