Gå til innhold

Irriterende personlighetstyper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke personlighetstyper irriterer deg i din familie/svigerfamilie/omgangskrets?

Hos meg er det

1) De som slenger ut lovnader i hytt og pine. Svigerinna mi er sånn til ungene mine: Å, vi skal ha en filmkveld en gang og kose oss skikkelig! Eller lover ut turer til lekeland og Gud vet hva, men det blir aldri noe av. I starten ble jo ungene glade, men nå virker det som de har forstått at dette bare er tomme ord.

2) De som er overstrømmende positive i så stor grad at begeistringen nærmest blir naiv og mister litt betydning fordi de er positive til absolutt ALT! Svigers er der. Toppen av kransekaka var da de omtalte ei nabojente som usedvanlig klok fordi hun visste hvordan sola så ut på baksiden. Eh…det handlet vel mer om et barns fantasi, men de mente hun hadde helt spesielle evner.

3) På den andre siden er de som er negative til absolutt alt. Hvor ingenting blir bra nok og de nærmest leter etter feil med absolutt alt og alle. Ei annen svigerinne av meg er sånn. Når hun får betalt jobbreise til USA, blir hun bare sur fordi det er så slitsomt å snu døgnet når hun kommer tilbake. And the list goes on. 

Nå høres det kanskje ut som jeg irriterer meg over veldig mange, men jeg synes stortsett de fleste er veldig greie mennesker. En liten overdose familie i sommer, gjorde imidlertid sitt til at jeg måtte identifisere litt hva som irriterte meg mest.

Anonymkode: 63210...0ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som fremstår bedrevitende, men så tar jeg meg selv i å ha litt slike tendenser selv… 😅🙈 Det er ofte ment i beste hensikt, men jeg hører jo når jeg sier ting at det ikke alltid faller i god jord… Jeg prøver å være bevisst på det, og spare mine gode råd og innsikter til de er etterspurt ( ikke alltid lett…) 😊

Anonymkode: a4ad5...c88

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Overfladiske folk, som later til de bryr seg om andre og snakket til hverandre med høy lys stemme. «Hallo, går det bra med deg? Skal du noe i ferien da? « ol.. 

Og som skryter av seg selv og tror de er bedre enn alle. 

«Ha det braaa, koose dere da!» bla bla bla, så falskt! 

Og sure kjerringer som ikke gidder å hilse tilbake eller smile som man møter på gata, oser igjennom de er sjalu og plages når det kommer ei flott dame gående i møte. 

Anonymkode: b7e48...c97

• Liker 2
Skrevet

Jeg utstår ikke folk som skal ha viljen sin koste hva det koste vil. De som er villige til å lage så mye leven som trengs, uansett hvor dyrt det blir, og hvor liten saken er, så de kan få ting akkurat som de vil. De er ikke redd for å reise seg opp i møter for å skrike på folk når de møter litt motstand, eller bruke advokat der de mener det trengs.

Det finnes 1-2 av disse i hvert eneste borettslag og sameie. De får det som de vil fordi ingen orker kampen.

Anonymkode: 5c483...1c8

• Nyttig 4
Skrevet

I min familie/svigerfamilie synes jeg det er mest krevende å forholde seg til personer med autistiske trekk. Og petsoner med dårlig psykisk helse som tar og tar år etter år, og aldri stiller opp for andre.

Anonymkode: f268b...cc1

• Liker 3
Skrevet

Egentlig de som tror de er så mye viktigere enn andre, at de som "ikke er der" blir tråkket ned. Feks om du har en viktig jobb eller fast ansatt vs ringehjelp eller noe sånt.. 

Anonymkode: 86197...250

• Liker 1
Skrevet

Folk som er vage og som man aldri vet hvor man har.

Anonymkode: b52f6...05d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke personlighetstyper irriterer deg i din familie/svigerfamilie/omgangskrets?

Hos meg er det

1) De som slenger ut lovnader i hytt og pine. Svigerinna mi er sånn til ungene mine: Å, vi skal ha en filmkveld en gang og kose oss skikkelig! Eller lover ut turer til lekeland og Gud vet hva, men det blir aldri noe av. I starten ble jo ungene glade, men nå virker det som de har forstått at dette bare er tomme ord.

2) De som er overstrømmende positive i så stor grad at begeistringen nærmest blir naiv og mister litt betydning fordi de er positive til absolutt ALT! Svigers er der. Toppen av kransekaka var da de omtalte ei nabojente som usedvanlig klok fordi hun visste hvordan sola så ut på baksiden. Eh…det handlet vel mer om et barns fantasi, men de mente hun hadde helt spesielle evner.

3) På den andre siden er de som er negative til absolutt alt. Hvor ingenting blir bra nok og de nærmest leter etter feil med absolutt alt og alle. Ei annen svigerinne av meg er sånn. Når hun får betalt jobbreise til USA, blir hun bare sur fordi det er så slitsomt å snu døgnet når hun kommer tilbake. And the list goes on. 

