AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #21 Skrevet 30. august 2023 Jeg mener ja, hunder trenger hundevenner som mennesker trenger menneskevenner. Hunder er sosiale skapninger. Men det betyr ikke at de skal læres opp til å hilse på alt og alle! Men har du venner/bekjente med hund så bør de få omgås så sant kjemien er tilstede. Jeg har to hunder som har syv hundevenner. Turer med hundevennene er tusen ganger kjekkere enn tur med bare mor og hverandre 😅 Anonymkode: 91b51...cd5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #22 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 19.01): Problemet er at vi ikke har noen venner med hund. Så jeg lurer egentlig på om vår evt hund vil få et godt liv selv om den ikke får noen hundevenner. Anonymkode: 752e8...104 Den vil nok ha ett fint hundeliv med flokken sin ❤ Kjente ingen da jeg og forrige hunden min flyttet inn der jeg bor. Men det var fullt av mennesker med hund i nabolaget. Der jeg stoppet opp å pratet med de andre hundeeierne og vi begynte å gå tur sammen når vi møttes ute og senere fikk vi eierne bedre kontakt. På den måten fikk jeg venner med hund. Så når jeg fikk min nye hund hadde han ulike hunder å være med 😊 Evt melde dere inn i en hundeklubb? Anonymkode: 75848...584
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #23 Skrevet 30. august 2023 Jeg må si jeg er overrasket hvor mange som mener man ikke trenger sosialisere hunden. En ikke sosialisert hund kan bli en farlig trigger. Nå bor vi rett ved noen parker og fra min var valp var det helt naturlig å stimulere de sosiale antennene. Han går spesielt godt overens med 5 stykker. De viser stor glede når de ser hverandre og er på samme nivå. Å ha besøk innendørs er jo ikke nødvendig. Anonymkode: cea98...08a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #24 Skrevet 30. august 2023 Har lest et sted at hunder ikke trenger andre hunder for å trives, så lenge de har flokken sin som er oss mennesker. vi har to hunder, og de er ikke så veldig interessert i hverandre, selv om de følger med på hverandre og kommer godt overens. Hunder er jo flokkdyr, så de blir jo veldig giret når de ser andre hunder. Anonymkode: 6c845...ea4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #25 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg må si jeg er overrasket hvor mange som mener man ikke trenger sosialisere hunden. En ikke sosialisert hund kan bli en farlig trigger. Nå bor vi rett ved noen parker og fra min var valp var det helt naturlig å stimulere de sosiale antennene. Han går spesielt godt overens med 5 stykker. De viser stor glede når de ser hverandre og er på samme nivå. Å ha besøk innendørs er jo ikke nødvendig. Anonymkode: cea98...08a Jeg tror det er veldig uklart hva som menes med sosialisering. Mange jeg møter på tur, ser ut til å tenke at sosialisering er at hunden deres skal få hilse på alle hunder den møter i bånd. For min hund har det ingen verdi, annet enn at han blir kjempestressa og gira. Noen kaller det sosialisering, jeg mener det ikke er det. Ei heller mener jeg at det å slippe en hund inn i en hundepark med en hel haug andre hunder den ikke kjenner, er god sosialisering. Det hender min får leke i hundepark, men da ser jeg nøye an de hundene som er der på forhånd og tar en vurdering av både de og eierne. Så det kan bli god sosialisering, men ser jeg ufin atferd eller eiere som ikke følger med og bare sitter på en benk, går jeg rett og slett videre. Det beste er sosialisering med noen kjente hunder, men i mange tilfeller er ikke min spesielt interessert i det heller når alt kommer til alt. Stor stas ved første hilsing, og så går han og finner på noe annet. Anonymkode: 86b58...ee9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå