Gjest Elooon Skrevet 29. august 2023 #81 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) . Endret 25. september 2023 av Elooon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 29. august 2023 #82 Del Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (4 minutter siden): Nei. Selvfølgelig, derfor jeg skrev «i ett forhold der kvinnen tar seg av barn og hjem» for det gjelder ikke alle forhold. Tror ikke det gjelder de fleste, men veldig mange ja. Uansett kan ikke en mann vite om noe seksuell traume uten at kvinnen er ærlig om det. Eller omvendt, en kvinne kan ikke vite om hva som er galt om det er traume elle noe annet uten at mannen er ærlig om det. Nytter ikke bare å nekte sex uten å si hva som er galt. Mennesker er ikke tankelesere. Ut i fra måten du snakker om temaet generelt, så ville jeg aldri følt meg komfortabel med å dele noe slikt med deg ihvertfall. Vi trenger å føle oss både fysisk og emosjonelt trygge, og føle at vi blir respektert, før vi deler noe slikt. Når du bruker formuleringer som "nekte sex", "ingen skal måtte godta å ikke få ha et sexliv" og diverse andre ting du skriver som får det til å gå kaldt nedover ryggen, så føler man seg ikke trygg. Det virker som du tar ganske lett på sex, og kun ser på det som en fysisk ting man gjør fordi det er godt - og for all del, det er det også - men for mange, og kvinner spesielt, er det som regel ikke fullt så simpelt. Hvis jeg sier nei til mannen min, så reagerer han med å først stoppe tilnærmingen, og deretter å genuint spørre om det går bra med meg, om det er noe galt, eller om jeg bare ikke føler for det i kveld. På et hvilket som helst punkt, kan jeg si nei, og han godtar det uten å bli sur eller prøve å overtale meg. Vi har til og med funnet på et kodeord jeg kan si, som betyr at han må stoppe med én gang, fordi noe ble trigget - det var hans forslag fordi min traumereaksjon ofte er "freeze". På måten du snakker generelt om temaet, så føler jeg at du ville hatt en annen reaksjon? Hvis du og dama di har pirret hverandre opp en kveld, og du tar tak, dytter henne oppetter veggen og kysser henne hardt imens du holder hendene hennes i et fast grep over hodet hennes - og plutselig stopper hun deg og sier nei. Hvordan reagerer du da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #83 Del Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (42 minutter siden): Nei. Selvfølgelig, derfor jeg skrev «i ett forhold der kvinnen tar seg av barn og hjem» for det gjelder ikke alle forhold. Tror ikke det gjelder de fleste, men veldig mange ja. Uansett kan ikke en mann vite om noe seksuell traume uten at kvinnen er ærlig om det. Eller omvendt, en kvinne kan ikke vite om hva som er galt om det er traume elle noe annet uten at mannen er ærlig om det. Nytter ikke bare å nekte sex uten å si hva som er galt. Mennesker er ikke tankelesere. I Norge finner du nesten ikke forhold der kvinnen er fulltids hjemmeværende, med mindre barna er under 3 år gamle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #84 Del Skrevet 29. august 2023 MariaIsabel skrev (26 minutter siden): Ut i fra måten du snakker om temaet generelt, så ville jeg aldri følt meg komfortabel med å dele noe slikt med deg ihvertfall. Vi trenger å føle oss både fysisk og emosjonelt trygge, og føle at vi blir respektert, før vi deler noe slikt. Når du bruker formuleringer som "nekte sex", "ingen skal måtte godta å ikke få ha et sexliv" og diverse andre ting du skriver som får det til å gå kaldt nedover ryggen, så føler man seg ikke trygg. Det virker som du tar ganske lett på sex, og kun ser på det som en fysisk ting man gjør fordi det er godt - og for all del, det er det også - men for mange, og kvinner spesielt, er det som regel ikke fullt så simpelt. Hvis jeg sier nei til mannen min, så reagerer han med å først stoppe tilnærmingen, og deretter å genuint spørre om det går bra med meg, om det er noe galt, eller om jeg bare ikke føler for det i kveld. På et hvilket som helst punkt, kan jeg si nei, og han godtar det uten å bli sur eller prøve å overtale meg. Vi har til og med funnet på et kodeord jeg kan si, som betyr at han må stoppe med én gang, fordi noe ble trigget - det var hans forslag fordi min traumereaksjon ofte er "freeze". På måten du snakker generelt om temaet, så føler jeg at du ville hatt en annen reaksjon? Hvis du og dama di har pirret hverandre opp en kveld, og du tar tak, dytter henne oppetter veggen og kysser henne hardt imens du holder hendene hennes i et fast grep over hodet hennes - og plutselig stopper hun deg og sier nei. Hvordan reagerer du da? Jeg sier SVÆRT sjeldent "nei" til mannen min. De få gangene jeg gjør det, sier han bare "OK", surfer litt på telefonen og legger seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #85 Del Skrevet 3. september 2023 Jeg ble syk og mistet all sexlyst for litt over 2 år siden, men selv om jeg selv ikke hadde lyst på sex, sa jeg ALDRI nei til mannen min. Han er så forståelsesfull at han ikke krever sex med meg, men syns det er nok at jeg hjelper til med en hånd, eller litt med munnen. Om han ikke får litt hjelp av meg, -at jeg er 100% avvisende, vil han heller kjøpe seg litt hjelp. Dette mener jeg er helt legitimt da det faktisk er et behov vi mennesker egentlig har. L Anonymkode: 80528...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #86 Del Skrevet 3. september 2023 Elooon skrev (På 27.8.2023 den 16.17): Spesielt når det er sjelden eller aldri sex i det forholdet. Hva mener dere om det? Jeg er helt enig med meg selv. Lite sex gjør ikke et forhold bra. Man hører om og møter på gifte menn og kvinner som nærmest er desperat etter å få nærhet og sex. Kun fordi kona eller mannen deres ikke vil ha sex/lite sexlyst. Hva forventer folk som ikke har sexlyst? At mannen eller dama deres skal godta det og ikke få ha ett normalt sexliv? Nei. Ingen skal måtte godta noe slikt. Det er ikke rart folk er utro i slike forhold. Skal slike forhold reddes så må den med lav sexlyst ordne opp eller la partneren få ha sex med andre. Hvis ikke så skjer utroskap, eller man må gjøre det slutt. Ofte skjer utroskapen før forholdet ender. Blir man i forholdet så forholder man seg trofast. Vil man ikke forholde seg trofast så gjør man begge en tjeneste og GÅR. Anonymkode: a4353...94a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #87 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 16.45): Det er den som er utro sin feil. Om man er misfornøyd med situasjonen man har med partneren sin, ikke har det sexlivet man ønsker. Da er ikke løsningen å være utro. Løsningen er jo å snakke med partneren sin. Fatter ikke at det ikke kan være første ting man gjør. Der kan man nevne at man har kommet dit at man nesten vurderer å være utro, for å få frem alvoret i situasjonen. Men det å faktisk være utro; skylden der ligger 100% på den parten som er utro. Anonymkode: ee5bf...886 Enig. Jeg tror ikke folk som TS har reflektert over årsakssammenhenger, og hva som kan være grunnen til at den ene har mistet lysten. Det ligger som regel noe bak, og det å snakke sammen (uten anklager og mistro) kan være nok til å gjøre ting bedre. Mange kvinner ønsker for eksempel mer kos, å kjenne seg elsket og satt pris på. Når man tar sin partner som en selvfølge, og kanskje går og kritiserer til stadighet, lar være å ta sin del av jobben hjemme, og når hun ønsker å bli holdt rundt og få en klem skal dette automatisk føre til sex for enkelte menn, sånt kan bidra til at kvinnen lar være å ta på mannen sin, lar være å gi den klemmen som hun egentlig hadde lyst til å gi, for da fører det kun til forventning om noe mer. Det handler om å møte hverandre på halvveien, respektere hverandre, og kommunisere. En mann som gir konen sin følelsen av å være elsket, og som ikke alltid må presse seg på, vil sjelden bli avvist. Anonymkode: c3926...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå