Gå til innhold

Tur til Oslo


Gjest norsk utlending

Anbefalte innlegg

Gjest norsk utlending

Jeg vet ikke helt i hvilket forum dette passer best, men kanskje her?

Jeg har bodd i utlandet i åtte år nå. Før jeg flyttet ut, bodde jeg noen år i Oslo. Nå skal jeg snart til Oslo i forbindelse med jobben, og lurer på hva jeg kan finne på om kveldene? Dette er ikke ment som noen kontaktannonse, jeg mener mer tips om hyggelige steder å gå om kveldene. Siden jeg skal reise alene, hat jeg ikke lyst til å gå på plasser hvor man føler seg veldig ensom eller rar hvis man kommer alene!

Kommer til Oslo en søndag og skal reise tilbake fredag, så jeg har noen kvelder å fylle!

Håper på mange gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo an å gå på kino. Mange synes det er rart å gå dit alene, men jeg synes det er helt ålreit.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norsk utlending

Joda, kino er ok det. Kan godt gå alene, men hver kveld? Noen flere forslag?

Er ikke noe godt kjent i Oslo lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

det kommer jo litt ann på alderen din og dine interesser.

Hva slags musikk liker du osv

kanskje lettere å hjelp hvis du skriver litt mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Når jeg er på jobbreiser i større byer alene over flere dager, så er jeg glad i å gå i teater, opera, konserter, kino etc om kveldene. Er glad i å sitte på café med en bok eller bare å se på folk på dag og ettermiddagstid, men er ikke så glad i å gå alene ut og spise om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norsk utlending

Er 30, kvinne, liker søramerikansk musikk, kino. Går på treningsstudio endel her "hjemme", men skal vel klare meg uten ei uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miloine

Går ut fra det er Oslo sentrum du mener, og der er det nok av cafeer og puber som er åpne.

Det er ikke mange i Oslo som tenker noe over at du sitter alene.

Hverken på en cafe eller pub med en øl, kaffe, vin eller brus og leser i en avis/ bok eller bare glaner på folk.

Det er så utrolig vanlig at folk sitter alene i Oslo, ikke fordi de nødvendigvis er ensomme, men fordi de vil det selv.

http://oslopuls.no/

her kan du se hva som skjer i Oslo

Liker du å trene

http://www.sats.com/no/forside_no

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg å bare traske rundt i gatene hvis jeg er alene i en "fremmed" by, men det er kanskje ikke så koselig på denne årstiden. Kino er bra, enkelte konserter er det heller ikke så ille å være alene på. Det er også mange utstillinger du kan gå på.

Siden du har bodd i Oslo før, kan du jo eventuelt ta kontakt med gamle bekjente og friske opp gamle minner, selv om dere kanskje ikke har hatt (så mye) kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...