Nå høres det kanskje ut som jeg irriterer meg over veldig mange, men jeg synes stortsett de fleste er veldig greie mennesker. En liten overdose familie i sommer, gjorde imidlertid sitt til at jeg måtte identifisere litt hva som irriterte meg mest.

Høres ut som om det er menneskene mer enn personlighetene som irriterer deg. 

Anonymkode: d10cb...4ba

Skrevet

Borettslag har en tendens til å tiltrekke seg styreledere som tror at det er veldig lett for alle å være hjemme hele dagen fordi en håndverker skal sjekke noe i tre sekunder men kan aldri gi et estimat om han kommer kl 8, 12, 16 eller noe som helst om når. Får bare vite "hele dagen".

Ellers 👍 tommel opp for de som påtar seg styreverv uten særlig lønn. Bare dette ene som ofte irriterer meg. Alle kan ikke ha hjemmekontor når som helst og alle er ikke komfortabel med å overlate nøkkel til nabokjerringa eller Narvestad.

Anonymkode: ae7af...49e

• Liker 2
Skrevet

Folk som hele tida skal skryte av seg og sine, snikskryting er verst.

Anonymkode: 2f475...eac

• Nyttig 1
Skrevet

Folk som skal være så korrekte. Det er sjelden de kan uttale seg om noe av personlig art. Fasade er viktigst. Jeg har noen slike i nær familie, men det er umulig å bli ordentlig kjent, takt og tone er det det går i. Utrolig kjedelig.

• Nyttig 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hos meg er det

Å si at man skal ha en filmkveld "en gang" er vel ikke spesifikt nok til at jeg vil kalle det løfte man må holde. Skjønner at det skaper forfentinger til en filmkveld, men her er det like mye du som får mulighet til å arrangere filmkvelden og invitere svigerinna som trolig liker filmkvelder. 

Når det er sagt så er jeg også en som ikke liker slik ikke forpliktende løfter. 

Anonymkode: 21b9e...2a1

Skrevet

Jeg liker ikke egenskapen "flakke med vinden".

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg utstår ikke folk som skal ha viljen sin koste hva det koste vil. De som er villige til å lage så mye leven som trengs, uansett hvor dyrt det blir, og hvor liten saken er, så de kan få ting akkurat som de vil. De er ikke redd for å reise seg opp i møter for å skrike på folk når de møter litt motstand, eller bruke advokat der de mener det trengs.

Det finnes 1-2 av disse i hvert eneste borettslag og sameie. De får det som de vil fordi ingen orker kampen.

Anonymkode: 5c483...1c8

Slike mennesker ønsker også ofte lederjobber fordi de tror at de der står fritt til å kommandere folk som de vil. 

Skrevet

Personer som vil være  midtpunktet 

Anonymkode: 75a07...21b

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Folk som hele tida skal skryte av seg og sine, snikskryting er verst.

Anonymkode: 2f475...eac

8 hours ago, AnonymBruker said:

Egentlig de som tror de er så mye viktigere enn andre, at de som "ikke er der" blir tråkket ned. Feks om du har en viktig jobb eller fast ansatt vs ringehjelp eller noe sånt.. 

Anonymkode: 86197...250

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg irriterer meg over folk som fremstår bedrevitende, 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Og som skryter av seg selv og tror de er bedre enn alle. 

Anonymkode: b7e48...c97

Anonymkode: a4ad5...c88

Hmmmm  føler folk seg litt truet av smarte flinke folk som har oppnådd mer enn dem, og vet mer enn dem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hmmmm  føler folk seg litt truet av smarte flinke folk som har oppnådd mer enn dem, og vet mer enn dem?

Kjenner du ikke til Janteloven? 🙄

Anonymkode: fbe76...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å si at man skal ha en filmkveld "en gang" er vel ikke spesifikt nok til at jeg vil kalle det løfte man må holde. Skjønner at det skaper forfentinger til en filmkveld, men her er det like mye du som får mulighet til å arrangere filmkvelden og invitere svigerinna som trolig liker filmkvelder. 

Når det er sagt så er jeg også en som ikke liker slik ikke forpliktende løfter. 

Slik jeg forstod det så påpekte TS at moren gjorde det til barna sine, ikke mot TS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Personer som vil være  midtpunktet 

Anonymkode: 75a07...21b

Aka Linni Meister.

Anonymkode: b7669...37e

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Min personlige erfaring er at det kommer an på hvordan ens eget liv er. Da jeg var arbeidsløs følte jeg meg ekstremt underlegen de i jobb, det hadde ikke noe så i hva de jobbet med. Men da jeg fikk jobb så følte jeg meg aldri underlegen uansett hva de andre jobbet med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...