Gå til innhold

Andre menn som sliter på tinder her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tinder er vanskelig for kvinner også, bare ikke på samme måte. Jeg får mange matcher og har over 1000 likes ( 4 mnd på tinder), er en helt vanlig dame på 40+. Men hjelper lite når matchene a) enten bare er ute etter sex, b) ikke svarer på melding, c) ikke klarer å holde i gang en samtale, d) ikke er den samme på bilder og chat som i virkeligheten når man møtes. 
Jeg kjenner jeg blir litt kynisk av hele greia, men prøver å ha ett åpent sinn. 

poenget var vel at antall match og likes er lite relevant. Kvalitet over kvantitet.

Anonymkode: f3a83...d99

Har delvis samme erfaring som deg. Vært lite aktiv på Tinder og har møtt 8 menn på date mellom juli 2022 til juni 2023. Kun 1 av de var jeg på 2 dater med, de andre kun 1 date. Så har bare erfaring med dater på café eller ute på tur. Prøver nå å tenke litt nytt for å treffe en mann på andre arenaer i det virkelige liv, enn Tinder. 

K 38  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mysticgirl

Tror nok det er fordi det er et overtall av menn der og de sveiper på nesten alle kvinner. Jeg var en kort stund der og fikk match på alt jeg trykket på, så dere må bli mer selektive selv :) 

Du har jo 7 matcher? Hvorfor går du ikke på date med de og ser? Jeg møtte matchene mine kort tid etter og har enda et godt forhold til flere av dem, flotte menn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv kvinne og på tinder og skjønner godt at menn sliter. Det er mye dårlige og upersonlige bilder (med solbriller, bilder av bil eller annet utstyr) og da er det ikke så rart. Dessuten lurer jeg på om menn ikke er så flinke til å ta vare på seg selv? Som å homde vekta, gå til frisøren, rettskriving osv. Til slutt spiller det jo inn hva du som mann er ute etter. Voksne menn som er usikre (prøver å finne ut av det) eller bare skal ligge må nok forvente en del skjær i sjøen, dessverre. 

Som en annen bruker skrev tidligere i tråden; dere er på feil arena og dere tilbyr ikke det som kvinner vil ha. Derfor sliter dere. 

Anonymkode: eec7f...99b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er selv kvinne og på tinder og skjønner godt at menn sliter. Det er mye dårlige og upersonlige bilder (med solbriller, bilder av bil eller annet utstyr) og da er det ikke så rart. Dessuten lurer jeg på om menn ikke er så flinke til å ta vare på seg selv? Som å homde vekta, gå til frisøren, rettskriving osv. Til slutt spiller det jo inn hva du som mann er ute etter. Voksne menn som er usikre (prøver å finne ut av det) eller bare skal ligge må nok forvente en del skjær i sjøen, dessverre. 

Som en annen bruker skrev tidligere i tråden; dere er på feil arena og dere tilbyr ikke det som kvinner vil ha. Derfor sliter dere. 

Kan også legge til at det er MYE dårlig tannstell der ute. Jeg vet ikke om norske menn røyker og snuser mye? Kan være lurt å gå regelmessig til tannlegen også bare for sikkerhets skyld. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2023 at 5:12 PM, Andro said:

Veldig pussig at man skylder på kvinner framfor å se på seg selv og metodene sine.
Dere er på feil arena, og dere forholder dere ikke til hva kvinner ønsker seg av en partner.

Nettopp!

I motsetning til de fleste markeder som blir betegnet som «frie», er virkelig datingmarkedet fritt. Menn som skylder på kvinner for manglende suksess på Tinder (eller vice versa) er i praksis å regne som «datingkommunister».

Anonymkode: 14b9e...2b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen empati for disse klagene lenger. Har opplevd flere ganger at matchene mine ber meg ut, så sletter de meg rett før daten samme dag etter DE har bedt meg ut. Forrige uke fikk jeg en match som skrev at wow, han hadde ikke trodd han skulle få match med en så pen dame og nå var han litt satt ut, jeg svarte en koselig melding tilbake med et par spørsmål for å vise interesse og han slettet meg dagen etter uten å svare.
Ofte blir jeg slettet av nettopp de som liksom ikke hadde trodd de skulle fått en match med meg, og blir gjerne slettet etter jeg bare har skrevet «Hei hei, hyggelig med match med deg også ☺️ Alt bra?» eller noe i den duren, så dere kan ikke skylde på at jeg skriver noe psycho som skremmer de vekk. Menn er bare tydeligvis ødelagt av håpet om noe bedre på neste sving, selv om de får match med en de føler er ute av ens liga. Ferdig med tinder og håper jeg treffer en fin fyr utenfor døra 😋

Anonymkode: 29ec3...2aa

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Har ingen empati for disse klagene lenger. Har opplevd flere ganger at matchene mine ber meg ut, så sletter de meg rett før daten samme dag etter DE har bedt meg ut. Forrige uke fikk jeg en match som skrev at wow, han hadde ikke trodd han skulle få match med en så pen dame og nå var han litt satt ut, jeg svarte en koselig melding tilbake med et par spørsmål for å vise interesse og han slettet meg dagen etter uten å svare.
Ofte blir jeg slettet av nettopp de som liksom ikke hadde trodd de skulle fått en match med meg, og blir gjerne slettet etter jeg bare har skrevet «Hei hei, hyggelig med match med deg også ☺️ Alt bra?» eller noe i den duren, så dere kan ikke skylde på at jeg skriver noe psycho som skremmer de vekk. Menn er bare tydeligvis ødelagt av håpet om noe bedre på neste sving, selv om de får match med en de føler er ute av ens liga. Ferdig med tinder og håper jeg treffer en fin fyr utenfor døra 😋

Neste sveip*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må være de mennene som er skikkelig usikre på seg selv, sånn jeg tolker det. Null selvtillit. 

Anonymkode: 0ed67...5df

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kansje de trur det er falsk profil eller noe 🤔vet ikke fått mye sånn rart jeg og. Jeg er heller ikke sånn som er på telefonen hele tiden så kan gå litt tid før jeg svarer da har de ofte hatt en slags "enetale" til seg selv 🤭som ofte viser en dårlig side som glør at når jeg først får lest har de allerede ødelagt for seg selv og jeg sletter. Typ :

Hei😎

Halooloooo? 

Nydelig du 🤩

Satans bitch! 

Hvorfor svare du ikke??? 

Jaja sikkert falsk........ 

Meldinger med feks 10 min mellom rom på en dag eller natt hvor jeg ikke har sett på telefonen. Når jeg ser denne enveis kommunikasjonen med seg selv er det selvfølgelig ekstremt turn off og jeg bare sletter. 

Hva er greia med å bli så aggressive? Folk har da et liv utenom telefonen? 

Men litt fint at de avslører dårlige personlighet trekk tidlig 👍

Anonymkode: bf315...8ed

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Må være de mennene som er skikkelig usikre på seg selv, sånn jeg tolker det. Null selvtillit. 

Det kan være, men det smitter litt over slik at jeg blir usikker selv når jeg opplever dette hele tiden. Har bare fått et veldig negativt forhold til den appen, og har som sagt mistet all sympati med menn som sier de ikke får matcher på tinder når de oppfører seg sånn. Og jeg sveiper ikke de aller kjekkeste til høyre for det tør jeg ikke 😅 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 9.13):

Jeg var innom Tinder, men konkluderte med at dette stedet ikke fungerer for meg. Jeg får ikke frem det som er mine styrker og jeg ender med å eksponere det som er mine svakheter. 

Jeg har passert 50 år og jeg har mistet håret. For svært mange kvinner er jeg dermed uaktuell. Dette er forhold jeg rett og slett ikke kan gjøre noe med, og jeg kan selvsagt ikke bløffe om det. Det er helt åpenbare fakta.

Alderen er ikke noe problem for de kvinner som er jevnaldrende, men det er bare en andel av Tinder-brukerne. Og av den andelen må man trekke fra de som synes menn skal ha håret i behold. Da er man nedpå en enda mindre rest-gruppe, og det er her man skal finne noen å få kontakt med.

Jeg er høy, 190, som trekker opp. Jeg er dessuten slank og litt trent, noe som trekker ytterligere opp. Men det er det ganske mange andre som er også, og som i tillegg er under 50 og som fortsatt har hår. Styrkene kompenserer ikke for svakhetene.

Alt som gjelder hvem man er, personligheten, er - på et tidlig stadium - noe man ikke får presentert. Førsteinntrykket avgjør høyre/venstre-sveipingen, og da har toget gått. Så kan man være så snill, morsom, lidenskapelig, lojal, ærlig og samfunnsinteressert man vil, for dette kommer frem først etter hvert, og er uansett bare påstander inntil videre. God økonomi, kulturelle interesser og stor pikk er selvsagt ikke noe man scorer på å skryte av, og i dag er uansett alle opptatt av helse, sex, mat og vin. 

Det er derfor jeg synes Tinder er så håpløs. Det er det overfladiske første inntrykket som trumfer alt. Jeg skjønner selvsagt at utseende er viktig. Jeg er også opptatt av det. Men siden det er kombinasjonen av utseende og mye annet som er det egentlig viktige, er det meningsløst når kun den ene delen av det blir avgjørende.

Jeg kjenner en kvinne, en del av yngre enn meg selv, som sier hun kun bruker Tinder for å sjekke opp kortvarige forbindelser i stedet for å gå ut. Hun sier hun har venninner som har det på samme måte. En grei måte å organisere sexlivet sitt på som single. Hvis dette er utbredt, er det ikke rart a mine erfaringer er slik de er. Men da blir det også feil å forholde seg til Tinder som et nettsted for å finne varige forhold. 

Det er slik jeg har konkludert og derfor hoppet jeg ganske raskt av.

Anonymkode: 1dabb...020

Du tar feil. 

Kvinner bryr seg ikke om du har hår på hodet. De ser etter øyne, munn, hender og personlighet. 

Bilder av menn som ser levende ut. 

Kvinne, 48

Si fra om du vil ha kontakt da! 

Anonymkode: 10287...c65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du tar feil. 

Kvinner bryr seg ikke om du har hår på hodet. De ser etter øyne, munn, hender og personlighet. 

Kvinne, 48

Enig! Jeg synes faktisk menn som er skallet og 40+ er mer sexy enn menn på 40+ som har masse grått hår i en trendy klipp. Skallet er hot 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 17.51):

Du tar feil. 

Kvinne, 48

Kan fortelle deg at endel i den den yngre generasjonen bryr seg om mannens utseende, like mye som gutta er min oppfatning. Jeg har selv venninner som diskuterer hvor pene mennene er og har høye krav til hår og høyde spesielt. Har jo heller ikke så mye mer å gå på enn utseendet på Tinder!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke 75% menn på tinder da?

Og så er 10% av kvinnekontoene scam / bots.

mener jeg leste det et sted. 

Anonymkode: 91eae...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 50-50 menn og kvinner på Tinder. Har ikke opplevd noe scam og alle jeg har avtalt date med har kommet.

Har vel ca 300-400 matcher med normalt utseende men gode bilder.

Vet at en del av damene jeg dater har over 6000 så ingenting mot hva en dame har.

En annen ting om du blar mye får du færre likes for i hvert fall jeg liker kanskje 1 av ca 10-15 så da kan en ikke regne med så mange som de som samler.

Trikset er bare å legge litt i å ta  virkelig gode bilder så ordner det seg for oss gjennomsnittlige menn også

Damer er enkle de også, før jeg tok gode bilder hadde jeg vel 30-40 likes på normale bilder første døgn men la litt i bildende og endte opp med  ca120 på et døgn i tillegg til at det kan lønne seg å slanke seg litt dresse seg litt opp på bildene.

(Damene ser like mye på om du har kue klær som om du har six pack etc selv om de setter ihvertfall pris på at vi er under 100 KG)

Mann 50

Anonymkode: 40dcc...62f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tror det er 50-50 menn og kvinner på Tinder. Har ikke opplevd noe scam og alle jeg har avtalt date med har kommet.

Har vel ca 300-400 matcher med normalt utseende men gode bilder.

Vet at en del av damene jeg dater har over 6000 så ingenting mot hva en dame har.

En annen ting om du blar mye får du færre likes for i hvert fall jeg liker kanskje 1 av ca 10-15 så da kan en ikke regne med så mange som de som samler.

Trikset er bare å legge litt i å ta  virkelig gode bilder så ordner det seg for oss gjennomsnittlige menn også

Damer er enkle de også, før jeg tok gode bilder hadde jeg vel 30-40 likes på normale bilder første døgn men la litt i bildende og endte opp med  ca120 på et døgn i tillegg til at det kan lønne seg å slanke seg litt dresse seg litt opp på bildene.

(Damene ser like mye på om du har kue klær som om du har six pack etc selv om de setter ihvertfall pris på at vi er under 100 KG)

Mann 50

Jada det er jo bare å se bra ut så ordner det seg. Som jeg pleier å si til folk som sliter med regningene så er det jo bare å bli rik så løser det seg... At de ikke har tenkt på det før...

Anonymkode: d6582...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada det er jo bare å se bra ut så ordner det seg. Som jeg pleier å si til folk som sliter med regningene så er det jo bare å bli rik så løser det seg... At de ikke har tenkt på det før...

Anonymkode: d6582...05b

Det er ikke snakk om å være kjekk  er det jeg prøver å si men en kan kle seg bra ta virkelig gode bilder, da øker en oddsen  for matcher formidabelt

Mange av damene er jo virkelig mestere på dette med sminke Foundation etc samt bruker lang tid å kle seg, lukte godt også videre.

Tror en del av de som sliter har en del å hente på litt jåleri om de ikke får matcher, damer er jo bare folk de også

og normalt sett kan en dame bare ha en partner og omvendt.

Ta med en venninne eller kollega på klesbutikken som konsulent kanskje og spør damer som er i målgruppen hvilke bilder de liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ut en tur med de 7 matchene dine og se hvordan det går. Nytter ikke å grineronke på KG iallefall.

Anonymkode: 368c8...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 16.41):

Jeg har hørt at det er mye vanskeligere for menn på tinder, på grunn av 80/20 regelen. Mao 80 prosent av kvinner går for rundt 20 prosent av menn. Det virker også som om majoritet av kvinner har veldig lik smak. Ansiktstrekk, hår, øyne, vekt. Kanskje smaken har blitt likere siden de er vokst opp med amerikansk media. 

Jeg har fått 7 matcher på ca 1 mnd. Jeg har vært litt kresen, med at jeg ikke har likt de største damene og rett og slett mest skremmende ansiktene 😨 Så har 6 likes i tillegg. 

Jeg har lagt ned en del arbeid. Har tatt ulike bilder, men det funker ikke. Du finner IKKE en kjæreste med bare 7 matcher. Da må du opp i et ganske høyt antall.

Andre menn her som sliter med det samme? Jeg forstår atnjeg nok må bedre meg selv ganske kraftig for å kunne ha litt suksess på tinder.

Anonymkode: a7d9a...ff5

Hvorfor gjør du ikke det? Jeg fant ektemann med fire matcher. Men det er sikkert slik at noen menn MÅ ha stort utvalg for å føle seg som alfa, og for å kunne velge den peneste av de pene. Jeg er ikke pen. Min mann valgte meg. Han er "off Tinder". Flere av hans kompiser er fortsatt på leit etter den vakre prinsessa. Single og sexløse.

Anonymkode: 072d5...3f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dra ut en tur med de 7 matchene dine og se hvordan det går. Nytter ikke å grineronke på KG iallefall.

Anonymkode: 368c8...27a

Nettopp. "Jeg har fått baaaaare 7 matcher, men jeg vil ha maaaange flere! Jeg finner jo ikke den perfekte dama med disse gjennomsnittlige matchene! Buhuu!"

Anonymkode: 072d5...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...