Gå til innhold

Hjelp til stoff-kjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å sy en trøye til guttungen. Jeg er ganske nybegynner, så jeg har ikke mye erfaring med ulike stofftyper. 

Men det jeg så etter, var igrunnen sånt stoff som typ "langermet t-skjorte" man kjøper på hm og cubus o.l. Som føles som bomull, men så er det litt stretch i, typisk 95% bomull og 5% elastan. 

Jeg skal sy en raglan-trøye, med ermer og "kropp" (er det bol det heter..? ) i ulik farge. 

Jeg valgte stoff fra samme kategori, bomullsjersey, og begge stoffene hadde 95% bomull, 5% elastan. 

Men da jeg fikk dem, var de heeeelt ulike. 

Det ene stoffer var akkurat som jeg hadde tenkt meg. 

Men det andre var helt ekkelt.. Det var mønster på ene siden, som tenkt, men så var det helt hvitt inni, og stoffet føltes overhodet ikke som det andre. Det føltes bare kjempesyntetisk og rart og ekkelt ut? 

Noen som vet hvorfor? Nå er det stoffet utsolgt i butikken, så jeg får ikke gått tilbake og sett på spesifikasjonene for det, men både materiale og "Kategori" var altså helt lik mellom stoffene. 

Hvordan kan jeg sikre meg mot sånne bomkjøp når jeg handler stoff på nett? (har ikke fysisk butikk i nærheten, nærmeste er to timers kjøring unna og har bare gammel-dame-stoffer og pasteller..). 

Hva skal jeg se etter om jeg ønsker et stoff som er omtrent som dette? https://www2.hm.com/no_no/productpage.1167573001.html

Anonymkode: 743af...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bol er nederst på ermet.

 

Når det gjelder stoffet så kan det være viskosejersey, isoli. Umulig å si. Skal du ha stoff lignende det på bilde går du for jersey. Jeg pleier å bruke samme stofftype, elastinprosent osv i samme plagg. 

Har du link til nettsiden?

Anonymkode: e9a3e...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 19.09):

Bol er nederst på ermet.