Gå til innhold

Når man dater to menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet to menn og det er kun for jeg ønsket voksenkontakt og jeg ville ha det gøy🫣 jeg har hele tiden vært klar på at jeg ikke ønsker å gå inn i et forhold, men at jeg ønsker å treffe menn for vennskap og å kunne gjøre ting sammen.

Min ex var voldelig, og styrer livet mitt mye enda, jeg lever under daglige trusler fra min ex og han følger med på alt jeg gjør.

Han ene jeg dater er veldig på, han ringer meg hele tiden eller sender meg meldinger han har også fortalt meg at han har slettet datingprofilen sin, jeg ba han om å ikke gjøre det for jeg ønsker ikke noe forhold. Jeg synes oppmerksomheten han gir meg er smigrende samtidig som vi er ganske forskjellig. Når jeg sier han ikke kan ringe for jeg kan ikke snakke så ender han med å ringe uansett, dette setter meg ofte i situasjoner hvor jeg må bortforklare til andre hvorfor jeg avviser en telefon, videre sier han veldig lite når han ringer, jeg må holde samtalen igang hele tiden og når det oppstår situasjoner hos han så må vi avbryte samtalen med en gang, sier jeg at jeg må legge på så tar det ofte lang tid før jeg kan avslutte.

jeg skrev at vi er forskjellig, det jeg mener er at han ofte hører en nyhet eller hører andre sier noe om en sak, da er det slik, jeg ønsker gjerne å kunne se en sak fra flere sider for så kunne diskutere, dette fører ofte til at vi er totalt uenige i bagatellsaker.

Han andre jeg dater viser større forståelse, når jeg sier jeg ikke kan snakke så respekterer han det, samtidig som han svarer med en gang jeg tar kontakt, vi begge er akademikere så han tror heller ikke på alt selv om han leser noe, dette gir oss gode samtaleemner.

videre er han utrolig snill og myk som person. Han vet at jeg ikke kan gå inn i et forhold nå og han er ok med det.

Det jeg synes er vanskelig er at han tidligere ikke viste mye interesse i hverdagen min, men den siste tiden har han begynt med det også, å jeg begynner å utvikle følelser for han, samtidig som jeg får lite fra han når vi chatter over Messenger, han er dårlig der men når vi snakker på telefon kan vi snakke i timesvis om alt.

vi hadde sex i dag og det var fantastisk, han var så tilstede å våken på mine reaksjoner, vi endte opp med å ha sex i 9 timer🫣😳men jeg var ikke sliten og vi hadde det så gøy i disse timene, når jeg sa jeg måtte dra så var han helt ok med det, selv om han hadde planlagt noe helt annet. 
Nå sitter jeg her da, rådvill. Jeg liker di begge men fortsetter jeg å date to nå så er det feil, er så redd for å såre noen så redd at jeg ender som svarteper alene, hva hadde du gjort? Å hvordan🤪

Anonymkode: 3192d...e78

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har datet to menn og det er kun for jeg ønsket voksenkontakt og jeg ville ha det gøy🫣 jeg har hele tiden vært klar på at jeg ikke ønsker å gå inn i et forhold, men at jeg ønsker å treffe menn for vennskap og å kunne gjøre ting sammen.

Min ex var voldelig, og styrer livet mitt mye enda, jeg lever under daglige trusler fra min ex og han følger med på alt jeg gjør.

Jeg ser du søker trøst i sexen, men det er ikke rart med en voldelig ex. Jeg fikk sannelig lyst til å ta en prat med han på kammerset🙈

Jo sex kan brukes til så mangt, som trøst, omsorg, nærhet, få nye venner, lykkebringer, selvtillit og ikke minst for egne og andres nytelser. Det går fint om du har to stykker, for den tredje har du vel ikke tid til?☺️

Han første har jo misforstått hele greia med vennskapssex.. da ringer vi ikke, men spør først om det er greit å ta en prat når det passer deg. Vennskapet bør være slik at vi respekterer hverandres hverdagsliv, da er det bedre å bruke energien når vi kommer til sengs igjen😁 Og hvordan kommer vi til sengs igjen.. jo av å være høflig, respektere hverandre og av å være "spioner som elsker hverandre"💙

Han andre virker jo mye bedre som venn, og følelsene kommer snikende av god prat og sex. Det er jo ikke annerledes enn når du går "all in" å dater for kjæreste? Jeg ser ingen annen forskjell at intensjonen med vennskapet, har endret seg til at han vil ha deg som kjæreste. Altså "kontraktbrudd"😅 Men du har jo lov å kaste inn håndkleet, og bli kjæreste med han. Du trenger absolutt en utrolig snill og myk mann nå, men også en sterk som beskytter deg mot din voldelige ex.

Det er jo en vurderingsak du må kjenne på.. tror du han kommer til å klikke fullstendig, hvis du går inn i et nytt forhold?

