Gå til innhold

Hva definerer du som "emosjonell utroskap"?

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet

Beklager, men jeg føler at dette teite begrepet ofte blir feilbrukt. Og det ser visst ut som alle har sin egen tanke om det. Så jeg spør.....

Hva er DIN definisjon på 'emosjonell utroskap'?

Skrevet

Når dama lengter etter en annen person imens vi er i forhold. Det er lov å fantasere men hvis det pågår over lang tid og går ut over forholdet er det emosjonell utroskap.

Anonymkode: f6424...523

• Liker 5
Skrevet

Dersom partner i over 5 sekunder tenker varmt om en annen person.

Anonymkode: 3c0ec...c20

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom partner i over 5 sekunder tenker varmt om en annen person.

Anonymkode: 3c0ec...c20

😂🤣😅🫠

Anonymkode: 2baef...760

• Liker 4
Skrevet

Når partneren har kontakt, via sosiale medier, eller direkte, og innholdet er mer enn kun vennskap, og må skjules for den andre. Da sviktes det allerede på flere fronter hjemme. Man blir emosjonelt utilgjengelig for sin partner. 

Anonymkode: e8824...c8a

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Min definisjon er at de utvikler et kjærlighetsforhold.

Så blir jo ikke det en soleklar definisjon heller alltid, men.. 

Det helt soleklare ville vært om han (eller hun, men jeg har mannlige kjærester) sa til ei annen at han elsket henne og egentlig ville være med henne.

Det er lov å ha et crush på noen andre, og det er lov å ha uskyldige hverdagsflørter. Grensen går vel et sted hvor man innleder et slags romantisk forhold.

Anonymkode: 72e39...ee3

• Liker 2
Skrevet

Chatting hver dag med samme person.

Hjertelike bilder på sos.medier, alle bilder og delingen.

Tlf samtale med ekser i timesvis.

Besøke tidligere flammer uten partner. 

Snapstreak med motsatt kjønn. 

Anonymkode: 9df84...84f

• Liker 3
Skrevet

Når partner har kontakt med ett annet menneske som hen har utviklet følelser for, der samtalene er mer enn vennskap. Hva de vil seksuelt med hverandre, hva de ønsker å oppleve og gjøre sammen. Og samtalene er skjult for meg. 

• Liker 5
Skrevet
anon01 skrev (2 minutter siden):

Når partner har kontakt med ett annet menneske som hen har utviklet følelser for, der samtalene er mer enn vennskap. Hva de vil seksuelt med hverandre, hva de ønsker å oppleve og gjøre sammen. Og samtalene er skjult for meg. 

Det hadde jeg sagt er utroskap og jeg er ikke veldig firkantet av meg. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det hadde jeg sagt er utroskap og jeg er ikke veldig firkantet av meg. 

Nå var hele tråden "Hva definerer du som "emosjonell utroskap"?"

Emosjonelt utroskap, er jo utroskap

• Nyttig 1
Skrevet

For meg er det ett fjernt begrep jeg ikke har noen forhold til. 

Jeg anser seksuelle og lignende fysiske handlinger som utroskap, alt annet er bare drittsekk-oppførsel. 

Anonymkode: b9e58...989

• Liker 2
Skrevet

Paranoiditet. Gir ikke kjæresten deg det du vil ha over tid, er flyktig, så lurer en ikke på hvorfor, en har ansvar for sitt eget liv. 

Med mindre ikke det er en gjensidig avhengighet der som faktisk disse forholdene er bygget på.

Skrevet

Alle mennesker er flyktige til tider, kunsten er sikkert å bygge en grunnmur der en klarer å takle det, finne løsninger for seg selv, ikke for andre faktorer som ikke betyr noe for deres forhold. Har den ene for eksempel patalogiske paranoide trekk, må vedkommende jobbe med det!

Skrevet

For meg er det en type kontakt med noen som ikke tåler dagens lys og holdes skjult for meg.

En venn av meg er emosjonelt utro mot sin kone, med meg. Vi har holdt på i 17 år, lenge før hun kom inn i bildet. 

Vi snakker om alt, hver dag, kjenner hverandre inn ut, har sex via snap og telefon.

Nå har jeg også fått ny partner, så nå har jeg stoppet den seksuelle biten, men vi er nære venner og snakker fortsatt daglig. 

Jeg har vært ærlig med min nye kjæreste om denne relasjonen, og tilbudt han å vite hvem det er. Han takket nei til det, men vet han ikke bor i nærheten og at vi ble kjent i studietiden. 

Synes selv jeg har vært ryddig.

Anonymkode: 96998...c54

Gjest Inverto
Skrevet

Hvis jeg er i et monogamt forhold, 
og jeg gir en trøstende klem til en kvinne som har det vondt,
vil dere si at jeg da er utro? Fordi om det er slik det fungerer, kan jeg ikke si meg enig i det

Jeg vil være menneskelig

Skrevet

Emosjonelt utroskap for meg er når partneren lengter seg vekk over tid uten å ta tak i det og tak i forholdet, slik en over skriver. Dyrker betatthet og forelskelsen rett og slett, og i tillegg nærmer seg personen på en viss måte fordi han er interessert. For meg er emosjonell utroskap også til stede dersom min kjæreste er betatt av noen og søker mer kontakt med denne, fordi han vil se og prate med henne fordi han er interesser, uansett om han er fysisk utro eller ikke. Denne fella tror jeg mange går i. Jeg har jo også blitt betatt av andre, men da øker jeg ikke kontakten. Da gjør jeg det jeg kan for ikke å dyrke betattheten og fjerner meg heller. Tror mange går i en slik dyrkefelle, og gjør det vanskelig for både seg selv og partner.

Anonymkode: b2766...482

• Liker 1
Skrevet
Inverto skrev (5 minutter siden):

vil dere si at jeg da er utro? Fordi om det er slik det fungerer, kan jeg ikke si meg enig i det

Jeg vil være menneskelig

Nei, selvfølgelig ikke.

• Liker 5
Skrevet
Inverto skrev (5 minutter siden):

Jeg vil være menneskelig

Nei

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Emosjonelt utroskap for meg er når partneren lengter seg vekk over tid uten å ta tak i det og tak i forholdet, slik en over skriver. Dyrker betatthet og forelskelsen rett og slett, og i tillegg nærmer seg personen på en viss måte fordi han er interessert. For meg er emosjonell utroskap også til stede dersom min kjæreste er betatt av noen og søker mer kontakt med denne, fordi han vil se og prate med henne fordi han er interesser, uansett om han er fysisk utro eller ikke. Denne fella tror jeg mange går i. Jeg har jo også blitt betatt av andre, men da øker jeg ikke kontakten. Da gjør jeg det jeg kan for ikke å dyrke betattheten og fjerner meg heller. Tror mange går i en slik dyrkefelle, og gjør det vanskelig for både seg selv og partner.

Akkurat dette jeg også vil definere som emosjonelt utroskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...