Gå til innhold

Nalas travle hverdag

Nala

Anbefalte innlegg

Egenpleie er en ren salighet... :ler: Så fint at du koser deg.

Nå skal jeg straks i dusjen og prøve ny ladning med hudpleieprodukter jeg også. (Har typisk kombinasjonshud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har snart bursdag og da skal jeg ønske meg en time med ansiktsbehandling fra mannen! Har aldri vært til det før, men nå trengs det virkelig. Trynet er stappfult av kviser, den er ikke bare snill med meg denne lille babyen...

*snike seg fort ut igjen for ikke å smitte med forkjølelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, Vinga og Grooo :klem:

Å ønske seg ansiktspleie er en genial ting, Grooo. Det er stort sett etter jul og bursdager at jeg går til hudpleieren. Jeg ønsker meg nemlig ofte gavekort der til sånne anledninger. Og jeg ELSKER det! Litt luksus skal man unne seg, i alle fall når det er snakk om bare noen få ganger i året :)

Ellers er jeg bare superlykkelig nå, over å ha fått ordna med noe jeg har tenkt på lenge. Jepp, jeg har fått respons på annonsen min. I dag gjorde jeg avtale med en dame som skal vaske huset vårt annenhver fredag :hoppe: Hun begynner neste torsdag da. På ettermiddagen. Denne torsdag ettermiddagen skal Nala-mannen kjøre jentene på "ferie" til svigermor. Hun har spurt om å få ha dem på besøk den helga. Mens han kjører dem dit (det tar to timer hver vei, så han blir nok borte hele ettermiddagen og kvelden) skal jeg vise vaskedamen rundt i huset vårt og fortelle henne hva det er vi vil at hun skal gjøre. Deretter skal hun altså vaske på dagtid. Annenhver fredag skal altså vi komme hjem til et hus som er rent og pent, uten at vi selv har gjort annet enn å sørge for ryddinga. Jeg gleder meg SÅNN :icon_razz:

Det har vært en travel dag i dag. Først var jeg på jobb til klokka 12. Deretter bar det opp til universitetet. Var der til klokka 16. Kjørte og henta gubben hjemme (han var ferdig på jobb klokka litt over 12 i dag, han begynte klokka 5), og sammen henta vi de to snuppene i barnehagen. Deretter satte vi kursen mot Burger King, før vi kjørte til et vennepar av oss som fikk baby i forrige uke. Det var så koselig å hilse på den lille gutten :) Og mammaen og pappaen var strålende fornøyd med at vi stilte med barselkake (vi hadde gitt beskjed om det på forhånd da). Jeg bakte nemlig sjokoladekake i går som vi tok med. Fylte to isbokser med kake. Den ene spiste vi mens vi var der, og den andre ba vi dem legge i fryseren sånn at de kunne ha når de fikk annet besøk. Barselkake er en fin ting. Jeg var i alle fall supertakknemlig overfor de av mine venninner som hadde med seg en matbit når de kom til oss like etter at jentene var født.

I dag var det forresten en fryd å hente jentene i barnehagen. Da vi kom inn porten hørte vi latteren til Lillesøster som ljoma over hele utearealet. Hun satt på en babyhuske mens Storesøster dytta henne. Det var så søtt. De ansatte syns også det var så koselig. En av de ansatte på Lillesøsters avdeling fortalte at hun syns det er så koselig at hun ikke bare har fått ei ny jente på avdelinga, altså Lillesøster, men at hun samtidig har fått blitt kjent med Storesøster. For når begge avdelingene er ute samtidig kommer Storesøster alltid og spør etter Lillesøster. Hun er såååå stolt over Lillesøstera si. Og det sier jeg, det synet og den latteren som møtte oss i dag gleder et mammahjerte veldig :hjerter_rundt:

I kveld har jeg planer om å komme meg i seng ikke så altfor sent. Vi får se om jeg lykkes. Sånne planer pleier å gå i vasken :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen dette med storesøskens stolthet over småsøkenen sine fra barnehagen vår også. De store spør alltid etter de små, og det er så herlig å se omsorgen de har for dem. :hjerte:

Skjønner at det er herlig for mamma'en også! ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, i dag var det et sant mareritt å hente snuppene i barnehagen. Storesøster bare tulla :frustrert: "Nei, jeg vil være her", sa hun da jeg kom inn på avdelinga hennes med Lillesøster på armen. Og da var vi i gang. Ja ja, etter 25 minutter eller så kom vi oss nå avgårde. Guri malla altså, sånt tærer på tålmodigheta :forvirret:

Vel hjemme fikk vi i oss middagen, og forberedte oss på en tøff ettermiddag. Storesøster var passe sur, og Lillesøster var trøtt som bare rakkern. Lillesøster hadde nekta å sove andreluren sin i barnehagen, ergo hadde hun vært våken siden ca. klokka 13. Hun var så grinete at Nala-mannen til slutt tappa i badekaret til de to surketrynene. Det hjalp. Så mens Nala-mannen rydda og vaska litt på badet, plaska jentene rundt i badekaret sammen, så blide :icon_razz: Etterpå var det barne-tv, kveldsmat og legging. Så vi kom oss gjennom ettermiddagen på en grei måte.

I kveld var Nala-mannen på foreldresamtale i barnehagen. For Storesøster. Og det var bare positive tilbakemeldinger å få. Alt går så bra med henne. Hun er blid og positiv, hjelpsom, omtenksom og alt som er. De negative sidene hun innimellom viser oss her hjemme tar hun overhodet ikke fram i barnehagen. Men det er vel sånn det er, at det er overfor foreldrene at de er vrange. Det var i alle fall godt å høre at alt går supertdupert. Vi hadde vel egentlig ikke forventa annet, men det er likevel fint å få det sort på hvitt (fikk et skjema med hjem).

Nå har jeg rydda litt her hjemme. Vi får besøk i morgen. Av søskenbarnet til mannen, kona og dattera på 1 år. Det blir koselig. Men samtidig bittelitt slitsomt. Det betyr nemlig at lekerommet blir okkupert hele helga (de blir til mandag), så det blir maks masse rot i stua i hele helga, vil jeg tro. Men men, det går sikkert greit. Jeg har avtalt med noen venninner at jeg skal være med dem på kino i morgen kveld da. Visste ikke da at besøket kom i morgen. Men jeg drar på kino. Siden de skal være såpass mange dager syns jeg det er greit.

Nå er det snart kvelden i Nala-heimen. Natta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg tillater meg selv å ta meg fem minutter til å skrive dagbok fra jobben. Har stressa verre nå på formiddagen, så da trenger jeg en liten avkobling.

I går var jeg på kino med noen venninner. Vi så "Stolthet og fordom" basert på Jane Austens bok med samme tittel. Veldig veldig bra film. En ordentlig jentefilm da. Lavt tempo, veldig koselig. Og Keira Knightley, som spiller hovedrollen som Elizabeth, er fantastisk dyktig. Jeg har likt henne i alle filmene jeg har sett henne i.

Vi fikk besøk i går da. Søskenbarnet til Nala-mannen, kona og dattera (som er like gammel som Lillesøster). De skal være her hele helga, men ringte på onsdag kveld og sa at de kom i går ettermiddag. Da hadde vi allerede kjøpt kinobilletter, det var derfor jeg stakk. Men men, de skal nå være her noen dager da, så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet. Vi bestemte oss forresten for å ta jentene inn til oss, og la gjestene sove på jentenes rom. Så slipper vi å okkupere lekerommet hele helga. Med tre unger i hus tenker jeg det er kjekt å ha lekerommet tilgjengelig :icon_razz:

Ha en fin-fin helg alle sammen :klem:

Endret av Nala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, for en dag vi hadde i går. Veslejenta (på 1 år) som er på besøk her begynte å spy litt utpå dagen. Og hun spydde og spydde og spydde. Huff, det er så trasig når de små får spysjuka, for de skjønner jo ingenting og har jo overhodet ikke kontroll. Og da vi spiste middag satte også Storesøster i gang. Hun spydde som bare rakkern. Stakkars vennen, det er jo bare to uker siden sist hun hadde spysjuka :tristbla: Etter at hun hadde spydd var hun faktisk i ganske grei form i flere timer. Vi la henne, hun sovna greit, men etter en time i drømmeland ble det leven oppe på rommet. Da hadde hun spydd utover senga. Så da var det å skifte alt av sengetøy og hive Storesøster i dusjen. Stakkars. Hun sovna greit igjen etterpå, og har ikke spydd siden. Men hun har diare, og er dårlig i magen. Huff, håper det går over snart. Og så håper jeg at Lillesøster slipper unna også denne gangen. Men det skal vel godt gjøres.

Vi voksne kosa oss med å spille Settlers utover kvelden i går. Det var faktisk veldig morsomt, bare vi kom inn i det.

Hva vi skal gjøre i dag aner jeg ikke. Besøket har ikke stått opp ennå. De har en merkelig døgnrytme. Ingen av dem jobber, så de sover til langt på dag, både de og jentungen på bare 12 måneder. Til gjengjeld har de jentungen oppe til langt på kveld, sånn at de skal få sove utover formiddagen neste dag. Merkelig. Skjønner ikke at noen vil ha det sånn. Det er jo så slitsomt å ikke ha noe voksentid. Fredag for eksempel la jentungen seg rundt midnatt, samtidig som jeg og Nala-mannen krøp til sengs. Men men, dem om det.

Vel, en god søndag ønsker jeg alle lesere :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff så kjedelig med spysyka igjen da.. Håper du og minsten slipper unna da og at de andre blir fort friske igjen.

Håper du får en strålende søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, for en helg :forvirret: Lørdag spydde jo lillejenta på 12 måneder (hun som var med foreldrene på besøk her) og Storesøster. Og i går spydde foreldrene hennes. Stakkars, de ble ordentlig dårlige. Mammaen hennes var helt knekt hele ettermiddagen og kvelden. Ikke noe trivelig :tristbla: Men men, sånn er det bare. Spysjuka kommer når den kommer, den. Heldigvis var de i betydelig bedre form til i dag da. Nala-mannen hadde litt mageknip og diare i går, men slapp unna spyinga. Lillesøster og jeg har vært helt friske *bank i bordet*

I kveld kjørte Nala-mannen besøket til flyplassen. Det var litt godt å ha huset for seg selv igjen. Det er koselig med besøk altså. Men det er sant som det er sagt: Det er koselig når de kommer, og koselig når de drar ;)

Kvelden i kveld har vært hektisk. Jeg har lest engelsk, pluss skrevet en engelskinnlevering til i morgen, og så har jeg jobbet en del med nettsiden til barnehagen. Har blant annet fått ut noen nye bilder, og det tar tid. Men jeg fikk tid til en trivelig prat med både broren min og en venninne på MSN da :)

I morgen står universitetet for tur. Men før den tid har jeg noen travle tider foran meg på jobb. I morgen kjører jeg og Nala-mannen hver vår bil. Jeg skal kjøre før han, for å være på jobb tidlig. Trenger all den tida jeg kan få på morgenen i morgen. Så Nala-mannen skal debutere med å levere jentene alene. Det kan bli interessant ;) Neida, jeg tipper det går strålende, ikke minst fordi vi har gjort alt klart og fordi jeg tross alt ikke drar mer enn en halvtime før dem.

Rekker dessverre ingen dagbok-runde i dag. Nå venter senga :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med Nala-mannen i barnehagen i dag da? Tipper det gikk fint, det virker som om han er flink med dem :)

Misunner deg ikke sist helg, men huset fullt av spysjuke folk. Jammen godt at i alle fall du og lillesøster holdt dere friske!

Ha en fin kveld, skal sende deg en tanke når vi sitter og kikker på Frustrerte Fruer i stereo ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Litt av en helg ja. Det er ikke koselig med spysyka, særlig når man er på besøk. Håper de fikk litt utbytte av turen likevel.

Mannen her i huset har ansvaret med levering og henting i barnehagen. Det går forsåvidt greit, men det er alltid småting som han glemmer av. Selv om jeg minner han på det hver eneste dag. Men sånn er det vel med de mannfolka..

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid så hyggelig å titte innom hos deg, du skriver så godt :)

Nå er jeg trøtt-trøtt-trøtt, fikk ikke sovet middag i dag for det dukka opp besøk her. Skal bare ta meg et knekkebrød så skal jeg hoppe i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå Fakse, Fru Blå og Grooo :klem:

Guri, det har vært en hektisk dag på jobben i dag. Måtte faktisk sende mail til foreleseren min og melde avbud på engelsken :rodme: Hadde ikke sjans til å komme fra. Men det var helt greit. Hun vet jo at med det klientellet hun har er det nødt til å komme avbud av denne typen innimellom. Av og til bare må jobben komme foran. Men jeg klager ikke, selv om det var hektisk. For det var hektisk på en morsom måte. Hadde masse å gjøre, men bare sånne ting som jeg liker å holde på med, så da var det helt greit for min del ;)

I ettermidag har vi rydda litt her hjemme. Må jo forberede oss, for torsdag kommer vaskehjelpa. Kan jo ikke ha alt mulig rot liggende rundt i hele huset da. Det er mildt sagt rotete etter helgas besøk. For det genererer jammen masse rot å bo sammen to familier i et hus, selv om det bare er for en kort periode. Og at den ene familien er syk hjelper ikke akkurat heller. Men vi ble ikke ferdige da. Sparer litt til i morgen.

Jeg var ute og gikk meg en tur nylig. Da ungene var i seng tok jeg på meg iPod-en og rusla i vei. Gikk bort til et felt like borti her, hvor det er tomter til salgs nå. Jeg er i byggemodus. Vi snakker jo om å bygge selv, problemet er bare å finne tomt. Nå er det altså tomter å oppdrive. Problemet er at vi egentlig syns tomtene ligger akkurat litt for langt ut. Bybussen stopper et par kilometer fra feltet, og det er litt dumt. Når jentene blir store nok til å busse selv vil jeg at de skal slippe å forholde seg bare til distriktsrutene, for de går altfor sjeldent. Og en annen ting er at man ved å kjøpe disse tomtene knytter seg opp mot en spesiell leverandør av materialer, innredninger og så videre. Ja ja, vi venter vel. Eller ikke. Æsj, er så usikker. Men bare vi venter litt til, så er tomtene solgt, og vi trenger ikke lenger tenke på saken ;)

Anyway, her er mine drømmehus. Straks jeg håver inn noen lottomillioner skal vi sette opp et av disse:

Mesterhus Kamilla

eller et Block Watne-hus som heter Brekkestø. Nettsidene til BW bruker Flash, så jeg får ikke lenket direkte, men det ligger i bunnen av oversikten på denne siden.

Vet dere, nå på lørdag var det pussig å se lottotrekninga. Vi satt tilfeldigvis og glodde på tv-en akkurat da. Vi har ei fast rekke, eller to faste faktisk, så vi vet nøyaktig hvilke tall vi trenger. Og de tre første tallene hadde vi på ene rekka vår. Det var akkurat sånn at jeg rakk å tenke "tenk om..." :ler: Men så ble det ikke. Ikke en gang noen lusne tiere :tristbla: Men en dag, en dag skal vår rekke slå inn. Jeg er sikker på det :sjenert:

Gleder meg til Fruene i kveld. Da skal jeg kose meg med en varm kopp o'boy, tror jeg.

Hadet på badet :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren ta altså. Våkna opp i dag tidlig med øyekatarr. Eller i dag tidlig er ikke helt korrekt. Det var vel mer i natt. Klokka 4.30 våkna Storesøster. Hun var sprell våken. Aner ikke hvorfor. Anyway, vi tok henne inn til oss. Det hjalp heller ikke. Hun klarte ikke å sovne igjen. Og det samme gjelder meg og Nala-mannen. Så alle unntatt Lillesøster har vært våken siden 4.30 her i gården :forvirret: Da jeg våkna da, så kjente jeg at det var noe galt med øyet. Gikk ned på badet, bare for å få bekrefta mine mistanker. Øyet var rødt og fulllt av puss. Ekkelt! Og veldig plagsomt. Sendte melding til sjefen om at jeg holder meg hjemme, men at jeg kommer og henter pc-en når jeg har vært hos legen og fått dråper, sånn at jeg i alle fall kan jobbe hjemmefra. Men tenk, det har blitt myyyye bedre i løpet av kort tid. Har tørket bort pusset flere ganger, og det hjelper veldig. Ubehaget er mye mindre enn de andre gangene jeg har hatt skiten. Har det vel én gang i året eller så. Om det fortsetter som dette drar jeg like godt på jobb etter at jeg har fått snakka med legen og forhåpentligvis fått foreskrevet øyedråper og -salve. Vi får se. Kan bli en interessant dag, med øyekatarr og total mangel på søvn :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, livet er herlig - øyekatarr til tross ;) Fikk tak i legekontoret klokka 8.30, og fikk beskjed om at jeg kunne få komme til legen 12.55 om jeg trengte øyedråper og -salve. Spurte hvordan det var med smitten, om jeg kom til å smitte alle kollegaene mine om jeg dro på jobb, og fikk beskjed om at så lenge jeg ikke gnei meg masse i øynene ville det gå bra. Jeg måtte også passe på å vaske hendene ofte. Så da dro jeg da. Ingen grunn til å sitte hjemme alene i alle fall. Da legen min hadde telefontid ringte jeg henne og ba om råd. Vi ble enig om at siden det var blitt raskt bedre skulle vi vente med behandling. Hun sletta derfor timen min, og sa at jeg bare skulle ta kontakt i morgen dersom jeg likevel trengte resept på kloramfenikol. Satser på å være bra til da, jeg :)

Jo, også til hvorfor jeg syns livet er så herlig. For det er ikke bare fordi øyekatarren er blitt bedre, og jeg fikk dratt på jobb likevel og alt det der. Nei. Nå er Nala-mannen i kjøringa. Han skal kjøre jentene til svigermor. Og jeg, jeg har vaskehjelpa på besøk. Tenk så deilig. Om noen timer er huset gulle rent, uten at jeg har løfta en finger for å få det til :hoppe: Snakk om bra start på helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med Nala-mannen i barnehagen i dag da? Tipper det gikk fint, det virker som om han er flink med dem :)

Glemte å svare på denne tidligere i dag, jeg :rodme: Det gikk veldig fint med Nala-mannen første gangen han leverte snuppene i barnehagen alene. Han leverte dem alene i dag også, og også det gikk superbra. Det handler egentlig mest om at vi er flinke til å gjøre ting klart kvelden i forveien. Jo, og så har det mye å si at Storesøster er i det gode hjørnet da, og det har hun heldigvis vært begge disse dagene Nala-mannen har kjørt dem alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig rent her nå. Tror ikke det har vært så rent i hele huset på en gang siden vi flytta inn her :sjenert: Hun var kjempeflink, hun vi har fått til vaskehjelp. Kjenner at dette blir flotters! Og så var hun veldig hyggelig da, og det hjelper jo også på. Ikke for at vi blir å se henne så masse. Hun skal vaske her mens vi er på jobb. Men likevel. Jeg er såååå glad for at vi nå har en vaskeordning på plass. Kjenner at det kommer til å gjøre livet masse lettere å leve. Nå slipper vi å tenke på den store husvasken. Vi slipper å gjøre den OG vi slipper å krangle om hvem som skal ta den :ler: Og så får vi bedre tid til å gjøre andre ting. I stedet for å suse rundt med panikk i blikket og en vaskefille i hånda en torsdag ettermiddag, kan vi nå kose oss sammen med snuppene. Genialt!

Kjenner jeg er veldig veldig glad nå, jeg. Livet er jammen ta bra å leve, dere :-D Og snart er det helg og. Kan det bli bedre? Tror ikke det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg helg litt etter 12.30. Da dro jeg og gubben på SATS sammen. Etterpå satte vi kursen hjemover. Vi planla egentlig å dra og se etter nytt spisebord i ettermiddag, men så ble det til at vi tok oss en laaang middagslur i stedet. Er ikke ofte det er mulighet for å ta seg en lur nå om dagen (ikke ofte = aldri), så vi klarte bare ikke å finne energien til å stå opp når vi likevel var så trøtte og faktisk hadde muligheten til bare å sløve. Og godt var det :)

Nå i kveld har vi spist taco og sett på Idol. Og det sier jeg, hun Vivian er utrolig utrolig flink. Hun sang så bra i dag at jeg faktisk ble rørt til tårer :rodme: Jeg måtte faktisk stemme på henne, jeg. Og det er lenge siden jeg har stemt på noen i Idol. Har ikke helt klart å engasjere meg de siste årene. Men hun Vivian har liksom ALT, så hun fortjente en stemme. Rart at Ørjan fikk flere stemmer enn henne da, men det er vel en del småjenter som stemmer som gale på han, vil jeg tro.

Etter Idol så vi den norske filmen "Naboer". Og for en møkkafilm. Jeg blir nesten litt irritert over at vi kasta bort tida på å se noe så dårlig. Jeg finner nesten ikke ord for å beskrive hvor teit den filmen var. Syk syk syk. Mer er det ikke å si om den saken.

Snakka forresten med Storesøster i ettermiddag. Hun hadde det bare bra hos bestemora. I dag hadde vært ute og gått på ski. Og i morgen skulle de dra på svømming. Hun gleda seg veldig :) Det er så flott å høre at de koser seg. De koser seg der, vi koser oss her, og bestemora er sååå glad for å få ha dem på besøk. En typisk vinn-vinn-vinn situasjon ;)

Nå er det snart kvelden her i huset. Nå skal det soves mere. I helga skal vi lade batteriene, så det er ikke snakk om å stå opp til barne-tv verken i morgen eller søndag, nei ;) Natta alle sammen. Sov godt :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...