Gå til innhold

Sove med katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en 30 kvadrat studio leilighet, så er ikke adskilt fra katten. Synes det er utrolig slitsomt om nettene! Hvordan kan jeg få katten til å la meg være i fred, og sove gjennom natten? Kattungen er 9 uker. Lurer også på hvor gamle kattene er før de blir roligere?

Anonymkode: 2c619...209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9 uker bare? Den burde være hos mora. 

Det er en baby. Det er klart det er styr. 

Anonymkode: 26eec...a38

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Bur.

Anonymkode: 660bb...fb9

Skrevet

Den vil muligens roe seg ned med alderen. Du må bare være tålmodig. Du har tross alt sagt ja til å ta vare på en liten baby, som i tillegg er tatt fra moren alt for tidlig. Kattunger som blir tatt fra moren for tidlig har ofte ett større behov for sosialisering og trygghet. 
Min eldste roet seg i 8-9 måneders alderen. Men han fikk også være med moren og søsken til han var gammel nok da. 

Anonymkode: ccb53...b8d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

9 uker bare? Den burde være hos mora. 

Det er en baby. Det er klart det er styr. 

Anonymkode: 26eec...a38

Ja, tenkte det jeg og. Men de mente hun var klar

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, tenkte det jeg og. Men de mente hun var klar

🙈

• Liker 6
Skrevet

Du kan ikke forvente at den er rolig nå, det er en baby. Den er også for ung, den burde vært hos mor noen uker til. Da må du steppe inn og gi den det som den har behov for, og det er mye nærhet, oppmerksomhet og lek. Også om natten.

Kattungen skal ikke la deg være i fred, den skal få være nær deg slik at den får dekket sitt behov. Husk at den er vant med å ligge i en "haug" med sine søsken når de sover, det er helt unaturlig å skremmende for den å være, og sove, alene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bur.

Helt ærlig. Man stenger ikke inne dyr.

Anonymkode: 2a0b2...91f

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig. Man stenger ikke inne dyr.

Helt ærlig, jo det må man faktisk noen ganger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig, jo det må man faktisk noen ganger.

Ikke en 9 uker gammel kattunge, med mindre du vil skape en katt med mentale problemer og dårlig livskvalitet.

De som solgte/ga den bort burde for øvrig meldes til Mattilsynet. 9 uker er altfor tidlig!

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor i en 30 kvadrat studio leilighet, så er ikke adskilt fra katten. Synes det er utrolig slitsomt om nettene! Hvordan kan jeg få katten til å la meg være i fred, og sove gjennom natten? Kattungen er 9 uker. Lurer også på hvor gamle kattene er før de blir roligere?

Blir roligere når dem er noen år gamle.
Men hvis du ikke er i stand til å verdsette katten ordentlig, så burde du gi katten til noen som kan. 

• Liker 3
Skrevet
Kalikalinka skrev (1 minutt siden):

Ikke en 9 uker gammel kattunge, med mindre du vil skape en katt med mentale problemer og dårlig livskvalitet.

De som solgte/ga den bort burde for øvrig meldes til Mattilsynet. 9 uker er altfor tidlig!

Du skrev -dyr- ikke kattunge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er du for øvrig sikker på at du er skikket til å ha en katt, ts? 30 kvadrat er utrolig liten plass og du har tydeligvis ikke satt deg spesielt mye inn i det å ha kattunge.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev ikke det, du svarte en annen. Denne tråden handler imidlertid om en kattunge på 9 uker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Til og med burdyr skal være minimalt i buret. 

Skrevet

Når de er over 2 år så her må du bare belage deg på dårlig søvn. Men en 9 uke kattunge burde virkelig ha bedre tilsyn siden den ikke burde være uten mor før minst 12 uker.

Anonymkode: 86d45...a0e

• Liker 3
Skrevet

Jeg håper virkelig du velger å gjøre noe så disse menneskene ikke får fortsette med det de holder på med. 

Anonymkode: 7f7ab...ed5

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper virkelig du velger å gjøre noe så disse menneskene ikke får fortsette med det de holder på med. 

Anonymkode: 7f7ab...ed5

ja, tenker jeg skal det

Skrevet

Ikke gi den oppmerksomhet når den forstyrrer deg om natta, så gir den seg etterhvert. Det tar tid, men om den får oppmerksomhet så er sjansen for at den vil fortsette når den blir eldre også.

Anonymkode: 5d855...2aa

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...