Gå til innhold

Noen som har smakt trøffelmajones?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva trøffel smaker og håper noen her kan klare å forklare meg det. :) 
a3922da1-be9a-425a-a9cd-8d26b1ea872c.jpe

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det smaker helt jævlig, men lukta er kanskje enda verre. Litt fiseaktig, men ikke helt det heller. Vi hadde en åpnet pakke trøffelsalami i kjøleskapet en gang, og jeg klarte ikke å fatte hva det var som luktet så fælt i kjøleskapet. Kastet masse grønnsaker i grønnsaksskuffen i frykt for at de var råtne, men det hjalp ikke det heller. Forsto etter hvert at det var den fæle trøffelsalamien, det stinket fis og mugg langt utenfor kjøleskapet selv om pakken lå i en lukket pose 🥴 Den var ikke utgått eller dårlig eller noe, den var bare sånn.

Anonymkode: 9bff6...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smaker...trøffel!  Vanskelig å sammenligne med noe! Jeg syntes det er kjempegodt! Men at det smaker fis...det syntes jeg ikke. Det er utrolig aromatisk. Trenger ikke å bruke så mye av det til matlaging. Det hjelper jo også om du er glad i sopp ifra før! Det er jo litt i samme gaten,uten helt å være det.. Klarer vel egentlig ikke å forklare hva det smaker utenom at det er godt.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøffel er jo nydelig! Anbefaler å kjøpe trøffelolje. Så kan du dæsje litt over pasta og slik 😋

Anonymkode: 61b8d...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trøffel er jo nydelig! Anbefaler å kjøpe trøffelolje. Så kan du dæsje litt over pasta og slik 😋

Anonymkode: 61b8d...3d9

Enig! Bruker en del trøffelolje her selv. Nam nam. Det setter en ekstra smak  !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke den nei. Men jeg bruker å lage selv. Elsker trøffel. 

Anonymkode: 6762c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna. Tipper det smaker litt ekstra umami. Trøffelolje brukes i Trøffelmajones, men dette produktet er nok høgg.

Original hellmans er deilig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker smaken av trøffel, men hater majones. 

Liker du både trøffel og majones, er det sikkert godt. 

Anonymkode: 72fd3...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smakte en gang noe med trøffel fra søstrene grene, og trodde jeg skulle kaste opp. Lurer på om det var olje, men husker ikke helt. Det smakte iallfall skikkelig grusomt. Kanskje fis/promp som andre i tråden nevner, når jeg tenker etter. Men så smakte jeg trøffelolje på pasta på en litt finere restaurant, og det var helt nydelig. Så tror prisklassen kommer helt an om det er god smak av trøffel, brukt ekte trøffel i prosessen eller andre smaker som liksom skal ligne. Denne majonesen inneholder riktignok trøffel, men også smaksstoffer (hva nå det betyr) og tørket sopp. Jeg har derfor ikke turt å smake på denne majonesen, for jeg tror ikke det er god trøffelsmak på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (2 minutter siden):

Jeg smakte en gang noe med trøffel fra søstrene grene, og trodde jeg skulle kaste opp. Lurer på om det var olje, men husker ikke helt. Det smakte iallfall skikkelig grusomt. Kanskje fis/promp som andre i tråden nevner, når jeg tenker etter. Men så smakte jeg trøffelolje på pasta på en litt finere restaurant, og det var helt nydelig. Så tror prisklassen kommer helt an om det er god smak av trøffel, brukt ekte trøffel i prosessen eller andre smaker som liksom skal ligne. Denne majonesen inneholder riktignok trøffel, men også smaksstoffer (hva nå det betyr) og tørket sopp. Jeg har derfor ikke turt å smake på denne majonesen, for jeg tror ikke det er god trøffelsmak på den. 

Dette stemmer nok ganske bra. Jeg vet at feks i mange av de billigere trøffeloljene feks, så finnes det ikke trøffel i det hele tatt. Så her bør man nok styre unna det billigste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker trøffel, og bruker både salami med trøffel, og trøffelolje til ulike ting. Elsker trøffelmajones på burger! Men har ikke smakt akkurat den der.

Men beskrive smaken av trøffel er vanskelig. Vil kanskje påstå den er noe i nærheten av smørstekt sopp? 🤔

Anonymkode: 76f72...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smaker sopp, umami, skog.. det blir fort for mye.

Anonymkode: eef3e...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker trøffel men den der smaker dritt! Skal du hatt trøffelmajones må du kjøpe en som er bra ikke det der.

Anonymkode: 4c47c...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (7 minutter siden):

Dette stemmer nok ganske bra. Jeg vet at feks i mange av de billigere trøffeloljene feks, så finnes det ikke trøffel i det hele tatt. Så her bør man nok styre unna det billigste.

Ingen trøffeloljer har smak av ekte trøffel. Uansett hvor dyre de er. Og uansett om det ligger biter av ekte trøffel i flasken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...