Gå til innhold

Sove med katt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke gi den oppmerksomhet når den forstyrrer deg om natta, så gir den seg etterhvert. Det tar tid, men om den får oppmerksomhet så er sjansen for at den vil fortsette når den blir eldre også.

Anonymkode: 5d855...2aa

Min er 3 år nå. Den kommer hver natt kl 2 for å sove på min mage. Kan ignorere så mye jeg vil, det hjelper ikke. Har to valg, høre på han mjauer eller legge meg på ryggen. Prøvd i 2.mnd og ignorere. Ga opp. Katter er mer sta enn hva godt er😅

Anonymkode: 2a0b2...91f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, tenkte det jeg og. Men de mente hun var klar

Anonymkode: 2c619...209

Da burde du lese deg opp om katter før du tar imot en unge på 9 uker.

Anonymkode: 235cb...d74

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem gir bort kattunger på 9 uker? Kanskje 8 da du fikk den, TS?

Dette er ikke oppegående mennesker, du bør melde de inn til Mattilsynet.

Håper likevel at katten får et fint liv hos deg :) Kan være lurt å lese seg opp på hvordan man håndterer kattunger som er for tidlig gitt bort.

Anonymkode: ac857...c43

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bor i en 30 kvadrat studio leilighet, så er ikke adskilt fra katten. Synes det er utrolig slitsomt om nettene! Hvordan kan jeg få katten til å la meg være i fred, og sove gjennom natten? Kattungen er 9 uker. Lurer også på hvor gamle kattene er før de blir roligere?

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, tenkte det jeg og. Men de mente hun var klar

Så du har tatt til en  levende skaping ,men du vil ikke at det skal være i veien og du har null kunnskap om katter?

Anonymkode: cc69a...d03

• Liker 2
Skrevet

Skal du ha katt burde du lest seg opp på forhånd om at kattunger ikke skal tas fra mor før etter 12 uker. De burde meldes til mattilsynet. 

Høres ikke helt ut som du har planlagt og tilrettelagt for å ha katt eller er på rett sted i livet for å ha katt. Katten kommer nok til å holde på sånn en god stund til.  Så må du huske på at katter er ikke innstilt for å sove hele natten å være våken på dagtid

Anonymkode: 5eea2...516

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter madrass foran soveromsdøren. Det funker. Men den er 9 uker. Den burde være i samme rom som deg 

Anonymkode: d56c7...769

Skrevet

Kattunger skal være med kattemor minimum 12 uker. 

Anonymkode: d56c7...769

Skrevet

Uff, stakkars katt! Den er altfor ung. Den som gav den bort burde meldes til Mattilsynet og jeg stusser helt ærlig over at du, TS, har tatt imot en kattunge når du åpenbart ikke har satt deg inn i hva det innebærer... 

Men når kattungen likevel er hos deg, så bør du gjøre det beste ut av det. Fokuset nå bør ikke være på å "lære den" til å ikke "forstyrre" deg - det er en baby, den trenger nærhet og omsorg! Den har blitt tatt fra moren sin altfor tidlig og det minste du kan gjøre er å la den få den nærheten og tryggheten som den trenger, så langt det lar seg gjøre. Det betyr å ikke avvise den når den vil ha nærhet, selv om det forstyrrer nattesøvnen din litt. Vær tålmodig og la katten få det den trenger, slik at den kan vokse opp til å bli harmonisk og trygg. Så kan du heller avvenne den med å kose om natten og slikt når den er blitt eldre og er i stand til å sove alene. 

Anonymkode: 68e83...664

Skrevet

Det er desverre ikke noe å melde til Mattilsynet. 12-14 uker er det beste, men bare en anbefaling, ikke ett krav desverre!

Du burde ha to ca like gamle kattunger. Da aktivister de hverandre, leker, spiser og sover sammen. Mye mindre jobb for deg, og mindre mas. 

Anonymkode: 1badb...ef0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 13.13):

Min er 3 år nå. Den kommer hver natt kl 2 for å sove på min mage. Kan ignorere så mye jeg vil, det hjelper ikke. Har to valg, høre på han mjauer eller legge meg på ryggen. Prøvd i 2.mnd og ignorere. Ga opp. Katter er mer sta enn hva godt er😅

2 måneder er ikke nok. Det tar mye lengre tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

2 måneder er ikke nok. Det tar mye lengre tid. 

Jeg trenger søvn. Det er viktigere enn om katta skal sove på magen. 

Tenker katten trenger den tryggheten jeg og da bør man gi det til den.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...