Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #41 Del Skrevet 28. august 2023 Elooon skrev (Akkurat nå): De som har lav sexlyst, nekter å gjøre noe med det og nekter å snakke om det, bare forventer at partneren skal godta lite sex i forhold, er ikke noe bedre folk som er utro. Da er faktisk utroskap bedre enn de som prøver å nekte sin egen partner ett sexliv. Man har ansvar for å gjøre seg selv lykkelig også, og ta vare på seg selv. Helt enig! Flott at du kom deg ut av forholdet tilslutt og fått deg ett bedre forhold❤️ Enig!👍🏻 Hvorfor ikke være ærlig overfor partneren og si at du nå anser det som greit å ha sex med andre? Da er du redelig, og gir partneren et valg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #42 Del Skrevet 28. august 2023 5 minutter siden, Majer said: Vil den ene ha mindre sex enn den andre selv om partneren tar sin del av husarbeidet og bidrar ellers, samt at ingen av de har medisinske utfordringer, synes jeg man må få ha sex med andre. Jeg vil ikke engang kalle det utroskap. Utroskap er et negativt ladet ord, og det er ingenting negativt med å ta vare på sin egen helse- også den seksuelle. Single gjør det hele tiden. Det er ikke noe galt i å ha sex med andre så lenge man er ærlig om det. Anonymkode: 8f957...7aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #43 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg foreslår at du sier til partneren din at hvis du oppfører deg dårlig så er den mest effektive måten å håndtere det på at han er utro. Da kommer du virkelig til å ta deg sammen. Anonymkode: 34492...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #44 Del Skrevet 28. august 2023 Man har aldri skyld i andre sine handlinger (bortsett fra selvforsvar). Men at en velger å være utro, er ikke partneres feil. Vedkommende som er utro, kunne tatt så mange grep før utroskapen. Hvor mange har for eksempel prøvd å få med partneren til parterapeut og/eller sexolog før utroskapen? Dessuten er det et mindre svik å gjøre det slutt med noen om man er så misfornøyd i parforholdet, enn å gå på bak ryggen til partneren og være utro. Anonymkode: f7307...7a8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 28. august 2023 #45 Del Skrevet 28. august 2023 (endret) . Endret 25. september 2023 av Elooon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #46 Del Skrevet 28. august 2023 Elooon skrev (1 minutt siden): Det er helt klart enda bedre, men det kan være grunner til at folk ikke kan eller nærmest tørr å være ærlig om det. Kan ende i ett helvetes drama i noen forhold hvis en er ærlig om å ville ha sex med andre, da er det forståelig at noen velger å være utro og heller vente med dramaet til det blir oppdaget eller den utro velger å gjøre det slutt. En velger å være utro uten å være ærlig om det for å være i forholdet lengst mulig for barna. Kan som sagt være mange grunner til å ikke kunne være ærlig om det. Hvor mye drama tror du det blir når utroskapen din kommer ut, da? Du vil altså juge i stedet for å være ærlig, fordi du ønsker å fortsette forholdet på falske premisser? Ikke skyld på barna, er du snill. Barn setter ikke pris på at foreldre puler rundt i bygda. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 28. august 2023 #47 Del Skrevet 28. august 2023 20 hours ago, Elooon said: Spesielt når det er sjelden eller aldri sex i det forholdet. Hva mener dere om det? Jeg er helt enig med meg selv. Lite sex gjør ikke et forhold bra. Man hører om og møter på gifte menn og kvinner som nærmest er desperat etter å få nærhet og sex. Kun fordi kona eller mannen deres ikke vil ha sex/lite sexlyst. Hva forventer folk som ikke har sexlyst? At mannen eller dama deres skal godta det og ikke få ha ett normalt sexliv? Nei. Ingen skal måtte godta noe slikt. Det er ikke rart folk er utro i slike forhold. Skal slike forhold reddes så må den med lav sexlyst ordne opp eller la partneren få ha sex med andre. Hvis ikke så skjer utroskap, eller man må gjøre det slutt. Ofte skjer utroskapen før forholdet ender. Jeg tar ansvar for om jeg eller kvinnen jeg er i lag med er i utro. For at utroskap skal i hele tatt skje, så må en serie av mange valg taes i forkant, gjerne over flere år - og det er garantert noe jeg kunne ha gjort for å unngå å havne i en utroskap situasjon, uavhengig om det er meg eller henne som står for bedrageriet. Er det jeg som stepper utenfor så sier det av seg selv at jeg er skyldig og må ta ansvar for konsekvensene. Men også når kvinnen gjør det; Alt fra mitt valg av kvinnen, der jeg lot meg friste av henne og ignorerer signaler på at hun er ikke den stabile typen, til jeg som ikke kommuniserer om problemer i forholdet eller lar meg selv forfalle mentalt eller fysisk, eller bare slutter å tilstedeværelse når man er sammen. Hvis hun er utro eller forlater meg for en annen kis, så er meg det ligger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 28. august 2023 #48 Del Skrevet 28. august 2023 Elooon skrev (Akkurat nå): Det er helt klart enda bedre, men det kan være grunner til at folk ikke kan eller nærmest tørr å være ærlig om det. Kan ende i ett helvetes drama i noen forhold hvis en er ærlig om å ville ha sex med andre, da er det forståelig at noen velger å være utro og heller vente med dramaet til det blir oppdaget eller den utro velger å gjøre det slutt. En velger å være utro uten å være ærlig om det for å være i forholdet lengst mulig for barna. Kan som sagt være mange grunner til å ikke kunne være ærlig om det. Hvorfor så lite ansvar for egne handlinger? Det er forståelig fra et egoistisk ståsted som vil ha pose og sekk å ikke vil møte reaksjonene på dette. Du har et ansvar ovenfor partner om å være en god partner, eller gjøre det slutt. Om det er umulig med voksen samtaler og valg, ikke få barn. Livet går videre, det er nye løsninger, det går bra for barna at foreldre er skilt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #49 Del Skrevet 28. august 2023 6 minutter siden, Elooon said: Det er helt klart enda bedre, men det kan være grunner til at folk ikke kan eller nærmest tørr å være ærlig om det. Kan ende i ett helvetes drama i noen forhold hvis en er ærlig om å ville ha sex med andre, da er det forståelig at noen velger å være utro og heller vente med dramaet til det blir oppdaget eller den utro velger å gjøre det slutt. En velger å være utro uten å være ærlig om det for å være i forholdet lengst mulig for barna. Kan som sagt være mange grunner til å ikke kunne være ærlig om det. Det blir ikke noe mindre drama om utroskapen blir oppdaget! Det blir for dumt å si at du skal ha lov til å være utro fordi du er for feig til fortelle at du vil ha åpent forhold eller gjøre det slutt. Anonymkode: 8f957...7aa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #50 Del Skrevet 28. august 2023 Elooon skrev (21 timer siden): Spesielt når det er sjelden eller aldri sex i det forholdet. Hva mener dere om det? Jeg er helt enig med meg selv. Lite sex gjør ikke et forhold bra. Man hører om og møter på gifte menn og kvinner som nærmest er desperat etter å få nærhet og sex. Kun fordi kona eller mannen deres ikke vil ha sex/lite sexlyst. Hva forventer folk som ikke har sexlyst? At mannen eller dama deres skal godta det og ikke få ha ett normalt sexliv? Nei. Ingen skal måtte godta noe slikt. Det er ikke rart folk er utro i slike forhold. Skal slike forhold reddes så må den med lav sexlyst ordne opp eller la partneren få ha sex med andre. Hvis ikke så skjer utroskap, eller man må gjøre det slutt. Ofte skjer utroskapen før forholdet ender. Nei. Slutt med victimblaming! Om den som er utro er misfornøyd med forholdet, da får vedkommende avslutte forholdet! Anonymkode: 85ab0...382 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #51 Del Skrevet 28. august 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe galt i å ha sex med andre så lenge man er ærlig om det. Anonymkode: 8f957...7aa Edit: Det går ikke an å bygge et forhold på at man skal få lov til å gå bak ryggen på partneren om man føler for det. Burde være åpenbart at tillit er det mest grunnleggende i et forhold. Anonymkode: 8f957...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #52 Del Skrevet 28. august 2023 Det er den utro sin skyld at han/ hun er utro. Det er voksne folk med egne valg. Anonymkode: b3c61...57a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 28. august 2023 #53 Del Skrevet 28. august 2023 Elooon skrev (19 timer siden): Når folk som har ett bra sexliv er utro så er det unødvendig ja, men ingen skal måtte godta å ikke få ha ett sexliv på grunn av partneren ikke har sexlyst. Da må partneren godta at en har sex med andre. Folk har ett seksuelt behov selv om partneren har mistet lysten. Da er det forståelig at utroskap kan skje. Forståelig. Mange som ikke godtar forhold der partneren aldri vil ha sex. Det er andre gangen du skriver at ingen skal måtte godta å ikke få ha et sexliv pga partnerens manglende sexlyst ... Den tanken/holdningen/formuleringen gir meg litt frysninger for å være ærlig. Ingen har krav på noen andres kropp, uansett om det er en ff eller kona di. Utroskap er heller ikke greit, uansett hvor lite sex du får. Det eneste du kan gjøre, er å forlate personen. Og dersom du tenker du kan kreve å få pule rundt fordi partneren har nedsatt sexlyst, så gjør du alle en tjeneste om du heller bare drar, istedenfor å presse henne til å føle hun skylder deg dette. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #54 Del Skrevet 28. august 2023 14 hours ago, Inverto said: For en stund siden sa jeg at det er forstyrrende å se hvordan utroskap blir normalisert. Vel, der er en positiv side med det..... Den setter oss dydige og ærlige folk på den såkalte "moral high ground" Det er absolutt skremmende. Virker som om svært mange er ute av stand til å tenke på andre enn seg selv. Anonymkode: 8f957...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 28. august 2023 #55 Del Skrevet 28. august 2023 Elooon skrev (36 minutter siden): Det er helt klart enda bedre, men det kan være grunner til at folk ikke kan eller nærmest tørr å være ærlig om det. Kan ende i ett helvetes drama i noen forhold hvis en er ærlig om å ville ha sex med andre, da er det forståelig at noen velger å være utro og heller vente med dramaet til det blir oppdaget eller den utro velger å gjøre det slutt. En velger å være utro uten å være ærlig om det for å være i forholdet lengst mulig for barna. Kan som sagt være mange grunner til å ikke kunne være ærlig om det. Du er visst et ganske forkastelig menneske du? Ikke vri det til at utroskap er for barna ... Det er virkelig en av de mest patetiske unnskyldningene jeg har hørt. Det er mye bedre for barna å skilles som venner enn å være sammen noen mnd til, for så å ha et helvete i årevis der barna står i midten av en krig. Det er ingen grunner. Du prøver bare å rettferdiggjøre dette for deg selv, men du kan ikke rettferdiggjøre egoismen din. La nå den stakkars dama få slippe deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #56 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er ikke noe galt i å ha sex med andre så lenge man er ærlig om det. Anonymkode: 8f957...7aa Så lenge man er ENIG om det. Det er ikke bare å pule rundt så lenge du er ærlig om det, hvis partner ikke vil du skal gjøre det 😅 Når avtalen er å være monogam så er det tillitsbrudd og svik selv om du sier at hei, jeg lå med en annen i går jeg, se på meg, så ærlig og grei. Og sier du fra på forhånd så blir det en ekkel og kontrollerende trussel. Sug pikken min hvis ikke ringer jeg Sandra som vil gjøre det. Nei. Bare nei. Ta opp problemene, snakk om dem, gå gjerne i parterapi/til sexolog. Til slutt kommer man kanskje frem til at dette er max potensiale i vårt sexliv og om åpent forhold ikke er noe man er ENIGE om, så må den som synes sexlivet svikter velge mellom å bli i forholdet og dermed "ofre" et optimalt sexliv, eller at det ikke er til å leve med. Men ikke begynn med trusler om å ligge med andre, eller bare begynn og ligg med andre og la partner få vite det hele tiden og at det er pga dennes feil og mangler at du gjør det, det er psykisk vold. Da synes jeg faktisk nesten det er bedre å være uærlig - og bare håpe det ikke blir oppdaget, da... Anonymkode: f8326...f1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 28. august 2023 #57 Del Skrevet 28. august 2023 (endret) . Endret 25. september 2023 av Elooon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #58 Del Skrevet 28. august 2023 Den som er utro er den som har ansvaret for utroskapet, punktum. Hvis den som er utro ikke er fornøyd med ting hjemme, så må det kommuniseres og et valg må tas utfra det. Anonymkode: 59ce4...c30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #59 Del Skrevet 29. august 2023 Elooon skrev (8 timer siden): Det er riktig. Alle har ett ansvar om å være en god partner og det skal gå begge veier. Det er ikke kun ene personen som skal være en god partner. Som oftest er det den utro sin skyld, som er utro selv om de har det supert i ett forhold og det er helt klart stygt gjort, men ofte er det også partneren sin feil/medskyldig som driver med sexnekt. Da mener jeg IKKE de som ikke kan ha sex på grunn av sykdom/ulykke, for det er forståelig. Det kan ikke folk noe for. Det er begges ansvar at en har det bra i ett forhold og beviser sin kjærlighet/nærhet til hverandre, ikke minst sex som hører til forholdet. Hvis sex for deg er viktigere enn å opprettholde godt samarbeid om barna etter brudd, så er forhold kanskje ikke det rette for deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #60 Del Skrevet 29. august 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Hvis sex for deg er viktigere enn å opprettholde godt samarbeid om barna etter brudd, så er forhold kanskje ikke det rette for deg? Hvis det å regulere en partners sexliv er viktig for deg selv om du selv ikke vil ha sex med ham/henne så er du kanskje en person som det blir vanskelig å samarbeide med uansett Anonymkode: bf594...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå