AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #21 Skrevet 29. august 2023 Folk som alltid snur samtalen over på seg selv. Folk som holder monolog. Folk som kommer med lovnader, som egentlig ikke betyr noe som helst. Bare tomme ord. Folk som ikke tar nei for et nei. Var det jeg kom på i farta. Anonymkode: 5f093...be2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #22 Skrevet 29. august 2023 Det er vel ofte sånn at man går dårlig overens med folk som er veldig annerledes enn hvordan man er selv. Jeg, for eksempel, strever med tung depresjon på grunn av noe vanskelig jeg har opplevd tilbake i tid. Så når jeg velger å være sosial, bruker jeg veldig mye energi på at vi skal ha det hyggelig. Jeg bruker en masse energi på å fokusere på det positive i ting, ettersom jeg har vært nødt til å lete etter gode grunner for å stå opp og fortsette livet. Jeg prøver å glede meg over at det er fint vær, istedenfor å irritere meg over at sola steiker. Glasset er halvfullt og så videre. Så da kan man jo tenke seg hvordan det er å møte ekstremt negative folk, for meg. Når man har vært nødt til å fokusere på de små gledene i livet, når man må tvinge seg til å finne lyspunkter. Da kræsjer det bra med folk som leter etter feil ved alt, som sutrer over småting og som er helnegative. Folk som egentlig har det helt greit, men som er så bortskjemte at de ikke evner å sette pris på det de har. Slike negative mennesker er gjerne de samme som har seilet glatt igjennom livet uten særlig mye motstand. Og så har de desverre blitt blaserte i medgangen, og ikke utviklet evnen til å sette pris på ting. Folk som avbryter er også fryktelig irriterende. Og folk som ikke svarer når man snakker til dem. Det samme gjelder folk som ikke bærer sin del av samtalen, altså slike som bedriver sosial latskap: "Du kan dra samtalen alene, så svarer jeg bare ja og nei jeg, for jeg gidder ikke yte noe sosialt." Sosial latskap, og dårlig folkeskikk. Det irriterer meg. I tillegg til negative mennesker. Anonymkode: b13e4...c49 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #23 Skrevet 30. august 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Folk som hele tida skal skryte av seg og sine, snikskryting er verst. Anonymkode: 2f475...eac Spesielt når de enten regelrett lyver eller prøver å gjøre prestasjonene sine mye større enn de er. Anonymkode: 21b9e...2a1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #24 Skrevet 30. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: I min familie/svigerfamilie synes jeg det er mest krevende å forholde seg til personer med autistiske trekk. Og petsoner med dårlig psykisk helse som tar og tar år etter år, og aldri stiller opp for andre. Anonymkode: f268b...cc1 Enig, og spesielt når de både mangler sosiale evner og er svært rigide/ensporede. Har selv en far som har autisme og har begge de to egenskapene. Da hjelper det ikke å si ifra når han gjør noe galt fordi han hverken forstår eller er i stand til å endre adferd. Anonymkode: 21b9e...2a1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #25 Skrevet 30. august 2023 Folk som spør og graver om alt mulig personlig og ikke godtar at man ikke er komfortabel med å snakke om alle private emner. Folk som alltid skal overgå andre og være størst, best og dyktigst. Når det gjelder familie, passer jeg ikke så godt sammen med enkelte slektninger jeg synes er lite reflekterte, som ikke tenker gjennom konsekvensene før de gjør ting, og som det er vanskelig å prate med fordi de definerer det meste veldig svart-hvitt. Anonymkode: d68f9...4d3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #26 Skrevet 29. mars 2024 Jeg synes det er irriterende å få meldinger som "ha en super dag 🥰, du er super" hver eneste dag når folk vet at jeg misliker jobben min og prøver hardt å få et bedre liv. Hvis folk for eksempel legger det ut på story eller som innlegg "ha en fin dag folkens" så er det ok men hvis folk sender det sirekre til meg så føler jeg at de vil se meg som negativ jjid jeg svarer tilbake at jeg har en dårlig dag. Derfor er jeg ikke alltid i humør til å svare på slike meldinger. Om Noen legger det ut på et innlegg at de føler for å respondere gjøre det eller la børe 👍 Anonymkode: db9d1...0ef
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #27 Skrevet 29. mars 2024 Jeg synes det er irriterende å få meldinger som "ha en super dag 🥰, du er super" hver eneste dag når folk vet at jeg misliker jobben min og prøver hardt å få et bedre liv. Hvis folk for eksempel legger det ut på story eller som innlegg "ha en fin dag folkens" så er det ok men hvis folk sender det sirekre til meg så føler jeg at de vil se meg som negativ om jeg svarer tilbake at jeg har en dårlig dag. Og at det også blir feil å alltid la være å respondere i fare for å virke som jeg ikke vil ha kontakt med personen. Derfor er jeg ikke alltid i humør til å svare på slike meldinger. Om Noen legger det ut på et innlegg at de ønsker alle en god dag så kan man selv velger om en er i humør til å respondere eller ikke. Jeg er ikke en negativ person av natur men jeg har hatt mye uflax i livet mitt Anonymkode: db9d1...0ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå