Gå til innhold

Kjøp av hus. Eneste budgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har sett på hus og vi er eneste budgiver. Prisantydningen er 5,6 mill, men bare to soverom er godkjent. Vi la først inn bud på 5 mill. Vi forhandlet litt frem og tilbake og har sagt at 5250000 er maks vi kan gi. De kom med motbud på 5,3 og vi avslo. Sa at 5.250 er maks vi kan gi. Megler ba oss legge inn budet på nytt med frist til kl.10 i morgen. Fikk melding av megler i kveld og sa han hadde vært i kontakt med selgeren og at de ikke vil gå under 5,3. Jeg sa igjen at 5. 250 er maks. Han hadde gitt beskjed til selger igjen og skal tenke på det til i morgen. Hva hadde dere gjort? Gitt 5,3 når man er eneste budgiver eller stå på 5250?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er på gli, bare vent😉

Anonymkode: 17e2d...f0d

• Liker 12
Skrevet
Finmia skrev (4 minutter siden):

Hei, vi har sett på hus og vi er eneste budgiver. Prisantydningen er 5,6 mill, men bare to soverom er godkjent. Vi la først inn bud på 5 mill. Vi forhandlet litt frem og tilbake og har sagt at 5250000 er maks vi kan gi. De kom med motbud på 5,3 og vi avslo. Sa at 5.250 er maks vi kan gi. Megler ba oss legge inn budet på nytt med frist til kl.10 i morgen. Fikk melding av megler i kveld og sa han hadde vært i kontakt med selgeren og at de ikke vil gå under 5,3. Jeg sa igjen at 5. 250 er maks. Han hadde gitt beskjed til selger igjen og skal tenke på det til i morgen. Hva hadde dere gjort? Gitt 5,3 når man er eneste budgiver eller stå på 5250?

Vent, og ikke kontakt megler noe mer. 

• Liker 5
Skrevet

Hadde ventet:) Hvis dere er eneste budgiver, koster det de mer å sitte med huset et par mnd ekstra, for å vente på et bedre bud, enn å selge til dere.

• Liker 8
Skrevet

Gi beskjed at dere også er interessert i et annet objekt, så hvis selger ikke aksepterer budet til den tiden som er satt så går dere videre med det andre objektet. 

Anonymkode: b5689...8a9

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er et hus dere har skikkelig lyst på hadde jeg nok ikke brydd meg om de 50 000 kronene fra motbudet til deres maksbud. Det er tross alt bare lommerusk i det lange løp. Men er det et hus som ikke er veldig farlig skulle gå fra dere hadde jeg hatt is i magen.

Husk at hvis de kjører en runde visninger til kommer det plutselig et par til som er interessert og da vil jo prisen sikkert presses oppover.

Anonymkode: 54e35...1df

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

50 000 burde ikke være mye for selgeren å gå ned heller 🙈 Syns det er vanskelig

• Liker 4
Skrevet

Alt legges ut høyere enn det er verdt for tiden, så megler vil nok overtale dem til å godta 5,250 i morgen selv om han i dag forsøker å presse prisen opp. 

Anonymkode: 00550...c76

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde avslått budet. Bud såpass under prisantydning hadde jeg ikke godtatt. Selger bør da helst ikke tape så mye på salget av huset.

Anonymkode: 92aca...fa4

• Liker 1
Skrevet

Skambud er en uting.

Anonymkode: 6d6b1...672

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skambud er en uting.

Nei.

Anonymkode: ca1a9...fb2

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke et skambud når selger vurderer å akseptere det!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De avslo budet. Vil ha maks 5,3. Så siden vi er eneste budgiver så holder vi igjen. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skambud er en uting.

Er ikke skambud når det er beste budet. 

Anonymkode: 1402b...841

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til å være eneste budgiver, har du spurt megler hvorfor?

Skrevet
Finmia skrev (5 minutter siden):

De avslo budet. Vil ha maks 5,3. Så siden vi er eneste budgiver så holder vi igjen. 

Men da har de nok også råd til å sitte med huset og gjennomføre ihvertfall en til visning.

Du skriver at dere er eneste budgiver, men ikke hvor mange visninger eller hvor lenge huset har vært til salgs, om de har kjøpt noe nytt, hva de har foreslått som overtagelsestidspunkt osv. Alt det har betydning for hva man bør gjøre i en slik situasjon. Har vært med på at det å fastholde bud er kommet meg til gode, men også at jeg har måtte gi meg fordi noen andre er kommet til og vært villig til å gi mer enn jeg har hatt mulighet til.

Anonymkode: 74360...b17

• Liker 3
Skrevet
Hoia skrev (1 minutt siden):

Jeg ville vært skeptisk til å være eneste budgiver, har du spurt megler hvorfor?

Kjenner du mange som har råd og tørr å kjøpe et hus til over 5 millioner i disse tider. Et hus til over 5 millioner og bare 2 soverm? 

Ikke rart at de er de eneste. 

Anonymkode: bd9b4...38a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hoia skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Jeg har selv både kjøpt og solgt med kun en budgiver. Ikke noe galt med salgsobjektet, men få interessenter akkurat da.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Jeg har selv både kjøpt og solgt med kun en budgiver. Ikke noe galt med salgsobjektet, men få interessenter akkurat da.

Megler har vel omsorg for dere, slik at han formidler grensene deres da, råder dem til å selge til dere, det er vel markedet da vel. Kan du lage flere soverom der da?

Ja, det har du helt rett i. Mange som leier i dette markedet.

Skrevet
Hoia skrev (4 minutter siden):

Det er normen nå mange steder. Det er kjøpers marked. Vi solgte akkurat leilighet og hadde to budgivere der strengt tatt bare den ene var reell siden den andre egentlig ville vente med kjøp til de selv har solgt. 

Leiligheten var knallfin, dødsbo så vi hadde ikke dårlig tid eller noe.  Ingen problem med leiligheten heller ut over å trenge litt oppfriskning om en ikke elsker alt greige. Vi lot leiligheten gå for 50K under ønska pris, budrunden starta på 350K under det den gikk for. 

Ha is i magen ts, ikke gå høyere enn hva du mener boligen er verdt! 

Anonymkode: 3c966...620

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...