Han første tror jeg du bør si nei til, og heller tatt mere hensyn til han andre. Det skal normalt greie seg med en venn å ha sex med.. det som er skummelt er jo mere dere holder den gode kontakten, samtalene og sexen.. da kommer de berømte følelsene å lage krøll på vennskap. Plutselig er du ikke lengre singel, og kan ikke elske den du vil.. og værefri som fuglen🤔 Det er også en vurderingssak du må kjenne på😆

Skrevet

Jeg synes du skal velge en jeg. 

Anonymkode: 921c3...8f7

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du må velge en

Type nr1 høres veldig ut som en som er har et veldig kontantbehov og jeg er usikker på hva dine følelser for ham er.

Nr 2 virker mer stabil og en stom stoler på deg.

Videre i forholdet vil ikke chat være hovedkontaktform.

Skrevet

Det du skriver om nr 1 viser absolutt ikke at du liker han. Tvert om, vil jeg påstå. 

Skrevet

TS,

Blir forvirret av din post, men det speiler nok kun at du naturlig nok er forvirret. Etter å ha lest den et par ganger så ser jeg (er da kun hva jeg tolker din situasjon som).

Du er på vei å prøve å bli fri fra en voldelig og kontrollerende mann. Der du ennå ikke har blitt helt fri. På grunn av det og opplevelsene du har hatt så har du sikkert klokt både følt og tenkt at du ikke er klar for et forhold. Men du har ønsket vennskap og kontakt med andre menn. Der du har fått kontakt med disse to som du forteller om.

Begge disse to ønsker som forventet å være noe mer enn kun venner med deg.

Du er nå på vei å bli betatt av en av disse mennene, og han er også det når det gjelder deg.

Nødbremse eller gi gass. Det er vel noe du kan velge å gjøre noe. Jeg er litt teit romantikken, så mitt råd basert på det er du velger å gi gass med han siste. 

Skrevet

Han første der høres litt ut som han er en som kan ende med eietrang og ikke respekt for dine grenser. For han viser ikke respekt nå heller?! Han hadde jeg kuttet ut. 

Han andre hørtes jo mer ut som en god person, men det kan også være fordi du nettopp har hatt sex med han ( lenge 😂) og du beskriver han anderledes. 

Oppi dette har du et eget liv og din fortid med en skummel eks som lager trøbbel. Du er åpen med han siste om eks? Det burde du være. 

Samtidig trenger du jo tid og mulighet for å være deg selv, alene, for å vokse og komme deg fra tidligere traumer.. Kanskje du bør bare holde det til vennskap og sex, ikke gi næring til følelsene, eller iallefall ikke fortelle om dem? 

Skrevet

Nr ønsker et forhold, du ønsker det ikke med han. Han er også veldig intens, og mulig jeg tolker det feil, men for meg virker det litt vel intens, så du kan få en litt mildere versjon av din x.

du må kutte han helt ut, det finnes ingen mellomting her. Han skjønner ikke, eller vil ikke respektere eller ønsker det samme som deg. Man står fritt til og date/holde på med hvem man vil. Men jeg ville ikke holdt på med flere om gangen, det kan ende ille. Om nr 2 er på samme sted som deg, velg han. Virker som dere to har en veldig fin kjemi, og du kan ha det mye morro med han virker det som

Anonymkode: 537ef...381

Skrevet

Jeg tror du kan ha godt av å droppe dating og jobbe med deg selv en periode. Datingen du driver med ser ut som en distraksjon fra de problemene du har. 

Du må lære deg å sette grenser slik at du ikke blir oppgitt når andre ikke respekterer grensene dine. 

Du må få bedre selvfølelse slik at du ikke har behov for oppmerksomhet fra andre for å ha noe som fyller livet ditt.

Du må bli helt ferdig med din ex slik at han ikke lenger styrer livet ditt. 

Du må finne ut hva du ønsker i et forhold og kjenne at er klar for å gi hele deg til en mann slik at du ikke styres av dårlig samvittighet og redsel for å avvise noen. Nå bruker du menn. Sier at du ikke ønsker noe forhold, men likevel får dårlig samvittighet. Jeg tror du egentlig ønsker et forhold, men måten du går frem på vil gi deg stor sannsynlighet for å havne sammen med nok en voldelig eller toxic person. 

Du må finne mening med livet og tåle å være alene uten oppmerksomhet fra en mann i en periode. Så kan du begynne å date. 

Skrevet

Enda en tråd om de 2 mennene du dater? Nr. 1 fikk en bedre fremstilling enn nr. 2 sist.  Nå hørtes nr. 2 ut som et bedre valg. 

Igjen, dette er bare et rot. Ville droppet de begge, jobbet med meg selv og ventet til jeg var klar for et forhold. Det er tydelig at nr. 1 ønsker er forhold og den personen har du allerede såret. 

Anonymkode: 13d66...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...