Gå til innhold

Erfaring med Miele oppvaskmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å bytte ut oppvaskmaskinen min fra Bosch med en fra Miele. Den jeg har er en del år og gjør ikke jobben like bra lenger. Noen som har Miele? Er dere fornøyd? Har uansett hørt mest positivt om det merket.

Anonymkode: 96c14...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lages ikke Bosch og Miele på samme sted og er egentlig ganske like?

• Liker 1
Skrevet
KatteLatte skrev (10 minutter siden):

Det kan hende...

Anonymkode: 96c14...315

• Liker 1
Skrevet
KatteLatte skrev (18 minutter siden):

Nei, det er nok Bosch og Siemens. 

Miele er kjent for å ha bedre kvalitet/holdbarhet, men kanskje noe mer gammeldagse løsninger. 

Vi har Miele oppvaskmaskin og er veldig fornøyde. Vi ønsket en som varte mange år, og hadde ikke behov for så veldig mye "moderne løsninger" med app og ekstraprogrammer. 

Anonymkode: a2e5e...cef

Skrevet

Jeg har hatt Bosch oppvaskmaskiner i hele mitt voksne liv. De er supergode og varer langt ut over de antatte 10 år. Det gjør heller ingen ting at de koster halvparten av hva en Miele maskin koster.

• Liker 1
Skrevet

Vi har Asko fordi jeg ikke gidder å betale dobbelt pris for en Miele når man får såpass god kvalitet for pengene og mange av fordelene er like.

Men jeg har hittil ikke hørt om noen  som har vært misfornøyd med Miele, foreldrene mine er superfornøyd med de to de har hatt og har vært mindre fornøyd med de tre andre merkene de har vært innom.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har en 20 år gammel Miele. Ser like fin ut. Display og programmering som alt annet nytt idag. Tung som bly, men du får bare ikke slitt den ut. Aldri gjort noen ting med den heller. Det er kanskje noe med det uttrykket, "tyngde betyr kvalitet."

Hvordan kvaliteten på de er idag vet jeg ikke. Men er det ikke blitt mye alternative, billigere løsninger blant hvitevarer generelt? Vet ikke om Miele har kastet seg på den karusellen på ett og alt. Alternative materialvalg og skjørere dimensjoneringer..  Og selvsagt, mer og mer ræva.

Skulle du hatt et kombiskap(kjøl/frys konstruert på gamle måten i dag så hadde det kostet flesk. Én stk. motor til hver av delene. Driftsikkert og mindre støy. I dag er alle kjøl/frys belastet på én motor til begge delene. Og i de billigere skapene, underdimensjonerte motorer sådan. Mere støy, motoren må jobbe som f.. og som oftest kort/uforutsigbar levetid.

I dagens forbruker-verden er det kanskje slik det skal være. Bytte til nye greier hvert femte år.

Endret av PITTY
  • Liker 1
Skrevet

Miele er det beste merket du kan få kjøpt innen hvitevarer!! Jeg hadde en vaskemaskin i 14 år og ikke en eneste gang har den klikket eller stoppet. Funket som gull!! Jeg ville ha gått for Miele igjen nettopp pga kvalitet som varer i flere år. 

Anonymkode: 95158...b5e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)
Elle Melle skrev (På 30.8.2023 den 16.15):

Vi har Asko fordi jeg ikke gidder å betale dobbelt pris for en Miele når man får såpass god kvalitet for pengene og mange av fordelene er like.

Men jeg har hittil ikke hørt om noen  som har vært misfornøyd med Miele, foreldrene mine er superfornøyd med de to de har hatt og har vært mindre fornøyd med de tre andre merkene de har vært innom.

Vi har nylig kjøpt ny Miele oppvaskmaskin og den koster samme pris som Asko, starter i hvert fall fra 9000kr...men jeg savner mye AEG ( som jobbet i huset vårt i 12år ).

Jeg vet ikke hva jeg gjør galt, men oppvaskresultater er ikke like gode som AEG-sine ( jeg bruker samme oppvaskmiddler selvfølgelig ).

Endret av kaledonia
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om noen matrester har satt seg fast i hullene ytterst på spylearmene?

Anonymkode: 96470...ee6

AnonymBruker
Skrevet

kjøp Bosch 8 serie, eller 6 serie, og du får samme kvalitet og mer funksjonalitet enn Miele, til litt mindre pris. Miele er oppskrytt. 

Anonymkode: f3ab7...c81

AnonymBruker
Skrevet

Miele var bra. Før.

Kundeservice fra helvete. Styr unna.

Anonymkode: a06ba...83a

• Nyttig 1
Skrevet

Etter hva jeg har forstått er det mindre forskjell på merker nå enn før i tiden. De produseres ofte på samme fabrikker. Alt har dårlig kvalitet nå, og varer toppen 5 år hvis du er heldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...