Gå til innhold

Jeg er svimmel...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er så rart, for den siste uken har jeg vært sånn småsvimmel hele tiden. Som om jeg er på båt og det er litt bølger, men ikke mye. Veldig rart.

Er ikke syk, tar ikke medisiner jeg ikke har tatt før (bare antihistaminer som jeg har tatt i årevis) og jeg aner virkelig ikke hva dette kan skyldes.

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Very Victoria
Skrevet

Sjekk at du ikke er gravid.

Skrevet (endret)
Sjekk at du ikke er gravid.

Meget, meget liten sjanse for det. I så fall blir det meg og Jomfru Maria. :ler:

Øh, ikke at jeg er jomfru altså. Har en datter, så det er sagt. Osv... :sjenert::rodme:

Endret av Violetta
Skrevet

Har du stiv nakke/skuldre? Sovet dårlig? Lavt blodtrykk?

Alle disse tingene gjør at jeg blir svimmel og litt sjøsyk. Har også fått det bekreftet av lege.

Skrevet

Har hørt litt her og der at det er flere som svimler for tiden, men da gjerne i forbindelse med andre ting, forkjølelse, influensa, omgangssyke m.m. Har du tenkt på virus på balansenerven?

Skrevet
Har du stiv nakke/skuldre? Sovet dårlig? Lavt blodtrykk?

Alle disse tingene gjør at jeg blir svimmel og litt sjøsyk. Har også fått det bekreftet av lege.

Ja jeg har jo sovet litt dårlig/lite i det siste. Mulig det er det som gjør det.

Har hørt litt her og der at det er flere som svimler for tiden, men da gjerne i forbindelse med andre ting, forkjølelse, influensa, omgangssyke m.m.  Har du tenkt på virus på balansenerven?

Joda, kjente en som hadde det en gang, men jeg er liksom ikke så svimmel. Det synes nok ikke når jeg går, det bare føles.

Skrevet

Kanskje du har litt lavt blodtrykk for tiden? Eller jernmangel. Tror man kan bli svimmel av det. Iallefall lavt blodtrykk. Jeg har lavt men innenfor normalen og kan være litt svimmel innimellom. :sprettoy: <--- svimmel

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg var litt småsvimmel og rar i noen dager her før jeg fikk en skikkelig forskjølelsesrunde med halsvondt, tett nese og propper i øra, vondt i hodet og generelt skikkelig sure greier. Får ikke håpe det er det.

Skrevet

Jeg har det samme.. Litt ør mer som.. Har også vært det i flere dager, men jeg regner med at det er fordi jeg har sovet litt dårlig i det siste.

Hos meg er det problemer med konsentrasjon, litt svimmel og sist men slett ikke minst krysser øya seg stadig.. :overrasket:

Jeg må nok bli flinkere til å komme meg ut i frisk luft og samtidig legge meg tidligere.. (høres ut som rene nyttårsløfter..)

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg og, jeg og! Svimler og føler meg dårlig. I dag ble jeg så kvalm at jeg måtte sjekke at jeg ikke var gravid, sånn for sikkerhets skyld. Er ikke det da, så det er fremdeles et mysterium. Tror det er en stressreaksjon for min del, stiv nakke og skuldre skal visstnok gjøre en svimmel på sikt.

Skrevet

OJ!

Her sitter nemlig jeg, hjemme fra jobb i dag, pga at jeg er så svimmel. Har brukt akkurat den samme beskrivelsen som noen av dere - at jeg føler meg nesten litt sjøsyk. Blir småkvalm når jeg er i bevegelse.

Jeg har også sovet dårlig i det siste, samt er sliten - og så er jeg gravid da...så jeg har skylda litt på det. Men kanskje det rett og slett er noe som går nå?

Skal jammen ringe legekontoret i morgen for å høre om det er flere som har ringt ang. det samme.

Hadde en sånn runde for to år siden også jeg - akkurat det samme. Var til lege da, og fikk beskjed om at det kunne være et virus av et eller annet slag. Det gikk over av seg selv i hvertfall, og jeg fikk sjekka opp hodet på CT sånn at jeg fikk vite at alt så bra ut inni der.

Det er fryktelig ubehagelig å være svimmel...

Gjest Tristessa
Skrevet

Ja, det er skikkelig ekkelt, Kverula! Det er som om det skyller over meg når det kommer. Hadde jeg vært gravid, ville jeg nok gitt det skylden, men nå er jeg heldigvis ikke det. Når jeg sitter stille, er det som om det er en karusellfølelse, når jeg står og går er det som om jeg er sjøsyk. Ekkelt, håper det gir seg snart.

Skrevet

Hvordan er det med deg i dag da, Tristessa?

Jeg ringte legekontoret i dag, og ble bedt om å komme ned en tur. Tok meg på alvor siden jeg er gravid. Men den tulle-legen min sjekka bare at blodtrykket mitt var normalt og gav meg noen tabletter som skulle døyve svimmelheten og kvalmen litt.

Han kunne ikke si noe om hva årsaken kunne være, verken graviditeten eller andre ting...

Så da får man bare vente på at det skal gå over igjen da. :roll:

Gjest Tristessa
Skrevet

I dag er det litt verre med meg, har en klump i halsen som ikke vil vekk, og jeg føler meg egentlig ganske bekymret. :tristbla: Får ikke lest særlig mye når jeg svimler sånn. Venter på at klokken skal bli ett, slik at jeg kommer gjennom telefonen hos legen, og jeg nekter å ta nei for et svar!

Skrevet

Jeg også er hjemme fra jobb. Har sovet i hele dag! Fremdeles svimmel, i tillegg til veldig trøtt og lite opplagt. Og kvalm, ja. Sjøsyk... :forvirret:

Skrevet

Tydeligvis noe som går ja, et virus sikkert. Men man blir jo frisk igjen, så man får bare være tålmodig. Man skal lytte til kroppen sin...

Gjest Tristessa
Skrevet

Er det noen som kjenner seg igjen i denne beskrivelsen av svimmelheten? Jeg kjenner meg rett og slett drita full når det kommer, sånn karusellfull som man er rett før man er så dårlig at man må spy. Ekkelt!

Skrevet

Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal forklare svimmelheten jeg - men det kan minne litt om sånn man kan bli når man har fått i seg litt for mye alkohol ja. Ikke at noe snurrer, men når jeg flytter øynene så føles det som hele kroppen duver og er i bevegelse...Særlig hodet...Og så kommer kvalmen...

Jeg bekymrer meg ikke så veldig, men det er ubehagelig...

• 6 år senere...
Skrevet

Hei! Jeg har svimlet i nå en uke.. det føles som jeg er høyt beruset når det kommer.. de første dagene var det helt forferdelig! Alt gikk rundt.. spesielt i sengen når jeg snudde meg til siden.. det er litt sånn enda men ikke like gale! Jeg blir også svimmel når jeg lenner meg bak eller fram.. Har tatt noen Sobril og sovetabeletter av legen men disse sluttet jeg på samme dagen jeg ble svimmel for trodde det kunne ha noe og si! men ellers har jeg utrolig stiv nakke og skuldre, kjenner også jeg har en saftig knute litt nærmt halsen på høyre siden.. kan det ha noe å si? at knuten kanskje klemmer på noen blodårer? jeg ble veldig redd de første dagene men det er blitt litt bedre så håper det går over. bruker en sånn varmepute vær dag der jeg er stivest i nakken i håp om at det skal bli bedre... har noen av dere hatt det slik før? Hilsen en frustrert og skremt jente på 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...