AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #21 Skrevet 24. september 2023 Maleficenta skrev (På 8.9.2023 den 13.32): er ikke vits å grue seg til det uunngåelige iallefall. Det å nå overgangsalderen er ikke verre enn alternativet iallefall. Er ikke alle som får lov til å bli så gamle at de opplever det. Om alternativet er døden. Så vet man ikke at man er død. Å har ingen tanker om hva man går glipp av....... Anonymkode: 240e9...573
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #22 Skrevet 24. september 2023 Helene skrev (13 timer siden): Heldigvis, jeg har min far fortsatt. Jeg kan snakke med han om alt. Men han er ikke dame. Han vet ingenting om overgangsalder eller dameting 🤣🤣🤣 Han vet noe om hvordan det var å leve med en dame i overgangsalderen. Mange vil nekte plent på at de hadde noen som helst problemer mens ektefellen kan fortelle at det var rimelig tøft å være pårørende. Jeg har en gammel lege jeg kjenner privat, konen hans mente hun ikke hadde noen problemer og han svare ganske kontant "men det hadde jeg". Anonymkode: 4dfc7...521 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #23 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 13.27): Tanta er tilbake etter ti måneders opphold. Er dette normalt? Før det var det seks måneder, så nå trodde jeg faktisk det var slutt. Har lest at etter et år kan man regne med det er over, så da er det vel bare å starte nedtellingen på nytt enda en gang. Søren altså, skulle på tur i skogen akkurat denne helgen, det utgår. Har også vært heldig og sluppet hetetokter, men siden jeg tydeligvis ikke er ferdig enda så kan sikkert den moroa også melde seg. Anonymkode: 71fff...534 Det kan være normalt for noen. Om det er normalt for deg, må du snakke med legen om. Jeg har hatt mensen ca 2 ganger i året de siste 9 årene (er nå i midten av 40-årene). Sjekket for overgangsalder både hos fastlege og gynekolog, men fikk beskjed om at jeg fremdeles hadde eggløsning og ikke var i overgangsalder. I mitt tilfelle handler det nok om at jeg gjennomgikk diverse behandlinger for muskelknute på livmoren for ti år siden, og da muligens fikk en skade på en eggstokk eller noe. Nå lurer jeg på om jeg faktisk er på tur i overgangsalderen, siden jeg har hetetokter, er trøtt og til tider dårlig i humøret. Men så er jeg under behandling for Graves (høyt stoffskifte) som gir samme symptomene, så ikke godt å vite... Vurderer å gå til en privat gynekolog for å få en full sjekk av både muskelknuter og evt overgangsalder. Anonymkode: 50d9f...603
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #24 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om alternativet er døden. Så vet man ikke at man er død. Å har ingen tanker om hva man går glipp av....... Anonymkode: 240e9...573 Dette gjelder jo bare om man dør plutselig. Mange er jo syke før de dør, og vet at de ikke kommer til å bli gamle. Det er vel det som er det verste alternativet. De det gjelder hadde nok gjerne tatt overgangsalder med hetetokter og andre plager i mange år istedet for om de kunne ha valgt det. Anonymkode: 50d9f...603 1
Helene Skrevet 24. september 2023 Forfatter #25 Skrevet 24. september 2023 Kan beskrive litt. I begynnelsen, fikk mens i hytt og pine. Har alltid vært som en klokke, så kom mens, blødninger hver 3 dje uke, og noen dager med blødninger innimellom. Var i et forhold, vi hadde et godt sexliv. Plutselig visste jeg aldri når blødningene kom. Det var frustrerende. Gikk til gynekolog. Fikk medisiner, som jeg ikke tålte. Tenkte, dette er livets gang. Er ikke redd for å bli eldre. Blødningene gikk over. I dag er jeg ferdig med mens. Helt befriende. Hetetokter kom etter at blødninger sluttet. Tror jeg nærmer meg slutten. Har hetetokter enkelte netter. Dette er livets gang for oss damer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå