Gjest Zenta Skrevet 24. januar 2006 #21 Del Skrevet 24. januar 2006 Gratulerer med vel overstått bursdag Håper du får en super kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 24. januar 2006 #22 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei Nala! Gratulerer med ny dagbok og med overstått 29 års dag! Jeg kommer fra midt-troms, men har bodd i trondheim i 6 år. Jeg er også gift og blir tobarnsmor til sommeren! Kommer nok til å følge med litt her inne. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 24. januar 2006 Tusen takk for koselige hilsener, dere :icon_razz: Er så koselig å finne meldinger i dagboka atte. Jeg er forresten fra Midt-Troms, jeg også, Fru Blå. It's a small world after all. Hva har jeg så gjort i dag? Jo, jeg fikk unna en del småting på jobb før lunsj. Etter jobb var det å dra i vei opp til universitetet. Var en interessant forelesning i dag. Veldig lærerik. Syns det er supert å studere litt igjen, selv om det tar mye tid. Tid er ikke akkurat noe jeg har for mye av om dagen, men det er verdt det. Er en vanesak egentlig. Og dessuten, dette studiet varer jo ikke for evig heller. Vi har eksamen 12. mai. Skriftlig eksamen. Pluss en prosjektoppgave som skal leveres. Deretter er det bare muntlig å konsentrere seg om, og det tror jeg ikke blir det verste. Ja ja, vi får vel se hvordan det går. Lærerikt er det nå uansett. Akkurat nå har jeg og gubben sittet og sett på Frustrerte fruer. Den serien er så bra! Den har ALT: Kjærlighet, drama, spenning, humor - you name it. Sånt liker jeg. Og så er karakterene så gjennomførte. Joda, en smule overdrevne er de også, disse fruene, men det er greit, syns jeg. Man må nesten ta denne serien for det den er. Jeg liker den i alle fall veldig veldig godt. Hva ellers følger jeg med på på tv nå om dagen? Faktisk er det bare Fruene og Seks fot under som har min fulle oppmerksomhet for tida. Og så ser jeg jo Lost da, selv om jeg rett som det er tar meg i å irritere meg over plottet i den serien. Den er altfor treeeeeg etter min smak. Men så tar den seg opp innimellom, akkurat såpass at jeg ikke slutter å følge med. Men jeg savner Friends da. Det var favoritten. Og Sex og singelliv. Men heldigvis, jeg har begge disse seriene på DVD, så jeg klager ikke Nei, nå skal jeg lese litt til, før jeg stuper til køys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. januar 2006 #24 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei vennen min Det har vært en travel hverdag hos meg også for tida, så jeg har ikke rukket innom dagboka di før nå. Synes det er veldig koselig at du er tilbake, og det er jo lettere og følge med på en dagbok enn en blogg her på KG. Har man først postet en hilsen i en dagbok får man jo påminning om at den eksisterer hver gang man slår opp på "mine innlegg". Veldig praktisk for sånne surrekopper som meg Synes du er tøff som har gått i gang med studier, når du ellers har så mye å henge fingrene i ellers. Du hadde jo ikke akkurat overflod av tid før jul heller synes jeg at jeg husker. Men jeg er overbevist om at du klarer det, for det virker som om motivasjonen og viljen er i orden. Kunne trenge lit bedre kompetanse på formell korrespondanse på engelsk jeg også, så du får sende over lærebøkene når du er ferdig med dem . Håper du får en fin slutt på uka. I dag er det jo onsdag, så da er det snart helg vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. januar 2006 #25 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Det ble dobbelt gitt... Endret 25. januar 2006 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #26 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei på deg! Imponerende at du har startet å studere midt oppi en travel hverdag - men det er vel sånn at hvis man virkelig har lyst til noe så er det lettere å finne motivasjon og rom for det! Godt gjort er det uansett syns jeg! Innom for å se hvordan det står til - og for å ønske deg en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 25. januar 2006 #27 Del Skrevet 25. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #28 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei på dere, Fakse, Kverula og AnneBeth. Koselig å se dere :-D I dag var jeg tidlig oppe. Ute av senga før 6.30. Det eneste dumme er at begge jentene våkna i det jeg sto opp, så jeg måtte ta dem med meg ned, begge to. Så der røk muligheten til å ha badet for seg selv i en halvtime. Men men, det gikk greit. Måtte ta levering og henting alene i dag, for mannen sliter med ryggondt, og holdt seg hjemme. Han har hatt det i over halvannen uke nå, og det går ikke over. Så nå har han tatt seg en dag med å bare slappe av, så får vi se om det hjelper. Det MÅ hjelpe, ellers blir vi sprø, begge to. Han av å ha ondt i ryggen. Jeg av at han kan bidra minimalt på hjemmebane I kveld har jeg vært flink. Dro nemlig på SATS klokka 19. Jeg hadde begge ungene fiks ferdig til kvelden før jeg dro, sånn at det bare var for den krekete mannen min å få dem i seng Det var en bra time i dag. Step. Favoritten. Instruktøren er utrolig dyktig. Det eneste negative med timen er at det er så stappings med folk på den. Man må være ute i god tid for i det hele tatt å få plass. Men det går som regel greit. Og fordelen med step er jo at man har sitt område å forholde seg til, rundt boksen liksom. Veldig ok. Nå har jeg sett Seks fot under fra fredag. Straks skal jeg gjøre klar tre matbokser til i morgen. Storesøster har turdag (det har hun to dager i uka, det samme gjelder Lillesøster) i morgen, så da trenger hun to matbokser. Og så trenger hun varm drikke. Pokker, der kom jeg på at jeg glemte å kjøpe solbærsaft på butikken Ja ja, satser på at vi har akkurat nok til at Storesøster får varm saft på termosen sin i morgen. Ønsker alle mine KG-venner en riktig god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. januar 2006 #29 Del Skrevet 27. januar 2006 Vil bare ønske deg en god helg. Håper dere er kvitt all sykdom i heimen nå, og at dere får tid til å kose der og slappe litt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 27. januar 2006 #30 Del Skrevet 27. januar 2006 innom for å ønke deg ei god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 27. januar 2006 #31 Del Skrevet 27. januar 2006 Heisan Nala! Jeg har også sansen for de Frustrerte fruene og følger også med på Lost (selv om det går utrolig treigt fremover). Jeg må også få med meg Prison break og My name is Earl. I barnehagen til jenta mi har de også turdag to ganger i uka. Kjempegøy for barna, men det kan bli litt ekstra stress for oss foreldre som må passe på at termos er vasket, at det er nok skifttøy og lage en spennende turmatpakke. Men hva gjør vi ikke for at barna våre skal få en super dag i barnehagen. Håper det går bedre med ryggen til mannen din! Det er sikkert slitsomt både for deg og han. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #32 Del Skrevet 27. januar 2006 Heisann Fakse, AnneBeth og Fru Blå :icon_razz: Det har vært en bra dag i dag. Fikk unna en masse greier på jobben - før lunsj vel å merke. For til lunsj dro hele avdelinga ut på kafe sammen. Sjefen spanderte. Jeg spiste så jeg trodde jeg skulle krekes etterpå En diger porsjon med quesedillas (eller hva det nå heter), pluss en kaffe mocca og verdens mektigste kake (trøffel eller noe) til dessert. Jeg hadde så ondt i magen etterpå (trolig en ettervirkning av forrige helgs spysjuke og mageonde) at jeg måtte unnskylde meg og løpe på toalettet midt i en samtale med to kollegaer Ja ja, sånn kan det gå. Grådighet er en synd. Da vi kom i barnehagen var det to blide jenter som møtte oss. Lillesøster har vært på sin første utflukt med avdelinga. De hadde vært på besøk hos en av fedrene på avdelinga. Han jobber på Forskningsparken i Tromsø, og hadde invitert dem dit. Det hadde gått kjempebra. Lillesøster hadde kosa seg, både med å kjøre buss og med å være på vift. Senere på dagen hadde Storesøster vært sammen med Lillesøsters avdeling og spist boller ute i barnehagen. Koselig :-D Vel hjemme var det å ordne litt middag til jentene. Jeg og gubben spiser ofte noe godt på kvelden om fredagene, så da blir det bare noe enkelt til snuppene. Etter middagen bada jeg de to små, mens mannen dro på handling. Ryggen hans er bedre, men den blir liksom ikke helt bra. Ergo tar jeg alt av tunge løft her hjemme ennå. Men det går vel over snart, får vi tro. Jentene var trøtte da de la seg i dag. 19.45 sov de søtt begge to. Jeg og mannen lagde oss kyllingtaco som vi kosa oss med mens vi så slutten på en film vi begynte å se her for en stund siden. Nå har vi sett Nytt på nytt, og senere i kveld skal vi se Idol. Ellers gleder jeg meg til denne helga. Håper vi kan finne på noe morsomt sammen alle fire. Været er jo bare møkk, men kanskje drar vi og svømmer eller noe. Kanskje tar vi jentene med og drar på SATS, så kan de være på miniSATS sammen. Det har vi ikke prøvd. Storesøster har vært der, men det er en stund siden nå. Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #33 Del Skrevet 28. januar 2006 I dag var morgenskiftet mitt. Jentene tørna opp klokka 6.45. Litt for tidlig på en lørdag, men men. Må man så må man. Det er ingen bønn Ja ja. Trøsta er at jeg får sove lenge i morgen Men jeg har fått gjort en del på morgenen da. Jeg er i gang med tredje maskinen med skittent tøy. Jeg har lagt sammen to maskiner allerede. I tillegg har jeg rydda kjøkkenet og kjørt en oppvaskmaskin. Så jeg er ganske fornøyd :icon_razz: Været og føret er ikke mye å skryte av om dagen, ergo tar vi innedag i dag. Nå har vi lest og kosa oss litt, Nala-mannen har sunget sammen med Storesøster, og nå leker Storesøster og Lillesøster med noen flagg Storesøster har laga av sugerør og ark. Selv har jeg akkurat skrevet noen notater fra engelsken over på dataen, og pappaen blar i avisa. Det hersker ro i heimen. Deilig! I ettermiddag tar vi jentene med oss på SATS. Lillesøster har ikke vært der før, så det blir spennende å se hvordan det går med henne i miniSATS. Men jeg tipper det går bra, siden Storesøster også er der. Skal i alle fall bli fint å kunne trene samtidig, Nala-mannen og jeg. Tidseffektivt Ha en fin-fin lørdag alle sammen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 28. januar 2006 Det har vært en super dag :icon_razz: Jentene har vært snille fra de sto opp til vi la dem litt før klokka 20. Det er så godt å se de to snuppene sammen. Nå begynner de virkelig å få glede av hverandre. Jeg kjenner jeg er kjempeglad for at vi valgte å ikke vente så voldsomt lenge med å gi Storesøster en søster (eller en bror da, men nå ble det nå ei jente da) å være glad i. Nå som Lillesøster har runda året skjer det rett som det er at de to sitter og ordner med noe sammen. Eller mer ved siden av hverandre da, men samleken kommer jo etterhvert den også. Lillesøster er i alle fall veldig opptatt av å få med seg alt Storesøster holder på med til enhver tid. Det er så søtt atte Det gikk kjempebra med jentene på miniSATS. De kosa seg der begge to. Inga surking fra Lillesøster verken da vi gikk eller hele den timen de var der. Fantastisk. Vi sparte jo masse tid på å kunne trene sammen. Og jentene kosa seg med å leke på et stort lekerom sammen med andre barn. Glimmers! Dette skal vi gjøre flere helger - i alle fall de helgene været er møkk. Vel hjemme satte jeg og jentene oss ned for å se på barne-tv, mens mannen dro på handling. Lørdagene er en suveren barne-tv-dag nå for tida. Først er det Barnas supershow, et av Storesøsters desiderte favorittprogrammer. Deretter er det den nye serien Avd. barn. Dette er et fantastisk program. Storesøster er helt fascinert. Vi sørger for å se det sammen med henne, for hun har alltid masse spørsmål. Jeg tror det er kjempeflott for barn å se at andre barn sliter med både det ene og det andre. I tillegg gjør det at de lettere kan kjenne igjen sykdommer blant venner og kjente. Storesøster kjenner for eksempel en gutt som har astma, og har alltid masse spørsmål knyttet til det når hun ser at han tar medisin. På Avd. barn ser hun andre med astma, og får dermed svar på masse av det hun lurer på. Hun tar selv medisin daglig, for hun ble født med lavt stoffskifte. I det siste har hun begynt å spørre hvorfor hun må ta denne medisinen når ikke alle andre må det, og hun lurer på om det er mange som har samme sykdom som henne selv. Ved å se på Avd. barn får hun et innblikk i at det finnes veldig mange sykdommer, og at hun slett ikke er den eneste som spiser tabletter daglig. Hennes sykdom er jo en bagatell egentlig, men hun har likevel blitt godt kjent med det å dra på sykehuset jevnlig, ta blodprøver, dra på sjekk hos legen og så videre. Så denne serien er super. Anbefales til alle som har barn i barne-tv-alderen Nå skal mannen snart mekke oss biff og fløtegratinerte poteter. Jeg skal rydde. Jeg er ikke noe glad i å lage mat. Eller jeg elsker å bake. Men å lage middag, det står jeg gjerne over. Godt er det at mannen heller lager mat enn å rydde. Han gjør faktisk det meste heller enn å rydde han Hadde annonse i lokalavisa i dag, om at vi ønsker vaskehjelp annenhver uke. Men ingen respons Har ny annonse på tirsdag. Håper den gir bedre uttelling. I tillegg skal jeg henge opp lapp på butikkene her vi bor, så får vi se. Jeg er såååå gira på å få noen til å vaskinga for oss. Å vaske er det siste jeg har lyst til etter en lang uke på jobb. Da kjøper jeg meg heller fri, for å si det sånn. Jeg investerer heller tida sammen med jentene, så kan noen andre vaske. Jeg er ikke noe glad i å vaske uansett, så det blir ikke akkurat noe tap Faktisk overlater jeg mer enn gjerne skitten vår til noen andre Nei, nå venter ryddinga. See ya! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. januar 2006 #35 Del Skrevet 28. januar 2006 Avd. barn var kjempeartig ja, vi så på det forrige helg - helt uten barn i huset! Og vaskehjelp, det vil jeg også ha! Vi har bestemt oss for å skaffe det når vi har blitt tre, altså til høsten en gang eller noe. Konene til et par av mannens polske kollegaer driver et lite vaskefirma, så vi har håp om å få leid inn dem litt innimellom. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 29. januar 2006 #36 Del Skrevet 29. januar 2006 Innom for å ønske deg en koselig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #37 Del Skrevet 29. januar 2006 Heisann Grooo og AnneBeth I dag sov jeg til klokka 10. Deeeeilig! Gubben måtte opp med de små klokka 7. Da var det godt å bare dra dyna godt oppunder haka og sove videre, ja :icon_razz: Maten i går kveld var nyyydelig. Han er flink på den fronten, Nala-mannen. Vi ble sittende og se på Spellemannsprisen i går, vi. Og konklusjonen er at fy søren, det lages jammen ta mye bra norsk musikk om dagen. Madrugada selvsagt, Mira Craig, Robert Post, Jim Stärk, Marthe Valle for å nevne noen få. Og så har jeg faktisk litt sansen for Vamp. Har ingen plater med dem, men de singlene jeg har hørt er kule. Det går rette veien for norsk plateindustri, spør dere meg. Nå har jeg faktisk satt brød, så jeg skal bare hive i meg en banan i påvente av ferske brød om halvannen time. Gleder meg! Ha en fin søndag, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 29. januar 2006 Vi vurderte en stund å dra på svømming i dag, men siden været var tålig bra gikk vi heller ut på ettermiddagen. Eller klokka var vel litt over 13 da vi kom oss ut. Da hadde Lillesøster tatt førsteluren sin, vi hadde fått i dem lunsj og var klar for litt frisk luft. Storesøster og Nala-mannen tok skiene på seg og gikk opp i lysløypa. Vi har forresten lysløypa like bak oss, noe vi er utrolig glad for. Vi bor nært byen, men samtidig har vi fjellet like bak og fjæra like nedenfor. Genialt! Anyway, jeg og Lillesøster gikk opp i lysløypa vi også, men jeg dro henne på akebrettet. Prøvde å sette henne på rattkjelken til Storesøster, men hun klarte ikke å holde seg fast i rattet og ble bare engstelig. Ergo tok vi akebrettet med rygg. Det var deilig å været ute! Da vi kom hjem igjen etter halvannen time, var eldstegutten som bor i kjelleren vår ute. Han er 4 år, og han og Storesøster leker godt sammen. De to ble dermed værende ute sammen, og Storesøster kom ikke inn igjen før vi serverte middag klokka 16. Hun storkosa seg Men nå er det kvelden. Jeg har sittet i halvannen time og jobba med nettsidene til barnehagen. Det tar mye tid dette, men det er samtidig en veldig ok dugnadsjobb. Heller det enn snekring, vasking og lignende Jeg lærer jo masse mens jeg holder på, så det er faktisk en fordel for meg å ha denne oppgaven. Men, nå må jeg komme meg i seng. En ny dag venter i morgen. Vi har morgenmøte hver mandag klokka 8.30 på avdelinga. Og i morgen har jeg en del småting jeg må få unna møtet, så jeg må opp tidlig for å komme meg avgårde tidsnok. Har jentene alene på morgenen i morgen, så ting må gå effektivt for seg. Håper det går! Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 29. januar 2006 #39 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei Nala. Bare innom en liten tur jeg. Ser at du har "fulle dager" og vel så det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #40 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei Nala. Bare innom en liten tur jeg. Ser at du har "fulle dager" og vel så det ← Hei på deg, Usikker. Så godt å se deg. Sender deg en PM, jeg, om litt Dagen i dag har vært ok den. Men jeg har vært litt trøtt. Av en eller annen grunn sovna jeg ikke før ca. klokka 01.00 i natt. Og klokka 6 våkna Storesøster og ba om å få ligge under mi dyne. Ettersom jeg hadde klokka på ringing ti minutter senere ble det til at vi begge to sto opp 6.15. Vanligvis kan vi ligge litt lenger. For normalt leverer jeg dem jo ikke i barnehagen før klokka 8. Men i dag var vi i barnehagen litt over 7.30. Jeg hadde en del småting å gjøre på jobben før møtet klokka 8.30, så det var ingen bønn. Men men, det gikk altså greit. Og siden vi var såpass tidlig ute var det ingen kø å slite med. Flotte greier :-D Akkurat nå sover jentene, mannen er på fotballtrening, og jeg har brukt egotida til å ligge strøket i badekaret. Deilig. Jeg har svidd av 500 kroner hos frisøren i dag (har bare stussa, fy fader som det koster), og 1100 kroner hos hudpleieren (på produkter, ikke behandling), så nå føler jeg meg så fresh altså Jeg har bestemt meg for å prøve å få håret klippa hver 6.-7. uke. Når det er gått såpass med tid er det alltid helt planløst oppå der. Da er det godt å få tatt litt på lengda. Og ikke minst å få klipt det opp litt. Bare synd det skal være så dyrt. Og hudpleieproduktene koster også. Men jeg har vanskelig hud som bare rakkern. Tørr og sensitiv overhud og en fet underhud som liksom prøver å kompensere for det overhuden mangler av fuktighet. Sånt blir det bare problemer av Men nå har jeg endelig funnet produkter som funker. Ble fri like før helga, og fikk ikke skaffa nytt før nå. Krise. Men men, nå er det i hus, og godt er det. Lå med ansiktsmaske i badekaret og kosa meg nylig. Ah, en herlig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå