jabx Skrevet 28. august 2023 #21 Skrevet 28. august 2023 Fjellmannover190 skrev (9 timer siden): Kjære kvinneguiden: Eg er ein greit trent kar som ligg på 26 i BMI og har det som står i anbefalingene normalt midjemål, og er 193 cm høg, og eg er 45 år. Men har fått kommentarer frå fleire eg har datet om at dei ikkje liker så tynne menn? Eg føler meg ikkje tynn, og eg er faktisk over BMI anbefalinger og ligg rett rundt anbefalingar på magemål. Er det slik at eg berre er ganske mykje tynnere en gjennomsnittet, eller er det slik at pappakropp er meir inn? (Eg har vore der, og føler meg betre no) BMI er vanskelig å bruke generelt, da det mer gjelder på gruppenivå. Men BMI på 26 er vel i overvektig-sonen? 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #22 Skrevet 28. august 2023 Det er jo ugreie kommentarer å komme med, uansett om det etter den andres mening er for tykt eller for tynt. Jeg har en tendens til å like bears with a belly, men det er fordi det speiler min livsstil. Jeg elsker å trene, løfter mye tungt - og elsker å spise. Synes det er digg med noen som liker det samme som meg, og hvor jeg kan se for meg å tilbringe mye tid sammen. Når det er sagt, så har jeg når kjemien har vært der aldri IKKE likt noen eller vært tiltrukket av noen som er tynnere, da er den tynne kroppen digg fordi vi har "en greie". Jeg har data powerliftere, syklister og basketspillere - og syntes alle kroppene var digge - fordi de speila at partneren min hadde noe de var opptatt av og fordi jeg fikk se dem bli bedre i det. Kos deg med kroppen din slik du liker den, du ❤️ Anonymkode: bff1c...44d 2
Gjest Refreng Skrevet 28. august 2023 #23 Skrevet 28. august 2023 Det første jeg ville gjort er å vurdere om de som kaller deg for tynn, selv har kroppskomplekser. Usikkerhet kan trigge den type kommentarer. Det er også veldig uhøflig å kommentere på kropp på den måten på date. Prøver de å rakke ned på deg? Jeg tenker nok du vil tiltrekke flere damer om du er slank og muskuløs, enn om du har pappakropp. Du vil nok også lettere tiltrekke deg damer som selv trener og verdsetter det. Selvsagt kan det være at den ene kvinnen du til slutt faller for, liker pappakropper, det vet man aldri. Men om du vil tiltrekke flest mulig så er nok det å være trent alltid en fordel. 7 hours ago, ThereGoesBob said: Kutt ut det ordet der. Om noen er slank er ikke ensbetydende med at de er "veltrente" Da er du passe naiv. Slank kroppsbygning har absolutt ingenting med hvor mye eller lite et menneske trener. For en gjeng her inne, ugh ! Det er vel ingen som har sagt heller. TS sier at han er greit trent, så da må man nesten anta at det er snakk om en slank, trent mann i denne tråden. Så er det selvsagt umulig å vite hva "greit trent" betyr.
Engel Skrevet 28. august 2023 #24 Skrevet 28. august 2023 Jeg tenker at hvis du har datet damer som får seg til å si sånt til deg så har du datet feil type kvinner. Eller kvinner med veldig dårlig selvbilde selv, når de må rakke ned på andre. Å kommentere utseendet til en person er bare helt feil. Heldigvis er smaken veldig individuell, og det finnes garantert mange kvinner som liker din type kropp, eller som er som meg; bryr seg svært lite om akkurat hvordan koppen er hvis man matcher på resten. Som en høy kvinne selv så må jeg jo si at du har veldig fin høyde.😉 Uansett, hvordan du er som mennske, personligheten din, verdiene dine, betyr så uendelig mye mer enn type kropp. Men det er ingen tvil om at selvtilit er positivt, så vær fornøyd med kroppen din du! den er bra nok, uansett hva noen få kan klare å få lirt ut av seg. Men du kan ikke være den rette for alle kvinnner, det er det ingen som er. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #25 Skrevet 28. august 2023 Det blir bare brukt som unnskyldning for at du ikke er pen nok, eller har stor nok tiss. Lettere å skylde på noe «positivt». Anonymkode: e005a...da7
Fjellmannover190 Skrevet 28. august 2023 Forfatter #26 Skrevet 28. august 2023 (endret) Det har nok blitt sagt i en litt spøkefull setting, og kan være henvisning på at jeg ikke spiser kaker eller godteri, og dermed kan få noen til å føle seg litt 'usunne'. Men synes det har vært litt påfallende, og synes selv at jeg ikke er utpreget tynn, og i allfall ikke tynn-feit. Greit trent er 3-4 ganger i uken inkl styrketrening, ikke overdrevet, men greit Endret 28. august 2023 av Fjellmannover190
Fjellmannover190 Skrevet 28. august 2023 Forfatter #27 Skrevet 28. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir bare brukt som unnskyldning for at du ikke er pen nok, eller har stor nok tiss. Lettere å skylde på noe «positivt». Anonymkode: e005a...da7 Så positiv du var. Vi skal ikke ta størrelsediskusjon her, men det har nok vært jeg som har avsluttet de to gangene det har skjedd, og den ene hadde ikke sett noe engang:) 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #28 Skrevet 28. august 2023 Du er 193 høy og har 26 i Bmi. Det gjør deg til en svær mann. Det er ikke interessant for alle. Tipper mye løser seg om du dater kvinner over 170. Anonymkode: b8409...515 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #29 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er høy, da ser du tynnere ut en lavere menn med samme bmi. Drit i de damene, de er frekke og dere har ikke matchende preferanser, det er ikke greit å avvise folk med å trashe kroppen deres. Jeg foretrekker menn på skalaen slank-mager, dette pappakropp-uttrykket er bare noe vi har funnet på for å unnskylde fedme hos menn. Anonymkode: 5ddfa...781 Da bruker man begrepet ukorrekt mener nå jeg. Pappakropp betyr litt ekstra, ikke fedme. Samme som for kvinner som er "formfulle" betyr at de har litt ekstra, men ikke fedme. I mitt hode. Uansett bør TS droppe dater som kommenterer kropp, det er et gult flagg syntes jeg. Når man som date tillater seg å være småfrekk allerede under dating, så kan man jo tenke seg hvordan det evt. hadde blitt i et forhold. Man bør se på hvordan folk oppfører seg heller enn hvordan de selv mener de er. Anonymkode: 97089...e45 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #30 Skrevet 28. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du er 193 høy og har 26 i Bmi. Det gjør deg til en svær mann. Det er ikke interessant for alle. Tipper mye løser seg om du dater kvinner over 170. Anonymkode: b8409...515 Damene klager jo over at han ikke er stor nok... Så han må jo date mindre damer, ikke større Anonymkode: f2933...32a
AprilLudgate Skrevet 28. august 2023 #31 Skrevet 28. august 2023 Hva for noe asosiale damer er det du dater da? 😅🤷♀️
AprilLudgate Skrevet 28. august 2023 #32 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er 193 høy og har 26 i Bmi. Det gjør deg til en svær mann. Det er ikke interessant for alle. Tipper mye løser seg om du dater kvinner over 170. Anonymkode: b8409...515 😂 Hæ? 26 i BMI for en mann blir aldri for mye. Seriøst. Den BMI’ en som er aller sunnest mtp dødelighet er 24-27. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #33 Skrevet 28. august 2023 Kommer an på hvorfor man har pappakropp. Jeghar en mannlig kollega som har enveltrwnt og flott kropp. Samtidig så kjenner jeg kona hans, og vet at han er en stor egoist som blir dritsur og furt dersom han ikke får 2 timer egentid hver eneste kveld til å trene. Han blir rett og slett ikke mulig å ha i hus, så sur og tverr blir han. Hun er dermed mye alene med barn og hjem hver eneste kveld, og er så utslitt at hun nesten er gjennomsiktig. Da foretrekker jeg en mann med pappakropp som gjør sin del i hjemmet. Anonymkode: 12dfa...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #34 Skrevet 28. august 2023 Alltid elsket trente, slanke menn. Ingenting har endret seg med det bortsett fra at utvalget er mindre n[r man blir eldre. Disse blir fort "tatt". "Pappakroppen" betyr bare overvekt. Og er ikke fan av det. Anonymkode: 20c2f...3cd 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #35 Skrevet 28. august 2023 Jeg liker pappakroppen jeg! ❤️ Jeg personlig er litt lubben, og vil ha partner av samme kropp. Jeg liker ikke muskelbunter, og dessverre er de med lite fett på kroppen/tynn benbygning heller ikke noe jeg er så glad i. Så om jeg skal tenne på deg seksuelt, må det være litt ekstra og ta i. Må Gjerne være sterk, men sixpack is a no-no for meg. Og om du ikke liker litt ekstra å ta i på partner, så slapp av, da er ikke vi en match uansett Anonymkode: c10bb...4b3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #36 Skrevet 28. august 2023 ThereGoesBob skrev (14 timer siden): Kutt ut det ordet der. Om noen er slank er ikke ensbetydende med at de er "veltrente" Da er du passe naiv. Slank kroppsbygning har absolutt ingenting med hvor mye eller lite et menneske trener. For en gjeng her inne, ugh ! Hvilket ord? Har du sitert feil person? Jeg skrev ingenting om slanke menn. Jeg liker veltrente menn. Det er du som setter likhetstegn mellom slank og veltrent. Anonymkode: d323e...9eb
Engel Skrevet 28. august 2023 #37 Skrevet 28. august 2023 Føyer til en liten ting, jeg har datet en mann som faktisk var veldig tynn (bmi på 22, typisk langdistanseløper uten antydning til muskler i overkroppen) som jeg ble litt oppgitt over fordi han ikke kunne spise ditt og ikke kunne spise datt for å ikke legge på seg. Da kommenterte jeg til slutt at etter min smak kunne han gjerne legge på seg noen kg (faktisk veide han litt mindre enn meg, noe han ikke visste siden jeg aldri snakket om vekten min i motsetning til han). Men der var det jo fokuset jeg reagerte på, ikke kroppen. Da kropp ikke er viktig. Dette var også en mann i 40-årene. Kan det ligge noe sånt bak? At du fokuserer på kropp? Eller at du dater damer som er såpass mye "større"/utrente at det er derfor de føler på det? 1
Bovina sancta Skrevet 28. august 2023 #38 Skrevet 28. august 2023 Jeg liker mannen uansett om han har lagt på seg eller ikke. Men jeg liker han ekstra godt der han er nå, med sunn kroppsvekt. Jeg vil ikke miste han for tidlig ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå