Gå til innhold

Nalas travle hverdag

Nala

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sånn. Da var jeg tilbake etter en hektisk, men morsom uke i England :icon_razz: Vi har hatt stramt program hele uka. Eller forelesningene varte bare til 14.45, men etterpå dro vi stort sett avgårde på et eller annet spennende. Bare noen av dagene var vi innom rommene våre og skifta eller henta noe før vi dro i vei.

Hva har vi så gjort? Jo, her er oversikten:

Mandag: Kino. Så "Da Vinci-koden". Helt grei.

Tirsdag: Musikal. Så "The Rocky Horror Show". Utrolig kult! :-D

Onsdag: Konsert i York Minster. Flott opplevelse. Litt for lang konsert etter min smak, men det var veldig spesielt å høre klangen i den gamle, ærverdige kirka.

Torsdag: Folkemusikk-aften på en av de lokale pubene. Har var det gamle og nye folkemusikkentusiaster som spilte og sang, leste dikt og i det hele tatt. Veldig god stemning og veldig koselig.

Fredag: Gjorde faktisk ikke annet enn å spise sen middag sammen. Jo, og så var vi på shopping da. På Designer outlet. Flotte klær til greie priser. Fant meg en Calvin Klein-bukse (jeans) til litt over 500 kroner!

Lørdag: Dro til Leeds på shopping. Leeds var ikke mye skryte av egentlig. Men men, så vet vi nå det da, til en annen gang ;)

Søndag: Retur til gamlelandet. Mannen henta meg på flyplassen. Jentene er hos svigermor ennå, siden jeg reiser til Oslo i morgen tidlig og ikke kommer hjem før 21 på kvelden. Og mannen jobber fra 5 på morgenen, så vi trengte barnevakt. Gleder meg sååååå til å se jentene igjen. Dette er faktisk det lengste jeg har vært borte fra dem noensinne. Halvannen uke. Det er lenge, det. Har snakket en del med Storesøster på telefonen. Er så morsomt å snakke med henne. Hun har så masse å fortelle. Og så er hun er ivrig telefonbabler. Det har hun nok etter sin mor, ja :ler:

Men nå tar jeg kvelden. En ny dag venter i morgen. Gleder meg IKKE til å stå opp for å nå 6.55-flyet sørover. Men men, må man så må man. Natta :vinker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Ferdig med studiene. Muntligen var i dag. Og det gikk strålende. Fikk også resultatene på både prosjektoppgaven og skriftligen. Kanon de også. Nå er jeg bare sååå glaaaad :hoppe: Og det deiligste er at nå slipper jeg å tenke på lekser de nærmeste månedene. Deilig! I kveld har vi vært ute på restaurant og feiret at alt av eksamener er over. Veldig koselig :-D

Nå tusler jeg til sengs, vel vitende om at 20 studiepoeng er i boks. Natta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ironi: smugleser gir seg til kjenne :ironi:

Gratulerer med vel overståtte eksamener!!! :)

Tenk så deilig det blir med en velfortjent derie nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei Hei :)

Så bra at du hadde en koselig tur og ikke minst GRATULERER med flott bestått eksamen og 20 studiepoeng :)Jeg Syns du har vært kjempe flink som har fått til studiet ved siden av jobb, mann, hjem og ikke minst barn. Du kan være stolt av deg selv :klem:

Håper du får en koselig pinsehelg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen. Og tusen takk for gratulasjoner og koselige hilsener :klem:

I dag la vi inn bud på et hus. Var på visning i går. Dette er huset vi var og så på før jeg dro til England også. Vi er litt usikre egentlig. Planløsninga på huset er fantastisk. Men det er en del småting som må gjøres. Men det meste er som sagt småting, ala bytte noe tapet, male og lignende. Men så er det bare en pinglete enkelgarasje på tomta. Vi trenger dobbelgarasje. Og det koster. I tillegg har de satt huset helt feil i forhold til solforhold og alt. Der er masse veranda og platting, men alt ligger i skyggen store deler av dagen. Ergo må det gjøres grep her. Helst skulle noe veranda vært revet, men det som ligger mest i skyggen kan ikke fjernes uten videre da det står bærestolper på den. Ah, så irriterende at de ikke tenkte seg litt om før de klæsja opp en bolig med verandaen feil vei!

Ja ja, vi har nå lagt inn et tullebud, mest for å få maskineriet i gang. Viser det seg at der er mange interessenter og budene renner inn, så har vi i alle fall fått bekrefta at det ikke var meant to be. Skulle det derimot vise seg at det ikke kommer motbud har vi to alternativer. Enten har vi griseflaks og selger godtar et bud 150 000 under prisantydning (eventuelt at vi går litt opp). Eller så godtar ikke selger budet. Vi orker ikke by voldsomt over oss selv, så da vet vi at der ikke er noen andre interesserte i markedet akkurat nå. Med andre ord er vi markedet, og da avventer vi heller og ser hva som skjer. Det er ikke på død og liv at vi vil ha dette huset.

Spennende er det nå likevel. Vel, jeg har feriedag i dag. I dag og i morgen. Hadde planer om å få gjort en del hjemme. Men dagen går, og lite får jeg gjort. Leverte ungene i barnehagen på morgenen og var hjemme nærmere 8.30. Deretter hadde jeg en statusrapport jeg måtte ha ferdig til jobben. Ferdig med den til 10. Så har jeg mekka en fotomontasje til et krus vi skal bestille til bursdagen til Nala-mannens bursdag. Skal gi et krus med bilder av jentene våre og jenta til søskenbarnet til mannen. Og så står det "Verdens beste oldemor". Kruset ble kjempefint. Men først i går ettermiddag fikk vi bildet fra søskenbarnet hit. De er som regel sent ute med ting og tang, så sånn ble det også denne gangen. Så nå er jeg faktisk litt usikker på om kruset blir ferdig i tide. Har i alle fall bestilt det hjem til svigermor, sånn at det kommer dit i tilfelle det kommer etter at vi har dratt fra Tromsø neste helg.

Nei, må gjøre litt her nå. Skal faktisk kjøre og kjøpe maling til en bjelke her i stua. Enten vi skal bo eller selge, den bjelken MÅ males ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med bud, og veranda i skyggen er fint til å tørke klær på da ;)

Det har du rett i. Det dumme er at de har veranda i skyggen i andreetasjen også. Det vi er redd for er at om vi legger platting der plattingen burde være, så blir det liksom veranda oooooveralt. Huset med de mange verandaer blir det da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for dårlig arbeidslyst i går, så fikk jeg nå gjort en del til slutt :-D

Som ventet aksepterte ikke selger budet vårt 150 000 under prisantydning. Men vi fikk klarlagt en viktig ting: Ingen gikk over! Så da avventer vi. Orker ikke drive å gå over oss selv. Da får de heller ta merarbeidet med å kjøre flere visninger og greier. Det er ikke så om å gjøre for oss at vi peiser på vel vitende om at ingen av de som faktisk stilte på visning gikk høyere enn oss. Det får være grenser. For det var en del folk på visning faktisk. Så får de heller kjøre nye runder og se om det hjelper.

Nå skal jeg male siste strøk på en bjelke her i stua. Hadde store planer om å plante og å male ute i dag, men det høljeregner ute, så det utgår. Kjedelig med drittvær, for vi skal på hyttetur sammen med et vennepar i dag. Ja ja, vi skal vel kose oss likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hva skjedde?? Det er år og dag siden jeg har skrevet her inne. Har ikke tid nå heller, for et eller annet har skjedd. Huset ser ut som om det har falt en bombe her. Det er rot og skit overalt. Og det underlige er, at selv om vi rydder og rydder, så blir det aldri ryddig. Med andre ord: Det er det glade kaos i huset! Skulle ønske jeg kunne trylle :forvirret:

*stikker ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Gratulerer så mye med vel overstått eksamen og fullført studieår! :blomst:

Og så leser jeg at dere titter på hus. Hvordan går det med det? Det ble ikke no' mer med det dere bød på eller? Merkelig hvor lite gjennomtenkt noen faktisk bygger - tenker på de verandaene som ligger skyggevendt...

Ja, ja - huset med de mange verandaer hørtes jo egentlig litt originalt ut, så kanskje dere skal gå for det? :ler:

Ønsker deg og familien ei god St.Hans-helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kverula og Fakse :) Koselig at dere stikker innom dagboka mi, selv om jeg selv forsømmer den så det holder :forvirret:

Det huset, ja. Nei, selger godtok ikke budet. Men ingen gikk altså over oss. Vi er med andre ord eneste budgiver. De har kjørt ny visning, men ingen kom. Det vet vi, fordi vi var ute hos naboene og lekte mens visninga pågikk. Kjenner nemlig naboene godt ;) Vi ringte da megler og spurte om det var kommet inn andre bud. Nei, det var det ikke. Men selger mente at de skulle vente til etter skoleferien med å kjøre ny visningsrunde. De har det nemlig ikke travelt.

Nå titter vi litt på tomannsbolig. Men så høres det litt ut som galskap å selge enebolig for å flytte inn i tomannsbolig. Men prosjektet er nytt, noe som passer oss lite praktisk anlagte mennesker godt. Og det høres supert ut å slippe leieboere, selv om man må dele med en annen familie da. Nå trenger vi i alle fall ikke å bekymre oss for om den andre familien i boligen betaler husleia i tide. Men altså, disse tomannsboligene koster da. Mer enn eneboligen faktisk. Men kjøper vi eneboligen må vi uansett pusse opp en del.

Æsj, jeg blir ikke klok. Kan ikke noen bare fortelle oss hva vi skal gjøre??

Tror jeg skal ta kvelden snart nå, jeg. Ble visst bare en kort dagbokvisitt :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare inn og vinke litt :vinke:. Harke lest noe her jeg, men savner deg vettu, og for at jeg skal få oppdatert meg, må jeg ha deg i mine innlegg... :ler:

Nyt sommerkvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest også ;)

Jobber du samme sted enda Nala?

Må si jeg er imponert over tempet. Jeg har "bare" ett småbarn, og slet veldig med 6 studiepoeng ved siden av jobb og trening og hus etc. Det var mer enn nok for meg. Kjempeimponert!!

Hva går den nye stillingen din ut på da? Og er du mye nedover i hovedstaden? *planlegger kafebesøk med Nala, som vi ikke fikk tatt sist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest også ;)

Jobber du samme sted enda Nala?

Må si jeg er imponert over tempet. Jeg har "bare" ett småbarn, og slet veldig med 6 studiepoeng ved siden av jobb og trening og hus etc. Det var mer enn nok for meg. Kjempeimponert!!

Hva går den nye stillingen din ut på da? Og er du mye nedover i hovedstaden? *planlegger kafebesøk med Nala, som vi ikke fikk tatt sist*

Hei Sissan. Så koselig å se deg :klem:

Ja, jeg jobber på samme sted ennå. Og ja, det blir nok noen turer til hovedstaden utover høsten. Så kafébesøk skal vi nok få til. Og hvis du fremdeles jobber på samme sted skal du ikke se bort fra at jeg stikker hodet inn på kontoret ditt også ;)

Den nye stillinga, ja. Du kjenner nok det aktuelle prosjektet godt, det som har generert mine nye oppgaver altså. Men jeg har ikke lyst til å legge ut om jobben min her. Sender deg heller en PM, jeg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det :)

Jeg jobber for samme arbeidsgiver, men har flyttet kontorlokalet litt pga reisetid/-vei, så jeg trenger litt varsel før du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...