AnonymBruker Skrevet 25. juni #1821 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men- etter denne episoden har jeg INGEN matlyst. I dag har jeg spist to grove knekkebrød med skinke/ost, litt vannmelon, et glass Biola, en smoothie med jordbær, skyr, banan og litt protein pulver…er snart middag, og ingenting frister.. Anonymkode: bfdbc...bb9 Da virker det da. dette er jo ikke nødvendigvis lite mat før middag - det er bare vårt gamle hode som tror det Anonymkode: 0c333...6d1 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #1822 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da virker det da. dette er jo ikke nødvendigvis lite mat før middag - det er bare vårt gamle hode som tror det Anonymkode: 0c333...6d1 Ja, men legen sa det var viktig jeg spiste nok for å ikke få disse bivirkningene. Anonymkode: bfdbc...bb9
Kompis2 Skrevet 25. juni #1823 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke gått ned noe i vekt, så trenger absolutt 1mg. Synes egentlig jeg både spiser og drikker ok. Men- etter denne episoden har jeg INGEN matlyst. I dag har jeg spist to grove knekkebrød med skinke/ost, litt vannmelon, et glass Biola, en smoothie med jordbær, skyr, banan og litt protein pulver…er snart middag, og ingenting frister.. Anonymkode: bfdbc...bb9 Dette er nesten mer enn hele dagen for meg! Du skal ikke spise for å spise, du skal spise når du er sulten! Og ikke spise mer enn du orker, ikke overspise. Du behøver lite mat når du bruker W, det er meningen. Husk at maten er i magesekken i mange timer før den går videre, om du stadig fyller på blir den aldri ferdig med å jobbe. Og alt skal gjennom tarmene som går på halv fart, om ikke saktere. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni #1824 Skrevet 25. juni Kompis2 skrev (11 minutter siden): Dette er nesten mer enn hele dagen for meg! Du skal ikke spise for å spise, du skal spise når du er sulten! Og ikke spise mer enn du orker, ikke overspise. Du behøver lite mat når du bruker W, det er meningen. Husk at maten er i magesekken i mange timer før den går videre, om du stadig fyller på blir den aldri ferdig med å jobbe. Og alt skal gjennom tarmene som går på halv fart, om ikke saktere. Hvorfor sier legen det er viktig å spise for og ikke få bivirkninger? Hva spise du typisk på en dag? Anonymkode: bfdbc...bb9
AnonymBruker Skrevet 25. juni #1825 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 20.02): Sukk. Jeg går så fort i den mørke kjelleren og føler hele livet bare er et stress. Jeg håper dette ikke er pga Wegovy, men synes ikke det har blitt så mørkt før. Hvordan går det med de av dere som har opplevd psykiske bivirkninger? Anonymkode: 5e147...525 Det ble også veldig mørkt for meg en periode, men så gikk det over etter ca 3-4 uker, og nå er det helt borte selv om jeg har økt dosen, kanskje det går over hos deg og? Jeg begynte å ta mye vitaminer og drakk elektrolytter, kanskje det hjalp også.. Anonymkode: 3a385...265
Kompis2 Skrevet 25. juni #1826 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor sier legen det er viktig å spise for og ikke få bivirkninger? Hva spise du typisk på en dag? Anonymkode: bfdbc...bb9 Hva legen mener er "nok" og hva du mener er nok forskjellig og det må du spør legen om. Jeg spiser ikke før 10-11 på formiddagen og da er det gjerne omelett med salat til. Senere på dagen spiser jeg enten kylling eller fisk med grønnsaker. Varierer med hvordan jeg tilbereder maten slik at det ikke blir det samme hver dag. Trenger jeg "kveldsmat" spiser jeg ett knekkebrød. Drikker vann, kaffe og spiser noe frukt som ananas, melon eller noe annet som frister. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #1827 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke gått ned noe i vekt, så trenger absolutt 1mg. Synes egentlig jeg både spiser og drikker ok. Tar også et glass husk hver dag, så har ikke vært forstoppet. Legen sa at kroppen trengte ro, og at jeg skulle vente med å ta neste dose 12 dager etter og ikke 7 som jeg pleier…så 9 dager også tilbake til 7 dager. Jeg hadde selvfølgelig akkurat tatt en dose da legen ringte. Men tenker å vente 12 dager med neste, også fordi vi har ferie.. Legen sa også at jeg skulle fokuser på å spise mindre og hyppigere. Ikke typisk 3 hovedmåltider og et mellommåltid. Men- etter denne episoden har jeg INGEN matlyst. I dag har jeg spist to grove knekkebrød med skinke/ost, litt vannmelon, et glass Biola, en smoothie med jordbær, skyr, banan og litt protein pulver…er snart middag, og ingenting frister.. Anonymkode: bfdbc...bb9 Det høres egentlig mye ut i mine ører.. Det tilsvarer jo både frokost, lunsj og mellommåltid. Fort 800 kcal (spørs på hvilken smoothie) før middag. Jeg får vondt i magen og evt diaré om jeg spiser for mye. Rart råd av legen 🤔 poenget er å jo redusere inntaket, og medisinen forsinker fordøyelsen så systemet tåler ikke så mye mat inn på en gang. Jeg spiser en lett lunsj, kanskje noe frukt, en liten middagsporsjon og f.eks. fruktsalat til kvelds. Noen ganger Biola og evt en banan til frokost om magen er for treig. Det er mer enn nok, ellers reagerer magen. Anonymkode: 14661...2f5 2
Poppel Skrevet 25. juni #1828 Skrevet 25. juni Jeg skal ta første dose i morgen 🫢 er det noen som har merket noe med en gang? Hva eventuelt?
AnonymBruker Skrevet 25. juni #1829 Skrevet 25. juni Poppel skrev (2 timer siden): Jeg skal ta første dose i morgen 🫢 er det noen som har merket noe med en gang? Hva eventuelt? Jeg kjente umiddelbart at jeg trengte mindre mat for å bli mett, og at jeg holdt meg mett lenger. Matstøyen i hodet og magen stilnet. Helt nydelig! Anonymkode: eb23f...79e 1 1
Poppel Skrevet 26. juni #1830 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kjente umiddelbart at jeg trengte mindre mat for å bli mett, og at jeg holdt meg mett lenger. Matstøyen i hodet og magen stilnet. Helt nydelig! Anonymkode: eb23f...79e Spent på hvordan den funker på meg 😅 hadde vært godt å slippe å kjenne på at jeg må småspise noe (som er mitt største problem).
AnonymBruker Skrevet 26. juni #1831 Skrevet 26. juni Poppel skrev (9 timer siden): Jeg skal ta første dose i morgen 🫢 er det noen som har merket noe med en gang? Hva eventuelt? Gikk ganske raskt før matstøyen ble borte, og ble gradvis raskere mett 🙂 Men hadde også litt bivirkninger etter første ukene. Luft i magen, svovelrap osv. Sikkert fordi jeg spiste litt feil og ikke hadde lært meg hva som funka best for magen. F.eks. tåler jeg Pepsi Max dårlig nå, og jeg drakk 2-3 glass om dagen når jeg startet med Wegovy. Drakk også for lite vann. Tok litt tid før jeg forsto sammenhengen. Nå etter noen måneder går det fint å ta seg et glass Pepsi Max for øvrig, bare jeg ikke drikker for mye av det 🙂 Anonymkode: 14661...2f5
Poppel Skrevet 26. juni #1832 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gikk ganske raskt før matstøyen ble borte, og ble gradvis raskere mett 🙂 Men hadde også litt bivirkninger etter første ukene. Luft i magen, svovelrap osv. Sikkert fordi jeg spiste litt feil og ikke hadde lært meg hva som funka best for magen. F.eks. tåler jeg Pepsi Max dårlig nå, og jeg drakk 2-3 glass om dagen når jeg startet med Wegovy. Drakk også for lite vann. Tok litt tid før jeg forsto sammenhengen. Nå etter noen måneder går det fint å ta seg et glass Pepsi Max for øvrig, bare jeg ikke drikker for mye av det 🙂 Anonymkode: 14661...2f5 Jeg har vært fryktelig dårlig på å drikke vann tidligere, men nå har jeg fått en diger thermokopp med sugerør som holder vann kaldt omtrent hele dagen, så det frister mer og er lettere tilgjengelig 😅 brus har jeg bare drukket i helgene stort sett, men greit å høre erfaring med det så får jeg evt bare kutte det ned mer.
Amatariel Skrevet 26. juni #1833 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjente umiddelbart at jeg trengte mindre mat for å bli mett, og at jeg holdt meg mett lenger. Matstøyen i hodet og magen stilnet. Helt nydelig! Anonymkode: eb23f...79e Akkurat det samme her, da jeg tok første stikk i august i fjor. Det var en veldig merkelig følelse, og jeg ble så tatt på sengen! For legen hadde sagt at jeg kanskje ikke ble å kjenne noe spesielt før om noen uker. Så var absolutt ikke forberedt å kjenne forskjell dagen etter jeg startet opp. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #1834 Skrevet 26. juni Dag 3- jeg er fortsatt like dårlig. Kjennes ut som kjempe omgangssyke. drikker vann og det er det..og sover. Er helt ferdig. Anonymkode: bfdbc...bb9 1
mereo Skrevet 26. juni #1835 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dag 3- jeg er fortsatt like dårlig. Kjennes ut som kjempe omgangssyke. drikker vann og det er det..og sover. Er helt ferdig. Anonymkode: bfdbc...bb9 Det kan ta litt tid før det der går over 😕 og ja det er skikkelig ille!
Poppel Skrevet 27. juni #1836 Skrevet 27. juni Så jeg tok første dose i går, og jeg tror jeg merker effekt av den allerede. Jeg går hjemme i permisjon og har fått en uvane med å småspise, hele tiden, av kjedsomhet. Tanken på å finne meg noe har streifet meg, men jeg kjenner på at jeg ikke har behov for det (så det er bare vanedyret som vil gå i skapet). Så jeg har spist frokost, og er fornøyd med det (til en forandring). 3
Jadasikkert29 Skrevet 27. juni #1837 Skrevet 27. juni (endret) Jeg startet på wegovy 12 mars og har så langt gått ned 12 kg😊 (startvekt på 122 kg) Sliter mye med dårlig mage (veksler mellom forstoppelse og diare) , halsbrann og mye luft i magen. Er også uvanlig nedstemt, er det vanlig? Er bare på 0,25 mg, prøvde å trappe opp til 0,5 men da stoppet magen helt å tømme seg så måtte stoppe med medisinen i en uke før jeg startet med 0,25 igjen. Frustrerende mye bivirkninger så langt men håper det roer seg snart😊 Endret 27. juni av Jadasikkert29 Skrivefeil 1
Poppel Skrevet 27. juni #1838 Skrevet 27. juni Jadasikkert29 skrev (5 timer siden): Jeg startet på wegovy 12 mars og har så langt gått ned 12 kg😊 (startvekt på 122 kg) Sliter mye med dårlig mage (veksler mellom forstoppelse og diare) , halsbrann og mye luft i magen. Er også uvanlig nedstemt, er det vanlig? Er bare på 0,25 mg, prøvde å trappe opp til 0,5 men da stoppet magen helt å tømme seg så måtte stoppe med medisinen i en uke før jeg startet med 0,25 igjen. Frustrerende mye bivirkninger så langt men håper det roer seg snart😊 Drikker du nok vann? Av hva jeg har lest bør man drikke en del vann (mer enn man tror man trenger).
Jadasikkert29 Skrevet 27. juni #1839 Skrevet 27. juni Poppel skrev (38 minutter siden): Drikker du nok vann? Av hva jeg har lest bør man drikke en del vann (mer enn man tror man trenger). Ja, drikker minst 2-2,5 liter daglig! 😊
AnonymBruker Skrevet 27. juni #1840 Skrevet 27. juni Jadasikkert29 skrev (10 timer siden): Er også uvanlig nedstemt, er det vanlig? Jeg opplever dessverre det. Kom etter 3-4 mnd. Anonymkode: 5e147...525 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå