Gå til innhold

Oppussing av stue

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi har kjøpt oss hus, huset er ca 100 kvadrat fordelt på to etasjer, så ikke så stort med andre ord. Vi tenker og rive en vegg i stua og sette inn nytt kjøkken og vindu. Vi tenker og rive alt selv, men leie inn snekker til vegger og tak. Er det noen som vet hvor mye dette kan komme til og koste? Eller noen som har pusset opp med snekker i nyere tid? 😃

Anonymkode: 76f48...098

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at veggen ikke er en bærevegg 

• Liker 3
Skrevet

Det kommer helt an på om veggen er en bærevegg, er den ikke det så vil jeg ikke tro det koster all verdens. 

Anonymkode: 55c42...622

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dersom du skal sette inn nytt vindu er det som regel fasadeendring, og du må søke til kommunen. Det koster noen tusenlapper, iallefall. 

https://www.dibk.no/bygge-eller-endre/arbeid-pa-eksisterende-bygg/fasadeendring

Anonymkode: 97775...ff8

Ingenting regel i det. Jeg har satt inn et nytt vindu i huset og har på forhånd sendt brev til kommunen om det og fikk svar at slike små ting ikke er fasadeendring. Det må være fasadeendring hvis det er større inngrep og endrer husets karakter og utseende mer enn som så. Setter du inn et vunde av samme størrelse og på X og Y med andre vinduer, er ikke det en fasadeendring altså. Her kan det være avhengig av kommunen men jeg sendte brev i Oslo og mange sier at Oslo er de strengeste.

Anonymkode: d2080...658

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom du skal sette inn nytt vindu er det som regel fasadeendring, og du må søke til kommunen. Det koster noen tusenlapper, iallefall. 

Da gjør du det veldig komplisert.

Anonymkode: d3987...48f

Skrevet

Husk at du fort vekk må ha rørlegger og elektriker også om du skal gjøre noe på kjøkken som innbefatter flytting/omgjøring av vask/oppvaskmaskin osv.

Har jo også veldig mye å si hva slags materialvalg du gjør mtp pris.

Er også store forskjeller hvor i landet du bor.

Anonymkode: 12d48...073

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...