AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Jeg har fått meg en 40% jobb i en kantine, men pga smertetilstander (er 60% ufør pga flere ulike tilstander, ikke bare smerte) så bør det være god ergonomi der. Tar veldig gjerne imot tips og linker til produkter😇Da arbeidsgiver vil kjøpe inn. Utenom gode kniver og et trillebord, og en sånn krakk som er litt”bevegelig” så står det helt stilt ang hva jeg trenger🫣 Anonymkode: be1c4...e1f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Ta kontakt med hjelpemiddelsentralen og hør om de kan ta en vurdering. De er utrolig gode på dette. Anonymkode: 53924...e18 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ta kontakt med hjelpemiddelsentralen og hør om de kan ta en vurdering. De er utrolig gode på dette. Anonymkode: 53924...e18 Har snakket med dem før, og hatt kontakt med kommunal ergoterapeut uten å komme videre. Dvs, de dyre krykkene jeg etterspurte må jeg betale selv. Skal ha et lite inngrep som krever krykker i etterkant. I tilleg har jeg korte perioder ila året jeg må ha krykker, men pga smerter i hender, rygg etc så klarer jeg ikke ordinære krykker. Arbeidsstedet er også et annet sted enn bosteds adresse. Tror det er enklest at arbeidsgiver betaler😌 Tror man må evt hente hjelpemidler i bostedskommune, og jeg tar fly eller tog når jeg reiser😬 Anonymkode: be1c4...e1f
Hedda-78 Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Vanskelig å vite når vi ikke vet hva slags plager du har. Men det blir jo mye ståing og gåing, kanskje et ståbrett vil være nyttig for deg? Finnes i mange varianter og prisklasser. Eksempel: https://allegra.no/produkt/active-stand-kombi-stabrett/?gclid=Cj0KCQjwusunBhCYARIsAFBsUP8XZMn8LTOxzc4K58KWCYhEy54M66cLwmOx3kv4qCQE3zB1q3w18XoaAr8UEALw_wcB Ellers er det vel vesentlig hvor ting er plassert på kjøkkenet. Altså hvordan du må bevege deg for å få tak i ting, minimere antall flytt og løft, høyde på benker, og hvordan komfyr , benk og vask er plassert i forhold til hverandre.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Hedda-78 skrev (7 minutter siden): Vanskelig å vite når vi ikke vet hva slags plager du har. Men det blir jo mye ståing og gåing, kanskje et ståbrett vil være nyttig for deg? Finnes i mange varianter og prisklasser. Eksempel: https://allegra.no/produkt/active-stand-kombi-stabrett/?gclid=Cj0KCQjwusunBhCYARIsAFBsUP8XZMn8LTOxzc4K58KWCYhEy54M66cLwmOx3kv4qCQE3zB1q3w18XoaAr8UEALw_wcB Ellers er det vel vesentlig hvor ting er plassert på kjøkkenet. Altså hvordan du må bevege deg for å få tak i ting, minimere antall flytt og løft, høyde på benker, og hvordan komfyr , benk og vask er plassert i forhold til hverandre. Nyttig link, ser bra ut. Men kanskje mest myntet på kontorjobb? Jeg har tykke matter, blir en del gåing og ståing. Har smerter i rygg, øvre og nedre, smerter i knær og forfot, og i håndledd. Det med plassering som du nevner er nok lurt å ta tak i; tunge tallerkener mm må plasseres i overskap, noe som trigger mine smerter. Men underskap er ikke skuffer, så da må jeg ned på knær for å rekke🤔 Anonymkode: be1c4...e1f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ta kontakt med hjelpemiddelsentralen og hør om de kan ta en vurdering. De er utrolig gode på dette. Anonymkode: 53924...e18 Det er arbeidsgivers ansvar. Dersom arbeidsgiver trenger veiledning må han selv hyre inn en bedrifts-ergoterapeut. Til TS: hev/senk rullekrakk er nyttig. Sadelsete er best. Anonymkode: a986c...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 14.30): Det er arbeidsgivers ansvar. Dersom arbeidsgiver trenger veiledning må han selv hyre inn en bedrifts-ergoterapeut. Til TS: hev/senk rullekrakk er nyttig. Sadelsete er best. Anonymkode: a986c...3e7 Egner sånn krakk seg på et kjøkken? jeg må også “balansere” en pute oppå da jeg ikke kan ha mye press mot bekken. Men trillebord bør anskaffes. Og ergonomiske kniver/kjøkkenredskaper. Anonymkode: be1c4...e1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå