Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #61 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det å regulere en partners sexliv er viktig for deg selv om du selv ikke vil ha sex med ham/henne så er du kanskje en person som det blir vanskelig å samarbeide med uansett Anonymkode: bf594...bcc Når man gifter seg, så lover man trofasthet. Vil du ikke være trofast, så drit i å gifte seg. Da kan du være singel eller ha et uforpliktende, lett forhold. Jeg har vært på den andre siden flere ganger, altså var det menn som kuttet ut all intimitet. Det er lett som en plett å ikke være utro. Det heter moral. 2
Gjest Elooon Skrevet 29. august 2023 #62 Skrevet 29. august 2023 (endret) . Endret 25. september 2023 av Elooon
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #63 Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (22 minutter siden): Nå har jeg aldri vært utro mot noen og kommer aldri til å være det, har aldri opplevd sexnekt/nesten null sexlyst i ett forhold. Jeg er for det meste sterkt imot utroskap, men poenget mitt er at jeg skjønner folk som får null sex i forholdet sitt og lite nærhet blir så desperat at de er utro. Den uten sexlyst har faktisk også ett ansvar for at forholdet skal være bra og at begge blir fornøyd. Jeg skjønner også godt folk som lever i ett forhold der partneren er voldelig, at de er utro mot den voldelige partneren. Det er ikke alltid bare å gå i slike forhold selv om det er det beste å komme seg bort så fort så mulig, men folk vil ha nærhet med andre som faktisk er snill mot de. Jo jeg vil si at den voldelige da også er skyld i utroskap. Sex og godt samarbeid er begge like viktig. Selvfølgelig. Men hvis du er utro med den konsekvens at dere får dårligere samarbeid om barna etter brudd (noe velvilje kan du virkelig ikke kreve av en bedratt partner), så setter du sex høyere enn samarbeid om barna. Og da må du være ærlig om at sex er viktigst for deg, ikke vinkle det dithen at du er utro for barnas skyld. Vær ærlig. 1
Mt3 Skrevet 29. august 2023 #64 Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (På 27.8.2023 den 16.17): Spesielt når det er sjelden eller aldri sex i det forholdet. Hva mener dere om det? Jeg er helt enig med meg selv. Lite sex gjør ikke et forhold bra. Man hører om og møter på gifte menn og kvinner som nærmest er desperat etter å få nærhet og sex. Kun fordi kona eller mannen deres ikke vil ha sex/lite sexlyst. Hva forventer folk som ikke har sexlyst? At mannen eller dama deres skal godta det og ikke få ha ett normalt sexliv? Nei. Ingen skal måtte godta noe slikt. Det er ikke rart folk er utro i slike forhold. Skal slike forhold reddes så må den med lav sexlyst ordne opp eller la partneren få ha sex med andre. Hvis ikke så skjer utroskap, eller man må gjøre det slutt. Ofte skjer utroskapen før forholdet ender. Men da må jo dette sterke behovet for mer sex diskuteres med partner FØR en en er utro, om en ikke tar denne diskusjonen så unnskylder ikke det utroskap. Dessuten så finnes det mange som er utro selv om de får ofte sex med partner også, så da kan skylden for utroskap i hvertfall ikke legges på partner. Synes du virkelig at det er ok å være utro mot en partner som ikke klarer å ha sex pga graviditet? Da tenker jeg på kvinner som ikke greier det pga kvalme og ubehag eller på menn som ikke greier å prestere pga angst for å skade babyen (ubegrunnet redsel, derfor jeg skrev angst) Da er det jo snakk om sex tørke i bortimot 9mnd evt mer pga dårlige søvnrutiner/rifter/tørre slimhinner. Eller er det når sexlivet dabber av etter flere års forhold, eller når sexlivet dabber av pga hektisk hverdag... 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #65 Skrevet 29. august 2023 Mt3 skrev (3 minutter siden): Synes du virkelig at det er ok å være utro mot en partner som ikke klarer å ha sex pga graviditet? Nei. Og heller ikke en partner som jobber noen uker på oljeplatform eller som har brekt lårhalsen. Men en partner som tydelig er «ferdig med sex» (med deg) uten at du føler deg ferdig? Kanskje. Som andre har sagt så er det gode grunner til å heller gjøre det slutt. Men hvis det av en eller annen grunn er vanskelig (barnefordeling) så kanskje. Anonymkode: bf594...bcc
Mt3 Skrevet 29. august 2023 #66 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Og heller ikke en partner som jobber noen uker på oljeplatform eller som har brekt lårhalsen. Men en partner som tydelig er «ferdig med sex» (med deg) uten at du føler deg ferdig? Kanskje. Som andre har sagt så er det gode grunner til å heller gjøre det slutt. Men hvis det av en eller annen grunn er vanskelig (barnefordeling) så kanskje. Anonymkode: bf594...bcc Men bør en ikke da heller ta den ærlige samtalen om at en ønsker å bli i forholdet men ha lov til å ha annen sexpartner? Er en i et forhold der en ikke tørr å være ærlig om dette så bør en vel heller konsentrere seg på å samle bevis for truende oppførsel og så gjøre det slutt. 3
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #67 Skrevet 29. august 2023 Mt3 skrev (10 minutter siden): Men bør en ikke da heller ta den ærlige samtalen om at en ønsker å bli i forholdet men ha lov til å ha annen sexpartner? Er en i et forhold der en ikke tørr å være ærlig om dette så bør en vel heller konsentrere seg på å samle bevis for truende oppførsel og så gjøre det slutt. Dette. Alt er greit så lenge det er ærlighet. Ved å skjule utroskapen tvinger man partneren til å bli i forholdet på falske premisser. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #68 Skrevet 29. august 2023 Jeg og min mann er aseksuelle. Han har et problem nedentil som gjør at sex blir smertefullt og jeg hater sex, så vi passer godt sammen. Vi har et veldig godt og nært forhold allikevel. Anonymkode: ee666...341 1
exictence Skrevet 29. august 2023 #69 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 16.19): Flere som har bra sexliv er utro for det. Utroskap er for svake mennesker. . Anonymkode: 31eb0...1d8 Ja, enig der. De som er utro har mangel på respekt for den andre og for seg selv.
Blåttvann Skrevet 29. august 2023 #70 Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (På 27.8.2023 den 16.17): Spesielt når det er sjelden eller aldri sex i det forholdet. Hva mener dere om det? Jeg er helt enig med meg selv. Lite sex gjør ikke et forhold bra. Man hører om og møter på gifte menn og kvinner som nærmest er desperat etter å få nærhet og sex. Kun fordi kona eller mannen deres ikke vil ha sex/lite sexlyst. Hva forventer folk som ikke har sexlyst? At mannen eller dama deres skal godta det og ikke få ha ett normalt sexliv? Nei. Ingen skal måtte godta noe slikt. Det er ikke rart folk er utro i slike forhold. Skal slike forhold reddes så må den med lav sexlyst ordne opp eller la partneren få ha sex med andre. Hvis ikke så skjer utroskap, eller man må gjøre det slutt. Ofte skjer utroskapen før forholdet ender. Men hvis mannen ikke gidder å gjøre en innsats i forholdet slik at kvinnen har lyst på sex med han så er det jo ikke kvinnens skyld. Ingen kvinne som tar hele det tredje skiftet, som bruker all sin tid på barn og hjem mens hun føler seg alene om oppgavene, har lyst på sex på kvelden når mannen endelig tar øya opp fra skjermene og tar henne rett på fitta. 2
Gjest Elooon Skrevet 29. august 2023 #71 Skrevet 29. august 2023 (endret) . Endret 25. september 2023 av Elooon
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #72 Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (5 minutter siden): Det er riktig at folk bør være ærlig og prøve å ta diskusjonen om at en trenger mer sex, ikke minst være ærlig fra starten av forholdet at sex er viktig og hører til forholdet. Når da den ene ut i forholdet mister sexlysten så hun eller han være ærlig om det også. Ikke forvente at den som trenger mer sex må godta å gi opp sitt eget sexliv. Når den ene ikke vil, orker eller kan ha sex så bør de finne løsning så partneren som vil ha ett sexliv blir tilfredsstilt. Oralsex, bruke hånda og kose med partneren. Det er det beste av alt. Nærhet og seksuell kos. Hvis hvor mye en elsker hverandre og ikke la sexlivet dø ut. Eller hvis alt det blir nektet så la partneren få ha sex med andre. Så er det slik i noen forhold at noen tenker kun på seg selv, de vil ikke ha sex eller seksuell kos og forventer at partneren ikke skal ha sex/kos også. Forventer at de skal gi opp sexlivet sitt. Det er jeg i mot og da er den personen med på å gjøre partneren desperat nok til å være utro. Å det forstår jeg. Ja beste er å slå opp når en blir alt for forskjellig, men er det egentlig så enkelt alltid? Når følelsene fortsatt er like sterke? Når det er snakk om de som er utro selv om forholdet er supert mellom de og sexlivet er flott. Slike folk forstår jeg ikke og synes det kun er kaldt og stygt gjort. Det er alltid kun den utro personen sin feil. Det er noe annet når begge er aseksuell. Da har dere jo samme mening om sex og trenger det like lite. I ett forhold der kvinnen tar seg av barn og hjem, så jobber ofte mannen. Han gjør jo da en innsats for både kvinnen, og barna. Noe annet hvis det er en mann som går hjemme hele dagen og sitter i sofaen å ser på kvinnen som må gjøre alt. Kan ikke vente at en mann som jobber hele dagen skal rett hjem å gjøre alt husarbeid når han kommer hjem. Skal det være slik i et forhold at kvinnen kun får lyst på mannen sin hvis han gjør nok husarbeid? Eller omvendt også. Skal mannen få lyst på kvinnen kun hvis hun gjør husarbeid? Bør det ikke være slik i ett forhold at man elsker hverandre og har lyst på hverandre uavhengig av husarbeid? Barna skal begge foreldre ta seg av men normalt at den som er hjemme med barna tar seg mest av barna. Når de ikke er i barnehage og skole. Man får ikke automatisk lyst på en partner som bidrar godt angående felles ansvar, for slikt er og burde være selvfølgelig, men man mister gjerne lysten på partner som ikke bidrar positivt, men som man må mase på for å bidra sitt. Anonymkode: 9f85f...be3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #73 Skrevet 29. august 2023 2 hours ago, Elooon said: Jeg er for det meste sterkt imot utroskap, men du synes utroskap er greit når det passer deg. Anonymkode: 8f957...7aa 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #74 Skrevet 29. august 2023 Blåttvann skrev (44 minutter siden): Men hvis mannen ikke gidder å gjøre en innsats i forholdet slik at kvinnen har lyst på sex med han så er det jo ikke kvinnens skyld. Denne ideen om at sex er godteri mannen skal tilgodesees for «godt utført jobb» er antagelig årsaken til en haug av samlivsbrudd. I et ferskt forhold så har de fleste mye og god sex og man viser hensyn og har respekt og tåler hverandre. Gradvis og nesten umerkelig pleier disse tingene å bli dårligere, og til slutt er det slutt. En populær forklaring her på KG er at de fleste menn er store barn som ikke har boevne, og derfor kniper dama igjen og kaster ham til slutt ut. Men hva om det (noen ganger/ofte) er motsatt: mannen har sitt følelsesliv tett forbundet med penis. Når kvinnen slutter å ha interesse for mannens penis, så slutter han etterhvert å føle noe for henne. Når man er i et forhold uten følelser så mister man også hensyn, respekt og toleranse. Det er bare et tidsspørsmål før man ikke greier hverandre. Anonymkode: bf594...bcc
Blåttvann Skrevet 29. august 2023 #75 Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (23 minutter siden): I ett forhold der kvinnen tar seg av barn og hjem, så jobber ofte mannen. Han gjør jo da en innsats for både kvinnen, og barna. Noe annet hvis det er en mann som går hjemme hele dagen og sitter i sofaen å ser på kvinnen som må gjøre alt. Kan ikke vente at en mann som jobber hele dagen skal rett hjem å gjøre alt husarbeid når han kommer hjem. Skal det være slik i et forhold at kvinnen kun får lyst på mannen sin hvis han gjør nok husarbeid? Eller omvendt også. Skal mannen få lyst på kvinnen kun hvis hun gjør husarbeid? Bør det ikke være slik i ett forhold at man elsker hverandre og har lyst på hverandre uavhengig av husarbeid? Barna skal begge foreldre ta seg av men normalt at den som er hjemme med barna tar seg mest av barna. Når de ikke er i barnehage og skole. Jeg skjønte ikke dette, kvinner kobber også 100% i dag. OG de tar mer av det tredje skiftet og hus og hjem. Man får ikke lyst på hverandre uavhengig av husarbeid nei, overhodet ikke. Det finnes kanskje 0,0001% kvinner som jobber like mye som mannen, deler på alle regningene og som tar det tredje skiftet og mest ansvar hjemme som også tenner på mannen sin som aldri løfter en finger. Ingen er hjemme med barna!? Misforstår du med vilje eller snakker du om husmødre på 50-tallet? Det er ikke de jeg snakker om i 2023. 1
Blåttvann Skrevet 29. august 2023 #76 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne ideen om at sex er godteri mannen skal tilgodesees for «godt utført jobb» er antagelig årsaken til en haug av samlivsbrudd. I et ferskt forhold så har de fleste mye og god sex og man viser hensyn og har respekt og tåler hverandre. Gradvis og nesten umerkelig pleier disse tingene å bli dårligere, og til slutt er det slutt. En populær forklaring her på KG er at de fleste menn er store barn som ikke har boevne, og derfor kniper dama igjen og kaster ham til slutt ut. Men hva om det (noen ganger/ofte) er motsatt: mannen har sitt følelsesliv tett forbundet med penis. Når kvinnen slutter å ha interesse for mannens penis, så slutter han etterhvert å føle noe for henne. Når man er i et forhold uten følelser så mister man også hensyn, respekt og toleranse. Det er bare et tidsspørsmål før man ikke greier hverandre. Anonymkode: bf594...bcc Det kan bli en ond sirkel ja. Men hvor ofte hører du ikke om kvinner som forteller mannen hva de trenger av han, som går i terapi osv hvor mannen tar seg sammen et par uker for så å ikke stille opp mer. Mens kvinnen holder sin del av avtalen å har pliktsex samme periode. Når mannen da slutter å holde sin del av avtalen så slutter kvinnen å ha lyst på sex også. Ideelt sett skal ikke sex være belønning nei, men det skjer for ofte. Ikke alltid, men jeg fokuserer bare på akkurat det problemet i mitt innlegg uten å si at det er fasiten for alle. 1
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #77 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Denne ideen om at sex er godteri mannen skal tilgodesees for «godt utført jobb» er antagelig årsaken til en haug av samlivsbrudd. I et ferskt forhold så har de fleste mye og god sex og man viser hensyn og har respekt og tåler hverandre. Gradvis og nesten umerkelig pleier disse tingene å bli dårligere, og til slutt er det slutt. En populær forklaring her på KG er at de fleste menn er store barn som ikke har boevne, og derfor kniper dama igjen og kaster ham til slutt ut. Men hva om det (noen ganger/ofte) er motsatt: mannen har sitt følelsesliv tett forbundet med penis. Når kvinnen slutter å ha interesse for mannens penis, så slutter han etterhvert å føle noe for henne. Når man er i et forhold uten følelser så mister man også hensyn, respekt og toleranse. Det er bare et tidsspørsmål før man ikke greier hverandre. Anonymkode: bf594...bcc Sex er overskuddsfenomen. Det er ikke husarbeid som er problemet, men stress og slit. Har du selv mye lyst på sex når du har 39 i feber eller ikke har sovet på 2 døgn? 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #78 Skrevet 29. august 2023 Det er den som er utro sin feil. Om man er misfornøyd med situasjonen man har med partneren sin, ikke har det sexlivet man ønsker. Da er ikke løsningen å være utro. Løsningen er jo å snakke med partneren sin. Fatter ikke at det ikke kan være første ting man gjør. Der kan man nevne at man har kommet dit at man nesten vurderer å være utro, for å få frem alvoret i situasjonen. Men det å faktisk være utro; skylden der ligger 100% på den parten som er utro. Anonymkode: ee5bf...886 1
Mt3 Skrevet 29. august 2023 #79 Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (1 time siden): Det er riktig at folk bør være ærlig og prøve å ta diskusjonen om at en trenger mer sex, ikke minst være ærlig fra starten av forholdet at sex er viktig og hører til forholdet. Når da den ene ut i forholdet mister sexlysten så hun eller han være ærlig om det også. Ikke forvente at den som trenger mer sex må godta å gi opp sitt eget sexliv. Når den ene ikke vil, orker eller kan ha sex så bør de finne løsning så partneren som vil ha ett sexliv blir tilfredsstilt. Oralsex, bruke hånda og kose med partneren. Det er det beste av alt. Nærhet og seksuell kos. Hvis hvor mye en elsker hverandre og ikke la sexlivet dø ut. Eller hvis alt det blir nektet så la partneren få ha sex med andre. Så er det slik i noen forhold at noen tenker kun på seg selv, de vil ikke ha sex eller seksuell kos og forventer at partneren ikke skal ha sex/kos også. Forventer at de skal gi opp sexlivet sitt. Det er jeg i mot og da er den personen med på å gjøre partneren desperat nok til å være utro. Å det forstår jeg. Ja beste er å slå opp når en blir alt for forskjellig, men er det egentlig så enkelt alltid? Når følelsene fortsatt er like sterke? Når det er snakk om de som er utro selv om forholdet er supert mellom de og sexlivet er flott. Slike folk forstår jeg ikke og synes det kun er kaldt og stygt gjort. Det er alltid kun den utro personen sin feil. Det er noe annet når begge er aseksuell. Da har dere jo samme mening om sex og trenger det like lite. I ett forhold der kvinnen tar seg av barn og hjem, så jobber ofte mannen. Han gjør jo da en innsats for både kvinnen, og barna. Noe annet hvis det er en mann som går hjemme hele dagen og sitter i sofaen å ser på kvinnen som må gjøre alt. Kan ikke vente at en mann som jobber hele dagen skal rett hjem å gjøre alt husarbeid når han kommer hjem. Skal det være slik i et forhold at kvinnen kun får lyst på mannen sin hvis han gjør nok husarbeid? Eller omvendt også. Skal mannen få lyst på kvinnen kun hvis hun gjør husarbeid? Bør det ikke være slik i ett forhold at man elsker hverandre og har lyst på hverandre uavhengig av husarbeid? Barna skal begge foreldre ta seg av men normalt at den som er hjemme med barna tar seg mest av barna. Når de ikke er i barnehage og skole. De aller fleste damer er også i jobb, i tillegg så må de ofte organisere hverdagen hjemme og mase på partner om å ta i ett tak og gjøre litt av jobben som det er å ha hus og barn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne ideen om at sex er godteri mannen skal tilgodesees for «godt utført jobb» er antagelig årsaken til en haug av samlivsbrudd. I et ferskt forhold så har de fleste mye og god sex og man viser hensyn og har respekt og tåler hverandre. Gradvis og nesten umerkelig pleier disse tingene å bli dårligere, og til slutt er det slutt. En populær forklaring her på KG er at de fleste menn er store barn som ikke har boevne, og derfor kniper dama igjen og kaster ham til slutt ut. Men hva om det (noen ganger/ofte) er motsatt: mannen har sitt følelsesliv tett forbundet med penis. Når kvinnen slutter å ha interesse for mannens penis, så slutter han etterhvert å føle noe for henne. Når man er i et forhold uten følelser så mister man også hensyn, respekt og toleranse. Det er bare et tidsspørsmål før man ikke greier hverandre. Anonymkode: bf594...bcc Vi damer ser ikke på sex som godteri mannen må gjøre seg fortjent til, men det kan såklart virke sånn fra en manns ståsted. Forskjellen på kvinne og mann er ganske enkelt det at de aller fleste kvinner må ha energi overskudd for å ha lyst på sex, mens en mann får energi overskudd av å ha sex. Der ligger det store problemet. Så når hverdagen har innhentet forholdet og den stormende forelskelsen har lagt seg så vil naturlig nok en kvinnes sexlyst henge sammen med hvor flinke de begge er til å samarbeide om å holde boligen ryddig, samtidig som hun trenger mer kos utenom rett på sak sex for å føle seg attraktiv og elsket. 4
MariaIsabel Skrevet 29. august 2023 #80 Skrevet 29. august 2023 Dere som anser sex som en plikt man har i et forhold - tar dere med i betraktning at de aller fleste kvinner har minst én seksuell traume? Vi kan derfor ha perioder eller dager hvor vi ikke takler sex eller engang å bli tatt på, ofte uten at vi selv forstår at det kommer av tidligere traumer. Når partneren da reagerer med å bli sur, forsøker å presse oss til å ha sex, eller truer med utroskap eller å gå, så forverrer det problemet noe voldsomt, og fører til at det blir stadig vanskeligere å ha sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå