AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #41 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Når du må begynne å holde ting (som involverer en tredjepart) hemmelig for partner er du emosjonelt utro. Anonymkode: 64a1b...ec3 Hva om du har en paranoid sykelig sjalu mann/ kvinne for partner? Disse folka kan tolke alt mulig rart fra kun en magefølelse. Sånne utsagn hjelper ikke akkurat. Anonymkode: 2baef...760 1
Duff Skrevet 29. august 2023 #42 Skrevet 29. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva om du har en paranoid sykelig sjalu mann/ kvinne for partner? Disse folka kan tolke alt mulig rart fra kun en magefølelse. Sånne utsagn hjelper ikke akkurat. Anonymkode: 2baef...760 Paranoide er i en egen kategori, da må partneren kreve at den søker hjelp eller velge å gå ut av forholdet. Endret 29. august 2023 av Duff 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #43 Skrevet 29. august 2023 Emosjonelt utroskap finnes ikke i min verden. Emosjonene kan jeg ikke styre, dermed kan jeg ikke være ansvarlig for dem - ei heller utro. Utroskap involverer jo er svik. Følelsene mine kan ikke svike noen. Det kan jeg bare gjøre med mine handlinger. Jeg kan bli betatt og forelsket i en annen, og det vil skje i løpet av et langt forhold. Det eneste som betyr noe er om jeg agerer på det - og er fysisk utro. Og det vil jeg aldri være. Så for meg er emosjonelt utroskap et tomt uttrykk. Anonymkode: 73940...b5c 2
Gjest Inverto Skrevet 29. august 2023 #44 Skrevet 29. august 2023 Hoia skrev (1 time siden): Jeg tror du lever i en desillusjon om du tror du ikke kommer til å bli betatt av andre mennesker i løpet av et langt liv. Du må bare stole på at partneren din ikke gjør noe med det, og tåle at han eller hun liker andre mennesker og også blir betatt av dem. Tenker du at vedkommende er emosjonell utro grunnet det, har du kjørt deg inn i en paranoid tilstand. Er dere god match, klarer dere å holde på en god kjemi på tross av slike perioder der han/hun ikke tenker på deg til alle døgnets tider. Du må bare tenke at du må bygge deg selv opp hele tiden selv om du er i forhold. Men nå er det ut av KG for godt! Prøv å minimer antall kommentarer da. Jesus!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #45 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva om du har en paranoid sykelig sjalu mann/ kvinne for partner? Disse folka kan tolke alt mulig rart fra kun en magefølelse. Sånne utsagn hjelper ikke akkurat. Anonymkode: 2baef...760 Det finnes jo unntak fra en regel. Dette er derimot ikke ett av dem. Da er roten av problemet en sykelig sjalu partner, fjern det elementet og prinsippet vil være det samme. Anonymkode: 64a1b...ec3 2
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #46 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva om du har en paranoid sykelig sjalu mann/ kvinne for partner? Disse folka kan tolke alt mulig rart fra kun en magefølelse. Sånne utsagn hjelper ikke akkurat. Anonymkode: 2baef...760 Det er det som er poenget! Da har du et problem, og det bør du få hjelp til, før du begynner å styre kjæresten din med sånne rare grenser som det der. En gjennomsnittlig forelskelse varer i 1 1/2 år, klart du blir forelsket en gang eller to i løpet av et langt liv med samme parter. Kunsten er ikke å gjøre noe med det, bare innse at hvis det skulle skje noe der, ville det også blitt hverdagen til slutt, det fjerneste er jo de som farter videre hver gang. Du må jobbe med deg selv der du er, og for all del ikke følge etter folk som ikke har valgt deg. Fordi det er i allefall ingen forelskelse!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #47 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Emosjonelt utroskap finnes ikke i min verden. Emosjonene kan jeg ikke styre, dermed kan jeg ikke være ansvarlig for dem - ei heller utro. Utroskap involverer jo er svik. Følelsene mine kan ikke svike noen. Det kan jeg bare gjøre med mine handlinger. Jeg kan bli betatt og forelsket i en annen, og det vil skje i løpet av et langt forhold. Det eneste som betyr noe er om jeg agerer på det - og er fysisk utro. Og det vil jeg aldri være. Så for meg er emosjonelt utroskap et tomt uttrykk. Anonymkode: 73940...b5c Så å skrive seksuelt og flørtende med andre og skjule det for partneren sin er helt greit? «Jeg skulle ønske du lå naken i senga mi isteden for min mann/kone», «jeg ønsker å se deg naken», «jeg drømmer om deg», «jeg skulle ønske du var min», «jeg er kåt på deg», «du er deilig» etc. Hadde min partner skrevet slik til en annen kvinne ville det ha vært et svik, selv om han/hun fysisk ikke hadde rørt en annen person. Dét er for meg emosjonelt utroskap. Anonymkode: 04076...48e 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #48 Skrevet 29. august 2023 Utroskap uten sex. Å sexte med noen, sende nudes, stalke noen, sende hjerter og kommentarer og intenst følge opp en annen. Anonymkode: e0114...1b1 1
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #49 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så å skrive seksuelt og flørtende med andre og skjule det for partneren sin er helt greit? «Jeg skulle ønske du lå naken i senga mi isteden for min mann/kone», «jeg ønsker å se deg naken», «jeg drømmer om deg», «jeg skulle ønske du var min», «jeg er kåt på deg», «du er deilig» etc. Hadde min partner skrevet slik til en annen kvinne ville det ha vært et svik, selv om han/hun fysisk ikke hadde rørt en annen person. Dét er for meg emosjonelt utroskap. Anonymkode: 04076...48e For meg virker det som om det er et forhold på si, noe annet hadde jo vært fjernt, hvis ikke noen av dem vil oppnå noe da, ved å holde den andre på gress, men det er heller ikke vanlig.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #50 Skrevet 29. august 2023 Hoia skrev (57 minutter siden): For meg virker det som om det er et forhold på si, noe annet hadde jo vært fjernt, hvis ikke noen av dem vil oppnå noe da, ved å holde den andre på gress, men det er heller ikke vanlig. Men det er fortsatt kun emosjonelt utroskap, ikke fysisk. Poenget mitt var rettet mot ab som mente at utroskap kun kan være fysisk. Vil vedkommende da godta at partner skriver/sier slik til andre bak dens rygg? Anonymkode: 04076...48e 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 29. august 2023 #51 Skrevet 29. august 2023 Inverto skrev (9 timer siden): Beklager, men jeg føler at dette teite begrepet ofte blir feilbrukt. Og det ser visst ut som alle har sin egen tanke om det. Så jeg spør..... Hva er DIN definisjon på 'emosjonell utroskap'? Når han har følelser for ei annen dame, det er mye verre enn fysisk utro i fylla for å lette på trykket. Selv om det heller ikke hadde blitt godt mottatt.
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #52 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er fortsatt kun emosjonelt utroskap, ikke fysisk. Poenget mitt var rettet mot ab som mente at utroskap kun kan være fysisk. Vil vedkommende da godta at partner skriver/sier slik til andre bak dens rygg? Anonymkode: 04076...48e Det er jo fysiske kommentarer, vanlige mennesker skriver ikke slikt til hverandre uten at det er en forhistorie, så da er det utroskap, ikke emosjonell utroskap, som jeg mener er på grensen til paranoid forstyrra.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #53 Skrevet 29. august 2023 Hoia skrev (5 timer siden): Jeg tenker bare at noen er i forhold der en merker at partneren er emosjonell fjern, det kan være flere grunner til det. Å betrakte noe som emosjonell utroskap anser jeg på grensen av det som er paranoiditet, fordi det er så vagt. Kanskje noen liker noen venner spesielt godt, hva er galt med det? Det vil alltid være risiko for at noen faller for noen andre, og du vil bomme hvis du hindrer noen å henge sammen med de de finner hyggelige, på lang sikt. Og så er det det aspektet ved at noen venner er bundet sammen tettere enn andre, på tross av kjønn, kanskje har de delt mye sammen, og er gjensidig avhengige av hverandre. Støtte i livet-venn? Jeg har ikke noen slike settinger, men jeg har observert flere slike tilfeller. En kan ikke styre andre mennesker, men du kan jobbe med ditt eget forhold. Hva i alle dager? Tror du bommer på den du siterer. Anonymkode: 96998...c54 1
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #54 Skrevet 29. august 2023 Mysticgirl skrev (3 minutter siden): Når han har følelser for ei annen dame, det er mye verre enn fysisk utro i fylla for å lette på trykket. Selv om det heller ikke hadde blitt godt mottatt. Fysisk utro i fylla er jo bare et tryn, betyr ingenting, ingen som husker noe etc . Jeg ville bare slått meg til ro med at ingen er ute etter typen din. Og med mindre du har bevis på det motsatte, er ikke vedkommende utro. "Faller" han lett for andre mennesker, er han slik av natur, det betyr ikke at han ønsker å velge deg vekk.
Gjest Mysticgirl Skrevet 29. august 2023 #55 Skrevet 29. august 2023 Hoia skrev (4 minutter siden): Fysisk utro i fylla er jo bare et tryn, betyr ingenting, ingen som husker noe etc . Jeg ville bare slått meg til ro med at ingen er ute etter typen din. Og med mindre du har bevis på det motsatte, er ikke vedkommende utro. "Faller" han lett for andre mennesker, er han slik av natur, det betyr ikke at han ønsker å velge deg vekk. Nå svarte jeg på trådstarters spørsmål, hva emosjonelt utroskap er,, og det er følelser for ei annen. Og etter min mening er det mye verre enn fysisk utro, men heldigvis har ikke min mann vært noe av delene. Har nettopp blitt sammen med en for ei uke siden, liksom, så han er helt forelsket i meg enda heldigvis 🤣
Kipling Skrevet 29. august 2023 #56 Skrevet 29. august 2023 Hvis jeg gråter mens jeg kommer, så er det veldig emosjonelt utroskap.
Andro Skrevet 29. august 2023 #57 Skrevet 29. august 2023 Vi kan alle falle for noen. Bli tiltrukket av noen, forelsket i noen, bli glad i et annet menneske. Det kan vi ikke noe for. Det er ikke utroskap å være et levende menneske med et normalt følelsesregister. Utroskap blir det først når man handler i tråd med disse følelsene. Når man aktivt flørter, drømmer, prøver seg på noen... Emosjonell utroskap kan skje ved å fortape seg i noen, og ikke ta vare på dem man har rundt seg. Som når man heller melder, møter og/eller på annen måte prioriterer en annen enn sin partner. Vi kan ikke kontrollere hvilke følelser som vekkes i oss i møte med andre, men vi har ansvar for å oppføre oss skikkelig, og ikke dyrke andre enn den(dem) vi er sammen med. Lojalitet er å ta disse følelsene på alvor. Ikke fornekte dem, men erkjenne hva det er, og ta ansvar for sin egen adferd. - Og ta vare den man har valgt å være sammen med. 1 2
Gjest Inverto Skrevet 29. august 2023 #58 Skrevet 29. august 2023 Andro skrev (2 timer siden): Når man drømmer... Der er det viktig å vite 2 ting 1: Drømmer, altså de som kommer om natten, kan man ikke kontrollere 2: "Dagdrømming" kan komme i form av såkalte 'intrusive thoughts'. De kan man heller ikke kontrollere. Intrusive thoughts kan være svært mørke også, men selv friske mennesker opplever dem. De er dog, oftest observert i folk med OCD. Men du forstår poenget: det er ikke vår feil
Andro Skrevet 29. august 2023 #59 Skrevet 29. august 2023 Inverto skrev (3 minutter siden): Der er det viktig å vite 2 ting 1: Drømmer, altså de som kommer om natten, kan man ikke kontrollere 2: "Dagdrømming" kan komme i form av såkalte 'intrusive thoughts'. De kan man heller ikke kontrollere. Intrusive thoughts kan være svært mørke også, men selv friske mennesker opplever dem. De er dog, oftest observert i folk med OCD. Men du forstår poenget: det er ikke vår feil Jeg skjønner poenget. Mitt poeng var de som lar seg flyte villig med, og dyrke følelsene framfor å få styr på dem. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #60 Skrevet 29. august 2023 Mysticgirl skrev (3 timer siden): Når han har følelser for ei annen dame, det er mye verre enn fysisk utro i fylla for å lette på trykket. Selv om det heller ikke hadde blitt godt mottatt. Den er jeg helt enig i. hilsen 40 år gammel mann. Anonymkode: 2baef...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå