Nala Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #103 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Herregud, i dag har det vært action i Nala-heimen. Jeg ble oppringt av barnehagen i formiddag. De hadde hatt et uhell, og som et resultat av det hadde Storesøster fått et kutt under nesa og var på tur til legen sammen med pedlederen på avdelinga. Hun hadde fått et rompeakebrett i ansiktet, av alle ting. En av de største guttene hadde kasta et akebrett bortover, og ved et uhell truffet Storesøster midt i fleisen. Ja ja, sånt som skjer. Jeg ringte Nala-mannen, som heiv seg i bilen og kjørte til legesenteret like ved barnehagen (han hadde bilen, derfor ble det han som tok tak). Derfra ble de sendt videre til fastlegen, som igjen viste Storesøster til sykehuset. Kuttet lå nemlig litt keitete til, over nesestaven liksom (heter det det, det partiet mellom neseborene på en måte??), så fastlegen ville ikke sy selv. På sykehuset konstaterte de etterhvert at de måtte legge Storesøster i narkose for å sy. De anså det nemlig som lite trolig at ei jente på 3,5 år ville være rolig nok til at syinga ville bli bra uten narkose. Og siden kuttet var i ansiktet var det viktig å gjøre det ordentlig, mente de. Da dette ble bestemt dro også jeg opp til sykehuset. Der møtte jeg Storesøster og Nala-mannen på lekerommet på barneavdelinga. Storesøster hadde en stor plasterlapp under nesa, men ellers var hun i fin form. Hun hadde tatt på seg sykehusklær (de hadde små utgaver av lege- og sykepleierfrakker på lekerommet) og var i full gang med å operere en dukke Etterhvert ble hun litt lei da. Og ikke minst sulten. Hun måtte jo faste, og hadde ikke fått verken vått eller tørt siden frokost. Litt før 16 dro jeg og hentet Lillesøster i barnehagen. Det var ikke noe morsomt å dra fra sykehuset, men har man to, så må man ta vare på dem begge. Barnevakten hadde dessverre ikke mulighet til å hjelpe oss på så kort varsel, så da så. 17.45 fikk jeg melding fra Nala-mannen om at Storesøster var lagt i narkose. Det hadde gått veldig fint. Hun hadde vært rolig og fin da de satte kanylen og da hun fikk maska over ansiktet. Nesten to timer senere (herreguuuud, det var to lange timer!!) fikk jeg beskjed om at alt var bra. Da hadde Storesøster våkna av narkosen og var i full gang med å bøtte nedpå med juice og saft, pluss å spise omtrent alt sykehuset hadde å by på (les: brødskive med nugatti, knekkebrød, kjeks, sjokolade, pølse med brød) Litt over 21 var de vel hjemme. Storesøster ringte til bestemora si for å fortelle alt om opplevelsen. Hun var tydelig stolt. Hun hadde til og med fått med seg en sånn grønn legelue (for å kalle det det) og kanylen hun hadde hatt i handa. Kanylen tok hun med seg da hun gikk og la seg Så det har vært en rar dag her i huset. Men heldigvis endte det godt, så da er alt i orden. Det slo meg da vi var på barneavdelinga at jeg er utrolig takknemlig for at vi ikke kjenner hverdagen der. Da vi var der var der jo flere barn som tydelig hadde kreft. Det er forferdelig å tenke på Jeg er så takknemlig for at vi var der på grunn av en bagatell egentlig, og for at Storesøster ikke en gang trengte å overnatte. Livet har smilt til oss. Måtte det bare fortsette på denne måten :icon_razz: Natta alle sammen Endret 27. mars 2006 av Nala
Nala Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #104 Skrevet 27. mars 2006 Jo, og hei Fakse, AnneBeth og Mie forresten
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #105 Skrevet 27. mars 2006 Får helt frysninger jeg, Nala. Jeg kjenner den følelsen du har hatt i dag; dramatisk for eget vedkommende, men samtidig blir man minnet om hvor heldige vi er. Håper det fortsetter å gå bra med storesøster (og selvsagt med alle de andre i Nala-familien også)
Nala Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #106 Skrevet 27. mars 2006 Hei Mie. Og takk for klemmen Alt går bare bra med Storesøster. Og alle oss andre, for den saks skyld. Jeg var oppe og så til Storesøster for litt siden. Da sov hun så søtt, med kanylen ved siden av seg Nå tar jeg kvelden. Og før jeg sovner i kveld, skal jeg sende en varm tanke til alle de som ikke fikk reise hjem fra barneavdelinga med sine små i dag. De har min dypeste medfølelse. Verden er urettferdig noen ganger.
Fakse Skrevet 28. mars 2006 #107 Skrevet 28. mars 2006 Huff, skjønner godt at det ikke var noen hyggelig opplevelse å måtte på sykehuset med frøkna. Takk og pris at det gikk så fint, og at hun tålte narkosen så bra
Fru Blå Skrevet 28. mars 2006 #108 Skrevet 28. mars 2006 Hei Nala! Huff, for en skremmende opplevelse det må ha vært! Spesiellt siden du ikke kunne være med henne på sykehuset. Jenta di høres veldig tapper ut, så får håpe hun ikke får noen legeskrekk etter dette. Hovedsaken er jo at det går godt, for det er ikke alle som er like heldige. God bedring til storesøster!
Gjest Zenta Skrevet 28. mars 2006 #109 Skrevet 28. mars 2006 Huff for en opplevelse men så godt at alt gikk bra. Sannelig er hun tøff hun jenta di. Håper dere har hatt en bedre dag i dag iallefall
Nala Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #110 Skrevet 29. mars 2006 Hei Fakse, Fru Blå og Zenta. Så koselig med go'ord og klemmer. Dere er nå gode å ha da Storesøster er heeeelt fin nå. Hun er fornøyd, hun, for nå har hun jo veldig mye å fortelle de andre i barnehagen Og så viser hun fram plasteret og har med legehatten og alt mulig. Så dette blir heldigvis ikke noe traumatisk minne for henne Har hatt en bra dag i dag, jeg. Hadde lesedag faktisk. Så nå er jeg i gang med prosjektoppgaven på engelsken. Omsider. Skal ha veiledningstime i morgen. Nå i kveld har jeg vært på sccrappetreff. Kjempekoselig! Og så fikk jeg lagd to LO-er. Og de ble faktisk ganske bra, om det er lov til å si det selv Er sååå glad for at jeg dro, for jeg hadde faktisk planer om å dra på trening i stedet. Ja ja, får heller ta igjen treninga en annen gang. Kanskje
Fru Blå Skrevet 31. mars 2006 #111 Skrevet 31. mars 2006 (endret) Så fint å høre at alt går bra med storesøster! Sccrappetreff høres morsomt ut. Jeg kunne godt tenkt meg å laget noen fine albumer av barna, så jeg har også lyst å lære meg det. Håper dere får ei koselig helg! Endret 31. mars 2006 av Fru Blå
Nala Skrevet 31. mars 2006 Forfatter #112 Skrevet 31. mars 2006 Herreguuuud, jeg er så mett Vi har nemlig et fast fredagsrituale her i gården, og det er å spise seg så mett at det er nesten kvalmende Er det lurt?? Nei. Men godt? Ja, det er det - til å begynne med Jeg skal pelle meg i seng snart. I morgen er det lørdag. Helg. Deilig deilig. Håper på godt vær sånn at vi kan kose oss ute Ja ja, vi får se hva værgudene bringer. Natti-natt
Nala Skrevet 1. april 2006 Forfatter #113 Skrevet 1. april 2006 En rolig dag i dag. Mannen sto opp med jentene, så jeg sov til 10. Deeeeilig Vi var faktisk bittelitt late, så det ble ikke noen stor utedag på familien. Bare Storesøster var ute noen timer. Jeg benytta anledninga til å lese litt mens hun var ute og Lillesøster sov. Leste gode gamle "Death of a Salesman". Ikke hele da, men litt. Leste den på gymnaset også, men jeg husker jo ingenting fra den. Så da er det bare å lese den igjen, for nå er den pensum på engelsken jeg tar på UiT. Mannen benytta anledninga til å ta seg en joggetur. Litt utpå ettermiddagen dro jeg og Storesøster på butikken rett her borte. Shoppa det vi mangla til helga, og ikke minst kjøpte vi grøtris. Var jo fri. Og om lørdagene MÅ vi ha grøt. Kokt på Geisha grøtris. Annen grøt nekter jeg å spise. De hurtiggrøtene smaker pyton, spør dere meg. Da barne-tv begynte i ettermiddag kledde jeg på meg og gikk en tur. Gikk kjapt mens jeg hørte på musikk. Ordentlig deilig. Og det var lyst og flott ute, så jeg kosa meg maks. Nala-mannen og jentene kosa seg med Gisle Vink og lørdagsgodterier Nå i kveld har vi sett Harry Potter og ildbegeret på DVD. Så den jo da den kom på kino, men det er jo noen måneder siden nå. Eller bare jeg så den ferdig. Mannen ble så trøtt at han kapitulerte klokka 22. Selv så jeg videre, mens jeg broderte på klokkestrengen til fadderbarnet vårt. Går sakte, men sikkert, framover. Men nå tar jeg kvelden, jeg også
Grooo Skrevet 2. april 2006 #114 Skrevet 2. april 2006 Godt det gikk bra med storssøter og at hun bare har gode minner om det som skjedde!
Nala Skrevet 2. april 2006 Forfatter #115 Skrevet 2. april 2006 Æsj. I dag var det min morgen, og da våkna så klart jentene klokka 7. Én time tidligere enn i går, da det var mannen som skulle opp med dem Jaja, det gikk nå greit da. Jeg fikk rydda litt og vaska litt tøy. Eller jeg ble litt nervøs da, midt i klesvasken. For den pokkers maskina ville jo ikke sentrifugere. Jeg så tusenlappene fly idet jeg for mitt indre øye så meg selv på Elkjøp på jakt etter ny vaskemaskin. Men tenk, jeg hadde bare bomma på en knapp. I stedet for å sette på knappen for energisparing, altså den jeg bruker når jeg ikke har maskina full liksom, så hadde jeg trykka på knappen for å hoppe over sentrifugeringa. Jadda, her har vi det bare bra. Ikke noe forvirra i det hele tatt Klokka 15 i dag dro vi på SATS hele familien. Kjempekjekt! Jentene kosa seg på miniSATS mens vi fikk trimma de slappe legemene våre. Og etterpå, for å feire hvor spreke vi hadde vært, inntok vi middagen på Burger King Og etterpå der igjen dro vi til et vennepar og spiste iskake og kjeks. Så så sunne var vi i dag I kveld har vi kosa oss med film og god mat. Og vin. Vi så "Monster" på TV2, som egentlig er en utrolig trist film, men samtidig utrolig bra. Etter å ha sett en film som denne er jeg glad for å leve det kjedelige A4-livet jeg tross alt lever. Vi driver forresten og snuser på et hus som kommer ut på markedet i morgen. Forrige uke var det en sånn "kommer-annonse" på huset i boligmagasinet. Så i morgen ligger det nok både i boligavisa og på nett. Blir spennende. Det er et veldig interessant hus. Det ligger bare to gater oppafor her da, så det er ikke akkurat langt unna. Men det er akkurat det som er poenget. Vi vil ha større plass, opp i standard, men vi vil bo her vi bor. For her trives vi som plommen i egget. Regner med det blir visning til uka. Kjenner jeg er litt spent. For om det er et bra hus ser jeg for meg at vi kan finne på å by. Vel, tiden vil vise hva som skjer. Men det hadde altså ikke vært meg imot å flytte sånn litt utpå vårparten
Gjest Zenta Skrevet 3. april 2006 #116 Skrevet 3. april 2006 Innom for å ønske deg en koselig mandag Håper alt går bra med prosjektoppgaven i engelsk
Fru Blå Skrevet 3. april 2006 #117 Skrevet 3. april 2006 God mandag! Hørest ut som dere har hatt ei koselig helg. Lykke til med hustittingen da, får håpe det svarer til deres forventninger. Alltid kjekkt å få noe som er større og bedre.
Nala Skrevet 3. april 2006 Forfatter #118 Skrevet 3. april 2006 Hei på dere Zenta og Fru Blå Jeg har hatt en kjempefin mandag. Eller den starta litt kjipt da, med altfor lite søvn. Lillesøster var våken en zillion ganger i natt. Og hun illskrek Er nok tenner som plager henne. Så nå er vi bevæpnet med dentinox, og håper på en bedre natt i natt *krysser fingrene* Huset vi har fatta interesse for kom ut på nett i dag. Men fy fabian for en pris. Over 5,4 mill Nå var det vanvittig bra standard inne da. Og så var det to utleieenheter som genererer leieinntekter på 9500 kroner måneden da. Men likevel. Bad, kjøkken og stue er noe av det lekreste jeg har sett. Det dumme er at arealet i hovedleiligheta ikke var så godt utnytta som jeg hadde håpet. Det var for eksempel bare tre soverom der, og ikke noe bad i 2. etasjen. I tillegg stussa jeg på en del småting. For eksempel, hvorfor legger man vegg-til-vegg-teppe på hovedsoverommet i et hus bygd i 2003?? Halloooo?!?! Men men, småting kan man lett gjøre noe med. Problemet er at for den nevnte summen bør huset være drømmehuset. Det er ikke dette huset. Vi kommer til å gå på visning, tror vi, men det skal veldig veldig mye til for at vi skal gå for det. Da kan vi like godt legge pengene i oppussing her vi bor i dag. Eller vi kan bygge selv. Ja ja, time will tell. I kveld har jeg sittet i Photoshop og kosa meg. Har lagd en fotomontasje av jentene. Denne har jeg brukt på en kaffekopp til svigermor, som fyller 50 år i år. Og så har jeg brukt den på en t-skjorte til meg selv. Jo, og så bestilte jeg i samme slengen en musematt med et bilde av jentene på. I dag har jeg jo bare Storesøster på musematta på jobb, og det blir jo helt feil nå da. Har tross alt to snupper å være glad i :-D
Nala Skrevet 4. april 2006 Forfatter #119 Skrevet 4. april 2006 Puh. Busy day Etter jobben bar det hjem til middagsfatet, før jeg kjørte ut klokka 18. Dro på en time på SATS 18.25. Det var kjempemorsomt! Er lenge siden jeg har vært på denne timen, men jeg skal prøve å få den med meg litt mer framover. Det var danceStep, nemlig. Og det syns jeg er glimmers! For med en spennende koreografi syns jeg det er myyyyye lettere å ta i litt ekstra. Jeg var helt rødsprengt i fjeset etter timen, noe som tyder på at jeg har gitt maks. For de gangene jeg er i studio er jeg skremmende lite rød, og det betyr at jeg ikke har presset meg. Sånn er jeg bare. En enkel sjel. Etter treninga dro jeg rett på årsmøte i barnehagen. Jeg følte meg jo lite lur der jeg trampa inn med et tryne så rødt som en nykokt hummer Men men, jeg fikk heldigvis gjemt det verste under litt pudder før jeg forlot SATS Årsmøtet var helt greit det. Akkurat som et årsmøte skal være, med gjennomgang av barnehagens situasjon for tida, diskusjoner rundt endringer, gjennomgang av budsjett, valg til styret og så videre og så videre. Og så fikk jeg blomsgter Styreren overrakte meg en liten påskeblomst som takk for innsatsen med hjemmesida deres. Det var koselig da. For det tar jo mye tid. Og da er det godt å vite at arbeidet blir satt pris på. I morgen er det påskefrokost på avdelinga til Lillesøster. Jeg har litt dårlig samvittighet, for jeg har ikke mulighet til å gå. Må bare levere jentene og dra. Skal lede et møte klokka 9 allerede, og jeg har ikke rukket å få ferdig powerpoint-presentasjonen jeg skal bruke. Så da blir det å jobbe intenst fra 8-9 da, for å få alt klart. Ja ja, det er påskefrokost i Storesøsters avdeling på fredag, så da tar jeg heller Lillesøster med meg dit og tar meg tid til å spise og kose meg sammen med dem. Mannen har morgenvakt denne uka (starter 5), og har ikke mulighet til å delta. Men nå er det natta. Så natta
Fakse Skrevet 5. april 2006 #120 Skrevet 5. april 2006 Så koselig at du fikk blomster for bra innsats. Jeg har jo sett jobben du har gjort, og synes virkelig du fortjente det! Ha en god påske, nå stikker jeg snart på ferie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå