AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #21 Skrevet 5. september 2023 Jeg får mindre lyst på mat i perioder hvor jeg spiser mye "kjedelig" og ensformig mat. F.eks knekkebrød med gulost og agurk,leverpostei osv. Havregrøt, oppkuttet frukt. Dette er mat som selvfølgelig er god, men litt traust. Legger jeg mer i maten og lager mye god mat,prøver mye oppskrifter og lager mer eksotisk mat så får jeg økt matlyst😄 Anonymkode: 3aed0...8ab
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #22 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 22.13): Jeg vil så gjerne miste matlysten min da jeg har enorm matlyst. Hører folk som sier at de ikke har matlyst og det må være deilig. Men hvordan gjør jeg det? Er veldig overvektig. Anonymkode: da9d2...4ff Jeg er nok litt som deg, har enorm matlyst, og blir veldig fort sulten. Selv nå etter jeg i 2 år har spist både mindre og sunnere, har gått ned rundt 20 kg, så er jeg fortsatt like sulten, og sliter med sultfølelse. Og hadde også kunne spist en enorm mengde med mat før jeg ble mett. Jeg spiser min vante posjon, og er omtrent sulten igjen før jeg har satt tallerken inn i oppvaskmaskina. Nå har jeg startet på faste 16/8, mange mente sultfølelsen forsvant da. Men ikke på meg..... Nå spiser jeg første måltid 1130, passer på at det er sunt, godt med protein og mye grønnsaker. Jeg spiser ikke til jeg er mett, men oppmålt posjon. Rundt 1530 drikker jeg en proteinshake, for å få i meg mer protein. Så spiser jeg middag senest 1900. Men jeg er sulten omtrent før bordet er ryddet. Jeg må vel bare innfinne meg med å ha den sultfølelsen. Legen har foreslått Wegovy, for å se om det vil hindre sultfølelsen, men vil helst unngå det, og synes det er i overkant dyrt. Anonymkode: 19285...c9b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #23 Skrevet 5. september 2023 Matlyst er jo ikke noe negativt. Det er hva man spiser som er viktig. Vi er jo ikke skapt for å spise hele døgnet, det er det moderne samfunnet som har gjort det enkelt å skaffe mat. Så er det den kjipe selvdisiplinen som trengs for å ignorerer det hodet forteller deg du trenger. Du trenger det neppe. Anonymkode: 6e853...308 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #24 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror nok ikke dette er hele sannheten om hvem som blir overvektige og ikke. Muligens når det gjelder barn, men ikke voksne kvinner hvertfall. Jeg har aldri hatt bmi over 23. Jeg er 39år nå, og jeg må passe på hver eneste dag. Spiser jeg helt fritt noen uker sniker kiloene seg på, og jeg må på en mini-slankekur. Men derfor veier jeg meg regelmessig og tar grep med en gang. Dette er hverdagen for veldig mange slanke damer (hvertfall over en viss alder). Ingen av mine slanke venninner kan «spise hva de vil» heller. Vi lever restriktivt fordi vi vil holde vekten relativt lav. Noen er nok heldige og bare ikke tenker på mat og har lav apetitt, men langt fra de fleste. Vi jobber mot cravings, unngår å gå forbi godterihyllen, kan ikke ha sjokolade liggende hjemme om jeg ikke faktisk planlegger å spise det den dagen osv. Så uttrykket «naturlig slank» føler jeg har mistet sin betydning. Anonymkode: 43381...eb7 Ja, men da er du vel egentlig genetisk sett disponert til å være overvektig? Selv om du er slank. Det er det samme med meg, jeg må jobbe veldig hardt for å ikke bli overvektig. Men jeg kjenner mange slanke som ikke trenger å konstant gå og tenke over inntaket, veie seg regelmessig, osv. Anonymkode: 7ec31...668
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #25 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men da er du vel egentlig genetisk sett disponert til å være overvektig? Selv om du er slank. Det er det samme med meg, jeg må jobbe veldig hardt for å ikke bli overvektig. Men jeg kjenner mange slanke som ikke trenger å konstant gå og tenke over inntaket, veie seg regelmessig, osv. Anonymkode: 7ec31...668 Mulig det, men har aldri hatt bmi over 23, og alle i slekta mi er relativt slanke. Og mine venninner som også er slanke, er også nøye med hva de spiser og hvor mye. Ingen av oss kan «spise det vi vil», og vi trener også. Det er sjeldent tynne kvinner over 35år ikke er nøye på maten. Tror forskjellen ligger mer på hvor strenge vi er med oss selv og hva som er viktigst. Nytelse eller kroppsfasong. Mulig vi bare er ekstra forfengelige😅 Anonymkode: 43381...eb7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå