Gå til innhold

Når er foreldremøte slutt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På min videregående var det kun foreldremøte det første året. Trodde det var vanlig, etter dette året er jo elevene over 16 år. Hadde aldri med foreldrene mine på elevsamtale heller, mens jeg gikk på videregående. Dette var for 10 år siden, vel og merke

Anonymkode: 477e0...005

Ja, det er over 16 år. Fremdeles to år til de er myndige. Jeg har jobber i vgs i 20 år og vi har fremdeles foreldremøter og utviklingssamtaler. Dessverre er det ofte der det trengs mest, hvor foresatte ikke møter. Samarbeid mellom hjem og skole er fremdeles viktig, selv om ungdommen er over 16 år. Personlig, syns jeg det er fint å få innblikk i hva mine ungdommer gjør på skolen, hva som skal skje fremover osv. 

Anonymkode: 02306...eae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis er det foreldremøter også på videregående! Jeg er genuint interessert i mitt barns hverdag,selvom hun er 17 år. Kanskje ekstra viktig å følge opp i den alderen,tenker jeg! 

Anonymkode: 34a97...646

• Hjerte 1
Skrevet

Borteboer barn vg 1 og vg 2 foreldremøte og foreldresamtale begge år.

Anonymkode: 9e14c...f0c

Skrevet

Barne og ungdomsskolen har både foreldremøte i sal / klasserom og foreldresamtale mellom lærer og foreldre. Vgs har også informasjonsforeldremøte i begynnelsen av skoleåret, delvis felles og delvis i klasserom. Men foreldresamtale mellom lærer og foreldre er vel ikke vanlig, med mindre noe spesielt oppstår? Eller kanskje dette varierer? 

Anonymkode: bbdf6...452

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...