Gå til innhold

.

Gjest Elooon

Anbefalte innlegg

Næh , ikke alltid. Hun jeg har ligget med i to år nå påstår at hun er nyforelsket, men hun fortsetter å møte meg jevnlig. Senest tidligere i dag faktisk. Noen mennesker vil bare ha det på den måten.

Anonymkode: de5ed...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seksuell troskap henger sammen med at man har en seksuell relasjon. En partner som over lang tid bevisst har valgt å ikke ha en seksuell relasjon med meg mister også stemmeretten over min seksualitet.

Anonymkode: bf594...bcc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sexlivet er dødt fordi mannen er seksuelt egoistisk og ikke sørger for at kvinnen også nyter sex, i verste fall påfører henne press og ubehag også, da er det mannens skyld at sexlivet er dør ut. 

Veldig mange menn forvalter sitt sexliv så elendig at de selv har skapt situasjonen med at kvinnen ikke lenger har lyst på sex hun uansett ikke får noe utbytte av. Da bør mannen ta en titt i speilet før han skylder på at kvinnen "nekter ham sex". Det er ikke vits i å ha sex som ikke er deilig, og da skrur kroppen av behovet for sex. Kroppen og hode har ikke lenger gode assosiasjoner angående det å ha sex. 

Det er med andre ord for enkelt å si at den som ikke lenger ønsker sex er den urimelige. Ofte er problemet skapt av at den som ønsker sex har vært den urimelige altfor lenge og altfor mange ganger. 

Anonymkode: 9f85f...be3

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

For en stund siden sa jeg at det er forstyrrende å se hvordan utroskap blir normalisert.
Vel, der er en positiv side med det.....

Den setter oss dydige og ærlige folk på den såkalte "moral high ground"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (13 timer siden):

Begges ansvar å kommunisere ja, men det er ikke alltid enkelt for alle. Nytter ikke når den som ikke har sexlyst nekter å gjøre noe med det. Det finnes en del mennesker som er fornøyd med å ikke ha sexlyst og driter i sex og forventer at partneren skal godta det. Ikke rart folk er utro da sier jeg.  

Og hvis du leser resten av setningen min mener jeg også at den som ikke er fornøyd har ansvaret for å avslutte forholdet hvis kommunikasjon ikke fører frem. Bare bedragersk å gå bak noen sin rygg. Den andre parten er definitivt delansvarlig for at forholdet er over. Men det er ingen god grunn til å avslutte med utroskap, det er feigt og uryddig.

Anonymkode: 79fa3...d62

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"You made me do it." er verdens dårligste argument. Sinker i trafikken gjør det ikke greit å råkjøre eller oppføre seg som en idiot og en partner som ikke vil ha sex med deg gjør det heller ikke greit å være utro. Ingenting en partner kan gjøre vil noen gang rettferdiggjøre utroskap. Er man misfornøyd i forholdet har man to muligheter: snakke med partner og sammen prøve å gjøre forholdet bedre eller å forlate partneren. Utroskap er aldri greit. 

Anonymkode: 8635e...8bf

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper en del som er utro er det for å ha ett 'avbrekk' fra det dagligdagse, samt det å være ønsket av noen som genuint viser at en har lyst på en.

Så lenge utroskap er diskre ser jeg ikke det store problemet egentlig, men dei som absolutt skal si det dagen etterpå til partner 'å jeg var så dum og var utro, kan du tilgi meg' er drepen. 

Men selvsagt rimelig kjipt om ting en gang kommer til overflaten, men for TS sin del det er alltid den som er utro sin feil. Men hva som gjør at en går så langt som til utroskap er en ofte sammen om, gjerne ved dårlig kommunikasjon og lignende. 

Anonymkode: 8a357...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke det gir den andre rett til å være utro, og den innstillingen om at man må la partneren ha sex med andre om man ikke vil selv, er litt blåst. Du må da skjønne at åpent forhold ikke er en enkel løsning på å fikse et dårlig sexliv i et ekteskap. Det er nok snarere et elendig råd og oppskriften på katastrofe i 99 av 100 tilfeller.

Samtidig så kan jo et dårlig sexliv ofte en være en faktor som kan føre til utroskap. 

Jeg tror og mange går rundt og innbiller seg at partner har det fin-fint med sexlivet, fordi de har sluttet å "mase" om sex. Det er nok heller mer en tikkende bombe i forhold til utroskap spør du meg. Partneren din er ikke fornøyd, hen har bare gitt opp, eller mistet tenningen på deg siden begjæret er borte fra forholdet.

Når det er sagt så kan folk være utro selv med bra sexliv på hjemmebane, det er ikke så enkelt at det bare er kvantiteten av sex som spiller inn.

Endret av Cuntzilla
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner både kvinner og menn det i en del tilfeller. Om den andre parten rett og slett ikke vil ha sex mer og man har forsøkt alt det man kan så er det bedre å finne noen andre å ha sex og nærhet med - uten at det behøver å ødelegge familien, bolig og økonomi. Jeg er i dag skilt (heldigvis!), men etter årevis med ekstrem sjalusi, kontinuerlig ignorering/silent threatment hver gang han ble sur eller ikke fikk vilja si, nedrakking, ingen takknemlighet og kun krav (ingenting var godt nok), ingen nærhet, ingen kos, ingen sex, trusler og ble direkte slem så var jeg utro. Takk og lov for at jeg var utro! Uten det hadde jeg ikke våknet opp og komme tmeg ut av forholdet. I dag så har jeg en samboer og et godt forhold med en kjærlig partner. Han verdsetter, elsker og han koser masse med meg i tillegg til alle kjernekvalitetene både jeg og ungene trenger. Jeg skjønner de som sier at man bare bør avslutte forholdet slik at man ikke er utro, men å bryte opp familie og økonomi (samt ikke få lov til å separere og skille seg fra partneren og trusler rundt det) så finnes det nødvendigheter for å slippe vekk.

Anonymkode: 4c824...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner både kvinner og menn det i en del tilfeller. Om den andre parten rett og slett ikke vil ha sex mer og man har forsøkt alt det man kan så er det bedre å finne noen andre å ha sex og nærhet med - uten at det behøver å ødelegge familien, bolig og økonomi. Jeg er i dag skilt (heldigvis!), men etter årevis med ekstrem sjalusi, kontinuerlig ignorering/silent threatment hver gang han ble sur eller ikke fikk vilja si, nedrakking, ingen takknemlighet og kun krav (ingenting var godt nok), ingen nærhet, ingen kos, ingen sex, trusler og ble direkte slem så var jeg utro. Takk og lov for at jeg var utro! Uten det hadde jeg ikke våknet opp og komme tmeg ut av forholdet. I dag så har jeg en samboer og et godt forhold med en kjærlig partner. Han verdsetter, elsker og han koser masse med meg i tillegg til alle kjernekvalitetene både jeg og ungene trenger. Jeg skjønner de som sier at man bare bør avslutte forholdet slik at man ikke er utro, men å bryte opp familie og økonomi (samt ikke få lov til å separere og skille seg fra partneren og trusler rundt det) så finnes det nødvendigheter for å slippe vekk.

Anonymkode: 4c824...c5e

Utroskap ødelegger da familien det også! 

Dette med at "jeg er utro for å ikke ødelegge familien, for barna, osv" er helt absurd. Om det er noe som øker konfliktnivået så er det om utroskap blir oppdaget.  Du kunne like gjerne skrevet "Jeg har sluttet å betale regningene mine fordi det er den eneste måten å opprettholde levestandarden min på.". 

Anonymkode: 8f957...7aa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Utroskap ødelegger da familien det også! 

Dette med at "jeg er utro for å ikke ødelegge familien, for barna, osv" er helt absurd. Om det er noe som øker konfliktnivået så er det om utroskap blir oppdaget.  Du kunne like gjerne skrevet "Jeg har sluttet å betale regningene mine fordi det er den eneste måten å opprettholde levestandarden min på.". 

Nettopp. Et rent brudd der man ikke lenger ønsker å leve sammen, gir godt grunnlag for samarbeid om barna etter bruddet. Et brudd som skjer etter at en av partnere oppdager utroskap, gjerne langvarig, gir mye dårligere grunnlag for slik samarbeid. Så nei, man puler ikke andre "for barnas skyld". 

Anonymkode: ed48f...3a5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap trenger en ikke drive med, da er det bedre å åpne forholdet om en ønsker å være i det.

Noen hypoteser:

Lav sexlyst kommer gjerne av at den med høyere sexlyst ikke lenger er attraktiv for partneren.

Lite attraktive menn har sex kun i forhold og vil ta til takke med et forhold for å ha sex.

Mindre attraktive kvinner sliter med å få forhold og tar til takke med mindre attraktive menn.

Så kan selvfølgelig begge vokse fra hverandre uavhengig av utgangspunkt.

Så som en lite attraktiv mann, må jeg regne med at partneren mister lysten på meg og er utro, åpner eller avslutter forholdet. Så mitt mottiltak mot utroskap når hun mister lysten vil da bli å åpne eller avslutte forholdet så hun kan ha et sexliv.

Noen mener selvfølgelig noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Et rent brudd der man ikke lenger ønsker å leve sammen, gir godt grunnlag for samarbeid om barna etter bruddet. Et brudd som skjer etter at en av partnere oppdager utroskap, gjerne langvarig, gir mye dårligere grunnlag for slik samarbeid. Så nei, man puler ikke andre "for barnas skyld". 

Anonymkode: ed48f...3a5

Korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Om sexlivet er dødt fordi mannen er seksuelt egoistisk og ikke sørger for at kvinnen også nyter sex, i verste fall påfører henne press og ubehag også, da er det mannens skyld at sexlivet er dør ut. 

Veldig mange menn forvalter sitt sexliv så elendig at de selv har skapt situasjonen med at kvinnen ikke lenger har lyst på sex hun uansett ikke får noe utbytte av. Da bør mannen ta en titt i speilet før han skylder på at kvinnen "nekter ham sex". Det er ikke vits i å ha sex som ikke er deilig, og da skrur kroppen av behovet for sex. Kroppen og hode har ikke lenger gode assosiasjoner angående det å ha sex. 

Det er med andre ord for enkelt å si at den som ikke lenger ønsker sex er den urimelige. Ofte er problemet skapt av at den som ønsker sex har vært den urimelige altfor lenge og altfor mange ganger. 

Anonymkode: 9f85f...be3

I tillegg så handler sex ofte om resten av forholdet også. Er enormt mange historier hvor mannen aldri vil bidra med husarbeid, aldri vil finne på noe ikke-seksuelt med kona, samtidig som han blir snurt fordi hun ikke vil ligge med han. Enkelte menn virker å tro at sex er det eneste limet i forholdet. Men alt henger jo sammen med alt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil den ene ha mindre sex enn den andre selv om partneren tar sin del av husarbeidet og bidrar ellers, samt at ingen av de har medisinske utfordringer, synes jeg man må få ha sex med andre. Jeg vil ikke engang kalle det utroskap. Utroskap er et negativt ladet ord, og det er ingenting negativt med å ta vare på sin egen helse- også den seksuelle. Single gjør det hele tiden.

Endret av Majer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og sambo er i et forhold med veldig lite sex, og har vært det en del år nå.

Jeg fikk bivirkninger på noen medisiner jeg gikk på som gjorde sexlysta veldig lav, og fikk på toppen ptsd etter en del traumatiske hendelser før vi ble sammen som gjorde at det både fantes mekanismer både fysisk og psykisk som blokkerer.

Vi har vært åpne hele veien om dette her, hatt god kommunikasjon, grått endel sammen over det som skjer, vært hos sexolog sammen og fått noe input om hva vi kan gjøre for å holde på nærheten.

Det skjer en sjelden gang at vi faktisk har sex, og da er det like fantastisk som alltid.

At skylden ligger på den som, av en eller annen grunn, har mista sexlysten er veldig.... ensidig.

Det kan være haugevis med årsaker hvorfor, og så lenge ingen av de verken ser på hvorfor, forsøker å finne ut hvorfor og snakker om det og har en god kommunikasjon om det, hvor den ene maser og den andre griner, så er det jammen meg to om saken der, og istedet for å innse at man må snakke sammen om det, så velger altså den ene parten å heller bryte tilliten mellom de to og være utro. Det er et aktivt valg fra den ene parten sin side, og det valget er det kun den parten som har ansvaret for. På hele veien dit, har den parten hatt flere valg den kunne ta, og det å være utro mot sin partner pga manglende sexlyst, det er feigingens vei ut.

Anonymkode: c5d1b...5d6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (5 minutter siden):

Vil den ene ha mindre sex enn den andre selv om partneren tar sin del av husarbeidet og bidrar ellers, samt at ingen av de har medisinske utfordringer, synes jeg man må få ha sex med andre. Jeg vil ikke engang kalle det utroskap. Utroskap er et negativt ladet ord, og det er ingenting negativt med å ta vare på sin egen helse- også den seksuelle. Single gjør det hele tiden.

Utroskap er når du lyver og går bak ryggen til den andre. Hvis du gjør det klart at du har prøvd å være hjelpsom og forståelsesfull, men intimiteten uteblir fortsatt, og at NÅ føler du deg fri for å ha sex med andre, har du jo vært ærlig. Da kan partneren din velge enten å jobbe med sexlysten, slå opp eller akseptere at du puler rundt mens du er gift/samboer. 

Og nei, single puler ikke ukritisk "for helsas skyld", gitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er misfornøyd i et forhold forsøker man å kommunisere om det, hvis dette ikke fungerer må man vurdere om forholdet i det hele tatt er noe man ønsker å investere mer tid i. 

Så gjør man det slutt, og etter det kan man inngå forhold (eller bare ha sex) med andre mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...