Gå til innhold

Har dere noen tips til bryllupsønsker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og min samboer skal gifte oss i desember. Vi har bodd sammen i 3,5 år og har eget hus. Vi har for det meste det vi trenger. Jeg har laget en ønskeliste på nettet med noen ønsker, men trenger tips til hva annet vi kan ønske oss. Vi trenger absolutt ikke mer ting til kjøkkenet, som er vanlig å ønske seg. 

På ønskelisten vår har jeg feks lagt inn utelamper, vindusvaske-sett, Switch spill, isbitmaskin, en hylle osv. Har dere noen andre tips? 

Anonymkode: ad0a0...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere ikke har behov for ting, kan det være en idé å ønske seg gavekort på opplevelser (f.eks spa-helg), konsertbilletter etc? 

Anonymkode: f4ee2...bbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er glad i å lage mat, så kan dere ønske kvalitetsprodukter. F.eks oljer, balsamico, god vin. 

Er det annet dere liker å holde på med? Tur, telttur, fiske, eller annen hobby? Da kan dere ønske dere ny fiskestang, hengekøyer, tursekk. 

Av gavekort vil jeg foreslå noe dere liker, men som dere ikke bruker penger på i hverdagen. F.eks gavekort på hotell, en spesifikk restaurant, delikatessebutikk, kunstbutikk. Så blir ikke gavekortet på storsenteret brukt opp på "nødvendigheter".

Anonymkode: b69e3...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullteppe fra Røros tweed eller lignende, pynteputer i ull (også f.eks. Røros tweed), gavekort på tretopphytte, epletre til hagen, pizzastål, skjærefjøler, gavekort på privat badstu, nye og litt eksklusive håndklær eller sengetøy (f.eks fra Myyk), symaskin, telt eller annet turutstyr.

Anonymkode: 46cc4...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende dere har noe av dette, eller at det ikke passer, men hva med:

Robotstøvsuger

Dyson-støvsuger

Elektrisk hekksaks

Robotgressklipper

Kokkekniver 

Lin-duk til spisebordet 

Jeg vet at du sier dere ikke trenger noe til kjøkkenet, men dette er tidspunktet der dere kan oppgradere ting :) Og har dere for eksempel hetvinsglass, sherryglass, selters-/farrisglass osv? (Hilsen KG-bruker med litt for mange glass i skapene :hoho:)

 

 

 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg har vært i bryllup med ønskeliste på flere år, synes alle bare ønsker seg penger nå. Syntes de listene var veldig greie før, da gikk man i oppgitt butikk, og så strøyk de det du hadde kjøpt fra lista - så de fikk de de ønsket seg, og ikke dobbelt opp.., 

Anonymkode: d13fb...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg har vært i bryllup med ønskeliste på flere år, synes alle bare ønsker seg penger nå. Syntes de listene var veldig greie før, da gikk man i oppgitt butikk, og så strøyk de det du hadde kjøpt fra lista - så de fikk de de ønsket seg, og ikke dobbelt opp.., 

Anonymkode: d13fb...841

Hva… penger…?😅 Det er frekt synes jeg, en bryllupsgave skal jo være for å starte livet sammen og utstyre seg med f.eks et fint service. Det er så dyrt å være gjest, med klær, evt. overnatting/transport og evt.utdrikningslag, så å be om mer penger blir ufint…synes nå jeg…

Anonymkode: 4acf8...0c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva… penger…?😅 Det er frekt synes jeg, en bryllupsgave skal jo være for å starte livet sammen og utstyre seg med f.eks et fint service. Det er så dyrt å være gjest, med klær, evt. overnatting/transport og evt.utdrikningslag, så å be om mer penger blir ufint…synes nå jeg…

Anonymkode: 4acf8...0c4

Hva om de har alt de trenger da? Jeg og mannen har alt, og alle MÅ ikke ha finservise. De fleste av oss har skapene fulle, jeg kjenner i alle fall ingen som har giftet seg som 18-20åringer som aldri har bodd hjemmefra før.

Om et par ønsker seg penger så gir jeg det med glede :) jeg gir samme sum som jeg ville brukt på en fysisk gave, så det blir ikke dyrere.

Anonymkode: c2e8d...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 18.56):

Hva… penger…?😅 Det er frekt synes jeg, en bryllupsgave skal jo være for å starte livet sammen og utstyre seg med f.eks et fint service. Det er så dyrt å være gjest, med klær, evt. overnatting/transport og evt.utdrikningslag, så å be om mer penger blir ufint…synes nå jeg…

Anonymkode: 4acf8...0c4

Hvorfor synes du det? Jeg har aldri tenkt sånn på det 😅 Tror det har vært hovedønsket i samtlige bryllup jeg vet om i flere år..  De fleste er jo voksne og har bodd enten hver for seg eller sammen i mange år, og har alt de trenger ( og kanskje dobbelt opp).  Noen har jo også konkrete prosjekt de bruker de pengene til, feks bygge på huset, ny veranda etc. Da er det jo like koselig for slekt og venner å ha bidratt til det, enn 5 duker og 3 brødristere de må bytte uansett 😅 Og det er jo heller ikke dyrere å gi feks 500,- cash enn å kjøpe en ting til 500,-…? Men dette må jo brudeparet bestemme selv, så dersom de trenger ting, er jo en ønskeliste supert 👍 trenger de ikke ting, synes jeg ikke pengegaver er frekt på noen måte… 

Anonymkode: d13fb...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har det meste dere trenger, så synes jeg dere burde ønske dere penger til et godt formål. 

Anonymkode: 73c6f...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 18.56):

Hva… penger…?😅 Det er frekt synes jeg, en bryllupsgave skal jo være for å starte livet sammen og utstyre seg med f.eks et fint service. Det er så dyrt å være gjest, med klær, evt. overnatting/transport og evt.utdrikningslag, så å be om mer penger blir ufint…synes nå jeg…

Anonymkode: 4acf8...0c4

Hva med de som gifter seg etter 10 år samboerskap? Vi ønsket oss penger til bryllupsreise og tenke det er helt supert. Alle bryllup vi har vært i siste årene har også brudepatet hovedsakelig ønsket seg penger. Vi har alt av servise og pynt. Er heller ikke spesielt opptatt av materielle ting og setter heller pris på opplevelser. 

Man gir no etter evne!

Vi storkoste oss iallefall på bryllupsreisen 😁

 

Anonymkode: 80a0c...129

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...