Gå til innhold

Gardiner med forskjellig bredde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å sette opp gardiner i stua, men er usikker på bredden på gardinene. Bredden på hele veggen er 360 cm. Gardinene jeg har sett på finnes i breddene 275 cm og 135 cm. Har lagt ved et bilde.

Burde jeg ta en gardin på 275 cm på høyre side, og 135 cm på venstre? Siden det er mye smalere på den siden?

Eller vil det se rart ut, og jeg heller bare burde ta to av 275 cm?

image.thumb.png.9e9536afd0a909de21003e18aa1a45a1.png

Anonymkode: dd207...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du dekke hele veggen, eller bare vinduene/døren?

Jeg ville foretrukket tre på 135.
Da er det realtivt symmetrisk når de er fortrukket, og jeg kunne trukket den ene til venstre (der det er smalest) og to til høyre, når gardinene er trukket fra. :)

Anonymkode: 24762...66a

• Liker 2
Skrevet

To gardiner på 275cm. Det ser best ut med litt folder, selv når gardinene er trukket for.

Symmetri er best. Gardiner i to forskjellige bredder ville jeg ikke hatt.

Skrevet

Er det for solskjerming/innsyn/hygge du vil ha gardiner?

Jeg hadde tenkt å foreslå takskinne men ser at dere har en nedfelt spotkasse som vanskeliggjør dette.

Jeg er litt opphengt i symmetri så usikker på om jeg hadde klart å ha gardiner der.

Jeg tror jeg hadd sett etter løsninger med hev/senk plissegardiner som kan festes i selve vindusrammen. Evt utvendig solskjerming.

Anonymkode: 5d337...cf1

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sikkert gammeldags, men mener at gardiner skal henge foran vinduet. Så hvordan veggen på siden er, har ingen betydning, og selvfølgelig lik bredde på begge gardinlengdene.

Anonymkode: e15b3...de9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vurderer å sette opp gardiner i stua, men er usikker på bredden på gardinene. Bredden på hele veggen er 360 cm. Gardinene jeg har sett på finnes i breddene 275 cm og 135 cm. Har lagt ved et bilde.

Burde jeg ta en gardin på 275 cm på høyre side, og 135 cm på venstre? Siden det er mye smalere på den siden?

Eller vil det se rart ut, og jeg heller bare burde ta to av 275 cm?

image.thumb.png.9e9536afd0a909de21003e18aa1a45a1.png

Anonymkode: dd207...d7c

bruk dem , så slipper folk å bli hengt ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...