Gå til innhold

Søsken flytter bort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei trenger råd viss noen har vært gjennom det samme. Har to barn og det ene barnet skal flytte bort grunnet at h*n har problemer som adhd og utagerende oppførsel. Barnet ønsker selv og flytte. Vi har funnet en familie som vi skal prøve hos en stund og se om det går, men andre barnet har mange spm rundt hvorfor søskene skal flytte og er stressa rundt dette, noen som har noen tips på hvordan man kan best mulig gi ro rundt dette uten at det blir for mye? 

Anonymkode: a2bcb...fcb

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei trenger råd viss noen har vært gjennom det samme. Har to barn og det ene barnet skal flytte bort grunnet at h*n har problemer som adhd og utagerende oppførsel. Barnet ønsker selv og flytte. Vi har funnet en familie som vi skal prøve hos en stund og se om det går, men andre barnet har mange spm rundt hvorfor søskene skal flytte og er stressa rundt dette, noen som har noen tips på hvordan man kan best mulig gi ro rundt dette uten at det blir for mye? 

Barnevernet er vell inni bildet? Barnefar?

Skrevet
sjokis22 skrev (Akkurat nå):

Barnevernet er vell inni bildet? Barnefar?

Barnefar er ikke i bildet nei. Han har en far men ikke biologisk. Ja barnevernet har vi super kontakt med men ikke det jeg lurte på vell 🙂

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnefar er ikke i bildet nei. Han har en far men ikke biologisk. Ja barnevernet har vi super kontakt med men ikke det jeg lurte på vell 🙂

Er far til begge barna inni bildet???

Skrevet
sjokis22 skrev (Akkurat nå):

Er far til begge barna inni bildet???

Yngste barnet har en pappa. Eldste barnet har ikke kontakt med biologiske pappa men ser på min kjæreste som pappa. Hva vil du frem til? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du må jo bare være mest mulig åpen med ungen - informasjon er i de aller fleste sammenhenger bedre enn usikkerhet og uklarhet. Ut over det er det jo ikke så lett å gi råd om en så konkret og spesiell situasjon når du ikke engang sier hvor gamle de involverte ungene er.

Anonymkode: f6e1f...1ec

• Liker 1
Skrevet

"Du vet at per har hatt det vanskelig og at vi har kranglet mye. Nå et vi enige om at per skal prøve å bo litt sammen med xx for å se om han får det litt bedre. Vi er like glad i han og han er fortsatt broren din og gutten vår"

Anonymkode: 53da3...c8f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Yngste barnet har en pappa. Eldste barnet har ikke kontakt med biologiske pappa men ser på min kjæreste som pappa. Hva vil du frem til? 

Dette her er veldig forvirrende. Dette innlegget ligner veldig på et annet så regner med begge er dine... Først så skriver du at ene barnet ikke liker kjæresten din, nå ser plutselig barnet på kjæresten din som en far?? Tenker viss dette er så forvirrende for meg som er voksen må det være ganske forvirrende for et barn...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Eehh? Du har holdt på her inne å skrevet tråder i flere deler. Var det ikke han du er i et ferskt forhold med og som du lar blande seg i oppdragelse og irettesette av eldstemann, og som ikke liker ungen din og nå skal dere plasseres bort? Som du etter så kort tid ønsker å flytte sammen med, og yngstemann ser på han som pappa? Dette virker ikke helt bra. Hvor gammel er yngstemann? Dette er jo helt utrolig rotete sak. Blir litt bekymret kjenner jeg. 😳

Anonymkode: d589a...0e4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du må jo bare være mest mulig åpen med ungen - informasjon er i de aller fleste sammenhenger bedre enn usikkerhet og uklarhet. Ut over det er det jo ikke så lett å gi råd om en så konkret og spesiell situasjon når du ikke engang sier hvor gamle de involverte ungene er.

Anonymkode: f6e1f...1ec

Takk for tips🙂 ønsker og være anonym og ikke utnevne barna mine på kvinneguiden 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eehh? Du har holdt på her inne å skrevet tråder i flere deler. Var det ikke han du er i et ferskt forhold med og som du lar blande seg i oppdragelse og irettesette av eldstemann, og som ikke liker ungen din og nå skal dere plasseres bort? Som du etter så kort tid ønsker å flytte sammen med, og yngstemann ser på han som pappa? Dette virker ikke helt bra. Hvor gammel er yngstemann? Dette er jo helt utrolig rotete sak. Blir litt bekymret kjenner jeg. 😳

Så nå har jeg plutselig mange tråder? Ok. At min eldste ønsker og kalle min kjæreste for pappa det er opp til h*n selv, h*n kan kalle hvem h*n vil for hva h*n selv vil. Når man er godt voksen og har unger og er i et forhold så blir det naturlig at begge to tar en del av både det positive og det negative men du er kanskje ikke godt voksen mtp hvordan du skriver?  Yngste er 10. Dette er en side hvor man kan spørre om råd og tips, men ønsker svar fra de som kan gi det. Er ikke bekymringsfullt og spørre om hjelp, du burde prøve, det er ikke farlig 🙂🙂 kanskje du hadde trengt det 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Enig.. tror vi er flere som er bekymret for denne saken nå. 

Anonymkode: a1e9a...3c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så nå har jeg plutselig mange tråder? Ok. At min eldste ønsker og kalle min kjæreste for pappa det er opp til h*n selv, h*n kan kalle hvem h*n vil for hva h*n selv vil. Når man er godt voksen og har unger og er i et forhold så blir det naturlig at begge to tar en del av både det positive og det negative men du er kanskje ikke godt voksen mtp hvordan du skriver?  Yngste er 10. Dette er en side hvor man kan spørre om råd og tips, men ønsker svar fra de som kan gi det. Er ikke bekymringsfullt og spørre om hjelp, du burde prøve, det er ikke farlig 🙂🙂 kanskje du hadde trengt det 

10 åring som ser på din nye på ferske kjæreste som pappa og kaller han pappa? Problemet er vel også at han som en ny kjæreste kommer inn å skal ha oppdra og ha en oppdragelse rolle for en ungdom. Det i seg selv er jo dømt til å gå feil

Det kommer en ny mann inn i bilde som skal irettesette ungdommen, og som en 10 åring så fort ser på som pappa og kaller pappa. Det er veldig rart og det er litt urovekkende at du ikke ser det, for det hører ikke hjemme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

10 åring som ser på din nye på ferske kjæreste som pappa og kaller han pappa? Problemet er vel også at han som en ny kjæreste kommer inn å skal ha oppdra og ha en oppdragelse rolle for en ungdom. Det i seg selv er jo dømt til å gå feil

Det kommer en ny mann inn i bilde som skal irettesette ungdommen, og som en 10 åring så fort ser på som pappa og kaller pappa. Det er veldig rart og det er litt urovekkende at du ikke ser det, for det hører ikke hjemme.

Nå ser det ut om at kjæresten og far til yngste er en og sammen person 

Anonymkode: 1c18f...916

• Liker 2
Skrevet

Bare si det som det er?

Søsken sliter veldig med adhd og ønsker å se om litt forandring i miljø kan roe ting litt. 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Eller….

Er dette riktig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har aldri skrevet at min ti åring kaller kjæresten min for pappa. Det barnet har en pappa og kaller min kjæreste for sitt navn. Min eldste som kaller for pappa så da må du faktisk lese hva jeg skriver 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå ser det ut om at kjæresten og far til yngste er en og sammen person 

Anonymkode: 1c18f...916

Da må du lese hva som faktisk står der 

Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Bare si det som det er?

Søsken sliter veldig med adhd og ønsker å se om litt forandring i miljø kan roe ting litt. 

Eller….

Er dette riktig? 

Takk for tips 🙂 nei et nett troll som jeg vet hvem er som prøver og lage dårlig stemning antar jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har aldri skrevet at min ti åring kaller kjæresten min for pappa. Det barnet har en pappa og kaller min kjæreste for sitt navn. Min eldste som kaller for pappa så da må du faktisk lese hva jeg skriver 🙂

Det eldste barnet kallar allereie kjærasten din for pappa? Sant? :)

Anonymkode: 857af...1e8

Skrevet

Ts sine tidligere tråder. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...