Marie19 Skrevet 30. august 2023 #1 Skrevet 30. august 2023 Trenger litt hjelp angående en situasjon jeg befinner meg i. Dette skjedde for ikke fullt en uke siden. For å gjøre en lang historie kort; jeg og typen var ute og spiste da en venninne av meg og mannen hennes som tydelig var litt fulle kom og satt seg ved bordet vårt. Etter en stund reiste mannen hennes hjem for han var ganske full og noen timer etter det kjørte jeg venninnen min hjem, pä dette tidspunktet var hun så full at hun falt om på veien og måtte løftes opp. Jeg støttet henne frem til døra og fikk helt sjokk da hennes 11 år gamle datter åpner døren. Jeg trodde siden de var så fulle som de var at barna ikke var hjemme. Datteren virket helt lamslått og stotret frem at faren lå oppe og spydde. Jeg kjente at det kokte inni meg, ikke nok med at en 11 åring er hjemme alene mens de drikker seg fulle på byen men BEGGE foreldrene er sørpe drita. Jeg angrer så fælt på at jeg ikke spurte datteren om hun ville jeg skulle bli, eller om hun ville bli med oss hjem for kvelden... jeg føler jeg måbta en alvorsprat med venninna mi, men typen mener jeg ikke bør blande meg inn. Hva er deres meninger?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Ta en alvorsprat med veninnen din Anonymkode: dc75c...04e 19
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #3 Skrevet 30. august 2023 Hvorfor ingen flere svar? Ignorer hva typen din sier og snakk med henne. Tilkall barnevernet om nødvendig Anonymkode: dc75c...04e 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Skrevet 30. august 2023 Gud hjelpe! Stakkars barn. Jeg hadde blitt rasende og jeg syntes absolutt du burde ta en prat. Dette var bare fælt. Og det er typisk menn og si at vi ikke skal blande oss men i dette tilfellet må du. Anonymkode: 3dec2...ce5 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Alvorsprat med venninna og gi tlf nr ditt til datteren i tilfelle hun trenger et trygt sted å være i fremtiden. Anonymkode: a7e0c...137 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Vanskelig dilemma. Du burde vel varsle BV, men jeg ville nok kviet meg også, hvis det var en venninne. Hadde de noen grunn til å feste og du kan anta at det er engangstilfelle, eller kan dette være noe de gjør ofte. Hvis det er noe som kan ha skjedd flere ganger, må du nesten melde det. Anonymkode: e222f...711 1
altflyter Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Dette er faktisk en barnevenssak. Og å si at man ikke skal blande seg er rett ut en av grunnene til at slike ting får pågå alt for lenge. Ring barnevernet. Det er garantert ikke første gangen dette har skjedd. 10 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Selvfølgelig burde du blitt hos barnet eller tatt med deg barnet hjem, men det er lett å være etterpåklok. Jeg håper du har tatt en alvorlig prat med dine venner om alkohol og foreldrerollen, og har sagt at du kontakter politiet som igjen kontakter barnevernsvakten neste gang det skjer. Hvis de da blir sure på deg har de ikke forstått alvoret i det de har gjort, og de er ikke gode venner, foreldre eller menesker. P.s Typen din er helt idiot som mener du ikke skal bry deg! Håper han ikke blir far noengang, når han driter fullstendig i hvordan barn har det. Anonymkode: 1796f...bdd 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 Synes du hvert fall tar en prat med venninnen din før du melder til barnevernet som andre anbefaler deg å gjøre. Få hennes side av historien. For det første vet du ikke om datteren deres hadde barnevakt frem til faren kom hjem. Mulig dette har skjedd før og vil skje igjen, men det vet du heller ikke. Kanskje de gikk på en smell fordi de sjeldent drikker og at de har lært leksa. Om datteren virket helt lamslått, kan det faktisk være en indikasjon på at dette ikke er noe som skjer stadig. Anonymkode: 0af19...b08 5 1
Marie19 Skrevet 31. august 2023 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2023 Tusen takk for svar! Jeg er enig og bare MÅ ta en prat med venninna mi. Jeg håper og tror at det er første gang datteren har sett dem så ille, men uheldigvis vet jeg også at de er litt for glad i alkohol begge to. Vet også at de har/har hatt ekteskapsproblemer. Jeg bare klarer ikke å slutte å tenke på det, stakkars datteren som må oppleve slikt. Men jeg tar alle deres råd om å si noe til venninnen min, blir hun sur eller sinna så får det bare være. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 Syns folk skriker 'Barnevernet' litt lett her inne, men dette hadde jeg sendt inn bekymring for. Det er traumatiserende for et lite barn. Var barnet hjemme alene, mens foreldrene var på byen og drakk seg drita? Hvem tenker at det er greit å være så beruset foran barnet sitt? Uff stakkars! Anonymkode: 866f8...eec 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 Du kjenner din venninne og hennes familie. Hvis dette var et engangstilfelle så lar du det passere. Hvis det er slik at du til stadighet hører at de er på lystige lag, så kan du jo snakke med venninnen din og høre hva hun tenker om det. Kanskje hun skjerper seg og sender ungen vekk for overnatting i fremtiden om hun vet det skal være sjøslag. Anonymkode: 32612...463
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #13 Skrevet 31. august 2023 Dette holder du selvfølgelig for deg selv. Du er tvers gjennom dårlig venninne hvis du bringer dette videre. Tenk hvor flaut det ville vært for foreldrene å få besøk av bv. Anonymkode: 8eaea...595
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #14 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette holder du selvfølgelig for deg selv. Du er tvers gjennom dårlig venninne hvis du bringer dette videre. Tenk hvor flaut det ville vært for foreldrene å få besøk av bv. Anonymkode: 8eaea...595 Er du seriøs nå? Vet du hva som er flaut? Det er å drikke seg dritings og skremme vettet av barnet sitt når du kommer hjem fordi man er så full at man trenger hjelp til å gå og blir liggende på gulvet på badet og spy! Her hadde jeg tatt praten med foreldrene med en gang de ble edru og samtidig tatt med meg 11 åringen hjem til meg selv. Hadde elleveåringen vært hjemme alene mens foreldrene hadde vært på byen og dette var vanlig, hadde jeg kontaktet barnevernet og bedt de ta en prat med foreldrene. Anonymkode: 1796f...bdd 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #15 Skrevet 31. august 2023 Noen ganger må man bare ta frem den litt brysomme nabokjerringa i seg! Anonymkode: 80d97...779 2
Gjest Sprite Skrevet 31. august 2023 #16 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er du seriøs nå? Vet du hva som er flaut? Det er å drikke seg dritings og skremme vettet av barnet sitt når du kommer hjem fordi man er så full at man trenger hjelp til å gå og blir liggende på gulvet på badet og spy! Her hadde jeg tatt praten med foreldrene med en gang de ble edru og samtidig tatt med meg 11 åringen hjem til meg selv. Hadde elleveåringen vært hjemme alene mens foreldrene hadde vært på byen og dette var vanlig, hadde jeg kontaktet barnevernet og bedt de ta en prat med foreldrene. Anonymkode: 1796f...bdd Fra en som har en forelder som er alkoholiker. Hold kjeften din GODT igjen
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #17 Skrevet 31. august 2023 Jeg hadde nok ikke sendt bekymringsmelding. Det var veldig uansvarlig og dumt, men er det omsorgssvikt? Jeg ville nok snakket med venninnen. Måten hun reagerer ville gitt en indikasjon på hvor ille det er. Legger hun seg flat og viser anger, eller bagatelliserer og bortforklarer hun? Anonymkode: 52fe2...c91
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #18 Skrevet 31. august 2023 Marie19 skrev (20 timer siden): Trenger litt hjelp angående en situasjon jeg befinner meg i. Dette skjedde for ikke fullt en uke siden. For å gjøre en lang historie kort; jeg og typen var ute og spiste da en venninne av meg og mannen hennes som tydelig var litt fulle kom og satt seg ved bordet vårt. Etter en stund reiste mannen hennes hjem for han var ganske full og noen timer etter det kjørte jeg venninnen min hjem, pä dette tidspunktet var hun så full at hun falt om på veien og måtte løftes opp. Jeg støttet henne frem til døra og fikk helt sjokk da hennes 11 år gamle datter åpner døren. Jeg trodde siden de var så fulle som de var at barna ikke var hjemme. Datteren virket helt lamslått og stotret frem at faren lå oppe og spydde. Jeg kjente at det kokte inni meg, ikke nok med at en 11 åring er hjemme alene mens de drikker seg fulle på byen men BEGGE foreldrene er sørpe drita. Jeg angrer så fælt på at jeg ikke spurte datteren om hun ville jeg skulle bli, eller om hun ville bli med oss hjem for kvelden... jeg føler jeg måbta en alvorsprat med venninna mi, men typen mener jeg ikke bør blande meg inn. Hva er deres meninger? Hadde tatt med meg barnet, og gitt foreldrene en god overhalling og spurt hva i h.. de driver med!!! Så hadde jeg snakket med barnet om det var første gang eller om det hadde skjedd flere ganger. Hadde hatt lyst å meldt rett til barnevernet når det skjedde så de kunne tatt prøver å sjekket ut foreldrene for bevis! Men om det er engangstilfelle og de ikke gjorde det flere ganger så kanskje ikke. Men om det var flere ganger så ja, rett til barnevernet!! Omsorgsvikt! Ville vel kontaktet de uansett og drøftet med de! Anonymkode: 1d3c1...290 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #19 Skrevet 31. august 2023 Hva forventer dere egentlig at barnevernet skal gjøre? Det er liksom så lett å skyve ansvaret over på barnevernet og ikke hjelpe sine medmennesker selv. 🙄 Anonymkode: 4b971...c18
Marie19 Skrevet 31. august 2023 Forfatter #20 Skrevet 31. august 2023 Jeg kommer ikke til å involvere barnevernet, uansett føler jeg at jeg må ta en alvorsprat med henne. Dette er virkelig ikke greit, men jeg håper jo at dette var et engangstilfelle. Jeg husker jo selv hvordan det var da min egen far kom hjem brisen da jeg var mindre og jeg synes det var ekkelt for han oppførte seg så annerledes. Jeg orker ikke engang å tenke på hvordan jeg hadde følt det hadde begge mine foreldre kommet hjem absolutt dritings...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå