Gå til innhold

Stjernekamp 2023

jukkapalme

Anbefalte innlegg

Banjo skrev (9 minutter siden):

Absolutt!

Syns denne sesongen mangler deltakere som overrasker skikkelig, alle gjør stort sett en grei innsats. Men jeg er ikke veldig imponert over nivået. De fleste synger tett opp mot sin egen stil, samme hvilken sjanger de skal være i. Og det syns jeg er kjedelig, programmet blir morsommere når deltakerne tør å gi alt.

Ja enig. Selv om denne episoden absolutt var et steg i riktig retning :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags substanser går egentlig NRKs egen musikkanmelder på? Dagens terningkast er jo helt i tåka! 

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-stjernekamp-2023-_-opera_-23.-september-1.16562902

Jeg mener: å gi Ella Maija en sekser på terningen er jo totalt useriøst. Det var jo en lidelse å høre på, og egentlig ikke spesielt komisk, heller.

At skrekkforestillingene fra Mia og Adrian fikk firere, som er det samme som han gav Odd René, er jo bare en vits. På toppen av det hele gav han kveldens dårligste karakter til Mari Bella, som på ingen måte var den dårligste framføringen, og som attpåtil hadde den mest krevende arien av dem alle.

Mulig terningkastene også er ment å være i humorsjangeren, men da snubler han og går på trynet i forsøket. Terningkast to fra meg. 🎲

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damien var klart best, fikk nærmest Therion* vibber av han og det er et kompliment. Han og Tone var best, Ella Maija var også kul.

*=svensk metallband som blander opera og metal og stort sett synger om mytologiske temaer

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Entern said:

Damien var klart best, fikk nærmest Therion* vibber av han og det er et kompliment. Han og Tone var best, Ella Maija var også kul.

*=svensk metallband som blander opera og metal og stort sett synger om mytologiske temaer

Damien var definitivt best i kveld, han klarte å bruke stemmen i en retning som faktisk liknet klassisk sang, samtidig som han lagde et ekstremt kult sceneuttrykk.

Ellers så ble jeg positivt overrasket over Aleksander. Ikke at det var verdt en stående applaus, men hadde han åpnet munnen og gitt litt mer trøkk jevnt over så hadde det virkelig gitt operafølelsen. Og det trodde jeg ikke at han kunne klare i det hele tatt, syns han har vært så tam og tafatt hele sesongen hittil.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null peiling på opera, men synes at Aleksander og Damien var veldig flinke.  Stakkars Mia, jeg skjønte fort at hun ikke hadde grepet på dette, men tøft nok bare å delta i et program som dette. Kattejammeret til Ella Maija var fryktelig. Men sikkert vanskelig nok, og hun er jo god å styre stemmen.  Godt at hun kom videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banjo skrev (3 timer siden):

Absolutt!

Syns denne sesongen mangler deltakere som overrasker skikkelig, alle gjør stort sett en grei innsats. Men jeg er ikke veldig imponert over nivået. De fleste synger tett opp mot sin egen stil, samme hvilken sjanger de skal være i. Og det syns jeg er kjedelig, programmet blir morsommere når deltakerne tør å gi alt.

Det virket som enkelte ikke gjør en innsats, savnet Melis for hun lagde i det minste show.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (7 timer siden):

Synes ikke Adrian heller får det helt til i kveld.

Jeg kosa meg! Opera, nei - men jeg vil se han i en julekalender eller barnefilm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 minutt siden):

90-tallet blir nok en bra kveld! 

Ja. Det tror jeg også. Jeg gleder meg allerede. Jeg lurer på hvilke sanger de har valgt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen suger. Å bytte ut Riise med blodfattige Dancke endret hele atmosfæren i programmet. Jeg er fan av Dancke, men ikke i dette formatet. Det er et lettbent familieprogram, ikke "høyeste kred i musikkmiljøet"-program. Enda verre - operaepisode uten Solveig Kringlebotn 😨

En av de beste stemmene, Melis (idiotisk artistnavn), røk altfor tidlig på feil tolking av låt  - hun sa hun ville "løfte en låt som ikke var så godt kjent" og da må man lure på hvilken stein hun har levd under, for det er jo en gigahit, som hun totalslaktet! Har ikke hørt verre slakting av en låt, hun plukket av alt låten handler om. Hun har vokalen, og var reelt sett en av de få som skulle kommet til finalen. Tone har ingenting i musikk å gjøre hvis hun ikke gjør country, og det kommer hun aldri til å gjøre fordi det passer ikke imaget hun liker (glamourbabe). Hun har ikke særlig mer å by på nå enn da hun startet, glossy utseende og lange ben, det går tretten på dusinet i musikkbransjen. Mia røk fortjent.. Ehi burde blitt lenger. Aleksander har potensiale. Adrian har ingenting i en musikkonkurranse å gjøre. Elle lever på lånt tid, ikke allsidig nok.

Dommerne reiste seg for Aleksander i opera, men sammenliknet med noen av tidligere sesongers prestasjoner er det ganske tamt. I det hele tatt mangler denne sesongen alt som ellers har gjort Stjernekamp verdt å se på, og det er personligheter i alle ledd. Se forrige sesong, hvilke personligheter og samhold og kjemi som var gjennomgående der, det er helt fraværende i år. De som burde stå i finalen av de som er igjen nå er Mari bølla og Odd Rene (eller Aleksander). De som skulle tått i finalen var Mari Bølla og Melis.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett 2 episoder. Dårlig talent på de aller fleste. Skuffende! Eneste flinke er 2 av mennene som jeg ikke husker navna på😅

Men Adrian,Tone, Aleksander😱

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CAPS LOCK skrev (14 timer siden):

Ja. Det tror jeg også. Jeg gleder meg allerede. Jeg lurer på hvilke sanger de har valgt 

Hørte de nevnte Britney Spears om ho Bella

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (9 timer siden):

og det er personligheter i alle ledd.

Enig! 
Behold Kåre Magnus og få inn Mona og Thomas igjen!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finalen kommer til å stå mellom Odd Rene og Nordlendingen som jeg ikke husker navnet på. Ikke at jeg syns at sistnevnte bør stå der, synes ikke hun har gjort det så bra. Derimot har alltid nordlendingene hatt et enormt støtte fra sine egne hver sesong,.så skulle ikke undre meg om hun havner i finalen.

Men potensielt tror jeg både: Mari Bølla, Og Tone Damli også kan havne i en finale. Førstnevnte fordi hun er veldig flink, andre fordi alle vet hvem hun er. Nå syns jeg de begge personlig har gjort det greit i stjernekamp så langt

Alexander er kanskje en utfordrer, men jeg ser mer enn 4-5 plass på han. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tussi84 skrev (49 minutter siden):

Finalen kommer til å stå mellom Odd Rene og Nordlendingen som jeg ikke husker navnet på. Ikke at jeg syns at sistnevnte bør stå der, synes ikke hun har gjort det så bra. Derimot har alltid nordlendingene hatt et enormt støtte fra sine egne hver sesong,så skulle ikke undre meg om hun havner i finalen.

Men potensielt tror jeg både: Mari Bølla, Og Tone Damli også kan havne i en finale. Førstnevnte fordi hun er veldig flink, andre fordi alle vet hvem hun er. Nå syns jeg de begge personlig har gjort det greit i stjernekamp så langt

Alexander er kanskje en utfordrer, men jeg ser mer enn 4-5 plass på han. 

Finnmarkingen Vegard Bjørshol ble stemt ut før semifinale. Det samme ble Jørn Hoel. Så påstanden din holder ikke helt mål. 

Det er alltid noen deltakere som flyter med på trynefaktor, som for eksempel Carina Dahl og  Jorunn Stiansen. Etter min mening røk det en del dyktigere deltakere på bekostning av disse to.

Når det kommer til nordlendingene vil jeg ikke si det var ufortjent at Maria Haukaas, Ella Marie og Bilal sto i finalen. Å ja, jeg er nordlending . Men vil påstå jeg klarer å legge bort sjåvinisten i meg å gå for sangstemme og egenart i denne sammenhengen.

Endret av Oida
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier litt på alle egentlig, men helst Odd Rene, Alexander eller Damian 

Endret av cerruti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (17 timer siden):

Hørte de nevnte Britney Spears om ho Bella

Ja. Det hørte jeg også. 

I dag har Tone postet på Instagram at hun skal synge Don't Speak av No Doubt. Det tror jeg er et klokt valg av henne, for det er en veldig kjent sang som ikke er vanskelig å synge 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...