Fru Blå Skrevet 28. april 2006 #141 Del Skrevet 28. april 2006 Heisan Nala! Lykke til videre med hustittingen! Det er spennende å følge med på slike budrunder selv om man ikke deltar selv. Håper alt står bra til hos dere og at dere får ei koselig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mai 2006 #142 Del Skrevet 7. mai 2006 Har du KG-pause i finværet? Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #143 Del Skrevet 10. mai 2006 Har du KG-pause i finværet? Ha en fin uke! ← Ja, det har visst blitt litt KG-pause i det siste, ja. Har jo vært innom, men bare ganske kjappe turer. Skjønner ikke hvor dagene blir av akkurat nå, jeg. Har ørten prosjekter vi burde ta tak i ute. Noe må vi gjøre i år, men kjenner jeg oss rett blir enkelte ting utsatt til høsten. Eller til neste år eller noe Ja ja, vi får se hva motivasjonen sier nå utover våren. Vi skal i alle fall male kåken, så plen på et lite område vi spadde opp i fjor, fikse blomsterbed og forhåpentligvis få ordna trapp ned fra verandaen. Mannen til mamma lovte at de skulle komme og lage trapp til oss så snart snøen ble borte (de skulle gjøre det i fjor høst, men da ble det ikke tid). Men da jeg ringte og spurte når de kunne komme fikk jeg til svar at de hadde sååååå mye å gjøre hjemme hos seg selv. Jeg ba dem gi tilbakemelding på om de kunne eller ikke, for hvis ikke må vi få hyra inn en snekker til å ta seg av saken. Orker ikke vente til langt utpå sommeren med å få den trappa på plass. Men jeg har ikke hørt noe fra dem da, så vi får se. Kanskje de overrasker oss. Ellers er det masse som skjer på jobb for tida. Blir helt ør oppi hodet av alt som er på gang der. Alt skal liksom på plass før sommeren. Og når jeg nå sitter med oppgaver som skal ut til en ny stilling (som skulle vært på plass, men som nå neppe kommer på plass før etter sommeren), i tillegg til mine egne oppgaver pluss oppgavene som følger med ny stilling for min egen del, ja så baller det på seg. Puh, blir svett bare av å tenke på det Men men, så slipper jeg å kjede meg da I dag er jeg hjemme. Har lesedag. Eksamen i engelsken på fredag. Og motivasjonen er totalt fraværende Ja ja, det får gå som det går. Engelsk er heldigvis ikke det verste jeg kunne hatt eksamen i. Tenker det går på et vis uansett. Og om bare halvannen uke kommer bonusen, nemlig en uke i England Nei, må lese her nå. Snakkes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #144 Del Skrevet 12. mai 2006 Hurraaaaa, ferdig med skriftlig eksamen Og jeg tror det gikk bra, jeg. Magefølelsen er i alle fall veldig bra! Ah, bare muntligen igjen. Men den kommer jo ikke før 1. juni. Og før den tid: ENGLAND HERE I COME!! Avreise er neste søndag. En hel uke i det store utlandet. Jeg gleder meg så sinnsykt! Men nå: Helg! Da jeg kom hjem i dag hadde vaskehjelpa vært her, så huset var rent og ryddig. I kveld mekker mannen pepperbiff, og så spretter vi vel ei flaske vin i anledning at skriftligen er over. Livet er herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mai 2006 #145 Del Skrevet 12. mai 2006 Gratulerer! Kos deg i kveld, det er en herlig følelse å være ferdig med eksamen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 12. mai 2006 #146 Del Skrevet 12. mai 2006 Gratulerer med ferdig eksamen Håper du får en koselig kveld og helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #147 Del Skrevet 15. mai 2006 Hei på dere, Fakse og Zenta. Koselig å se dere her Nå har jeg akkurat lest inn min siste muntliginnlevering på engelsken. I morgen er siste undervisningsdag. Det nærmer seg slutten. Bare York-turen igjen. Og muntligen da, men den gidder jeg ikke bekymre meg for ennå I dag søktes jeg forresten om stipend (vi har en intern stipendordning på jobben) til nytt studie til høsten. Skal studere prosjektledelse. BI Tromsø skulle egentlig kjøre et deltidsopplegg over to semester. Men fordi få av heltidsstudentene deres ønsket å ta det, blir det sannsynligvis ikke noe av Ja ja, da får jeg ta det på BI Nettstudier da. Men da blir det et kurs som er delt i tre. Tar det da sannsynligvis over tre semester. Først 6, deretter 9 og så 15 studiepoeng. Blir spennende Vi har forresten vinter her i byen igjen. Og dette skapte fullstendig kaos på veiene her i byen i morgentimene i dag. Da jeg sto opp lå det meldinger på mobiltelefonen min. Det var fra Nala-mannen (som begynner på jobb klokka 5 annenhver uke). Han fortalte om masse snø på Sandnesundbrua (mellom Kvaløya som vi bor på og Tromsøya). Og på radioen fortalte de om det glade vanvidd i trafikken. Og det var laaaangt verre enn jeg hadde trodd. Det var 4-5 kilometer lange køer her Jeg brukte én time og 20 minutter hjemmefra og til barnehagen, en strekning som normalt tar maks fem minutter. Jeg holdt på å bli sprøøøø! Å stå i kø er så kjipt. Og jeg blir så sinnsykt utålmodig. Jeg får tvangstanker om å bare trå på gassen og kjøre inn i bilen foran meg I baksetet satt en utålmodig Storesøster og ropte "Kjøøøøør nå, mamma" med jevne mellomrom. Lillesøster sovna heldigvis i stolen sin. Enkelte bilister ble så utålmodige at de slang bilen opp på gang- og sykkelstien for å komme fortere fram. Heldigvis fikk politiet nyss om dette, så de sendte en patrulje over for å ta tak i det. Ergo ble jeg og Storesøster og glere andre bilister vitne til at en utålmodig sjåfør var så uheldig å møte på onkel Politi idet han skulle til å svinge av fra gang- og sykkestien. Tenker han ble sur, ja. Jeg fryda meg Ja ja, kom meg nå på jobb omsider, men ikke før uret hadde bikka 9.30. Huff altså, håper på bedre vær snart. Det kan godt være kaldt. Men snø i midten av mai er pyton da! Nei, nå skal jeg publisere ukeplaner på barnehagens hjemmesider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #148 Del Skrevet 16. mai 2006 Puh, travel dag i dag. Kom 20 minutter for sent til engelsken på grunn av at møte på jobben som tok lengre tid enn først antatt. Men men, sånn er det. Dette var i alle fall siste undervisningstime før muntligen, så heretter trenger ikke sette av halve tirsdagene til undervisning mer, og godt er det Da ungene var i seng i dag gikk mannen ut og gjorde huset klart til 17. mai (spylte plassen, ryddet, vasket bilen etc.), mens jeg hadde tjeneste inne. Jeg har bakt sjokoladekake, koke en svinestek, ryddet og ordna. Er kjempefornøyd med innsatsen. Så nå kan nasjonaldagen bare komme Da jeg oppdaga at det ikke var Frustrerte fruer i dag fant jeg fram en bøtte med vann, slang oppi litt fotsalt og tok et fotbad mens jeg leste det siste KK. Gud som jeg gråt. Der var nemlig en artikkel om en familie som mistet et barn under fødsel. Det var forferdelig å lese. Forferdelig å se den lille kroppen. Og forferdelig å se den lille kista. Stakkars stakkars mennesker. Hørte nettopp om en på jobben som hadde en venninne som mistet gutten sin i barsel. Han døde på grunn av oksygenmangel. Han var stor rundt hodet (40 cm) og ble sittende fast. Og sykehuset brukte for lang tid på avgjørelsen om keisersnitt. Er det mulig?? Huff, jeg fikk nesten lyst til å løpe opp til mine søte små og knuge dem godt inntil meg. Heldigvis går det jo bra i de aller aller fleste tilfellene. Men det var tøft å lese om et tilfelle der det ikke gjorde det. All ære til familien som delte historien sin med KKs lesere. Det gjorde inntrykk. Nå tasser vi til sengs. Ha en fin 17. mai alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #149 Del Skrevet 17. mai 2006 En kjempefin 17. mai Det hele starta med at jentene var snille med oss. De sov helt til 7.45 Deilig! Sto opp og spiste frokost sammen. Deretter var det å gå i barnetoget sammen med resten av barnehagen. Stor stas for Storesøster :-D Etterpå dro vi på skolen og spiste pølser og is og kaker og det som var. Etter tog og matorgie dro vi hjemover. Lillesøster tok seg en lur, Storesøster så litt på film, og jeg og mannen slumra på skift på sofaen :icon_razz: Da vi begge hadde tatt oss noen minutter på øyet, iverksatte vi den siste lille ryddinga som skulle til før vi tok imot besøk klokka 16. Hadde invitert et vennepar og lille glunten deres på skinkestek. Og maten var utsøkt, om det er lov til å si det selv Til dessert spiste vi kakER (i flertall, for jeg hadde bakt, og venninna mi hadde med seg) og is. Gjestene dro klokka 19. Da spilte jeg og Storesøster et slag ludo før vi ordna jentene til kvelden. Nå har mannen kost seg med Champions League-finale, mens jeg faktisk logga meg på og jobba en halvtimes tid. Satt med pc-en i fanget foran tv-en, så det var nå så som så med konsentrasjonen. Men men, fikk nå gjort det jeg skulle. Nå tar vi snart kvelden her. I morgen er det planleggingsdag i barnehagen, så jeg og jentene skal være hjemme. Også fredag er det planleggingsdag. Da holder mannen fortet her hjemme. Og tenk, jeg har bare én arbeidsdag igjen før avreise til England Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. mai 2006 #150 Del Skrevet 17. mai 2006 Gratulerer med dagen Nala. Så kjekt at dere har hatt en fin dag. Vi har også hatt en fin dag, eldstemann er ikke kommet hjem enda så jeg blir sittende her i til han kommer. Her i byen er det fyrverkeri om kvelden, så han og kompisene vil ha det med seg før de kommer hjem. God tur til England. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. mai 2006 #151 Del Skrevet 18. mai 2006 Så etter dere i småbarnstoget i sentrum i går, men skjønner jo nå hvorfor jeg ikke fikk øye på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. mai 2006 #152 Del Skrevet 18. mai 2006 Høres ut som en veldig fin 17. mai! Kos dere hjemme i dag, og goood tur til England! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #153 Del Skrevet 18. mai 2006 Så etter dere i småbarnstoget i sentrum i går, men skjønner jo nå hvorfor jeg ikke fikk øye på dere ← Jepps, orka ikke byen i går. Vi sverger til togene her på Kvaløya. Tidligere år har vi gått på Storelva. Men siden jentene går i barnehage på Kvaløysletta ble det til at vi gikk i tog der i år, for så å farte til skolen på Storelva etterpå. Ny dag i dag. Jentene sov til 8 Deilig! Lå og kosa oss en stund før vi tusla ned i stua. Håper på en flott dag hjemme med de to småttingene :-D Klokka 15 i ettermiddag får vi besøk av en entreprenør. Han skal se på 2. etasjen vår, og si litt om mulighetene vi har for å få et ekstra soverom og bad der oppe. Spennende! Samtidig fikk vi i går nyss om 90 boligtomter i området. En kompis av oss hadde vært i snakk med en megler, og han sa at det snart kommer 90 tomter. Og de skulle selges som tomter uten en utbygger knyttet til seg. Man kan altså sette opp hvilket hus man vil på dem. Det hadde vært glimrende! Prøvde å ringe megleren nettopp, men det var opptatt på telefonen hans. Prøver igjen om noen minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #154 Del Skrevet 18. mai 2006 Glemte forresten å si hei til Mie og Grooo i forrige innlegg. Så da sier jeg det nå: Hei på dere, Mie og Grooo Det ble en fin dag i dag, til tross for ei litt masete Storesøster utover ettermiddagen. Hun var visst ikke helt fornøyd med at hun måtte ta til takke med mamma og Lillesøster som lekekamerater Hun ringte på hos en kompis for å høre om han ville komme ut og leke sammen med henne, men så var han ikke hjemme. Heller ikke de to i kjelleren var hjemme, så Storesøster syns det var litt kjipt. Men men, vi kosa oss nå ute likevel da, bare hun fikk klaga litt først Ellers hadde vi jo entreprenøren på besøk i dag. Det var egentlig litt nedslående. For huset gir ikke så store muligheter som vi hadde håpet på. Å dele i to det store rommet på loftet ble vanskelig, sa han. For det var ikke mye å hente av areal fra knekottene. Dermed ville rommene bli pittesmå om vi deler i to. Han anbefalte det ikke. Han så flere løsninger med å bygge ut litt og å heve taket på det tilbygget vi har i dag. Men da snakker vi store penger da. Og da tenker vi som så at vi like godt kan selge og heller bygge egen bolig. For det legges sannsynligvis interessante tomter ut for salg til høsten. Og disse tomtene selges uten å være knyttet til utbygger eller leverandør eller noe som helst. Så nå er vi der da, at vi har skjønt at vi ikke får det vi vil med dette huset. Ergo er spørsmålet om vi skal leve med den dårlige planløsninga vi har her, bytte bolig (men det dukker jo ikke opp noe interessant i markedet) eller satse på å bygge selv når tomtene vi venter på kommer ut. Ja ja, vi får se hva det blir til. Det blir neppe det første. Ser ikke for meg at vi er tilfreds med det vi har i dag. I kveld har jeg faktisk stort sett jobba. Hadde pause for å se 24, men både før og etter ble det jobbing. Kjenner veldig på det at jeg skal til England til uka. Er så masse jeg skulle ha gjort før jeg drar. Jammen ta er det sant som det er sagt: "So much to do, and so little time". Eller noe i den duren. Men nå er det natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #155 Del Skrevet 19. mai 2006 Aha, spennende bolig til salgs i feltet her. Ble lagt ut på nett i dag. Jeg har allerede vært i kontakt med megler. Jeg blir jo borte hele neste uke, og vil for all del unngå at boligen blir snappa bort rett foran nesa på oss. Megler fortalte at det skulle være visninger første uka i juni, så da er jeg berga. Jeg fortalte da om boligen vi gikk glipp av fordi noen ringte på og kjøpte boligen av selger samme dag som den kom på nett. Det kom ikke til å skje her, forsikra hun meg om. Hun hadde nemlig blitt enig med selger om at det uansett skulle kjøres visninger. Ja ja, for å være sikker la jeg igjen både mitt og mannens mobilnummer i fall noe skulle skje før visningsrunden. Huff, blir spennende dette. Ikke minst å se hvordan boligen er. De bildene som ligger ute på nett er veldig innbydende. Men der er ikke bilde av noen av soverommene, og ikke av loftstua. Krysser fingrene for at det er en bra bolig. Og prisen er helt som forventa. Nå er mannen og Storesøster sammen med svigermor og hennes 8-åring på sirkus. Jeg og Lillesøster holder fortet hjemme. Skal vaske litt klær. Jeg og mannen er enig om at vi skal holde det jevnt ryddig hele helga, sånn at det ikke blir et mareritt for han de dagene han skal være alene med ungene. Han må nemlig ha det strøket her før han drar til svigermor onsdag, for på fredag kommer vaskehjelpa. Ah, blir godt å komme hjem fra det store utland på søndag til et rent hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 19. mai 2006 #156 Del Skrevet 19. mai 2006 Høres ut som om du hadde en kjempe koselig 17.mai Håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 20. mai 2006 #157 Del Skrevet 20. mai 2006 Har lest litt i dagboken din og maa bare si at jeg er imponert! Jobb, studier og to smaa barn! Og naa har du tenkt til aa kaste deg ut paa et boligprosjekt! Jeg planlegger aa begynne paa fulltidstudier i tillegg til jobben (heltid ogsaa, men det er fjernstudier, nettbasert, og jeg kan bruke litt av arbeidstiden). Satt her og lurte paa om det egentlig ble litt mye, men jeg har jo ikke barn en gang! Folk som deg inspirerer meg! Lykke til med alle prosjektene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #158 Del Skrevet 20. mai 2006 Hei på dere, Zenta og Amadea Koselig å se dere her. Og så så koselig å se et nytt fjes i dagboka. Jeg inspirerer deg, sier du Amadea? Det var kjekt å høre. For det har vært en strabasiøs vinter. Men veldig veldig morsom også da. Men nå nærmer det seg slutten på studiene i alle fall. For noen måneder Men altså, jeg jobber nok ikke maks med studiene, må innrømme det. Men godt nok. Kommer meg gjennom. Og blir det for mye får jeg heller bare backe ut. Vel, nå er jeg snart klar til avreise. Flyet går fra Tromsø 10.15 i morgen. Nesten hele dagen i morgen går med til reising. Først klokka 15 går flyet til København. Deretter er det København-Manchester. Så er det to timer med tog før vi er i York. Og til slutt drosje (antar jeg) til studentheimen. Regner med det blir deilig å få tildelt rom og slenge seg nedpå. Blir veldig spennende på mandag da, å komme i gang med forelesningene. Har jo vært på det norske studiesenteret i York før, da jeg tok grunnfaget. Blir morsomt å være tilbake. Egentlig kjennes det litt rart å skulle reise bort en uke. Jeg har jo reist masse i min tid. Men nå har jeg små barn hjemme da, så hverdagen i utlandet kommer til å bli veeeeeldig ulik hverdagen hjemme. Nesten litt rart å tenke på at jeg i en hel uke bare skal ta hensyn til meg og mitt. Trenger ikke leveren noen i barnehage eller noe før jeg skal på mine egne ting. Blir godt. Men samtidig vet jeg at jeg kommer til å savne jentene og Nala-mannen noe helt forferdelig! Vi var forresten og så på det huset i dag. Etter det som skjedde sist, med et interessant hus som ble solgt like foran nesa på oss like etter at det ble lagt ut på nett, ville jeg være sikker på at vi hadde sett huset dersom noe skulle begynne å skje mens jeg er borte. Og huset var veldig bra det! Vi er definitivt interessert. Dette er et lite hus uten utleie, akkurat det vi egentlig drømmer om. Planløsninga var veldig veldig bra. Oppe var det for eksempel tre soverom, et stort bad og en helt ok stue. Her vi bor i dag har vi et loft med bare to soverom og en stue, that is it. Standarden var helt grei. Bedre enn det vi har i dag, men ikke det vi ønsker oss. Men standardheving kan man ta etterhvert. Vi tenker som så at dette huset kan være en grei inngangsport til å få oss den type hus vi ønsker oss, så får vi ta parkett og fliser og alt det der etterhvert. Det var i alle fall laminat i dette huset, mens vi har belegg i dag. Og hovedbadet var flislagt, det er ikke det vi har her. Så vi får se hva som skjer. Det blir spennende! Men nå sier jeg hadet. Blir borte den nærmeste uka. Bye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. mai 2006 #159 Del Skrevet 21. mai 2006 God tur, og lykke til med eventuelt huskjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 21. mai 2006 #160 Del Skrevet 21. mai 2006 God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå